Chcesz wiedzieć ?
Jeżeli silnik jest na wolnych obrotach i nie równo pracuje odpowiedzialne za to mogą być:
TPS
Przepływka
Lewe powietrze np nieszczelność przed przepływką lub zawór dodatkowego powietrza
Przytkany wtryskiwacz
Za małe cisnienie paliwa- pompa
problem ze świecami
kable zapłonowe
kopułka i palec
cewka lub jej sterowanie
Ostatecznie lambda
Nie jest to takie proste znaleść usterkę bez sprawdzenia wszystkiego po kolei .
Komp motronica ma mapę paliwa i z czujników ją koryguje jeżeli dostaje błędne dane to próbuje ją korygować dlatego falują obroty .
Ja jestem Ciekaw jednego ,sprawdziałeś kody błędów silnika ?
p.s. 70*C podczas jazdy to za mało, masz nieszczelność w układzie chłodzenia i prawdopodobnie jest za małe ciśnienie. Wymieniałeś termostat,może być w strzępach ,po drugie pozbądź się wycieku i wymień zbiorniczek wyrównawczy.
Od momentu kupna poza wymianą sprzęgła, filtrów i oleju nic w mechanice nie robiłem... Wybaczcie, ale aż tak bardzo nie ogarniam budowy aut i raczej zdaję się na mechaników.
MiceK pisze:Od momentu kupna poza wymianą sprzęgła, filtrów i oleju nic w mechanice nie robiłem... Wybaczcie, ale aż tak bardzo nie ogarniam budowy aut i raczej zdaję się na mechaników.
NO ja też jakoś tam mega sie nie znam ale takie rzeczy jak sprawdzenie układu chłodzenia i elementów wymienionych przez kamila to nie jest trudne
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
MiceK pisze:nie ogarniam budowy aut i raczej zdaję się na mechaników.
Wybacz, ale to ryzykowne... Z własnego doświadczenia wiem, że typowy mechanik nie ogarnia 205, przynajmniej w naszych okolicach. Proponuję postarać się o Etzolda (był na allegro, zdaje się, że w ogłoszeniach z netu ktoś linkował niedawno...) i posiedzieć nad nim trochę. Zwłaszcza że, jak się zdaje, auta od Michała są podrutowane nieco i kwiatki wyłażą, oj wyłażą... Więc to po prostu inwestycja na przyszłość
Kable zapłonowe mam nowe NGK, więc myślę, że je mogę wykluczyć. Wymienię chyba najpierw świece (to na pewno dam radę samemu zrobić ;P).
Co do niskiej temp. silnika - jak go kupiłem we wrześniu to o ile dobrze pamiętam silnik pracował w okolicach 80-paru, czy 90 stopni, bo parę razy wentylator mi się włączył
...i jeszcze wracając do wycieku - może podpowiem Wam coś - jak włączę nawiew to czuć Borygo wewnątrz auta (w zakresie od min. do 3/4...jak przekręcę na opór to już tylko czuć gorąc).
MiceK pisze:
...i jeszcze wracając do wycieku - może podpowiem Wam coś - jak włączę nawiew to czuć Borygo wewnątrz auta (w zakresie od min. do 3/4...jak przekręcę na opór to już tylko czuć gorąc).
Teraz ja Ci podpowiem , zawieź auto do mechanika bo samo się nie naprawi .Na odległość nikt nie jest w stanie ci go zrobić, a po tym co czytam to Ty też raczej nie .