blokowanie tylnich kol podczas silnego hamowania 1,9 GTI

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
point
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 11 kwie ndz, 2010 5:23 pm
Posiadany PUG: 205 gti 1,9
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: warszawa

blokowanie tylnich kol podczas silnego hamowania 1,9 GTI

Post autor: point »

mam nastepujacy problem
podczas silnego hamowania blokuje mi sie tylnia os zanim zblokuje sie przednia
lub obie osie na raz
dzisiaj probowalem regulowac korektor ktory jest z tylu przy tylniej belce
natoniast jego regulacja nie przynosila zmian
co moze byc powodem blokowania tylniej osi
uszkodzony korektor
czy moze cos innego
z tylu sa tarcze
Awatar użytkownika
vynalazek
Junior
Posty: 289
Rejestracja: 23 lut sob, 2008 4:05 pm
Numer Gadu-gadu: 72175
Lokalizacja: LesserPoland / Silesia / UE roads...

Re: blokowanie tylnich kol podczas silnego hamowania 1,9 GTI

Post autor: vynalazek »

sprawdzić tylnie zaciski
sprawdzić działanie hamulca pomocniczego
"ominąć" korektor na czas próby
nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne...
PiotrDiesel
Junior
Posty: 299
Rejestracja: 29 sty czw, 2009 8:11 pm
Posiadany PUG: GRD i GTD
Numer Gadu-gadu: 296692
Lokalizacja: Dąbrówki Łańcut Podkarpacie

Re: blokowanie tylnich kol podczas silnego hamowania 1,9 GTI

Post autor: PiotrDiesel »

uszkodzony korektor hamulcowy, zacioł sie w połozeniu obciażenia a blokuje wszystkie koła lub wczesniej tylne bo tył auta jest lrzejszy i szybciej zblokuje kola jak sa sprawne hamulce
point
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 11 kwie ndz, 2010 5:23 pm
Posiadany PUG: 205 gti 1,9
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: warszawa

Re: blokowanie tylnich kol podczas silnego hamowania 1,9 GTI

Post autor: point »

vynalazek pisze:sprawdzić tylnie zaciski
sprawdzić działanie hamulca pomocniczego
"ominąć" korektor na czas próby
jak ominac?
Awatar użytkownika
Beda
Nowicjusz
Posty: 88
Rejestracja: 17 paź śr, 2007 1:56 pm
Posiadany PUG: 405 Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik

Re: blokowanie tylnich kol podczas silnego hamowania 1,9 GTI

Post autor: Beda »

W jaki sposób regulowałeś korektor ??
Bo może dokręciłeś bardziej i mogłeś pogorszyć, czyli zwiększyć jeszcze siłę hamowania.

Na razie nic nie omijaj, bo przy wykręcaniu przewodów można bajzlu narobić z gwintami (bo to pewnie nie ruszane od nowości) i później dopiero będzie problem.

Co do zapieczenia w położeniu otwartym (najmocniejsze hamowanie), to raczej rzadko się to zdarza, ale jak samochód stał dłuższy czas, to jest możliwe, bo zasadnicze położenie korektora jest ze schowanymi tłoczkami i dopiero pod wpływem ciśnienia w przewodach tłoczki wychodzą i obniżają siłę hamowania, którą wyznacza blaszka połączona ze sprężyną.

Czym luźniejsza sprężyna, tym mniejsza siła hamowania i na odwrót.

Wpierw najlepiej odżałuj te dwie dychy i podjedź na stacje kontroli na rolki i pomierz różnice między hamulcami przód i tył i na osi między sobą, bo może się okazać, że słabiej zaczęły przednie hamować, a tylne są w porządku.
Wyszło tylko 400 sztuk :) Peugeot 405 Raland Garros
A oto jedna z tych 400 :) Peugeot 405 RG by Beda
Awatar użytkownika
vynalazek
Junior
Posty: 289
Rejestracja: 23 lut sob, 2008 4:05 pm
Numer Gadu-gadu: 72175
Lokalizacja: LesserPoland / Silesia / UE roads...

Re: blokowanie tylnich kol podczas silnego hamowania 1,9 GTI

Post autor: vynalazek »

point pisze:
vynalazek pisze:sprawdzić tylnie zaciski
sprawdzić działanie hamulca pomocniczego
"ominąć" korektor na czas próby
jak ominac?
odłączyć przewody od korektora i połączyć je złączką M10*1

(o ile to będzie możliwe, patrz post wyżej)
nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne...
ODPOWIEDZ