Zawieszenie GTI - śruby

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Zawieszenie GTI - śruby

Post autor: cejot »

Cześć
Potrzebuję kupić nowe śruby do zawieszenia GTI.
W serviceboxie jest rysunek z opisami... ale częściowo się nie zgadzają, a częściowo ich nie rozumiem.
tech-wahacz.jpg
M10x1,5 160mm (przednia) i M12x1,25 65mm (tylna), nakrętki samohamowne.
Czy tak jest na prawdę, że przednia jest 2,5 raza dłuższa od tylnej?
Co to za wymiary przy nakrętkach i podkładkach?
Może ktoś mógłby po prostu je pomierzyć?

Pozdrawiam :)
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
Draxter
Junior
Posty: 331
Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
Numer Gadu-gadu: 27279
Lokalizacja: polska centralna

Re: Zawieszenie GTI - śruby

Post autor: Draxter »

Wymienialem u siebie w 205 te sruby i gdzies mam jeszcze orginaly wiec moge pomierzyc.
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie GTI - śruby

Post autor: cejot »

Byłbym bardzo wdzięczny. :)

A jakie dokładnie kupowałeś? Jakiej klasy, z jakim pokryciem, z gwintem na całości czy części trzpienia?
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zawieszenie GTI - śruby

Post autor: grzesiek309 »

Lepiej kupić z kawałkiem gwintu, zawsze można dogwintować a nie będzie się tak wyrabiać i luzu łapać. Klasa 11.9 albo 10.9 jak znajdziesz większe to też mogą być :) Koniecznie kup samokontrujące nakrętki(te z wkładką teflonową)
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie GTI - śruby

Post autor: cejot »

Nie wiem czy w zawieszeniu nie dają oryginalnie śrub klasy 10.8, ja myślałem o 12.9. Nakrętki samohamowne to rzecz oczywista.

Będę się starał kupić śruby jak w oryginale, czyli z gwintem na kawałku. Nie wiem tylko jak będzie z dostępnością, a opakowania 100szt zamawiać nie będę. ;)
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: Zawieszenie GTI - śruby

Post autor: skola »

idziesz do tzw srubexow, maja większości śrub i nakrętek, klasa 10,9 wystarczy w zupełności ... nakrętki tez.

Wymieniłem prawie wszystkie u siebie nie bylo problemu z doborem ...
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Zawieszenie GTI - śruby

Post autor: 2mouse »

skola pisze:idziesz do tzw srubexow
Przerabiałem to, w Warszawie mają głównie śruby meblarskie i używane w konstrukcjach działkowych, króluje klasa 5,8... Jedyne miejsce, gdzie nie patrzą się jak na idiotę, gdy pytasz o 10,9, to http://www.asmet.com.pl/ w Regułach pod W-wą. Dostępne także klasy A2 i A4. Mieli również do niedawna stoisko motoryzacyjne i na pewno były tam śruby zawieszeniowe.
cejot pisze:Nie wiem czy w zawieszeniu nie dają oryginalnie śrub klasy 10.8, ja myślałem o 12.9.
A wiesz że twardsze są bardziej kruche?... Jak producent dla GTI przewidywał 10,9 to używaj takich...
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: Zawieszenie GTI - śruby

Post autor: skola »

to cos slabo macie w tej warszawie oO. Ja ide to gosciu z magazynu pyta sie czy chce kwasowke, czy odporna na inne chemikalia, jakiś skok jaka klasa co tylko chcesz oO. Nawet srube do walu mieli od mietka 124.
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Zawieszenie GTI - śruby

Post autor: 2mouse »

skola pisze:to cos slabo macie w tej warszawie
Biurowce, korporacje i pustynia.... Tak ja to przynajmniej widzę... :?
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie GTI - śruby

Post autor: cejot »

Ja znam jeden sklep ze śrubami w centrum, drugi na Ursynowie, trzeci to wspomniany Asmet w Regułach. Na pewno jest ich więcej. Zastanawiam się nad dostępnością tylko dlatego, że są to śruby z gwintem drobnozwojnym.
2mouse pisze:
cejot pisze:Nie wiem czy w zawieszeniu nie dają oryginalnie śrub klasy 10.8, ja myślałem o 12.9.
A wiesz że twardsze są bardziej kruche?... Jak producent dla GTI przewidywał 10,9 to używaj takich...
Wiem, że udarność śruby maleje gdy rośnie jej wytrzymałość. Wiem też, że problemem jest niska temperatura, bo wtedy też wzrasta kruchość stali. Ciekaw jestem tylko jak duże są to różnice.
Super by było znaleźć śruby nierdzewne z jakichś nowych stali stopowych charakteryzujące się podobnymi właściwościami co śruby klasy 10.9.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Zawieszenie GTI - śruby

