Zawieszenie GTI - śruby
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Zawieszenie GTI - śruby
Cześć
Potrzebuję kupić nowe śruby do zawieszenia GTI.
W serviceboxie jest rysunek z opisami... ale częściowo się nie zgadzają, a częściowo ich nie rozumiem. M10x1,5 160mm (przednia) i M12x1,25 65mm (tylna), nakrętki samohamowne.
Czy tak jest na prawdę, że przednia jest 2,5 raza dłuższa od tylnej?
Co to za wymiary przy nakrętkach i podkładkach?
Może ktoś mógłby po prostu je pomierzyć?
Pozdrawiam
Potrzebuję kupić nowe śruby do zawieszenia GTI.
W serviceboxie jest rysunek z opisami... ale częściowo się nie zgadzają, a częściowo ich nie rozumiem. M10x1,5 160mm (przednia) i M12x1,25 65mm (tylna), nakrętki samohamowne.
Czy tak jest na prawdę, że przednia jest 2,5 raza dłuższa od tylnej?
Co to za wymiary przy nakrętkach i podkładkach?
Może ktoś mógłby po prostu je pomierzyć?
Pozdrawiam
- Draxter
- Junior
- Posty: 331
- Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
- Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
- Numer Gadu-gadu: 27279
- Lokalizacja: polska centralna
Re: Zawieszenie GTI - śruby
Wymienialem u siebie w 205 te sruby i gdzies mam jeszcze orginaly wiec moge pomierzyc.
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie GTI - śruby
Byłbym bardzo wdzięczny.
A jakie dokładnie kupowałeś? Jakiej klasy, z jakim pokryciem, z gwintem na całości czy części trzpienia?
A jakie dokładnie kupowałeś? Jakiej klasy, z jakim pokryciem, z gwintem na całości czy części trzpienia?
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zawieszenie GTI - śruby
Lepiej kupić z kawałkiem gwintu, zawsze można dogwintować a nie będzie się tak wyrabiać i luzu łapać. Klasa 11.9 albo 10.9 jak znajdziesz większe to też mogą być Koniecznie kup samokontrujące nakrętki(te z wkładką teflonową)
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie GTI - śruby
Nie wiem czy w zawieszeniu nie dają oryginalnie śrub klasy 10.8, ja myślałem o 12.9. Nakrętki samohamowne to rzecz oczywista.
Będę się starał kupić śruby jak w oryginale, czyli z gwintem na kawałku. Nie wiem tylko jak będzie z dostępnością, a opakowania 100szt zamawiać nie będę.
Będę się starał kupić śruby jak w oryginale, czyli z gwintem na kawałku. Nie wiem tylko jak będzie z dostępnością, a opakowania 100szt zamawiać nie będę.
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Zawieszenie GTI - śruby
idziesz do tzw srubexow, maja większości śrub i nakrętek, klasa 10,9 wystarczy w zupełności ... nakrętki tez.
Wymieniłem prawie wszystkie u siebie nie bylo problemu z doborem ...
Wymieniłem prawie wszystkie u siebie nie bylo problemu z doborem ...
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Re: Zawieszenie GTI - śruby
Przerabiałem to, w Warszawie mają głównie śruby meblarskie i używane w konstrukcjach działkowych, króluje klasa 5,8... Jedyne miejsce, gdzie nie patrzą się jak na idiotę, gdy pytasz o 10,9, to http://www.asmet.com.pl/ w Regułach pod W-wą. Dostępne także klasy A2 i A4. Mieli również do niedawna stoisko motoryzacyjne i na pewno były tam śruby zawieszeniowe.skola pisze:idziesz do tzw srubexow
A wiesz że twardsze są bardziej kruche?... Jak producent dla GTI przewidywał 10,9 to używaj takich...cejot pisze:Nie wiem czy w zawieszeniu nie dają oryginalnie śrub klasy 10.8, ja myślałem o 12.9.
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Zawieszenie GTI - śruby
to cos slabo macie w tej warszawie oO. Ja ide to gosciu z magazynu pyta sie czy chce kwasowke, czy odporna na inne chemikalia, jakiś skok jaka klasa co tylko chcesz oO. Nawet srube do walu mieli od mietka 124.
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Re: Zawieszenie GTI - śruby
Biurowce, korporacje i pustynia.... Tak ja to przynajmniej widzę...skola pisze:to cos slabo macie w tej warszawie
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie GTI - śruby
Ja znam jeden sklep ze śrubami w centrum, drugi na Ursynowie, trzeci to wspomniany Asmet w Regułach. Na pewno jest ich więcej. Zastanawiam się nad dostępnością tylko dlatego, że są to śruby z gwintem drobnozwojnym.
Super by było znaleźć śruby nierdzewne z jakichś nowych stali stopowych charakteryzujące się podobnymi właściwościami co śruby klasy 10.9.
