Sama regulacja wystarczyła czy wymieniłeś czujni na nowy?babelo pisze:Dzisiaj pożyczyłem sobie miernik od znajomego mechanika i zacząłem zabawę z ustawianiem według opisu Jozka. Nie było tak jak w opisie więc poustawiałem tak jak ma być i teraz normalnie jest idealnie!!! Wszystko ładnie pracuje, ładnie schodzi z obrotów, obroty nie falują po prostu SUPER
Jeszcze raz wielkie dzięki dla Jozka za udostępnienie opisu bez którego mógłbym sobie pomarzyć o wolnych obrotach!
Wysokie obroty !!
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Wysokie obroty !!
DjPrezes i jak poradziłeś sobie z tym problemem??Ja zaraz będę szedł i kombinował bo mam dokładnie to samo co Babelo i Ty.Może przez to dużo palić?
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Wysokie obroty !!
DjPrezes, napisz czy rozwiazales problem, u mnie tez Pug ostatnio swiruje i podczas regulacji TPS-a tez nie osiaga u mnie 5V tylko cos okolo 4,2 maksymalnie.. Nie wiem czy to jest duzy problem a moze po prostu u mnie tak ma byc?
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Wysokie obroty !!
Ja poskładałem z dwóch wtrysków jeden tzn górna część jest ta co była a dolna tam gdzie jest mocowany czujnik przełożyłem od drugiego wtrysku i wszystko jest ok tylko czasami ma trochę przy niskie obroty ok 700
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Wysokie obroty !!
W końcu wyregulowałem tak,że dochodzi do ok. 4,8V (a nie 5V) i jest ok. Główny problem, to była sonda, która ogólnie nadawała się na złom... Przed tym wszystkim miałem obroty na zimnym ~500, a na ciepłym 1500
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 18 gru śr, 2013 11:21 am
- Posiadany PUG: 309 1.4i Topline
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Wysokie obroty !!
Pozwólcie, że odświeże trochę temat. Mianowicie udała mi się regulacja tps'u, lecz teraz nie mogę ustawić wolnych obrotów. Czy ktoś może wie jak ustawić górną śrubę od dźwigni przepustnicy ? Bo jak wyregulować dolną śrubę ta co dolega do krokowca przeczytałem ale według mnie najpierw trzeba ustawić tą górną.
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wysokie obroty !!
jak mówisz o tej na której jest plomba to ona jest ustawiona przez producenta i podobno się jej nie rusza
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 18 gru śr, 2013 11:21 am
- Posiadany PUG: 309 1.4i Topline
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Wysokie obroty !
Żadnej plomby tam nie spostrzegłem chyba, że ktoś ruszał ją przede mną. W każdym razie poradziłem sobie już z tym. Wykręciłem tą śrubę na tyle, że przepustnica była całkowicie zamknięta, delikatnie z powrotem podkręciłem śrubę co by dźwignia przepustnicy opierała się o tą śrubę a nie o gładź przepustnicy. Dopiero regulowałem tps. Następnie ustawiłem przerwę przy krokowcu i chodzi jak trza
Aha nie mogłem ustawić na 4 pinie żeby przy maksymalnym otwarciu było ok. 5 V (udało mi się maks. 4,2 V), ale nie zauważyłem aby w czymś to przeszkadzało.
Aha nie mogłem ustawić na 4 pinie żeby przy maksymalnym otwarciu było ok. 5 V (udało mi się maks. 4,2 V), ale nie zauważyłem aby w czymś to przeszkadzało.
-
- Nowicjusz
- Posty: 52
- Rejestracja: 07 gru ndz, 2014 3:16 pm
- Posiadany PUG: 406 V6
- Numer Gadu-gadu: 9470814
- Lokalizacja: Załuże/Szczucin
Re: Wysokie obroty !!
bawiłem się dziś w ustawienia TPS bo po odpaleniu zimnego silnika obroty od razu mi wskakują do ok 3tys. Robiłem to wg opisu jozka ale gdy na 1. ścieżce ustawie tak jak ma być to na 2. muszę przestawiać bo napięcie na otwartej całkiem przepustnicy wynosi ok 4V udaje mi się przestawić do max 4,45V ale wtedy na 1. ścieżce napięcie na otwartej przepustnicy wynosi ok 1V. Zostawiłem tak, że na pierwszej ścieżce jest tak jak ma być a na drugiej przy otwartej przepustnicy 4V, odłączałem aku ale dalej to samo z obrotami. I teraz pytanie czy coś robię źle czy coś mam uszkodzone?
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wysokie obroty !!
Podłączam się do pytania kolegi Knapka. Ustawiłem wszystko jak w instrukcji, a mimo to obroty po odpaleniu szybują powyżej 2 tys. i nie chcę zejść nawet po nagrzaniu silnika. Czujniki temperatury sprawdzone, błędów na komputerze brak.
Jak żyć?
Jak żyć?
- KrakerSx
- Uzalezniony
- Posty: 624
- Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Wysokie obroty !!
