GEJTRY - neverending story
- Stopx
- Uzalezniony
- Posty: 645
- Rejestracja: 26 mar pn, 2007 8:57 am
- Posiadany PUG: Gejtry
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
Fura malowana w warsztacie kolegi 60km od Wawy, robi niezłą robote za niedużą kaske. Tak naprawde mam tam kilku kolegów mechaników, lakierników i blacharzy, wszystkich napraw dokonuje u nich, bo jak bym miał to robić na miejscu to by mi wypłaty nie wystarczyło
Nizej lista wymienionych/robionych czesci:
1) Z damskiego pinktu widzenia:
- ladny zielony kolor karoserii (malowane 2 przednie blotniki, maska, dach, poszezrzenia, zderzaki)
- nowy, skorzany i sliczniutki mieszek zmiany biegow
2) Z meskiego punktu widzenia:
- wymienione glowica z walkiem rozrzadu od XU9JA
- uszczelka pod glowica
- nowe sruby do glowicy
- rozrząd
- wtryski
- przeplywomierz
- komputer
- wszystkie uszczelki, uszczelniacze i simmeringi
- termostat wraz z obudowa
- wyciety katalizator i wstawiona strumienica
- wymienione wszystkie filtry
- namaszczony olejem Mobil1
Za pomalowanie i wymiane wszystkich w/w rzeczy (bez kosztów zakupu czesci) zamknelismy sie w 1tys PLN
Nizej lista wymienionych/robionych czesci:
1) Z damskiego pinktu widzenia:
- ladny zielony kolor karoserii (malowane 2 przednie blotniki, maska, dach, poszezrzenia, zderzaki)
- nowy, skorzany i sliczniutki mieszek zmiany biegow
2) Z meskiego punktu widzenia:
- wymienione glowica z walkiem rozrzadu od XU9JA
- uszczelka pod glowica
- nowe sruby do glowicy
- rozrząd
- wtryski
- przeplywomierz
- komputer
- wszystkie uszczelki, uszczelniacze i simmeringi
- termostat wraz z obudowa
- wyciety katalizator i wstawiona strumienica
- wymienione wszystkie filtry
- namaszczony olejem Mobil1
Za pomalowanie i wymiane wszystkich w/w rzeczy (bez kosztów zakupu czesci) zamknelismy sie w 1tys PLN
Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
To poproszę namiary... Jak sobie, mam nadzieję, obejrzę Twoje autko i będzie nadal tak zachęcająco, to Panowie Koledzy mają robotę ode mnie...stopx pisze:Za pomalowanie i wymiane wszystkich w/w rzeczy (bez kosztów zakupu czesci) zamknelismy sie w 1tys PLN
- Stopx
- Uzalezniony
- Posty: 645
- Rejestracja: 26 mar pn, 2007 8:57 am
- Posiadany PUG: Gejtry
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
Zapraszamy na ogledziny - wtedy damy namiary i powiemy co, jak i gdzie
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
To zapraszamy na spot, bo chętnych pewnie będzie więcej. Na pewno ja chętnie obejrzę auto i dowiem się o namiary. No i oczywiście właścicieli "nowego obywatela" też miło by było poznać.stopx pisze:Zapraszamy na ogledziny - wtedy damy namiary i powiemy co, jak i gdzie
- Stopx
- Uzalezniony
- Posty: 645
- Rejestracja: 26 mar pn, 2007 8:57 am
- Posiadany PUG: Gejtry
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
Mowicie o czwartkowym PKP o 20?
- Małysz
- Uzalezniony
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 maja śr, 2007 11:08 pm
- Posiadany PUG: 307 2.0 90HDI; dawniej 205 GT 1.6 i 1.8D
- Numer Gadu-gadu: 4121955
- Login tlen: adamdrozdzu
- Lokalizacja: Żyrardów
- Kontakt:
Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
Dzisiaj niespodziewanie miałem styczność z Gentrym.
Odbierałem Dukaciaka z warsztatu.
Widzę, ze serwisujemy auta w tym samym miejscu, u Marcina. Wporzo mechanik i jego ludzie.
Miałem ochotę bliżej przyjrzeć się autku, ale kompletny brak czasu i nic z tego, ale w następnym tygodniu obejrzę go.
Odbierałem Dukaciaka z warsztatu.
Widzę, ze serwisujemy auta w tym samym miejscu, u Marcina. Wporzo mechanik i jego ludzie.
Miałem ochotę bliżej przyjrzeć się autku, ale kompletny brak czasu i nic z tego, ale w następnym tygodniu obejrzę go.
Król jest tylko jeden
1.8 D http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... ik&id=3986
GT http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2450
1.8 D http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... ik&id=3986
GT http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2450
- Stopx
- Uzalezniony
- Posty: 645
- Rejestracja: 26 mar pn, 2007 8:57 am
- Posiadany PUG: Gejtry
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
Ach to Ty, już mi Marcin mówił ze ktoś moje auto podglądał
Niestety musiałem znowu wstawić go do warsztatu, jeszcze nie wiem co to może być ale obstawiam pierścienie albo panewkę Troszku go przycisnąłem na trasie nagle osłabł z sił i zaczął kopcić na czarno, a że chodzi jak diesel i nie ma ciśnienia na dwóch cylindrach to już nie wspomnę
Niestety musiałem znowu wstawić go do warsztatu, jeszcze nie wiem co to może być ale obstawiam pierścienie albo panewkę Troszku go przycisnąłem na trasie nagle osłabł z sił i zaczął kopcić na czarno, a że chodzi jak diesel i nie ma ciśnienia na dwóch cylindrach to już nie wspomnę
Ostatnio zmieniony 31 mar czw, 2011 12:10 pm przez Stopx, łącznie zmieniany 1 raz.
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
Pisałeś że masz 128HP. Wymieniałeś cały silnik czy tylko głowicę z XU9JA i dół został z XU9J1? Taki zabieg chyba bardzo dopręża ten silnik.stopx pisze:Ach to ty, już mi Marcin mówił ze ktoś moje auto podglądał
Niestety musiałem znowu wstawić go do warsztatu, jeszcze nie wiem co to może być ale obstawiam pierścienie albo panewkę Troszku go przycisnąłem na trasie nagle osłabł z sił i zaczął kopcić na czarno, a że chodzi jak diesel i nie ma ciśnienia na dwóch cylindrach to już nie wspomnę
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
Bez wymiany tłoków występuje spalanie stukowe, i z silnikiem dzieją się dziwne rzeczy ...kiepskie połączenie ....
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- Stopx
- Uzalezniony
- Posty: 645
- Rejestracja: 26 mar pn, 2007 8:57 am
- Posiadany PUG: Gejtry
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
Wymieniłem tylko głowicę, komputer, przepływkę i wtryski Możesz mi coś więcej o tym doprężaniu powiedzieć, bo się dowiadywałem od jednego kolegi z forum, który jest dobrze obeznany w tych tematach i powiedział mi, że po wymianie tego wszystkiego będzie wszystko smigało aż miło.jozek pisze:Pisałeś że masz 128HP. Wymieniałeś cały silnik czy tylko głowicę z XU9JA i dół został z XU9J1? Taki zabieg chyba bardzo dopręża ten silnik.stopx pisze:Ach to ty, już mi Marcin mówił ze ktoś moje auto podglądał
Niestety musiałem znowu wstawić go do warsztatu, jeszcze nie wiem co to może być ale obstawiam pierścienie albo panewkę Troszku go przycisnąłem na trasie nagle osłabł z sił i zaczął kopcić na czarno, a że chodzi jak diesel i nie ma ciśnienia na dwóch cylindrach to już nie wspomnę
I ty tez Kamil mógłbyś mi coś więcej o tym spalaniu tłokowym powiedzieć ?
Doradźcie co mam zrobić
- MiceK
- Maniak
- Posty: 1969
- Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
- Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
- Numer Gadu-gadu: 1295187
- Lokalizacja: Warszawa/okolice
- Kontakt:
Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
Stopxie, google nie boli
Spalanie stukowe (spalanie detonacyjne) - zjawisko nieprawidłowego, nierównomiernego, wybuchowego spalania paliw w silnikach tłokowych o zapłonie iskrowym.
Podczas prawidłowego procesu spalania ciśnienie nad tłokiem pod koniec suwu sprężania ma wartość około 10 kg/cm2. Mieszanka paliwowo-powietrzna po suwie sprężania zapala się od iskry świecy i płomień rozprzestrzenia się przez całą komorę spalania ze stałą prędkością około 30-60 m/s. Powstaje duża ilość gazów spalinowych, co powoduje wzrost ciśnienia w komorze do ponad 60 kg/cm2, wywołując odpowiedni ruch tłoka. Pojedynczy akt spalania mieszanki trwa około 0,001 s.
