Heh obawiałem się, że ta sugestia padnie
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
Nie jestem ekspertem w kwestiach awarii silników i może się pocieszam, ale:
1) przez blisko ponad 1500km temp. płynu i oleju trzymał książkowo i dalej trzyma, termostat otwierał się zgodnie z wartosciami producenta (jest z BX z niższą temp. otwarcia), motor nie był przegrzany jak sądzę, chłodnice i inne elementy układu chłodzenia, łącznie z czujnikami i termostatem, zakładałem nowe
2) są jeszcze nieszczelności przy zbiorniczku płynu (chyba spod czujnika) i nagrzewnicy (jest nowa, zmieniałem drugi raz oringi, ale jeszcze cieknie, głównie kilkanaście minut po wyłaczeniu rozgrzanego motoru)
3) oleju nie przybywa, wręcz gubi chyba przez nieszczelności pokrywy zaworów, m.in. przed świętami przy wymianie świec parę setek znalazłem w 2 otworach (muszę oringi tych otworów drugie gdzieś kupić), olej nie zmienia konsystencji itd., oczywiście uzupełniam stan
4) nie wiem czy powyższe ma znaczenie, ale fakt, że w trakcie nagrzewania, od chwili monatażu silnika trochę zadymia na biało, ale szybko się normuje i dalej jest ok
5) czy możliwe aby czujnik w zegarach GTI kłamał - skoro po podaniu masy wychylał się tylko do 2/3 to faktyczna temperatura jest sporo wyższa...
6) 2-pinowy czujnik dla kompa wymieniłem w tym czasie, ale on raczej nie ma na to wpływu
Kurcze zimno jest, nie chce mi się po raz n-ty pruć deski i zmieniać zegarów. Czujnik płynu do kontrolki mam zapasowy, podmienię. Zbiornik płynu pewnie też.
Czy można w sposób mniej inwazyjny niż zdjęcie głowicy sprawdzić czy to uszczelka?
Dzięki za wszelkie pomysły. Jak trzeba zmieniać, to będzie od razu założona czekająca w szafie A-grupa, choć wolałem drugi, wyremontowany motor wiosną poskładać
No kurcze migacz jest ewidentnie złośliwy, ja go dopieszczam, co się da zmieniam na nowe, na święta V-powerem Racing nakarmiłem, a on mi takie rzeczy niewdzięczny
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)