Hamulce bębnowe tył remont i konwersja - prośba o poradę
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Hamulce bębnowe tył remont i konwersja - prośba o poradę
Już ostatni dzwonek na wymianę tylnych hebli, choć chyba trafniej to nazwać spowalniaczami. Belka jest z XSa 1,4 85KM bodajże (wąskie bębny). Mam nowe bębny o szerokości 42mm, trzeba wymienić szczęki i ewentualnie cylinderki + reszta gratów z wnętrza - okaże się po oględzinach. Do tego wleję zakupiony już płyn sportowy EBC.
I tu zaczynają się schody, bo nie wiem jaki tam siedzi system - Bendix czy Girling ani czy cylinderki z korektorem czy bez. Ory układ mam Girling z 1,9 GTI, korektory na przewodach, prawie nic nie hamował, choć belka była rok po remoncie hebli (obecnie przejachane ze 3 sezony). Podczas wymiany przewodów korektory wyleciały, ale poprawiło się niewiele, na szuterku ledwie blokuje tył, przy czym ręczny nawet dawał radę obrócić Puga na asfalcie. Przy Mi16 to zdecydowanie za mało jest wręcz niebezpiecznie. Marzy mi się skuteczność jak w 206S16, ze 150km/h bez stresu mogłem na zapałkę wicskać się między 2 samochody po wyprzedzaniu
Nie kalkuluje mi się palić paliwa i marnować dnia, coby sobie w garażu sprawdzić co tam siedzi. Może ktoś podpowie i wskaże problemy przy przesiadce z 30mm na 42, np. inne piasty, problemy z montażem szerszego bębna itd. ?
Moge postawić do speców co robią tylko heble, za robociznę w wersji 'wszystko do wymiany' krzyczą 130-150PLN, ze szczekami, cylinderkami itd. 400-500PLN. Mam dobre znżki w hurtowniach i chętnie sam bym graty kupił, tylko pytanie jakie?
P.S. Z drugiej strony jak podliczę koszty, to zaczynam się zastanawiać na drugą belką na tarczach z GTI, w mojej i tak za jakiś czas remont będzie potrzebny Może ma ktoś coś sensownego, najlepiej szerszą z 309?
I tu zaczynają się schody, bo nie wiem jaki tam siedzi system - Bendix czy Girling ani czy cylinderki z korektorem czy bez. Ory układ mam Girling z 1,9 GTI, korektory na przewodach, prawie nic nie hamował, choć belka była rok po remoncie hebli (obecnie przejachane ze 3 sezony). Podczas wymiany przewodów korektory wyleciały, ale poprawiło się niewiele, na szuterku ledwie blokuje tył, przy czym ręczny nawet dawał radę obrócić Puga na asfalcie. Przy Mi16 to zdecydowanie za mało jest wręcz niebezpiecznie. Marzy mi się skuteczność jak w 206S16, ze 150km/h bez stresu mogłem na zapałkę wicskać się między 2 samochody po wyprzedzaniu
Nie kalkuluje mi się palić paliwa i marnować dnia, coby sobie w garażu sprawdzić co tam siedzi. Może ktoś podpowie i wskaże problemy przy przesiadce z 30mm na 42, np. inne piasty, problemy z montażem szerszego bębna itd. ?
Moge postawić do speców co robią tylko heble, za robociznę w wersji 'wszystko do wymiany' krzyczą 130-150PLN, ze szczekami, cylinderkami itd. 400-500PLN. Mam dobre znżki w hurtowniach i chętnie sam bym graty kupił, tylko pytanie jakie?
P.S. Z drugiej strony jak podliczę koszty, to zaczynam się zastanawiać na drugą belką na tarczach z GTI, w mojej i tak za jakiś czas remont będzie potrzebny Może ma ktoś coś sensownego, najlepiej szerszą z 309?
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: Hamulce bębnowe tył remont i konwersja - prośba o poradę
Słyszałem że przy szerokich bębnach jest inna blacha na której wszystko się trzyma. Trzeba by to zweryfikować przed zmianią bębnów na szersze. Ja w migu mam belkę na szerokich bębnach plus zaciski z 306 xsi z tarczą 266mm i dla mnie taki hamulec wystarcza.
