brak iskry

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
haski321

brak iskry

Post autor: haski321 »

Witam mam taki mały problem. Moze mi ktos z was cos pomoze. Kilka razy mi sie tak zdazyło, ze nie mam wogole iskry, przepatrzyłem kable, wyczysciłem aparat zapłonowy i wiele innych czesci i nic dalej nie mam iskry, czy moze sie ktos orientuje czym to jest ??

Tym razem odrobine poprawilem, ale nastepnym razem postaraj sie, aby to co piszesz bardziej wpasowywalo sie w reguly pisowni jezyka polskiego, bo temat zniknie.
B.
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: brak iskry

Post autor: gad »

Masz na mysli ze raz jest iskra a raz nie 8)7 Jesli nie ma iskry po nagrzaniu to modol pada a jesli zdarza sie to w roznych sytuacjach to chyba cos z kabelkami, bo nie wydaje mi sie zeby bylo mozliwe takie czasowe niedzialanie innych elemetow
Awatar użytkownika
drabinho
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 12 lis pn, 2007 11:02 pm
Posiadany PUG: XS
Numer Gadu-gadu: 9389827
Lokalizacja: Starachowice

Re: brak iskry

Post autor: drabinho »

moduł jeśli "umarł" to i na zimnym silniku nie będzie działał.proponuje sprawdzić modułek
http://www.drabinho.peugeot205.pl
Lubisz dziwnych ludzi, to clowna se namaluj...
haski321

Re: brak iskry

Post autor: haski321 »

Jest tak ze tydzien auto jezdzi bez niczego, bez zadnych kłopotów, a jak mu odbije, to nie ma iskry z kablami juz robiłem i dalej sie tak dzieje moze ktos cos jeszcze wie.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: brak iskry

Post autor: cyborg »

Modul nie zawsze pada tak samo, moze dawac rozne objawy. Wyglada ze to jego wina, najlepiej byloby podmienic na probe jakis pewny
haski321

Re: brak iskry

Post autor: haski321 »

ok dzieki za info posprawdzam to i zobaczymy co to bedzie
havana
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 08 gru wt, 2009 9:25 pm
Posiadany PUG: peugeot 205 1,1
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Luboń/k Poznań

Re: brak iskry

Post autor: havana »

Podpinam się pod temat.

a wiec tak posiadam peugeota 205 1,1 tu1 60km 1990r,

W sobotę wpadłem w zaspę. Próbując z niej wyjechać silnik zgasł i nie chciał odpalić po 5min dopalił i zgasł .
Od tamtej pory niemego go odpalić (brak iskry) Wykluczyłem już palec rozdzielacze przewody i świece.
Padło na cewkę dzisiaj ja wymieniłem i nadal nic :/ brak oznak iskry.

Co teraz kupić moduł?
Miał ktoś z was podobny problem? nie chce błądzić metoda prób i błędów

dzięki za pomoc z góry :)
robson
Peugeot 205 Master
Posty: 2904
Rejestracja: 03 paź wt, 2006 6:27 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: brak iskry

Post autor: robson »

Ja miałem take same obiawy,wymieniłemkable wysokiego napięcia, palec i kopułke ,pali do tej pory,a w kopułce nie było węglików powycierane do zera,a palec był czły czarny,narazie jest spokój. :W
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: brak iskry

Post autor: jozek »

Ja tak mialem w winnerze że nie zapalał jak było wilgotno na polu. Po wymianie kopułki i palca pali jak zloto bez względu na warunki atmosferyczne.
havana
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 08 gru wt, 2009 9:25 pm
Posiadany PUG: peugeot 205 1,1
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Luboń/k Poznań

Re: brak iskry

Post autor: havana »

hmm :/ tyle ze mi w ogóle nie daje napięcia z cewki. . . ale sprawdzę to jutro jeszcze palec bo był czarny
havana
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 08 gru wt, 2009 9:25 pm
Posiadany PUG: peugeot 205 1,1
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Luboń/k Poznań

Re: brak iskry

Post autor: havana »

Sprawa wyjasniona padl moduł :)
Awatar użytkownika
RaveMan
Junior
Posty: 242
Rejestracja: 04 lip ndz, 2004 10:54 pm
Posiadany PUG: Sacre Numero 1.4, 1995
Numer Gadu-gadu: 4047375
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Kontakt:

Re: brak iskry

Post autor: RaveMan »

pytanie: gdzie się u mnie znajduję moduł zapłonowy? bo już nie mam pojęcia co jest grane silnik nie pali sprawdzałem już wszystko i nic nie znalazłem, silnik tu3m monowtrysk bosh, cewka elektroniczna
Peugeot 205 1,4 kat. Sacre Numero
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: brak iskry

Post autor: borek_wpr »

Silnik TU 9,gaźnik
Brak zapłonu dopadł też i moje autko.Układ zapłonowy kaprysił jak w przypadkach opisanych wyżej.Tylko jak to dokładnie działa i jak jest zasilane?.Zacząłem od sprawdzenia cewki WN kopułki ,palca rozdzielacza. Z wyglądu i pomiarów omomierzem jest OK. i nie ma przebicia do masy.Szukam dalej dokładnego opisu i znalazłem..opis i rys na forum Forda Capri

http://www.capri.pl/garage/ignition-2.8i.

Oczyściłem styki wtyczek i modułu.
Podłączając woltomierz -napięcie stałe DC V- zrobiłem pomiary i wszystko jest poprawne.Pora na test z żaróweczką 1,2W/12V podłączoną do wtyczki (+ i -) zamiast cewki WN. Powinna migać kiedy kręci się rozrusznikiem. Tylko ciemność!!!. Co może być przyczyną że układ nie daje iskry?. Moduł czy cewka sterująca modułem która jest umieszczona w aparacie zapłonowym.Odkręciłem moduł i omomierzem pomierzyłem cewkę
Wynik 375 Ohm i nie ma przebicia do masy.Przestawiłem miernik na pomiar napięcia przemiennego AC V(wirujące magnesy +cewka =napięcie przemienne) .Po uruchomieniu rozrusznika wyszło
0,6 V AC .To dobrze czy źle?.Grzebiąc w necie znalazłem cewki sterujące z podaną opornością i w zależności od typu auta oporność wahała się od 320 do 400 Ohm.Cewki po nagrzaniu mogą zachowywać się różnie,przerwa lub zwarcie między zwojowe. Tak czy siak zdecydowałem wymienić moduł.
Odpalił bez problemu.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
ODPOWIEDZ