205 GTI 1.9 "Krot" vel "Le Taupe"
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: 205 GTI 1.9 "Krot" vel "Le Taupe"
Thorin jak tylko to GTI wyskoczyło na allegro to od razu rzuciły mi się w oczy te dodatki, tak to mogą być dodatki Gutmanna lub kopie Gutmanna. Różnie to może być, ale coś mi się wydaje, że to może być orginał. Ciężko by było komuś podrobić też poszerzenia z przodu które są zupełnie inne niż ory z GTI.
Dokładka z tyłu wygląda identycznie jak z katalogu Evolution, najlepiej by było jakbyś podczas jakichś prac remontowych zdjął dokładki i zajrzał od spodu co tam jest wybite na nich.
http://peugeot205.pl/katalog/Evolution.pdf
Re: 205 GTI 1.9 "Krot" vel "Le Taupe"
Para, te poszerzenia które ja mam są nakładane na oryginalny zderzak, dziś wieczorem wdałem się do odświeżenia lotki z tylnej klapy, i na lotce był wybity rok 87, podobnie ja na maskownicy z kierwonicy, zakładając że buda jest z 87 roku to gti musiało być 1,6 jeśli się nie mylę i pewnie tak było bo dokładki na tylnym słupku ze znacznikiem 1,9 mimo że są spłowiałe to mają zupełnie inny odcień niż te na których jest napisane GTI, silnik był wkładany do auta dużo póżniej, Maro powiedział że to wersja 128KM, ja mu wierze bo ja się nie znam Maro mówił też że spotkał tego puga na jakimś track day'u czy rajdzie, i to by też moje wnioski potwierdzało że poprzedni właściciele niezależnie od teg ilu ich było wykorzystywali auto do kajtków,dalej niewiem co zrobić z poszerzeniami, szkoda że mam tak mało czasu na grzebanie w aucie :/ Czak foty spotowej brak ale zapewniam Cię że wkrótce zrobimy takie foty jak robię na codzień czyli...
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 GTI 1.9 "Krot" vel "Le Taupe"
no i kokpitem centralnym się różniManwe pisze:deska w gti phase I od zwykłej różni się tylko licznikiem z daszkiem wszystko inne można wziąć ze zwykłego przedlifta, niestety wiele to nie ułatwia bo wszystkie przed lifty są na wymarciu, mimo to dążył bym właśnie do starszej wersji, jak będziesz odbudowywał wnętrze to mogę mieć dla ciebie główną cześć deski rozdzielczej trochę do podratowania .
Przy okazji jak zdejmiesz deskę to się przekonasz czy buda przedliftowa czy już po. Polift rożni się centralnym mocowaniem deski pod szyba jest tam dodatkowa blaszka przygrzana do budy podczas gdy w przedlifcie otwór jest po prostu w konstrukcji.
Powodzenia i wytrwałości
Ciekawe czy to ory gutmann czy składak, ale nawet jeśli to fajny bo dokładka przednia i poszerzenia to gutmann 100% miałem takie w swoich rączkach i wyglądały identycznie. Wątpię żeby ktoś takie podrabiał lotkę na tylnej klapie też bym zostawił bo jest ory, to pewne. Tylna dokładka to dokładka z pakietu "storm"
Jak masz silnik 128KM to jeż fajnie bo nawet jeśli kilka kucy odjechało to masz coś rzadkiego..
tak jak pisałem, rób blacharkę
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Re: 205 GTI 1.9 "Krot" vel "Le Taupe"
Sebku, lotka z klapy narazie ściągnięta bo bym ją zgubił teraz ją czyszczę papierem ściernym 1000 bo już wierzchnia warstwa gumy brzydka była, wyląduje na nowej klapie jak tylko znajdę w czarnym kolorze, bo nie chce mi się lakierować samej klapy, blenda dimma i pakiet gutmanna chyba wyląduje u Maro.
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 205 GTI 1.9 "Krot" vel "Le Taupe"
Sebku - tylna dokładka to Evolution ;]
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 GTI 1.9 "Krot" vel "Le Taupe"
a tunel środkowy to już zależy o jakim zwyklaku mowa bo rożnie z tym byłoSebek pisze:no i kokpitem centralnym się różniManwe pisze:deska w gti phase I od zwykłej różni się tylko licznikiem z daszkiem wszystko inne można wziąć ze zwykłego przedlifta, niestety wiele to nie ułatwia bo wszystkie przed lifty są na wymarciu, mimo to dążył bym właśnie do starszej wersji, jak będziesz odbudowywał wnętrze to mogę mieć dla ciebie główną cześć deski rozdzielczej trochę do podratowania .
Przy okazji jak zdejmiesz deskę to się przekonasz czy buda przedliftowa czy już po. Polift rożni się centralnym mocowaniem deski pod szyba jest tam dodatkowa blaszka przygrzana do budy podczas gdy w przedlifcie otwór jest po prostu w konstrukcji.
