kolejny error
- Gruszka
- Junior
- Posty: 180
- Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
- Posiadany PUG: 205 1.9TD
- Numer Gadu-gadu: 9098206
- Lokalizacja: Wrocław
Re: kolejny error
Ma ktoś z Wrocka XS ? Bo jednak potrzebowałbym np wtrysk albo sondę czy czujniki na podmianę. Temat dość pilny bo jestem uziemiony.. Spróbuje jeszcze raz sczytać błędy
Diesel Power
- Gruszka
- Junior
- Posty: 180
- Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
- Posiadany PUG: 205 1.9TD
- Numer Gadu-gadu: 9098206
- Lokalizacja: Wrocław
Re: kolejny error
Aha.. Czyli nikt nie ma nic na podmianę.. Okey spróbuje poradzić sobie sam.
Diesel Power
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: kolejny error
Przyjedź do Gdyni, to mam dwa sprawne wtryski, itd. Tylko chyba trochę za daleko masz.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- Gruszka
- Junior
- Posty: 180
- Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
- Posiadany PUG: 205 1.9TD
- Numer Gadu-gadu: 9098206
- Lokalizacja: Wrocław
Re: kolejny error
nooo Wymieniłem kopułkę palec i przez chwile było normalnie... Ale znowu się zesrało.. Nie wiem już co robić.. Ma ktoś dostęp do kompa??? żeby nie sczytać podłączając do masy tylko normalnie pod komputer. Pomóżcie bo już nie wiem co robić
Diesel Power
Re: kolejny error
Po co, skoro komputer zlicza tylko impulsy (w ten sam sposób) i podaje kod błędu z tej samej tabelki?
Jak nie umiesz wykonać tak prostej czynności jak zliczenie błysków, to po prostu jedź do mechanika. Ewentualnie szlag trafił sterownik, ale to bardzo mało prawdopodobne.
Jak nie umiesz wykonać tak prostej czynności jak zliczenie błysków, to po prostu jedź do mechanika. Ewentualnie szlag trafił sterownik, ale to bardzo mało prawdopodobne.
- Gruszka
- Junior
- Posty: 180
- Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
- Posiadany PUG: 205 1.9TD
- Numer Gadu-gadu: 9098206
- Lokalizacja: Wrocław
Re: kolejny error
Sczytałem pokazało 31 i 13 bo 12 i 11 to start i stop. Ktoś może mi odczytać kody tych błędów?
Diesel Power
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 kwie pn, 2011 12:46 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: München
Re: kolejny error
-----KOD
13
--------OPIS KODU
Czujnik temperatury powietrza zasysanego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącza lub przewody.
-----KOD
31
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za uboga
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy.
Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim
stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.
13
--------OPIS KODU
Czujnik temperatury powietrza zasysanego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącza lub przewody.
-----KOD
31
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za uboga
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy.
Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim
stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.
W swoim AX mam komputer pokładowy więc mogę się podłączyć
- Gruszka
- Junior
- Posty: 180
- Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
- Posiadany PUG: 205 1.9TD
- Numer Gadu-gadu: 9098206
- Lokalizacja: Wrocław
Re: kolejny error
Sonda hasa ma 0.5V , wtrysk nadal leje. Czekam na wtrysk od Archera i zobaczymy co dalej.. Ale przed wtryskiem podmieniłbym jeszcze kompa... Więc jak ktoś z Wrocka ma to pisać pw
Diesel Power
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 kwie pn, 2011 12:46 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: München
Re: kolejny error
Ale przecież zakres pracy sondy to od 0 do 1 V i ma się zmieniać cały czas.
PozdroMiernik powinien wskazywać napięcie w zakresie 0-1V. Będzie się ono wahało. Na ogół powinno się wahać w zakresie 0,2 - 0,7V. Jak działa podnosimy obroty silnika. Wtedy sonda także powinna wskazywać podobne parametry. Oczywiście musimy chwilkę poczekać trzymając wyższe obroty, ponieważ spaliny muszą się "przepchnąć" przez wydech. Jeżeli natomiast brak jest jakichkolwiek wskazań na mierniku, to albo coś źle podłączyliśmy, albo sondy już nie ma i należy się liczyć z jej wymianą. Może być tak, że np. na wolnych obrotach sonda "stoi", to znaczy, na mierniku wartości się nie zmieniają (lub zmieniają w bardzo niewielkim zakresie), natomiast miernik rusza się na wyższych obrotach. Wskazuje to na to, że sonda się kończy. Może być także i taki wariant, że na wolnych sonda pracuje, a na wysokich nie. To także oznacza, że kończy się jej żywot.
W swoim AX mam komputer pokładowy więc mogę się podłączyć
- Gruszka
- Junior
- Posty: 180
- Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
- Posiadany PUG: 205 1.9TD
- Numer Gadu-gadu: 9098206
- Lokalizacja: Wrocław
Re: kolejny error
ale wartość się zmienia więc jest okey.. poza tym ta sonda ma pół roku:)
Diesel Power
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 kwie pn, 2011 12:46 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: München
Re: kolejny error
A, to luzik. A może to:?
Czujnik powietrza zasysanego jest tu:
Najłatwiej podmienić monowtrysk w tym wypadku.
Czujnik powietrza zasysanego jest tu:
Najłatwiej podmienić monowtrysk w tym wypadku.
W swoim AX mam komputer pokładowy więc mogę się podłączyć
- Gruszka
- Junior
- Posty: 180
- Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
- Posiadany PUG: 205 1.9TD
- Numer Gadu-gadu: 9098206
- Lokalizacja: Wrocław
Re: kolejny error
Podmieniłem kompa od Fiata Uno 1.4 8v i już lepiej.. Chce podmienić od Fiata jeszcze sam wtrysk cz. powietrza zasysanego i położenia przepustnicy.. Ale to jutro.. Spalanie zmniejszyło się do 11-12l na 100km
Diesel Power
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: kolejny error
A ma ten czujnik wpływ na obroty bo w Indianie coś sie popsuło ostatnio po umyciu silnika
Opdala normalnie ale trzyma obroty ponad 3tys. podmieniłem 3 sondy,dwa silniczki krokowe,kompa i dalej jest tak jak było
Zaobserwowałem bardzoo dziwne zjawisko po wrzuceniu wstecznego obroty spadają do 1tys..Wyskoczyły błędy 41,13,21
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: kolejny error
Mateusz nie zamieniłeś kostki wstecznego z kostką czujnika temperatury po kolejnym swapie? Spotkałem sie z takim przypadkiem w CJciemateon pisze:
A ma ten czujnik wpływ na obroty bo w Indianie coś sie popsuło ostatnio po umyciu silnika
Opdala normalnie ale trzyma obroty ponad 3tys. podmieniłem 3 sondy,dwa silniczki krokowe,kompa i dalej jest tak jak było
Zaobserwowałem bardzoo dziwne zjawisko po wrzuceniu wstecznego obroty spadają do 1tys..Wyskoczyły błędy 41,13,21