Ile waży litr benzyny?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

Kaktus pisze:Hej!

Wbrew wszelkim regula, przedni naped dociaza sie z przodu! Idealnie jest miec jak najwiecej ciezaru nad osia napedzajaca!!

Dobrze wywazona OSKA to taka OSKA ktora ma jak najwiecej ciezaru z przodu, i jak najmniej z tylu!

Wywazenie 50/50 jest idealne dla samochodow 4x4 .. ale w OSCE sie wogole nie sprawdza! Oska taka prowadzi sie fatalnie.


Balast w osce najlepiej jest wladowac jak najblizej przodu sie da. I warto miec tyl ciut wyzej od przodu!
Kaktus...na jakich zrodlach sie opierasz mowiac tak?
Oczywiscie rozmawiamy o jezdzie po zakretach, niejednokrotnie wyboistych...prawda?

Bo to co mowisz to wyglada na cos zupelnie odwrotnego od tego co ja odczulem (mialem podniesiony dosyc tyl, obnizylem na maxa - poprawilo sie w zakrecie, nie mial juz tendencji do poslizgiu, bez narowistosci,neutralny), a takze inni - koles ktory wstawil v6 z XMa narzekal ze mu strasznie sie auto w lukach sie prowadzi...

W wielu rajdach w przypadku osiek z lekkim tylem kierowcy skarza sie na tyl, ktory zyje wlasnym zyciem...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

No ja jestem również tego zdania, że tył też powinien być zdecydowanie posadzony, żeby uskutecznić trzymanie na zakrętach... ja u siebie mam tył troche wyżej... nie ma porówniania z jazdą jak jest jakieś obciążenie zadka (co się z tym wiąże i obniżenie)...
Ostatnio zmieniony 22 sty sob, 2005 1:25 am przez Dżon Dobra Nadzieja, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ari
Junior
Posty: 183
Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
Numer Gadu-gadu: 6883999
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ari »

Kaktus opiera sie przede wszystkim na prawach fizyki. Ciezki tyl powoduje duzą bezwladnosc (nie zapominajmy ze tylne kola nie sa napedzane czyli przy pokonywaniu zakretow masa jest przenoszona na jedna strone i powoduje ujezdzanie tylu, gdyz nie ma sily napedowej ktora pozwalalaby na tylu auta w kierunku wyjscia z zakretu). Opinia ze samochod prowadzi sie lepiej gdy jest ciezszy jest raczej nieprawdziwa. Samochod prowadzi sie tym lepiej im jest dluzszy (ma dluzszy rozstaw osi) i szerszy (szerszy rozstaw kol). Oczywiscie kolosalne znaczenie ma konstrukcja i dostrojenie zawieszenia. Pamietajmy że siła odśrodkowa jest tym wieksza im wiekszy jest ciezar obiektu poruszajacego sie po okregu, dlatego samochod nie moze sie tym lepiej prowadzic im jest ciezszy. Oczywiscie naduzyciem byloby sadzic ze caly ciezar oski powinien znajdowac sie z przodu i nie ma na to reguly. Ale prawda jest rowniez to, ze oska nie moze byc zwazona 50/50. Idealny rozklad masy zalezy od konstrukcji zawieszenia środka ciezkosci, i nierownosci nawierzchni. A skaknie tylu jest spowodowane przede wszystkim krotkim rozstawem osi i zle dobrana charakterystyka, amortyzatorow, drazkow i stabilizatorow, ale pamietajmy ze w przypadku rajdow trzeba kompromisow.
ODPOWIEDZ