Ostatnio zmieniony 18 sty wt, 2011 11:54 pm przez jozek, łącznie zmieniany 1 raz.
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: Hamulce bębnowe tył remont i konwersja - prośba o poradę
Na szerokich bębnach w 309 miałem bendixa, nie wiem czy występował girling tej szerokości. Jeżeli teraz masz bendixa i założysz szeroki bęben to czeka Cię tylko zmiana szczęk i bębnów, jeżeli masz girlinga to do wymiany jest wszystko, łącznie z tarczami trzymającymi szczęki.
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Hamulce bębnowe tył remont i konwersja - prośba o poradę
Z przodu na razie mam EBC TG@Green Stuff, ale już czekają 266mm z 405Mi16 i też sądzę, że taki zestaw jak u ciebie da radę skoro zatrzymuje 200kg cięższe 405.jozek pisze:Słyszałem że przy szerokich bębnach jest inna blacha na której wszystko się trzyma. Trzeba by to zweryfikować przed zmianią bębnów na szersze. Ja w migu mam belkę na szerokich bębnach plus zaciski z 306 xsi z tarczą 266mm i dla mnie taki hamulec wystarcza.
To pewne, że mocowania w szerokich są inne? Znając złośliwość mojego migacza, to nic nie będzie do siebie pasować i wyjdzie najdroższa opcja :/zmac pisze:Na szerokich bębnach w 309 miałem bendixa, nie wiem czy występował girling tej szerokości. Jeżeli teraz masz bendixa i założysz szeroki bęben to czeka Cię tylko zmiana szczęk i bębnów, jeżeli masz girlinga to do wymiany jest wszystko, łącznie z tarczami trzymającymi szczęki.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Hamulce bębnowe tył remont i konwersja - prośba o poradę
A robiles juz przymiarke na zwrotnicy z 205 tego zestawu? Bo z tego co wiem to taki zestaw z 405 nie pasuje na zwrotnice z 205.d_ARC pisze:
Z przodu na razie mam EBC TG@Green Stuff, ale już czekają 266mm z 405Mi16 i też sądzę, że taki zestaw jak u ciebie da radę skoro zatrzymuje 200kg cięższe 405.
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Hamulce bębnowe tył remont i konwersja - prośba o poradę
To i to Girling, wizualnie wygląda na to samo, co nie pasuje? Mam starą zwrotnicę, przy okazji sprawdzę I tak dostałem w rozliczeniu komplet z tarczami i klockami, najwyżej pójda na allegro.
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Hamulce bębnowe tył remont i konwersja - prośba o poradę
d_ARC pisze:To i to Girling, wizualnie wygląda na to samo, co nie pasuje? Mam starą zwrotnicę, przy okazji sprawdzę I tak dostałem w rozliczeniu komplet z tarczami i klockami, najwyżej pójda na allegro.
raczej nie podejdą bo ma inna wysokość czyli tzw odsadzenie w giringu z 205 wysokość całej tarczy to 34 mm a w migaczu to 27mm niby tylko 6 mm ale chyba nie podpasuje
co do bebnow o ile pamiętam własnie cale mocowanie jest troszke inaczej czyli wszystko bys musial zmieniać
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Hamulce bębnowe tył remont i konwersja - prośba o poradę
Miałeś rację, zaciski i tarcze z 405 Mi16 nie podejdą pod zwrotnicę 1,9GTI, brakuje właśnie kilku mmskola pisze: raczej nie podejdą bo ma inna wysokość czyli tzw odsadzenie w giringu z 205 wysokość całej tarczy to 34 mm a w migaczu to 27mm niby tylko 6 mm ale chyba nie podpasuje
co do bebnow o ile pamiętam własnie cale mocowanie jest troszke inaczej czyli wszystko bys musial zmieniać
Z szerokimi bębnami też sprawa rozbija się o kilka mm... Odsadzenie bębna jest inne, w wąskich środek wystaje lekko poza obrys zewnętrzny, w szerokich jest delikatnie schowany. Różnica, to może 5mm, ale wystarczy aby po dokręceniu szeroki oparł sie o flanszę pomyślaną dla wąskiego i przestał obracać
I teraz pytanie, czy inna jest flansza, czy bolec/sworzeń do którego mocuje się bęben?
Drugie pytanie dotyczy flanszy, czy pod szerokie bębny otwór na cylinderek ma owalny czy okrągły?
Moje owalny, na jednym z cylinderków opis 19 BXF 781, na drugim A57 (są podkorodowane, więc coś mogłem pomylić) - czy to najprostsze cylinderki w systemie Bendix bez korektora?
Po rozebraniu hebli już wiem, że cylinderki do wymiany (jedna ze stron w każdym stoi, jeden już się poci), przez to szczęki też do wymiany, bębny oczywiście już mają spory rant. Z gratów tylko sprężynki i samoregulacja cacy.
A powyższe tylko potwierdza, że mój Pug, to złośliwe bydlę - jeśli coś potencjalnie może nie pasować, to nie będzie, jeśli może być do wymiany, to będzie na pewno
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Hamulce bębnowe tył remont i konwersja - prośba o poradę
patrząc na cylinderek owal lezy tak ------- poziom to masz giring
Cale okrągłe wejście to bendix. Ale głowy nie dam bo juz nie pamiętam.
bendix jak i giring byly ze zintegriowanym korektorem hamwoania stad taka duza cena za cylinderek chyba od 50 - 60 zł
Cale okrągłe wejście to bendix. Ale głowy nie dam bo juz nie pamiętam.
bendix jak i giring byly ze zintegriowanym korektorem hamwoania stad taka duza cena za cylinderek chyba od 50 - 60 zł
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
-
- Junior
- Posty: 299
- Rejestracja: 29 sty czw, 2009 8:11 pm
- Posiadany PUG: GRD i GTD
- Numer Gadu-gadu: 296692
- Lokalizacja: Dąbrówki Łańcut Podkarpacie
Re: Hamulce bębnowe tył remont i konwersja - prośba o poradę
Jak chcesz przejść z wąskich bębnów na szerokie to trzeba wymienić; Szczęki, bębny,cylinderki, tarcze do której przymocowane są szczęki Czop na który montuje się bęben jest taki sam w szerokich i wąskich bębnach, Odnośnie cylinderków to do systemu Giring są dwa typy bez korektora hamowania (Tańsze od tych z korektorem) o średnicy tłoczka 19.05mm i 20.64mm okrągła baza mocowania cylinderka Robiłem już kilka zestawów hamulców i zawsze przy szerokich bębnach spotykałem cylinderki bez korektora hamowania w 205 o średnicy tłoczka19.05mm a w 309 20.64mm Ale w Reno19 na szerokich bębnach spotkałem system Bendix cylinderek z bazą okrągłą ale z korektorem hamowania tłoczek20,64mm
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Hamulce bębnowe tył remont i konwersja - prośba o poradę
No i zrobiłem, ale przedobrzyłem chyba... Jakieś porady?
Opis w linku:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 2&start=60
Flansze faktycznie zupełnie inne, ja składałem na bazie 309 w systemie Bendix. Przy cylinderkach trzeba zwrócić uwagę na mocowanie (tu okrągłe), rozstaw śrub mocujących (u mnie wąski), średnicę tłoczka i obecność/brak korektora. Przy szczękach są dwa różne mechanizmy samoregulacji.
Schemat do poskładania Bendixa:
http://www.miamistu.co.uk/pug/GB/309F/4/43C01A.HTM
Opis w linku:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 2&start=60
Flansze faktycznie zupełnie inne, ja składałem na bazie 309 w systemie Bendix. Przy cylinderkach trzeba zwrócić uwagę na mocowanie (tu okrągłe), rozstaw śrub mocujących (u mnie wąski), średnicę tłoczka i obecność/brak korektora. Przy szczękach są dwa różne mechanizmy samoregulacji.
Schemat do poskładania Bendixa:
http://www.miamistu.co.uk/pug/GB/309F/4/43C01A.HTM