poduska silnika XU
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
poduska silnika XU
˛witam,
mam pytanie dotyczace zawieszenia silnika.
otoz jak jade autem (powiedzmy 120) i puszczam gaz to czuje jak silnik pod maska wygina (jest takie amortyzujace bujanie (1-2 razy) i to samo jak dam gwaltowniej gazu.
pytanie: to od poduszek? (nawet jezeli by sie okazalo ze wygladaja w miare dobrze)
pytanie 2: wymiana gornych wiaze sie z podnoszeniem silnika co nie?
pytanie 3: wymiana dolnej (tej--> http://sklep.salko.pl/produkt,18580,0,p ... tml?q=P205 ) . jak to sie robi? bo to jakos przez os wchodzi jak tam kiedys zagladalem (trudna robota?)
dzieki
mam pytanie dotyczace zawieszenia silnika.
otoz jak jade autem (powiedzmy 120) i puszczam gaz to czuje jak silnik pod maska wygina (jest takie amortyzujace bujanie (1-2 razy) i to samo jak dam gwaltowniej gazu.
pytanie: to od poduszek? (nawet jezeli by sie okazalo ze wygladaja w miare dobrze)
pytanie 2: wymiana gornych wiaze sie z podnoszeniem silnika co nie?
pytanie 3: wymiana dolnej (tej--> http://sklep.salko.pl/produkt,18580,0,p ... tml?q=P205 ) . jak to sie robi? bo to jakos przez os wchodzi jak tam kiedys zagladalem (trudna robota?)
dzieki
- Marin205
- Peugeot 205 Master
- Posty: 3172
- Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
- Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
- Numer Gadu-gadu: 4777015
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- Kontakt:
Re: poduska silnika XU
quote="grzechuuu205"].....
mam pytanie dotyczace zawieszenia silnika.
otoz jak jade autem (powiedzmy 120) i puszczam gaz to czuje jak silnik pod maska wygina (jest takie amortyzujace bujanie (1-2 razy) i to samo jak dam gwaltowniej gazu. [/quote]
trzeba otworzyć maskę i pogibać tym tałatajstwem - z Twojego opisu może się zrobić zaraz wiele opinii co by to mogło jeszcze być - najlepiej pogibać tzn sprawdzić
następnie albo podwindować silnik w górę albo podeprzeć go od spodu żabą hydrauliczną przez jakąś deskę i w górę
półoś powinna się poddać i trochę rozsunąć na wewnętrznym przegubie - nigdy tego nie wymieniałem - natomiast parę razy demontowałem, przy wyjmowaniu silnika (ale wtedy był już bez półosi)
może ktoś próbował zaprzeć silnik i zdemontować łapę silnika ale tego nie wiem (nie wiem czy się tak da)
by wyjąć boczne poduszki - musisz wykręcić główną na której leży łapa - no i tu w zależności od tego co masz założone: albo kluczykiem oczkowym(chyba rozmiar albo imbusem
aby ją wymontować to trzeba wyjąć półoś (w podporze są 2 śrubki blokujące półoś za łożysko)
potem odkręcasz od bloku śruby mocujące podporę
podpora ma tulejki(lub tuleję nie pamiętam ile) dzięki którym łatwiej jest ją osadzić w bloku
odkręcić uchwyt mocujący poduszkę do ramy pomocniczej
jak już masz podporę to:
następnie wydłubać gumę z poduszki i podciąć metalową tuleję (w której jest osadzana guma) brzeszczotem tak by ją wyłuskać
następnie przy użyciu np: imadła wciskasz nową poduszkę w podporę
no chyba że masz prasę hydrauliczną- to montaż i demontaż robisz z jej użyciem
mam pytanie dotyczace zawieszenia silnika.
otoz jak jade autem (powiedzmy 120) i puszczam gaz to czuje jak silnik pod maska wygina (jest takie amortyzujace bujanie (1-2 razy) i to samo jak dam gwaltowniej gazu. [/quote]
trzeba otworzyć maskę i pogibać tym tałatajstwem - z Twojego opisu może się zrobić zaraz wiele opinii co by to mogło jeszcze być - najlepiej pogibać tzn sprawdzić
trzeba poluzować nakrętkę w wnęcę - tą która trzyma łapę silnika - i do tego będzie Ci potrzebna długa nasadkagrzechuuu205 pisze:.....wymiana gornych wiaze sie z podnoszeniem silnika co nie? ...
