kolejny error

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: kolejny error

Post autor: Gruszka »

Ma ktoś z Wrocka XS ? Bo jednak potrzebowałbym np wtrysk albo sondę czy czujniki na podmianę. Temat dość pilny bo jestem uziemiony.. :evil: Spróbuje jeszcze raz sczytać błędy
Diesel Power :P
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: kolejny error

Post autor: Gruszka »

Aha.. Czyli nikt nie ma nic na podmianę.. Okey spróbuje poradzić sobie sam.
Diesel Power :P
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: kolejny error

Post autor: DJPreZes »

Przyjedź do Gdyni, to mam dwa sprawne wtryski, itd. Tylko chyba trochę za daleko masz.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: kolejny error

Post autor: Gruszka »

nooo :D Wymieniłem kopułkę palec i przez chwile było normalnie... Ale znowu się zesrało.. Nie wiem już co robić.. Ma ktoś dostęp do kompa??? żeby nie sczytać podłączając do masy tylko normalnie pod komputer. Pomóżcie bo już nie wiem co robić :(
Diesel Power :P
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: kolejny error

Post autor: Banita »

Po co, skoro komputer zlicza tylko impulsy (w ten sam sposób) i podaje kod błędu z tej samej tabelki?
Jak nie umiesz wykonać tak prostej czynności jak zliczenie błysków, to po prostu jedź do mechanika. Ewentualnie szlag trafił sterownik, ale to bardzo mało prawdopodobne.
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: kolejny error

Post autor: Gruszka »

Sczytałem pokazało 31 i 13 bo 12 i 11 to start i stop. Ktoś może mi odczytać kody tych błędów?
Diesel Power :P
Hubee
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 04 kwie pn, 2011 12:46 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: München

Re: kolejny error

Post autor: Hubee »

-----KOD
13
--------OPIS KODU
Czujnik temperatury powietrza zasysanego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącza lub przewody.

-----KOD
31
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za uboga
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy.
Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim
stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.
Obrazek
W swoim AX mam komputer pokładowy więc mogę się podłączyć :mrgreen:
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: kolejny error

Post autor: Gruszka »

dzięki :) Idę mierzyć i sprawdzać..
Diesel Power :P
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: kolejny error

Post autor: Gruszka »

Sonda hasa ma 0.5V , wtrysk nadal leje. Czekam na wtrysk od Archera i zobaczymy co dalej.. Ale przed wtryskiem podmieniłbym jeszcze kompa... Więc jak ktoś z Wrocka ma to pisać pw
Diesel Power :P
Hubee
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 04 kwie pn, 2011 12:46 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: München

Re: kolejny error

Post autor: Hubee »

Ale przecież zakres pracy sondy to od 0 do 1 V i ma się zmieniać cały czas.
Miernik powinien wskazywać napięcie w zakresie 0-1V. Będzie się ono wahało. Na ogół powinno się wahać w zakresie 0,2 - 0,7V. Jak działa podnosimy obroty silnika. Wtedy sonda także powinna wskazywać podobne parametry. Oczywiście musimy chwilkę poczekać trzymając wyższe obroty, ponieważ spaliny muszą się "przepchnąć" przez wydech. Jeżeli natomiast brak jest jakichkolwiek wskazań na mierniku, to albo coś źle podłączyliśmy, albo sondy już nie ma i należy się liczyć z jej wymianą. Może być tak, że np. na wolnych obrotach sonda "stoi", to znaczy, na mierniku wartości się nie zmieniają (lub zmieniają w bardzo niewielkim zakresie), natomiast miernik rusza się na wyższych obrotach. Wskazuje to na to, że sonda się kończy. Może być także i taki wariant, że na wolnych sonda pracuje, a na wysokich nie. To także oznacza, że kończy się jej żywot.
Pozdro ;)
Obrazek
W swoim AX mam komputer pokładowy więc mogę się podłączyć :mrgreen:
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: kolejny error

Post autor: Gruszka »

ale wartość się zmienia więc jest okey.. poza tym ta sonda ma pół roku:)
Diesel Power :P
Hubee
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 04 kwie pn, 2011 12:46 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: München

Re: kolejny error

Post autor: Hubee »

A, to luzik. A może to:?

Czujnik powietrza zasysanego jest tu:
Obrazek

Najłatwiej podmienić monowtrysk w tym wypadku. ;)
Obrazek
W swoim AX mam komputer pokładowy więc mogę się podłączyć :mrgreen:
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: kolejny error

Post autor: Gruszka »

Podmieniłem kompa od Fiata Uno 1.4 8v i już lepiej.. Chce podmienić od Fiata jeszcze sam wtrysk cz. powietrza zasysanego i położenia przepustnicy.. Ale to jutro.. Spalanie zmniejszyło się do 11-12l na 100km
Diesel Power :P
mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

Re: kolejny error

Post autor: mateon »

Hubee pisze:A, to luzik. A może to:?

Czujnik powietrza zasysanego jest tu:
Obrazek

Najłatwiej podmienić monowtrysk w tym wypadku. ;)

A ma ten czujnik wpływ na obroty bo w Indianie coś sie popsuło ostatnio po umyciu silnika :(

Opdala normalnie ale trzyma obroty ponad 3tys. podmieniłem 3 sondy,dwa silniczki krokowe,kompa i dalej jest tak jak było :cry:
Zaobserwowałem bardzoo dziwne zjawisko po wrzuceniu wstecznego obroty spadają do 1tys..Wyskoczyły błędy 41,13,21
Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: kolejny error

Post autor: zmac »

mateon pisze:
Hubee pisze:A, to luzik. A może to:?

Czujnik powietrza zasysanego jest tu:
Obrazek

Najłatwiej podmienić monowtrysk w tym wypadku. ;)

A ma ten czujnik wpływ na obroty bo w Indianie coś sie popsuło ostatnio po umyciu silnika :(

Opdala normalnie ale trzyma obroty ponad 3tys. podmieniłem 3 sondy,dwa silniczki krokowe,kompa i dalej jest tak jak było :cry:
Zaobserwowałem bardzoo dziwne zjawisko po wrzuceniu wstecznego obroty spadają do 1tys..Wyskoczyły błędy 41,13,21
Mateusz nie zamieniłeś kostki wstecznego z kostką czujnika temperatury po kolejnym swapie? Spotkałem sie z takim przypadkiem w CJcie :wink:
ODPOWIEDZ