Przeróbka licznika podświetlanego 'od góry' na 'od tyłu'
- kcysiek
- Junior
- Posty: 177
- Rejestracja: 27 maja czw, 2010 9:49 pm
- Posiadany PUG: 1.8TD
- Numer Gadu-gadu: 7103886
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przeróbka licznika podświetlanego 'od góry' na 'od tyłu'
Witam.
Mam licznik w swoim TD podświetlany od góry i mnie to denerwuje. Nie podoba mi się po prostu
Kupiłem uszkodzony licznik z Citroena, też z diesla i tu moje pytanie.
Czy mogę podmienić same tarcze zegarów na takie podświetlające się i dołożyć żarówki, czy są pod to przygotowane otwory do żarówek i doprowadzone jest zasilanie? Od biedy zasilanie mogę sobie polutować, albo i nawet zrobić oddzielny układ z potencjometrem do regulacji jasności (tak jak mam to teraz zrobione, wygodna rzecz )
Może ktoś już coś podobnego robił i podzieli się informacjami a jeśli nie, jutro sam się za to wezmę
Najłatwiej by było przełożyć po prostu cały licznik z citroena ale nie podoba mi się jego układ, dlatego wziąłbym z niego tylko tarcze prędkościomierza i obrotomierza, pozostałe elementy z licznika z GTI. Kolor podświetlenia wyżej wymienionych tarcz to zieleń, może ktoś wie jak zmienić go na zwykły bursztynowy? Wydaje mi się, że kolor żarówki nic niestety nie da...
Mam licznik w swoim TD podświetlany od góry i mnie to denerwuje. Nie podoba mi się po prostu
Kupiłem uszkodzony licznik z Citroena, też z diesla i tu moje pytanie.
Czy mogę podmienić same tarcze zegarów na takie podświetlające się i dołożyć żarówki, czy są pod to przygotowane otwory do żarówek i doprowadzone jest zasilanie? Od biedy zasilanie mogę sobie polutować, albo i nawet zrobić oddzielny układ z potencjometrem do regulacji jasności (tak jak mam to teraz zrobione, wygodna rzecz )
Może ktoś już coś podobnego robił i podzieli się informacjami a jeśli nie, jutro sam się za to wezmę
Najłatwiej by było przełożyć po prostu cały licznik z citroena ale nie podoba mi się jego układ, dlatego wziąłbym z niego tylko tarcze prędkościomierza i obrotomierza, pozostałe elementy z licznika z GTI. Kolor podświetlenia wyżej wymienionych tarcz to zieleń, może ktoś wie jak zmienić go na zwykły bursztynowy? Wydaje mi się, że kolor żarówki nic niestety nie da...
Ostatnio zmieniony 06 kwie śr, 2011 8:16 pm przez kcysiek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcikonik
- Junior
- Posty: 144
- Rejestracja: 01 maja sob, 2010 9:12 am
- Posiadany PUG: 205 1.8 D 84'
- Numer Gadu-gadu: 1555332
- Lokalizacja: Białystok
Re: Przeróbka licznika podświetlanego 'od góry' na 'od tyłu'
Tu http://306team.pl/forum/viewtopic.php?t=4803 bardzo fajnie chłopak zrobił podświetlenie zegarów. Zobacz może coś ci to podpowie.
- kcysiek
- Junior
- Posty: 177
- Rejestracja: 27 maja czw, 2010 9:49 pm
- Posiadany PUG: 1.8TD
- Numer Gadu-gadu: 7103886
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Przeróbka licznika podświetlanego 'od góry' na 'od tyłu'
Jeśli nie będzie innej możliwości to najprawdopodobniej tak zrobię:)
Miałem zapisany ten link, ale mi się gdzieś zawieruszył, dzięki Marcikonik
Miałem zapisany ten link, ale mi się gdzieś zawieruszył, dzięki Marcikonik
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Przeróbka licznika podświetlanego 'od góry' na 'od tyłu'
Liczniki zwykłe i te z GTi/cytryny są zupełnie inne i nie da się poprzekładać tarcz Ze zmianą koloru będzie niezły problem Sam się napaliłem na białe podświetlenie licznika GTi ale nie da się tego zrobić Tarcze są zamocowane na takiej jakby kolorowej plexi, która nadaje kolor podświetlenia a same tarcze maja kolorowe cyferki
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- Marcikonik
- Junior
- Posty: 144
- Rejestracja: 01 maja sob, 2010 9:12 am
- Posiadany PUG: 205 1.8 D 84'
- Numer Gadu-gadu: 1555332
- Lokalizacja: Białystok
Re: Przeróbka licznika podświetlanego 'od góry' na 'od tyłu'
Gdzieś na allegro widziałem firme która robi tarcze do p205 i można wybrać kolor podświetlenia i tarcz. koszt to ok.60 zł tylko wysyłasz im skan swoich tarcz a oni już sami to wycinają skalują itp.