Podczas spalania stukowego w momencie zapłonu iskra zapala mieszankę w okolicy świecy, co powoduje jednocześnie sprężenie pozostałego ładunku w komorze spalania. Wzrost ciśnienia oraz podwyższona temperatura wywołuje samozapłon i gwałtowne spalenie się mieszanki w przeciwległym końcu komory. Proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i spalanie następuje nieprawidłowo, z wielokrotnie większą prędkością przekraczającą 1000 m/s. Wywołuje to charakterystyczny stuk. Spalanie stukowe znacznie obciąża cieplnie oraz mechanicznie tłok, korbowód i inne elementy silnika.
Pośród przyczyn spalania stukowego wyróżnić można:
- zbyt wysoki stopień sprężania
- za wczesny zapłon
- za mała liczba oktanowa paliwa
- przegrzanie silnika
- za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania
- duże napełnianie cylindra
Spalanie stukowe (spalanie detonacyjne) - zjawisko nieprawidłowego, nierównomiernego, wybuchowego spalania paliw w silnikach tłokowych o zapłonie iskrowym.
Podczas prawidłowego procesu spalania ciśnienie nad tłokiem pod koniec suwu sprężania ma wartość około 10 kg/cm2. Mieszanka paliwowo-powietrzna po suwie sprężania zapala się od iskry świecy i płomień rozprzestrzenia się przez całą komorę spalania ze stałą prędkością około 30-60 m/s. Powstaje duża ilość gazów spalinowych, co powoduje wzrost ciśnienia w komorze do ponad 60 kg/cm2, wywołując odpowiedni ruch tłoka. Pojedynczy akt spalania mieszanki trwa około 0,001 s.
Podczas spalania stukowego w momencie zapłonu iskra zapala mieszankę w okolicy świecy, co powoduje jednocześnie sprężenie pozostałego ładunku w komorze spalania. Wzrost ciśnienia oraz podwyższona temperatura wywołuje samozapłon i gwałtowne spalenie się mieszanki w przeciwległym końcu komory. Proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i spalanie następuje nieprawidłowo, z wielokrotnie większą prędkością przekraczającą 1000 m/s. Wywołuje to charakterystyczny stuk. Spalanie stukowe znacznie obciąża cieplnie oraz mechanicznie tłok, korbowód i inne elementy silnika.
Pośród przyczyn spalania stukowego wyróżnić można:
- zbyt wysoki stopień sprężania
- za wczesny zapłon
- za mała liczba oktanowa paliwa
- przegrzanie silnika
- za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania
- duże napełnianie cylindra
- Stopx
- Uzalezniony
- Posty: 645
- Rejestracja: 26 mar pn, 2007 8:57 am
- Posiadany PUG: Gejtry
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
To powiedz, czemu ktoś, kto się na tym zna, nie będę mówił kto, żeby renomy nie psuć, nie powiedział mi nic o tym i perfidnie mi doradził, żebym tylko to kupił, bo tylko to mi wystarczy ?
Za te pieniądze, które wsadziłem w ta przeróbkę, mógłbym kupić kompletny silnik XU9JA i nie miałbym żadnych kłopotów !!!!!!!
A na marginesie MiceK to i tak tego skopiowanego tekstu z google nie rozumiem
Za te pieniądze, które wsadziłem w ta przeróbkę, mógłbym kupić kompletny silnik XU9JA i nie miałbym żadnych kłopotów !!!!!!!
A na marginesie MiceK to i tak tego skopiowanego tekstu z google nie rozumiem
- MiceK
- Maniak
- Posty: 1969
- Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
- Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
- Numer Gadu-gadu: 1295187
- Lokalizacja: Warszawa/okolice
- Kontakt:
Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
Myślałem, że nie chce Ci się szukać Poza tym nie wymądrzam się tylko skopiowałem tekst.
Teraz miej więc pretensje do osoby, która Ci doradzała
Pozostaje mi zatem nic innego, jak życzyć cierpliwości i funduszy do doprowadzenia silnika do należytego stanu
Teraz miej więc pretensje do osoby, która Ci doradzała
Pozostaje mi zatem nic innego, jak życzyć cierpliwości i funduszy do doprowadzenia silnika do należytego stanu
- Stopx
- Uzalezniony
- Posty: 645
- Rejestracja: 26 mar pn, 2007 8:57 am
- Posiadany PUG: Gejtry
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Gentry – nowy obywatel Warszawy
Nie no, trochę tam zrozumiałem
Teraz to juz nie wiem czy kupić sam dół, czy cały silnik
Teraz to juz nie wiem czy kupić sam dół, czy cały silnik