poduska silnika XU

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

poduska silnika XU

Post autor: grzechuuu205 »

˛witam,

mam pytanie dotyczace zawieszenia silnika.
otoz jak jade autem (powiedzmy 120) i puszczam gaz to czuje jak silnik pod maska wygina (jest takie amortyzujace bujanie (1-2 razy) i to samo jak dam gwaltowniej gazu.

pytanie: to od poduszek? (nawet jezeli by sie okazalo ze wygladaja w miare dobrze)

pytanie 2: wymiana gornych wiaze sie z podnoszeniem silnika co nie?

pytanie 3: wymiana dolnej (tej--> http://sklep.salko.pl/produkt,18580,0,p ... tml?q=P205 ) . jak to sie robi? bo to jakos przez os wchodzi jak tam kiedys zagladalem (trudna robota?)

dzieki ;)
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: poduska silnika XU

Post autor: Marin205 »

quote="grzechuuu205"].....
mam pytanie dotyczace zawieszenia silnika.
otoz jak jade autem (powiedzmy 120) i puszczam gaz to czuje jak silnik pod maska wygina (jest takie amortyzujace bujanie (1-2 razy) i to samo jak dam gwaltowniej gazu. [/quote]

trzeba otworzyć maskę i pogibać tym tałatajstwem - z Twojego opisu może się zrobić zaraz wiele opinii co by to mogło jeszcze być - najlepiej pogibać tzn sprawdzić :)



grzechuuu205 pisze:.....wymiana gornych wiaze sie z podnoszeniem silnika co nie? ...
trzeba poluzować nakrętkę w wnęcę - tą która trzyma łapę silnika - i do tego będzie Ci potrzebna długa nasadka

następnie albo podwindować silnik w górę albo podeprzeć go od spodu żabą hydrauliczną przez jakąś deskę i w górę

półoś powinna się poddać i trochę rozsunąć na wewnętrznym przegubie - nigdy tego nie wymieniałem - natomiast parę razy demontowałem, przy wyjmowaniu silnika (ale wtedy był już bez półosi)

może ktoś próbował zaprzeć silnik i zdemontować łapę silnika ale tego nie wiem (nie wiem czy się tak da)

by wyjąć boczne poduszki - musisz wykręcić główną na której leży łapa - no i tu w zależności od tego co masz założone: albo kluczykiem oczkowym(chyba rozmiar 8) albo imbusem



grzechuuu205 pisze:.....wymiana dolnej ....... jak to sie robi? bo to jakos przez os wchodzi jak tam kiedys zagladalem (trudna robota?)

dzieki ;)
generalnie najlepiej jest wymontować podporę (nie wiem czy udało się komuś to zrobić na aucie, pewnie się dowiemy),

aby ją wymontować to trzeba wyjąć półoś (w podporze są 2 śrubki blokujące półoś za łożysko)

potem odkręcasz od bloku śruby mocujące podporę
podpora ma tulejki(lub tuleję nie pamiętam ile) dzięki którym łatwiej jest ją osadzić w bloku
odkręcić uchwyt mocujący poduszkę do ramy pomocniczej

jak już masz podporę to:

następnie wydłubać gumę z poduszki i podciąć metalową tuleję (w której jest osadzana guma) brzeszczotem tak by ją wyłuskać
następnie przy użyciu np: imadła wciskasz nową poduszkę w podporę

no chyba że masz prasę hydrauliczną- to montaż i demontaż robisz z jej użyciem
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

Re: poduska silnika XU

Post autor: grzechuuu205 »

Marin205 pisze:
trzeba otworzyć maskę i pogibać tym tałatajstwem - z Twojego opisu może się zrobić zaraz wiele opinii co by to mogło jeszcze być - najlepiej pogibać tzn sprawdzić :)
no zerkne, ale ile powinien sie tak okolo bujac? w przod / w tyl ?
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: poduska silnika XU

Post autor: Marin205 »

najlepiej jakbyś lookał na dolną, a ktoś by Ci bujnął, wtedy zobaczysz
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: poduska silnika XU

Post autor: grzesiek309 »

W dolnej poduszce śruba powinna być jak najbliżej środka, jeśli jest mocno przesunięta do krawędzi to poduszka na bank wybita.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

Re: poduska silnika XU

Post autor: grzechuuu205 »

bujałem silnik ale rusza sie moze poł centymetra w przod i w tył. ogolnie to bardzo sztywno siedzi.