Post autor: 2mouse »

cejot pisze:Ja znam jeden sklep ze śrubami w centrum, drugi na Ursynowie
Gdzie? Gdzie? 8)7
cejot pisze:Super by było znaleźć śruby nierdzewne z jakichś nowych stali stopowych charakteryzujące się podobnymi właściwościami co śruby klasy 10.9.
Z tego co wiem, najwyższa dostępna w handlu klasa nierdzewnych śrub to 80 dla A2, jest to pośrednia wytrzymałość pomiędzy 8,8 i 10,9 w stalach wytrzymałościowych.
Musisz wziąć jeszcze pod uwagę że zetknięcie stali stopowej (nierdzewnej lub kwasoodpornej) ze tzw. czarną, powoduje powstanie ogniwa elektrochemicznego i przyspieszoną korozję elementu bardziej korozywnego. Rozwiązaniem byłaby dodatkowa nakrętka z materiału jeszcze bardziej korozywnego od stali, np. magnezu... wymieniałbyś ją sobie co pół roku, mniej więcej...

Myślałem nad takim rozwiązaniem, żeby kompleksowo rozwiązać problem korozji w pugu, ale dostępność magnezu w innym asortymencie niż w sztabach i poniżej 100 kg jest żadna... :cry:

Jednym słowem można spróbować, ale czy jest sens?...
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zawieszenie GTI - śruby

Post autor: grzesiek309 »

2mouse można kupić elektrodę magnezową do boilera i zrobić z niej nakrętki :Y
http://www.budkompleks.com/akcesoria/an ... -120l.html
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Zawieszenie GTI - śruby

Post autor: 2mouse »

grzesiek309 pisze:2mouse można kupić elektrodę magnezową do boilera i zrobić z niej nakrętki
No patrz... Jakie to proste... 8)7 21mm średnicy... Można byłoby w plasterki pociąć i wiercić... Cejot, idziesz w to? :D
Awatar użytkownika
Draxter
Junior
Posty: 331
Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
Numer Gadu-gadu: 27279
Lokalizacja: polska centralna

Re: Zawieszenie GTI - śruby

Post autor: Draxter »

cejot pisze:Może ktoś mógłby po prostu je pomierzyć?
Przepraszam ze dopiero teraz - brak czasu _O_

"Grubsza" ma dlugosc 72mm a "ciensza" - 69mm.
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie GTI - śruby

Post autor: cejot »

2mouse pisze:
cejot pisze:Ja znam jeden sklep ze śrubami w centrum, drugi na Ursynowie
Gdzie? Gdzie? 8)7
cejot pisze:Super by było znaleźć śruby nierdzewne z jakichś nowych stali stopowych charakteryzujące się podobnymi właściwościami co śruby klasy 10.9.
Z tego co wiem, najwyższa dostępna w handlu klasa nierdzewnych śrub to 80 dla A2, jest to pośrednia wytrzymałość pomiędzy 8,8 i 10,9 w stalach wytrzymałościowych.
Musisz wziąć jeszcze pod uwagę że zetknięcie stali stopowej (nierdzewnej lub kwasoodpornej) ze tzw. czarną, powoduje powstanie ogniwa elektrochemicznego i przyspieszoną korozję elementu bardziej korozywnego. Rozwiązaniem byłaby dodatkowa nakrętka z materiału jeszcze bardziej korozywnego od stali, np. magnezu... wymieniałbyś ją sobie co pół roku, mniej więcej...

Myślałem nad takim rozwiązaniem, żeby kompleksowo rozwiązać problem korozji w pugu, ale dostępność magnezu w innym asortymencie niż w sztabach i poniżej 100 kg jest żadna... :cry:

Jednym słowem można spróbować, ale czy jest sens?...
Sklepy o ile dobrze pamiętam są jeden na Próżnej, drugi na Surowieckiego. Dokładnych adresów w tej chwili nie podam.

Co do śrub nie wiedziałem o tej przyśpieszonej korozji. Widziałem gdzieś śruby A2-80, które podobno miały parametry odpowiadające jakby 10.8 przy zwykłych śrubach. Jednak dostępność śrub z takiego materiału o gwincie drobnozwojnym też poddałbym pod dużą wątpliwość. Poza tym jeśli rezygnować już z nakrętek samohamownych to nie można by zastosować nakrętek ze stali nierdzewnej?
Draxter pisze:"Grubsza" ma dlugosc 72mm a "ciensza" - 69mm.
Dzięki. Mierzyłeś razem z łbem? Mógłbyś jeszcze zmierzyć na jakiej długości jest gwint?
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
ODPOWIEDZ