następnie albo podwindować silnik w górę albo podeprzeć go od spodu żabą hydrauliczną przez jakąś deskę i w górę
półoś powinna się poddać i trochę rozsunąć na wewnętrznym przegubie - nigdy tego nie wymieniałem - natomiast parę razy demontowałem, przy wyjmowaniu silnika (ale wtedy był już bez półosi)
może ktoś próbował zaprzeć silnik i zdemontować łapę silnika ale tego nie wiem (nie wiem czy się tak da)
by wyjąć boczne poduszki - musisz wykręcić główną na której leży łapa - no i tu w zależności od tego co masz założone: albo kluczykiem oczkowym(chyba rozmiar albo imbusem
generalnie najlepiej jest wymontować podporę (nie wiem czy udało się komuś to zrobić na aucie, pewnie się dowiemy),grzechuuu205 pisze:.....wymiana dolnej ....... jak to sie robi? bo to jakos przez os wchodzi jak tam kiedys zagladalem (trudna robota?)
dzieki
aby ją wymontować to trzeba wyjąć półoś (w podporze są 2 śrubki blokujące półoś za łożysko)
potem odkręcasz od bloku śruby mocujące podporę
podpora ma tulejki(lub tuleję nie pamiętam ile) dzięki którym łatwiej jest ją osadzić w bloku
odkręcić uchwyt mocujący poduszkę do ramy pomocniczej
jak już masz podporę to:
następnie wydłubać gumę z poduszki i podciąć metalową tuleję (w której jest osadzana guma) brzeszczotem tak by ją wyłuskać
następnie przy użyciu np: imadła wciskasz nową poduszkę w podporę
no chyba że masz prasę hydrauliczną- to montaż i demontaż robisz z jej użyciem
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: poduska silnika XU
no zerkne, ale ile powinien sie tak okolo bujac? w przod / w tyl ?Marin205 pisze:
trzeba otworzyć maskę i pogibać tym tałatajstwem - z Twojego opisu może się zrobić zaraz wiele opinii co by to mogło jeszcze być - najlepiej pogibać tzn sprawdzić
- Marin205
- Peugeot 205 Master
- Posty: 3172
- Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
- Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
- Numer Gadu-gadu: 4777015
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- Kontakt:
Re: poduska silnika XU
najlepiej jakbyś lookał na dolną, a ktoś by Ci bujnął, wtedy zobaczysz
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: poduska silnika XU
W dolnej poduszce śruba powinna być jak najbliżej środka, jeśli jest mocno przesunięta do krawędzi to poduszka na bank wybita.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: poduska silnika XU
bujałem silnik ale rusza sie moze poł centymetra w przod i w tył. ogolnie to bardzo sztywno siedzi.
PS. przy tym bujaniu przestawiłem troche osłonke od rozrządu i po odpaleniu cos stykąło rytmicznie - myslałem ze silnik pada , ale okazało sie ze pasek lekko przycierał o osłonke, ale juz to wyprostowałem (o dziwo wystarczy przesunąc o 2 milimetry tą osonę i juz mi trze )
PS. przy tym bujaniu przestawiłem troche osłonke od rozrządu i po odpaleniu cos stykąło rytmicznie - myslałem ze silnik pada , ale okazało sie ze pasek lekko przycierał o osłonke, ale juz to wyprostowałem (o dziwo wystarczy przesunąc o 2 milimetry tą osonę i juz mi trze )
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: poduska silnika XU
Hej, tak wiec dzisiaj lub jutro biore sie za robote.Marin205 pisze:
aby ją wymontować to trzeba wyjąć półoś (w podporze są 2 śrubki blokujące półoś za łożysko)
potem odkręcasz od bloku śruby mocujące podporę
podpora ma tulejki(lub tuleję nie pamiętam ile) dzięki którym łatwiej jest ją osadzić w bloku
odkręcić uchwyt mocujący poduszkę do ramy pomocniczej
cyklem fotke jak to teraz wyglada.
troche mocno ta kuma wygieta jest co nie? do wymiany? (wsadzilem tam srubokret (jako ramie) i troche jednak ten silnik na niej lata.
Pytania.
1) aby wyciagnac tą podporę to nalezy te dwie srubki (takie zardzewiale szpilki) odkrecic? tak? ale srube przy wachaczu tez chyba trzeba co nie? (aby wysunac walek ze skrzyni?)
2) czy ta guma jest do wymiany? - jest sparciala lekko (pekniecia itp)
3) czytalem w kasiazce o 205tce ze po wyjeciu walku ze skrzyni nalezy tam wlozyc jakies specjalne urzadzenie aby jakis boczne kola dyfer nie wpadly do skrzyni.... nalzy to wsadzac jak sie tam nic ruszac nie bedzie???
Prosze o odp!
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: poduska silnika XU
wiec ktos moze , bo nie bede mial dostepu do neta niedlugo
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: poduska silnika XU
Tak ta guma jest do wymiany i jest dostępna m.in w Intercarsie, możesz ją sobie znaleść w ich katalogu internetowym na ich stronie. Kosztuje grosze
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: poduska silnika XU
musisz poluzować te zardzewiałe szpilki one trzymają łożysko i wyciągnąć całą półoś
raczej nic nie wkładasz i nic nie wyleci poza olejem
podeprzeć silnik odkręcić całą łape od silnika i dawaj na prase lub młotkiem zależy jakie kto ma zaplecze warsztatowe i wymienić poduche
raczej nic nie wkładasz i nic nie wyleci poza olejem
podeprzeć silnik odkręcić całą łape od silnika i dawaj na prase lub młotkiem zależy jakie kto ma zaplecze warsztatowe i wymienić poduche
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: poduska silnika XU
no to zrobiona robota, wymienilem wez wyjmowania osi ani tego calego zelastwa....
hej
hej
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: poduska silnika XU
to coś dziwnie lekko siedziała ta poducha skoro poddała sie pod autem
ale najważniejsze że sie udało
ale najważniejsze że sie udało
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: poduska silnika XU
zastawiające jak ja wymieniłeś na aucie .... bez wyjmowania polosi ...TO-MI pisze:to coś dziwnie lekko siedziała ta poducha skoro poddała sie pod autem
ale najważniejsze że sie udało
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: poduska silnika XU
a w czym problem?
ucina sie gume zeby zostal sam zewnetrzny pierscien. bierzemy brzeszczot i go ucinamy. wtedy bierzemy jakis przecinak (lub srubowkret) i zaginamy uciete strony ... reszta to juz łatwizna.
zeby zalozyc uzyłem malego imadła ktroe sie akurat zmiescilo. ostetnie pol centymetra dobilem młotem.
wymienilem takze ta druga gume ktora tam jest w tym ramieniu co trzyma silnik.
PS. i wymienilem odrazu wszytkie inne poduchy.
WYNIK:
przy puszczaniu gazu nie kolysze juz tak calym silnikiem i jest ogolnie jest spokojniej w kabinie.
Po wymianie wszytkich gum i tak czyłem jak na nizszych obrotach (do 1500) cała buda drży. Probem znikną po wymianie sondy lambdy. silnik jest spokojny i chodzi równo (w połączeniu z nowymi gumami jest perfekt).
po wyminaie sondy znikną również problem z krótkotrwałym przymuleniem po zmienie biegu.
Hej
MiceK - grzechuuu205 edytuj posty
ucina sie gume zeby zostal sam zewnetrzny pierscien. bierzemy brzeszczot i go ucinamy. wtedy bierzemy jakis przecinak (lub srubowkret) i zaginamy uciete strony ... reszta to juz łatwizna.
zeby zalozyc uzyłem malego imadła ktroe sie akurat zmiescilo. ostetnie pol centymetra dobilem młotem.
wymienilem takze ta druga gume ktora tam jest w tym ramieniu co trzyma silnik.
PS. i wymienilem odrazu wszytkie inne poduchy.
WYNIK:
przy puszczaniu gazu nie kolysze juz tak calym silnikiem i jest ogolnie jest spokojniej w kabinie.
Po wymianie wszytkich gum i tak czyłem jak na nizszych obrotach (do 1500) cała buda drży. Probem znikną po wymianie sondy lambdy. silnik jest spokojny i chodzi równo (w połączeniu z nowymi gumami jest perfekt).
po wyminaie sondy znikną również problem z krótkotrwałym przymuleniem po zmienie biegu.
Hej
MiceK - grzechuuu205 edytuj posty