Z moich doświadczeń jeżeli ustawienia oryginalne nie zdają egzaminu, trzeba tps ustawić na wyczucie. Czyli nagrzać silnik i delikatnie ustawiać tps. Kiedy już się uda ustawić proponuje się przejechać czy nie dusi podczas ruszania na 1 biegu. Jeżeli wszystko gra to na zimnym silniku sprawdzić jak z obrotami.
U mnie tylko taka metoda dała pożądany rezultat czyli na zimnym około 1200obr, a na rozgrzanym spada do 800-900. Oczywiście krokowy wypięty i cofnięty na maxa. Jak dobrze pamiętam to u mnie trzeba było ustawić na około 0,9V zamiast 0.25V. Spalanie benzyny w normie 7-9L w zależności od jazdy.
U mnie tylko taka metoda dała pożądany rezultat czyli na zimnym około 1200obr, a na rozgrzanym spada do 800-900. Oczywiście krokowy wypięty i cofnięty na maxa. Jak dobrze pamiętam to u mnie trzeba było ustawić na około 0,9V zamiast 0.25V. Spalanie benzyny w normie 7-9L w zależności od jazdy.
http://www.KrakerSx.peugeot205.pl
Roland Garros 92'
Roland Garros 92'
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wysokie obroty !!
No tak, tylko ja jednak chciałbym, żeby krokowy robił swoje
Aktualnie jest cofnięty, a śruba zderzaka wykręcona ponad fabryczne ustawienie, ale to półśrodek.
Po odpaleniu na zimnym silnik ma ok.1000obr, przy nagrzanym w okolicach 1600.
Aktualnie jest cofnięty, a śruba zderzaka wykręcona ponad fabryczne ustawienie, ale to półśrodek.
Po odpaleniu na zimnym silnik ma ok.1000obr, przy nagrzanym w okolicach 1600.
- KrakerSx
- Uzalezniony
- Posty: 624
- Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Wysokie obroty !!
Ależ krokowy będzie robił swoje, po prostu musisz ustawić TPS inaczej niż książkowo.dzikson pisze:No tak, tylko ja jednak chciałbym, żeby krokowy robił swoje
Aktualnie jest cofnięty, a śruba zderzaka wykręcona ponad fabryczne ustawienie, ale to półśrodek.
Po odpaleniu na zimnym silnik ma ok.1000obr, przy nagrzanym w okolicach 1600.
W tym momencie TPS Ci przekłamuje i dlatego krokowy się wysuwa i ustawia obroty tak wysoko.
Musisz wyregulować śrubę zderzaka jak w opisie Józka bez tego ani rusz, a potem zrób tak :
- poluzuj śrubki na TPS (tak aby dał się ustawiać z lekkim oporem) i przy rozgrzanym silniku, wtedy kiedy ma 2000 obr zmień jego pozycję, tak aby miał książkowe obroty jałowe, może Ci wyskoczyć błąd na zegarach ale to skasuj po wszystkim.
Spróbuj podłączyć miernik i jak już ustawisz obroty jałowe i sprawdzisz jakie jest napięcie, przykręcaj TPS tak aby ono nie skoczyło bo będzie dupa, przejedź się i zobacz czy wszystko gra.
http://www.KrakerSx.peugeot205.pl
Roland Garros 92'
Roland Garros 92'
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Wysokie obroty !!
A jak nic nie wychodzi, polecam swoją metodę Walczyłem w wolnymi obrotami w RG i poddałem się. Podłączyłem fabryczny krokowy pod przełącznik szyby, który mam w środku na desce Prąd puszczony przez stabilizator napięcia bodajże 5V, daje to skok rzędu 100obr. Max wycofany krokowy i zamknięta przepustnica to około 1000 obr na ciepłym silniku Oczywiście rozwiązanie druciarskie, ale na razie nie mam czasu i ochoty tego poprawiać skoro działa
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
-
- Nowicjusz
- Posty: 52
- Rejestracja: 07 gru ndz, 2014 3:16 pm
- Posiadany PUG: 406 V6
- Numer Gadu-gadu: 9470814
- Lokalizacja: Załuże/Szczucin
Re: Wysokie obroty !!
KrakerSx pisze:... Jak dobrze pamiętam to u mnie trzeba było ustawić na około 0,9V zamiast 0.25V...
Czyli coś takiego jak mi wychodzi po ustawieniu prawie prawidłowo 2. ścieżki, spróbuje tak ustawić a jak dalej nic to będe próbował tak jak piszesz
- KrakerSx
- Uzalezniony
- Posty: 624
- Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Wysokie obroty !!
Jeżeli nie działa oryginalne ustawienia olej drugą ścieżkę czyli piny 1 i 4, ustaw aby silnik pracował dobrze, po prostu tps musi wysłać do kompa dobre ustawienie przepustnicy a jeżeli tego nie robi obroty szaleją.Knapek pisze:KrakerSx pisze:... Jak dobrze pamiętam to u mnie trzeba było ustawić na około 0,9V zamiast 0.25V...
Czyli coś takiego jak mi wychodzi po ustawieniu prawie prawidłowo 2. ścieżki, spróbuje tak ustawić a jak dalej nic to będe próbował tak jak piszesz
TPS nowy oryginalny czy zamiennik ?
http://www.KrakerSx.peugeot205.pl
Roland Garros 92'
Roland Garros 92'