Powodzenia i wytrwałości
Ciekawe czy to ory gutmann czy składak, ale nawet jeśli to fajny bo dokładka przednia i poszerzenia to gutmann 100% miałem takie w swoich rączkach i wyglądały identycznie. Wątpię żeby ktoś takie podrabiał lotkę na tylnej klapie też bym zostawił bo jest ory, to pewne. Tylna dokładka to dokładka z pakietu "storm"
Jak masz silnik 128KM to jeż fajnie bo nawet jeśli kilka kucy odjechało to masz coś rzadkiego..
tak jak pisałem, rób blacharkę
thorin klapę zmieniasz bo rdzewieje czy wymaga lakierowania
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Re: 205 GTI 1.9 "Krot" vel "Le Taupe"
taniej wyjdzie mnie jak znajdę klapę w czerni, już za dużo ruda zjadła, a dlaczego pytasz, masz czarną klapę na zbyciu? nawet nieuzbrojoną wezmę
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 GTI 1.9 "Krot" vel "Le Taupe"
niestety tez mam przedliftowke i liczyłem, że ci się nie chce lakierować całej klapy bo moja także cierpi na rdze i obecnie na aucie mam poliftowa, która ni jak mi nie pasuje
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- yogurt
- Uzalezniony
- Posty: 527
- Rejestracja: 21 lis pn, 2005 7:47 pm
- Posiadany PUG: THP
- Numer Gadu-gadu: 3691207
- Lokalizacja: krosno
Re: 205 GTI 1.9 "Krot" vel "Le Taupe"
ja nie znalazlem zadnej sensowenj klapy wiec wspawalem nowy rant i jakos poszlo niestety czesci blacharskie ktore mozna dostac do naszych 205 nie sa zbytnio szanowane w "second handach"
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 GTI 1.9 "Krot" vel "Le Taupe"
szanowaneyogurt pisze:ja nie znalazlem zadnej sensowenj klapy wiec wspawalem nowy rant i jakos poszlo niestety czesci blacharskie ktore mozna dostac do naszych 205 nie sa zbytnio szanowane w "second handach"
w większości nie są a do 205 jak czegoś szukasz żeby znaleźć w kolorze aby było bez malowania to jak: mission impossible
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Re: 205 GTI 1.9 "Krot" vel "Le Taupe"
Mały update,
Dziś pogrzebałem delikatnie przy furze, z przodu została zdjęta koszmarna moskitiera a w jej miejsce włożyłem atrapę z logo Lwa
Felgi stalowe zmieniły kolor na czarny (i będą czekać na komplet zimowych opon) jutro rano Krot stanie na SL201, zrzuciłem koła żeby
zobaczyć co jest pod nimi, tragedii nie było, do wymiany tylne szczęki i klocki z przodu tylko klocki. Nadkola są jeszcze w niezłym stanie.
Próbowałem włożyc kierownicę z Phase One, niespodzianka, osłona kolumny kierownicy ma za mały otwór na zamontowanie tam starszej wersji kierownicy :/
Znalazłem też oryginalny numer VIN, ktoś zna jakiś dobry dekoder? te które znalazłem w sieci twierdzą że mam samochód z silnikiem 1,1
Dekoder pugeot http://public.servicebox.peugeot.com/ nie rozpoznaje mojego modelu, ponieważ ma zakodowane 205tki wyprodukowane dopiero
po1991 roku.
Zdjęcia jutro
pozdrawiam krzysiek
Dziś pogrzebałem delikatnie przy furze, z przodu została zdjęta koszmarna moskitiera a w jej miejsce włożyłem atrapę z logo Lwa
Felgi stalowe zmieniły kolor na czarny (i będą czekać na komplet zimowych opon) jutro rano Krot stanie na SL201, zrzuciłem koła żeby
zobaczyć co jest pod nimi, tragedii nie było, do wymiany tylne szczęki i klocki z przodu tylko klocki. Nadkola są jeszcze w niezłym stanie.
Próbowałem włożyc kierownicę z Phase One, niespodzianka, osłona kolumny kierownicy ma za mały otwór na zamontowanie tam starszej wersji kierownicy :/
Znalazłem też oryginalny numer VIN, ktoś zna jakiś dobry dekoder? te które znalazłem w sieci twierdzą że mam samochód z silnikiem 1,1
Dekoder pugeot http://public.servicebox.peugeot.com/ nie rozpoznaje mojego modelu, ponieważ ma zakodowane 205tki wyprodukowane dopiero
po1991 roku.
Zdjęcia jutro
pozdrawiam krzysiek
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: 205 GTI 1.9 "Krot" vel "Le Taupe"
Przeniosłem temat do działu "Nasze Auta"
Re: 205 GTI 1.9 "Krot" vel "Le Taupe"
Po wielu bojach (a to śruby za krótkie, a to heble obcierają felgi, a to nieprzelotowych felg wyważyc się nie da w kazdym warsztacie)
Krot wreszcie stanął na SL201, po wizycie u Maro została wymieniona przepływka, silnik wreszcie pracuje równo i w miarę cicho,
no i spalanie jest zupełnie inne. Awaria elektryki zlokalizowana - winna była instalacja elektryczna która w jednym miejscu miała przerwę,
wszystkie przekaźniki sprawne. W domu czekają już na zmianę tarcze hamulcowe amortyzatory tylne i komplet klocków (przednie tarcze i
zawieszenie jeszcze jest w porządku). Od Maro udało mi się wyciągnąć błotniki niezeżarte przez rudą i poszerzenia, wkrótce będzie też nowa klapa.