PS. przy tym bujaniu przestawiłem troche osłonke od rozrządu i po odpaleniu cos stykąło rytmicznie - myslałem ze silnik pada , ale okazało sie ze pasek lekko przycierał o osłonke, ale juz to wyprostowałem (o dziwo wystarczy przesunąc o 2 milimetry tą osonę i juz mi trze :P)
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

Re: poduska silnika XU

Post autor: grzechuuu205 »

Marin205 pisze:
aby ją wymontować to trzeba wyjąć półoś (w podporze są 2 śrubki blokujące półoś za łożysko)

potem odkręcasz od bloku śruby mocujące podporę
podpora ma tulejki(lub tuleję nie pamiętam ile) dzięki którym łatwiej jest ją osadzić w bloku
odkręcić uchwyt mocujący poduszkę do ramy pomocniczej
Hej, tak wiec dzisiaj lub jutro biore sie za robote.

cyklem fotke jak to teraz wyglada.
Obrazek
troche mocno ta kuma wygieta jest co nie? do wymiany? (wsadzilem tam srubokret (jako ramie) i troche jednak ten silnik na niej lata.

Pytania.
1) aby wyciagnac tą podporę to nalezy te dwie srubki (takie zardzewiale szpilki) odkrecic? tak? ale srube przy wachaczu tez chyba trzeba co nie? (aby wysunac walek ze skrzyni?)

2) czy ta guma jest do wymiany? - jest sparciala lekko (pekniecia itp)

3) czytalem w kasiazce o 205tce ze po wyjeciu walku ze skrzyni nalezy tam wlozyc jakies specjalne urzadzenie aby jakis boczne kola dyfer nie wpadly do skrzyni.... nalzy to wsadzac jak sie tam nic ruszac nie bedzie???

Prosze o odp! :)
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

Re: poduska silnika XU

Post autor: grzechuuu205 »

wiec ktos moze , bo nie bede mial dostepu do neta niedlugo :P
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: poduska silnika XU

Post autor: Para »

Tak ta guma jest do wymiany i jest dostępna m.in w Intercarsie, możesz ją sobie znaleść w ich katalogu internetowym na ich stronie. Kosztuje grosze
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: poduska silnika XU

Post autor: TO-MI »

musisz poluzować te zardzewiałe szpilki one trzymają łożysko i wyciągnąć całą półoś
raczej nic nie wkładasz i nic nie wyleci poza olejem :D
podeprzeć silnik odkręcić całą łape od silnika i dawaj na prase lub młotkiem zależy jakie kto ma zaplecze warsztatowe i wymienić poduche :)
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

Re: poduska silnika XU

Post autor: grzechuuu205 »

no to zrobiona robota, wymienilem wez wyjmowania osi ani tego calego zelastwa....
hej
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: poduska silnika XU

Post autor: TO-MI »

to coś dziwnie lekko siedziała ta poducha skoro poddała sie pod autem :o
ale najważniejsze że sie udało :)
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: poduska silnika XU

Post autor: skola »

TO-MI pisze:to coś dziwnie lekko siedziała ta poducha skoro poddała sie pod autem :o
ale najważniejsze że sie udało :)
zastawiające jak ja wymieniłeś na aucie .... bez wyjmowania polosi ...
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

Re: poduska silnika XU

Post autor: grzechuuu205 »

a w czym problem?

ucina sie gume zeby zostal sam zewnetrzny pierscien. bierzemy brzeszczot i go ucinamy. wtedy bierzemy jakis przecinak (lub srubowkret) i zaginamy uciete strony ... reszta to juz łatwizna.

zeby zalozyc uzyłem malego imadła ktroe sie akurat zmiescilo. ostetnie pol centymetra dobilem młotem.

wymienilem takze ta druga gume ktora tam jest w tym ramieniu co trzyma silnik.

PS. i wymienilem odrazu wszytkie inne poduchy.

WYNIK:
przy puszczaniu gazu nie kolysze juz tak calym silnikiem i jest ogolnie jest spokojniej w kabinie.

Po wymianie wszytkich gum i tak czyłem jak na nizszych obrotach (do 1500) cała buda drży. Probem znikną po wymianie sondy lambdy. silnik jest spokojny i chodzi równo (w połączeniu z nowymi gumami jest perfekt).

po wyminaie sondy znikną również problem z krótkotrwałym przymuleniem po zmienie biegu.

Hej

MiceK - grzechuuu205 edytuj posty :)
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
ODPOWIEDZ