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Przeróbka licznika podświetlanego 'od góry' na 'od tyłu'
W tym liczniku z BXa miałem plan zrobić pomarańczowe jak u nas W końcu się udało na tyle ładnie, że nikt by nie powiedział, że to były zielone tarcze. Tylko jest jedno duże ale - wymiana żaróweczek na czerwone diody (z płaskimi łbami lub przerobienie zwykłych poprzez zeszlifowanie) i dolutowanie do każdego po rezystorku, tak aby powinny działać na ok.9V (ja się nie bawiłem w to tylko zwiększałem napięcie na zasilaczu). Zabawy co nie miara, a do tego "legendarna" żywotność LEDów spada. Założenie czerwonych diod w oprawkach T5 ( http://allegro.pl/zarowka-diodowa-led-t ... 25977.html ) w liczniku z BXa daje bardzo słaby efekt - wszystko jest bardzo ciemne, wskazówki prawie wcale nie świecą i ogólnie wychodzi bardziej czerwony niż pomarańczowy.
Druga opcja, to takie LEDy w oprawkach T5, ale trafić z ogromną jasnością.
Druga opcja, to takie LEDy w oprawkach T5, ale trafić z ogromną jasnością.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- kcysiek
- Junior
- Posty: 177
- Rejestracja: 27 maja czw, 2010 9:49 pm
- Posiadany PUG: 1.8TD
- Numer Gadu-gadu: 7103886
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Przeróbka licznika podświetlanego 'od góry' na 'od tyłu'
Z tego co już rozebrałem (licznik z GTI i BXa) widzę, że między nimi można sobie wszystko spokojnie przekładać, bez żadnych problemów, tzn tarcze, całe podzespoły a i wskaźniki od np paliwa też. W tych licznikach, żeby wyjąć tarczę wystarczy zdjąć wskazówkę, odkręcić cztery śrubki (dwie czarne i dwie srebrne na klucz 5) i podważyć do góry. Jak to wygląda w zegarach biedniejszych, tzn bez podświetlania tylnego? Jak się zdejmuje blaty obrotka i prędkościomierza?
Zastanawiam się też, czy np wyciągając wszystkie graty łącznie z folią zadrukowaną ścieżkami ze swoich starych zegarów i wkładając je do obudowy z zegarów 'gitowych' miało by to sens...
Zastanawiam się też, czy np wyciągając wszystkie graty łącznie z folią zadrukowaną ścieżkami ze swoich starych zegarów i wkładając je do obudowy z zegarów 'gitowych' miało by to sens...
- Marcikonik
- Junior
- Posty: 144
- Rejestracja: 01 maja sob, 2010 9:12 am
- Posiadany PUG: 205 1.8 D 84'
- Numer Gadu-gadu: 1555332
- Lokalizacja: Białystok
Re: Przeróbka licznika podświetlanego 'od góry' na 'od tyłu'
Troche porozbierałem liczniki wersji Biedne z wyciąganiem tarcz nie ma problemu , po prostu podważa się je i po kłopocie. Nie wiem jak to jest z obrotkiem bo nie posiadam. Podejrzewam że nie będzie z nim również kłopotu.
- kcysiek
- Junior
- Posty: 177
- Rejestracja: 27 maja czw, 2010 9:49 pm
- Posiadany PUG: 1.8TD
- Numer Gadu-gadu: 7103886
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Przeróbka licznika podświetlanego 'od góry' na 'od tyłu'
W końcu udało mi się sklecić mniej więcej coś, co prawie mi się podoba
Mając dwa uszkodzone liczniki, jeden z GTI a drugi z BX (diesla), przełożyłem tarcze prędkościomierza i obrotomierza do licznika GTI. Niestety, dwa kolory podświetlania (zieleń i pomarańcz), ale nie wygląda to źle, a pomysłu jak zmienić kolor podświetlania niestety nie mam, próbowałem z mocną listewką diod SMD, ale nic to nie dało, podświetlenie może i było pomarańczowe, ale prawie niewidoczne. Także w środku mam zielono a po bokach lekki pomarańcz
Jakby ktoś miał pomysł, żeby w miarę skutecznie to ujednolicić, posłucham sugestii. Miałem też opcję zostawienia wyglądu oryginalnego z BX, lecz zupełnie nie przypadł mi do gustu taki układ i styl symboli.
Teraz pytanie odnośnie podłączenia wyhyłowych wskaźników. Nie znalazłem na forum nic konkretnego a pasowało by podłączyć wszystko, skoro mam taką możliwość. I tak, w jaki sposób i skąd podciągnąć przewody dla ciśnienia oleju i tego drugiego wskaźnika od temperatury oleju?
Mając dwa uszkodzone liczniki, jeden z GTI a drugi z BX (diesla), przełożyłem tarcze prędkościomierza i obrotomierza do licznika GTI. Niestety, dwa kolory podświetlania (zieleń i pomarańcz), ale nie wygląda to źle, a pomysłu jak zmienić kolor podświetlania niestety nie mam, próbowałem z mocną listewką diod SMD, ale nic to nie dało, podświetlenie może i było pomarańczowe, ale prawie niewidoczne. Także w środku mam zielono a po bokach lekki pomarańcz
Jakby ktoś miał pomysł, żeby w miarę skutecznie to ujednolicić, posłucham sugestii. Miałem też opcję zostawienia wyglądu oryginalnego z BX, lecz zupełnie nie przypadł mi do gustu taki układ i styl symboli.
Teraz pytanie odnośnie podłączenia wyhyłowych wskaźników. Nie znalazłem na forum nic konkretnego a pasowało by podłączyć wszystko, skoro mam taką możliwość. I tak, w jaki sposób i skąd podciągnąć przewody dla ciśnienia oleju i tego drugiego wskaźnika od temperatury oleju?