Idziemy w stronę Ory jednak, więc blenda dimmy i poszerzenia gutmanna zmieniają właściciela Jeszcze raz dzięki Maro za ogrom pomocy
Dalej mam do odstąpięnia tylną dokładkę zderzaka z pakietu evolution, a Maro ma blendę z tego pakietu jeśli kogoś by to interesowało.
Gumowy parapet na klapie zostaje, podoba mi się jak to wygląda
Krot wreszcie stanął na SL201, po wizycie u Maro została wymieniona przepływka, silnik wreszcie pracuje równo i w miarę cicho,
no i spalanie jest zupełnie inne. Awaria elektryki zlokalizowana - winna była instalacja elektryczna która w jednym miejscu miała przerwę,
wszystkie przekaźniki sprawne. W domu czekają już na zmianę tarcze hamulcowe amortyzatory tylne i komplet klocków (przednie tarcze i
zawieszenie jeszcze jest w porządku). Od Maro udało mi się wyciągnąć błotniki niezeżarte przez rudą i poszerzenia, wkrótce będzie też nowa klapa.
Idziemy w stronę Ory jednak, więc blenda dimmy i poszerzenia gutmanna zmieniają właściciela Jeszcze raz dzięki Maro za ogrom pomocy
Dalej mam do odstąpięnia tylną dokładkę zderzaka z pakietu evolution, a Maro ma blendę z tego pakietu jeśli kogoś by to interesowało.
Gumowy parapet na klapie zostaje, podoba mi się jak to wygląda
Re: 205 GTI 1.9 "Krot" vel "Le Taupe"
Zdjąłem poszerzenia, zmieniłem filtr powietrza, wymienione błotniki i założone ory poszerzenia. Przeliczyłem się z czasem, hamulce i tylne zawieszenie poczekają do jutra
W tej chwili...
W tej chwili...
Re: 205 GTI 1.9 "Krot" vel "Le Taupe"
OK, na dzień dzisiejszy zostało w pugu zrobione:
- założona oryginalna atrapa chłodnicy
- wymieniony przepływomierz
- wymieniony filtr powietrza
- wymieniona rura pomiędzy filtrem powietrza a przepływomierzem
- założone felgi SL201 ze śrubami ory
- wymieniony olej
- wyregulowane obroty i wartość mieszanki
- naprawiony alternator
- wymieniony przedni zderzak
- zdjęte poszerzenia gutmana i założone ory
- wymienione przednie błotniki (stare zaczęła zjadać rdza)
- wymieniona tylna półka (kto ma mocowania pod półkę z bolcem? bo do tej pory miałem mocowanie z bolcem teraz potrzebuję bez)
- dołożone żółte bańki do kloszy
do zrobienia cały czas układ hamulcowy, wymiana chłodnicy (już jedzie od Maro) i zawieszenia tyłu, hamulce muszą poczekać
bo przy okazji będą też wymianiane przewody hamulcowe (te długie miedziane)
Więcej grzechów nie pamiętam
W międzyczasie kiedy nie mam auta i się nudzę zrobiłem sobie blendę na tył, od Robsona udało mi się wycyganić znaczek 205, logo peugeot i gti miałem
ze swojego ale całe czarne więc malowane, to samo z blendą posłuchałem Marka i psiknąłem sprayem BOLL-a a wygląda to teraz tak:
- założona oryginalna atrapa chłodnicy
- wymieniony przepływomierz
- wymieniony filtr powietrza
- wymieniona rura pomiędzy filtrem powietrza a przepływomierzem
- założone felgi SL201 ze śrubami ory
- wymieniony olej
- wyregulowane obroty i wartość mieszanki
- naprawiony alternator
- wymieniony przedni zderzak
- zdjęte poszerzenia gutmana i założone ory
- wymienione przednie błotniki (stare zaczęła zjadać rdza)
- wymieniona tylna półka (kto ma mocowania pod półkę z bolcem? bo do tej pory miałem mocowanie z bolcem teraz potrzebuję bez)
- dołożone żółte bańki do kloszy
do zrobienia cały czas układ hamulcowy, wymiana chłodnicy (już jedzie od Maro) i zawieszenia tyłu, hamulce muszą poczekać
bo przy okazji będą też wymianiane przewody hamulcowe (te długie miedziane)
Więcej grzechów nie pamiętam
W międzyczasie kiedy nie mam auta i się nudzę zrobiłem sobie blendę na tył, od Robsona udało mi się wycyganić znaczek 205, logo peugeot i gti miałem
ze swojego ale całe czarne więc malowane, to samo z blendą posłuchałem Marka i psiknąłem sprayem BOLL-a a wygląda to teraz tak: