Problem z silnikiem prosze o pomoc

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
DAREK1223
Junior
Posty: 137
Rejestracja: 18 sie śr, 2004 12:17 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wiśniowa

Problem z silnikiem prosze o pomoc

Post autor: DAREK1223 »

WITAM Wszystkich!!
Mianowicie chodzi mi o to że silnik po prostu źle chodzi. Niestety tak wyszło że mam zamontowaną instalację gazową ale ma ją niedługo jakies 6 miesięcy. Problem polega na tym że kumpel kupił sobie 205 GTi 1.6 ja tez mam 1.6 i spróbowaliśmy oba. Pzrejechałem sie jegoautkiem i to jest niebo a ziemia. Tzn moje autko nie chce dobrze jechać na bęzynie jak przełączęz gazui nie wiem co jest. Od obrotów 1000 do 2000 obr nic się nie dzieje trochę przyspiesza, natomiast samochód kumpla czy ma 1000 czy 1500 to idzie jak burza, poza tym mój pug jakoś nie chce wogóle na bęzynie jechać. czuję podczas przyspieszenia że autko tak jakos skacze do przodu raz ciągnie raz hamuje a ja trzymam gaz dop dechy po prostu jakby moc zanikała, dzisiaj odkręciłem pompę paliwa z myslą że jest przttkana wyczyściłęm sitko pierwsze drugie inic to nie dało. Paliwo jest w baku. nie wymieniałem filtra paliwa ale chyba prze niego to nier moze być.
Jak nie miałem gazu i był na bezynie to miał tajkiego kopa od 4 tyś obrpodejrzewam że wtedy miał największy moment obr. Może to przez gaz...


Kolejna sprawa to pod korkiem od wlewu oleju (mam go usytuowanego pod kątem) powstaje jakaś kremowa ciecz i mam pytanie czy ma to związek z uszczelka pod głowicą.

Samochód jexdzi na oleju Valvoline nie bierze oleju nie kopci jest to półsyntetyk 10W 40. nie wiem w jakim stanie są zawory i teraz nie wiem co to może być. Jeszcze będe wymieniał kable świece ale ni9e wiem czy jewst to też poczęści tym spowodowane.
Autko ma na liczniku 220 tyś 1.6 GTI podobno 115 KM XU5JA. Ale coraz bardziej w to zaczynam powątpiewać. Jak wiecie coś albo spodkaliście się z takimi objawami to PROSZĘ O POMOC.

A kumpel chyba ma w nim taką małą strumiennice wydechu (na czym to polega i za co ona jest odpowiedzialna)
http://www.darek1223.205.pl zdjecia opis hehe trzeba usprawnic furke :)
yin_yang

Post autor: yin_yang »

Kolejna sprawa to pod korkiem od wlewu oleju (mam go usytuowanego pod kątem) powstaje jakaś kremowa ciecz i mam pytanie czy ma to związek z uszczelka pod głowicą
Płyn hamulcowy w oleju. sprawdz jeszcze czy nie masz kaszy w zbiorniczku płynu.
I najprawdopodobniej ma to związek z uszczelką :(
Ja mam płyn hamulcowy w oleju przy przebiegu 105 tys. w Juniorze :x
Ostatnio zmieniony 07 sty pt, 2005 8:00 pm przez yin_yang, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

220 Tys na XU5JA to duzo!! :( Walek rozrzadu pewnie juz kleknal.

Ale objawy o ktorych piszesz, to stawial bym na przeplywomioerz badz falszywe powietrze, badz ktorsy z czujnikow wtrysku.

Co do mazi - normalka w tych samochodach.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DAREK1223
Junior
Posty: 137
Rejestracja: 18 sie śr, 2004 12:17 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: DAREK1223 »

rozumiem czekałęmco powiesz bo co tu ukrywac jestes dobry i masz doświadczenie w sprawach technicznych zw z pugiem a wszczególności GTI. czyli mówisz o wałku. A w związku że masz dostęp do części czy mógłbys w jakiejś do brej cenei załatwić takowy wałek. Chyba ze mozesz jakiś lepszy załatwić po tzn chodzi mi o jakiś większy wznos krzywki albo coś w tym stylu. i lew to by kosztowało.

ico do twojej odpowiedzi to na pewno nie jest związane z pompa paliwaa albo filtrami lub świecami ogólnie elektryką od aparatu zapłonowego? jesli nie to jak te usterki się objawiają.
http://www.darek1223.205.pl zdjecia opis hehe trzeba usprawnic furke :)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Pisalem o tym juz wiele razy, ale napisze jeszcze raz.

Jak dziala wtrysk w Pugu 205 1.6 GTI

Powietrze zasysane przez silnik przechodzi przez przeplywomierz powietrza, tam system klapkowy polaczony z potencjometrem plytkowym mierzy objetosc zassanego powietrza, dodatkowo w przeplywomierzu znajduje sie czujnik temperatury tego powietrza. Te dwie informacje przetworzone wedruja do komputera. Dalej powietrze na swojej drodze napotyka rure laczaca przeplywomierz z przepusrtnica, i jest dawkowane za pomoca przepustnicy. Na biegu jalowym dostarczane jest przez bypass, a w trakcie jazdy przez uchylenie przepustnicy. Po drodze jednak jest jeszcze jeden bypass ktory wyposazony jest w zawor dadatkowego powietrza sterowany na bimetalu (jak silnik jest zimny, to zawor jest otwarty i dawkuje dodatkowe powietrze bezposrednio do kolektora ssacego). Do przepustnicy i tej gumy przed podlaczone jest takze odpowietrzenie skrzyni korbowej, i opary ze skrzyni korbowej to powietrze ktore nie zostalo zmierzone przez przeplywomierz.

Wracajac do przepustnicy, posiada ona czujnik polozenia przepustnicy, ktory posiada 3 pozycje. 1 to bieg jalowy, 2 to lekkie obciazenie i 3 to pelne obciazenie. Te trzy odczyty tez wedruja do komputera.

Aby ustalic mieszanke komputer jednak potrzebuj jeszcze troche informacji. Musi znac temperature silnika, wiec pomiar ten bierze z czujnika temperatury plynu chlodniczego.

Jezeli te wszystkie czujniki sa sprawne, i nie sa oszukiwane, to zostanie ustalona odpowiednia mieszanka.

Jednak aby ta mieszanka zostala odpowiednio podana, wazny jest stan zasilania silnika, czyli pompa paliwa, filtr paliwa - te elementy moga obnizyc cisnienie jakie jest wymagane na listwie wtryskowej. Na listwie powinny byc 3 bary, za utrzymanie tego cisnienia odpowiada Regulator cisnienia umiejscowiony na listwie, jak bedzie walniety to nie utrzyma takiego cisnienia. Jak cisnienie jest utrzymane, to teraz wszystko zalezy od wtryskiwaczy, czy przy danym okresie wtrysku (jak sa sprawne to czas otwarcia powinien byc poprawny) sa w stanie podac odpowiednia dawke paliwa. Jezeli ktorys z wtryskiwaczy leje, badz sie nie otwiera to moga byc straty mocy.

Jezeli jednak oba opisywane uklady sa sprawne, to trzeba sprawdzic czy gdzies nie sa oszukiwane.

Uklad zasilania w powietrze, moze byc oszukany poprzez nieszczelnosci, czyli falszywe powietrze. Moze ono byc zasysane poprzez pekniete serwo, pekniety przewod podcisnieniowy do serwa, odlaczony przewod podcisnieniowy do aparatu zaplonowego, peknieta membrane w aparacie zaplonowym, dziure w gumach laczacych przeplywomierz z przepustnica, pekniete przewody bypassu z zaworkiem dodatkowego powietrza, niesprawny zaworek dodatkowego powietrza, pekniety przewod pomiedzy kolektorem ssacym a regulatorem cisnienia paliwa, peknietymi przewodami laczacymi korek wlewu oleju z dolotem, czy tez peknietym przewodem wlewu oleju, jak takze peknietymi przewodami ktore ida od gory glowicy w glab silnika i wchodza do gumy wlewu oleju, a moze tez byc spowodowane nawet brakiem gumowej uszczeli na korku wlewu oleju czy tez peknieciu tegoz korka!

Nieszczelnosci szukamy takze na laczeniu kolektora ssacego z glowica, laczeniu przepustnicy z kolektorem. Pekniety moze byc sam kolektor.

Jezeli masz Gaz to masz dodatkowe gumy ktore moga mieszac! :(

Jezeli silnik jest szczelny, uklad zasilania w paliwo jest sprawny, sprawny jest takze uklad wtryskowy i jego czujniki, to strat mocy nalezy szukac w wadliwym zasilaniu elektrycznym. Byc moze masz peknieta membrane podcisnieniowego przyspieszacza zaplonu, byc moze masz zle ustawiony zaplon a ustawia sie go dynamicznie. Eliminuje awarie modulu zaplonowego, czujnika halla, przewodow i swiec, poniewaz one by powodowaly przerywanie i nie rowna prace silnika, a takze wyskakiwanie zaplonow, a nie brak mocy.

Jezeli to wszystko jest w porzadku, to brakow mocy wtedy nalezy szukac gdzie indziej. W silniku z takim przebiegiem, stawialbym na walek rorzadu - wtedy przestawiaja nam sie fazy rozrzadu, zawory sa zamykane za pozno, otwierane za pozno. Auto slabie przy wysokich obrotach, wolne obroty sa za wysokie, predkosc maksymalna spada.

Mocy moze ubywac takze poprzez kiepskie juz pierscienie tlokowe.

Moze to byc peknieta uszczelka glowicy, zatarta pompa paliwa itp itd.


Niestety objawy o jakich piszesz, sa objawami nie jednoznacznymi i przycyzn moze byc naprawde wiele. Trzeba poprostu ich poszukac, a aby je znalezc trzeba wiedziec gdzie szukac, i mam nadzieje ze moj opic ci pomoze w ich poszukiwaniu.

Z Walkiem rozrzadu mzoe byc problem, ale niebawem byc moze bede sprzedawal moj walek - Swiatek GT (daje do 20% mocy wraz z modyfikacjami glowicy) walek ma przejechane cos okolo 4000 kilometrow. Ja sam chce wlozyc walek stricle wyczynowy. Ale nie wiem kiedy bede wymienial walek. Za tego swiatka bede chial okolo 500zl.

Aby stwierdzic co jest nie tak z twoim samochodem, trzeba by sie nim przejechac, posluchac, poczuc... wtedy mozna stwierdzic czy to usterka mechaniczna czy gdzies w zasilaniu. I czy to problem z pradem, czy z mieszanka. Ciezko powiedziec.

Zaczalbym od wymiany przeplywomierza powietrza (wloz od kumpla) i sprawdzeniu. Pozniej poszukalbym tego falszywego powietrza. A poznie to juz wszystko po koleii.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
wojba
Nowicjusz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sie śr, 2003 8:54 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: wojba »

yin_yang pisze:
Kolejna sprawa to pod korkiem od wlewu oleju (mam go usytuowanego pod kątem) powstaje jakaś kremowa ciecz i mam pytanie czy ma to związek z uszczelka pod głowicą
Płyn hamulcowy w oleju. sprawdz jeszcze czy nie masz kaszy w zbiorniczku płynu.
I najprawdopodobniej ma to związek z uszczelką :(
Ja mam płyn hamulcowy w oleju przy przebiegu 105 tys. w Juniorze :x
plyn hamulcowy?
rozumiem ze to przejezyczenie :)
DAREK1223
Junior
Posty: 137
Rejestracja: 18 sie śr, 2004 12:17 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: DAREK1223 »

no dzięki za ten mini wykład i zorbię wydruk i będe się nim posługiwał jak instrkcją :D :wink: Masz z tym na pewno rację ale wiesz jka jeźdze na gazie to nie ma żadnych strat mocy samochód przyspiesza aż do ok 6200 obr i nic się nie dzieje a wiesz przewody muszę wymienić bo czasem przerywa ponieżj 2000 tys obr. Takze chyba wałek będzie ok no nie pierwszej młodości ale ok. Stawiam na przepływomierz pompe i czujniki bądż dziurawe rury w każdym badź razie dziękuję za wyczerpującą i pouczającą wypowiedź
Pozdrawiam!!!
http://www.darek1223.205.pl zdjecia opis hehe trzeba usprawnic furke :)
wojba
Nowicjusz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sie śr, 2003 8:54 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: wojba »

ja mialem to samo na LPG chodzil dobrze a na benzynie nie mial sily ruszyc, przyczyna byla slabo wydajna pompa, jej czyszczenie nie pomoze bo ona jest wytopiona w srodku

jak sie jezdzi na gazie, to pomimo ze sie pilnuje tego aby byla benzyna w baku, pompki czesto sie zacieraja
mozliwe ze czasem z powodu zapchanego filtra paliwa
dobrym wyjsciem jest zrobienie odlaczenia pompy przez zamontowanie przelacznika ktory bedzie podawal (najlepiej) minus do pompy
DAREK1223
Junior
Posty: 137
Rejestracja: 18 sie śr, 2004 12:17 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: DAREK1223 »

dzięki
tam myślałęm ze to jest całym układem paliwowym bo wszystko pozostałe jest jak narazie ok sprawdzałęm te węrze itd i jest ok a gdyby nie byo to i na gazie źle by chodził. Takze wymienię pompe filtr i zobaczymy jak to będzie. mam nadziję ze lepiej
Dzieki
[pozdro
http://www.darek1223.205.pl zdjecia opis hehe trzeba usprawnic furke :)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Na gazie by zle nie chodzil, bo masz instalacje podcisnieniowa, i tyle ile silnik ssie powietrza tyle tez ssie gazu, oczywiscie w pewnych proporcjach.

A w przypadku benzyny, gdy masz nieszczelnosci bierze wiecej powietrza niz komp mysli i stad problemy.

Ale oczywiscie pompa moze byc przyczyna.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DAREK1223
Junior
Posty: 137
Rejestracja: 18 sie śr, 2004 12:17 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: DAREK1223 »

no właśnie masz rację nie pomyślałem też pod tym kątem. Hmmm ale przepatrzyłem przewody te októryś pisałeś i myślę że nie mają żdnych wikszych uszkodzeń.Bo o mini uszkodzeniach nie jestem w stanie powiedzeić opaski są dokręcone na maxa także nie wiem wymienie filtr powietrza póxniej zaadoptujemy od drugiego puga pompe paliwa i się okaże.
http://www.darek1223.205.pl zdjecia opis hehe trzeba usprawnic furke :)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Przewodow na oko nie sprawdzisz. Gdzies kolo opaski mzoe byc pekniecie, lub sam przewod moze miec tez niewielka dziurke i juz lipa.

Na chodzacym silniku, zatkaj reka szczelnie przeplywomierz... u mnie silnik nie gasl!! A powinien.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DAREK1223
Junior
Posty: 137
Rejestracja: 18 sie śr, 2004 12:17 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: DAREK1223 »

no własnie tak go gasuiłem i od razu zgasł nawet nie musiałem to zrobić dość szczelnie i zgasł. Takze te pzewody są niby ok a jak jest jakieś micro pęknięcie to widocznie nie odgrywa znaczącej roli. wypadałoby wymienić te rury, ponieważ... przezyły juz swoje. muszę spróbować a moze się w końcu z nim dogadam
Dzięki
http://www.darek1223.205.pl zdjecia opis hehe trzeba usprawnic furke :)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

no to jak gasnie to teoretycznie powinno byc ok

to pozostaje ci wlasnie ta pompa
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

ty go tak nie dokrecaj na tym lpg...
miksery gazu nie dzialaja liniowo i jezeli nie jest za duzy w przekroju to moze sie pow. 5 tys nie wyrabiac i masz ubogo...bardzo ubogo...chcesz by Ci tloki splynely? :evil:
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
ODPOWIEDZ