Wiem, że udarność śruby maleje gdy rośnie jej wytrzymałość. Wiem też, że problemem jest niska temperatura, bo wtedy też wzrasta kruchość stali. Ciekaw jestem tylko jak duże są to różnice.2mouse pisze:A wiesz że twardsze są bardziej kruche?... Jak producent dla GTI przewidywał 10,9 to używaj takich...cejot pisze:Nie wiem czy w zawieszeniu nie dają oryginalnie śrub klasy 10.8, ja myślałem o 12.9.
Super by było znaleźć śruby nierdzewne z jakichś nowych stali stopowych charakteryzujące się podobnymi właściwościami co śruby klasy 10.9.
Re: Zawieszenie GTI - śruby
Gdzie? Gdzie?cejot pisze:Ja znam jeden sklep ze śrubami w centrum, drugi na Ursynowie
Z tego co wiem, najwyższa dostępna w handlu klasa nierdzewnych śrub to 80 dla A2, jest to pośrednia wytrzymałość pomiędzy 8,8 i 10,9 w stalach wytrzymałościowych.cejot pisze:Super by było znaleźć śruby nierdzewne z jakichś nowych stali stopowych charakteryzujące się podobnymi właściwościami co śruby klasy 10.9.
Musisz wziąć jeszcze pod uwagę że zetknięcie stali stopowej (nierdzewnej lub kwasoodpornej) ze tzw. czarną, powoduje powstanie ogniwa elektrochemicznego i przyspieszoną korozję elementu bardziej korozywnego. Rozwiązaniem byłaby dodatkowa nakrętka z materiału jeszcze bardziej korozywnego od stali, np. magnezu... wymieniałbyś ją sobie co pół roku, mniej więcej...
Myślałem nad takim rozwiązaniem, żeby kompleksowo rozwiązać problem korozji w pugu, ale dostępność magnezu w innym asortymencie niż w sztabach i poniżej 100 kg jest żadna...
Jednym słowem można spróbować, ale czy jest sens?...
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zawieszenie GTI - śruby
2mouse można kupić elektrodę magnezową do boilera i zrobić z niej nakrętki
http://www.budkompleks.com/akcesoria/an ... -120l.html
http://www.budkompleks.com/akcesoria/an ... -120l.html
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Re: Zawieszenie GTI - śruby
No patrz... Jakie to proste... 21mm średnicy... Można byłoby w plasterki pociąć i wiercić... Cejot, idziesz w to?grzesiek309 pisze:2mouse można kupić elektrodę magnezową do boilera i zrobić z niej nakrętki
- Draxter
- Junior
- Posty: 331
- Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
- Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
- Numer Gadu-gadu: 27279
- Lokalizacja: polska centralna
Re: Zawieszenie GTI - śruby
Przepraszam ze dopiero teraz - brak czasucejot pisze:Może ktoś mógłby po prostu je pomierzyć?
"Grubsza" ma dlugosc 72mm a "ciensza" - 69mm.
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie GTI - śruby
Sklepy o ile dobrze pamiętam są jeden na Próżnej, drugi na Surowieckiego. Dokładnych adresów w tej chwili nie podam.2mouse pisze:Gdzie? Gdzie?cejot pisze:Ja znam jeden sklep ze śrubami w centrum, drugi na UrsynowieZ tego co wiem, najwyższa dostępna w handlu klasa nierdzewnych śrub to 80 dla A2, jest to pośrednia wytrzymałość pomiędzy 8,8 i 10,9 w stalach wytrzymałościowych.cejot pisze:Super by było znaleźć śruby nierdzewne z jakichś nowych stali stopowych charakteryzujące się podobnymi właściwościami co śruby klasy 10.9.
Musisz wziąć jeszcze pod uwagę że zetknięcie stali stopowej (nierdzewnej lub kwasoodpornej) ze tzw. czarną, powoduje powstanie ogniwa elektrochemicznego i przyspieszoną korozję elementu bardziej korozywnego. Rozwiązaniem byłaby dodatkowa nakrętka z materiału jeszcze bardziej korozywnego od stali, np. magnezu... wymieniałbyś ją sobie co pół roku, mniej więcej...
Myślałem nad takim rozwiązaniem, żeby kompleksowo rozwiązać problem korozji w pugu, ale dostępność magnezu w innym asortymencie niż w sztabach i poniżej 100 kg jest żadna...
Jednym słowem można spróbować, ale czy jest sens?...
Co do śrub nie wiedziałem o tej przyśpieszonej korozji. Widziałem gdzieś śruby A2-80, które podobno miały parametry odpowiadające jakby 10.8 przy zwykłych śrubach. Jednak dostępność śrub z takiego materiału o gwincie drobnozwojnym też poddałbym pod dużą wątpliwość. Poza tym jeśli rezygnować już z nakrętek samohamownych to nie można by zastosować nakrętek ze stali nierdzewnej?
Dzięki. Mierzyłeś razem z łbem? Mógłbyś jeszcze zmierzyć na jakiej długości jest gwint?Draxter pisze:"Grubsza" ma dlugosc 72mm a "ciensza" - 69mm.