odpalanie diesla na popych !!!

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Spayky

odpalanie diesla na popych !!!

Post autor: Spayky »

witam. Jestem ciekaw czy można odpalać diesla na popych. Raz w życiu próbowałem odpalić swojego. Zaskoczył bez problemu na drugim biegu, ale już tego nie robię bo słyszałem, wiele strasznych rzeczy. Można ponoć przy tym zerwać pasek lub uszkodzić popychacze. A co do linki to też jestem ciekaw, czy można diesla odpalać na linkę

pozdro
Ferguss

Post autor: Ferguss »

Ja kiedyś jak miałem dieselka to też raz go dałem na zapych i później pochwaliłem się tym jakiemuś mechanikowi - myślałem że mnie kluczem zaj....ie. Może to mechanik był do doopy a może ja... ale podobno dieselka nie wolno "na popych".
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Nie mozna diesla odpalac "z pychu" bo grozi to zerwaniem/przeskoczeniem paska rozrzadu a wiadomo z czym to sie wiaze :wink: .
Nie wiem dokladnie czemu tak sie dzieje, ale diesle stawiaja straszny opor jak puscisz sprzeglo, a potem jak "zaskocza" to jest pier....ecie w druga strone i wtedy leca zeby w pasku.
Roznie rozni ludzie to tlumacza, ale generalnie ZIMNEGO DIESLA Z PYCHU NIE STARTUJEMY
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
Dan

Post autor: Dan »

wszystko sie da ale jak ci pasek przeskoczy to masz po zaworach i tłokach nie chciałbys tego widziec widziałem taki silnik z forda diesla po zerwaniu paska
maJkeL

Post autor: maJkeL »

opór jest duży ponieważ ciśnienie na cylindrach jest dużo większe niż w benzynowych silnikach, tak więc ani na popych ani z zaciągu :D :D
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 02 sty wt, 2007 4:19 pm przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

ja czytałem ze nie mozna odpalac samochodów z popychu z sondą lambda poniewaz grozi to jej uszkodzeniem...Etzold tak mawia :mrgreen:
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
rotel1

Post autor: rotel1 »

Jednym słowem samochodów nie można odpalać ani z popychu, ani na holu.
Niebawem pewnie ktoś wygłosi teorię, że za pomocą kluczyka w stacyjce też nie można, bo coś się stanie. I co wówczas ? :)
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Piweł pisze:Tak, fajnie. Wszyscy sobie pogadali, a teraz niech mi ktoś wytłumaczy różnicę pomiędzy odpaleniem silnika z pychu (kiedy wał korbowy jest napędzany przez skrzynię biegów) i odpaleniem za pomocą rozrusznika (wał korbowy jest napędzany przez wieniec koła zamachowego) :?: :roll: [...]
Jak juz mowilem, nie jestem w stanie powiedziec czemu tak jest, tylko mowie z doswiadczenia (na szczescie nie mojego) uzytkownikow diesli, w tym Audi A6 2,5 TDI i Opel Omega 2,2 DTi - w obu przypadkach naprawy byly bardzo kosztowne i spowodowane tym samym - proba odpalenia zimego silnika "z pychu".
W kazdym warsztacie na pytanie czy mozna tak uruchamiac diesla odpowiedz dostaniesz taka sama - nie mozna.
Nie jestem mechaniekiem wiec fachowo tego nie wyjasnie - co jak dlaczego i w jaki sposob. Poprostu przyjalem to do wiadomosci i tak nie robie :wink:
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
Awatar użytkownika
simonszop
Junior
Posty: 208
Rejestracja: 01 lut ndz, 2004 2:42 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: simonszop »

wniosek jest prosty - trzeba miec na wszelki wypadek kable w bagazniku :lol:

p.s. to moj 200-setny post !! hehe
Awatar użytkownika
Rychu
Uzalezniony
Posty: 609
Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Rychu »

OT
Simon jeszcze tylko 5 do naszej ulubionej, magicznej liczby :mrgreen:
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hej!

Ja nie widze roznicy w odpalaniu na pych i kluczykiem. To przeciez to samo! Tu i tu na pasek rozrzadu dzialaja takie same sily. Bo sila napedowa do silnika idzie w obu przypadkach od kola zamachowego. Krecac rozrusznikiem krecimy wiencem, palac na pych, sprzeglo kreci kolem zamachowym.

Mysle ze chodzi tutaj o cos innego. A mianowicie o to ze jezeli Diesel nie chce odpalic, to nie koniecznie to musi byc wina akumulatora. Juz wtedy moze byc kiepsko z silnikiem! Rozrusznik nie ma sily aby spowodowac SAJGON w silniku, a ciagnac autem auto mozna naprawde wiele zdzialac.

Pozatym odpalajac na pych/ciag mniej doswiadczeni kierowcy bez pojecia o mechanice, zapewne zapominaja o nagrzaniu swiec zarowych, do cylindrow dostaje sie ropa, i nie jest spalana, zbiera sie jej coraz wiecej, a jak wiadomo 1ml ropy nie cisniemy tak aby jej objetnosc zamlala o 20-30 razy, bo o tyle sie zmienia objetosc mieszanki w cylindrze diesla po skompresowaniu jej.

Tutaj moglyby nastapic przypadek gdzie to paliwo nie pozwoliloby na otwarcie zie zaworow, zawory stawialyby duzy opor walkowi rozrzadu, ten jednak staralby sie przekrecic, i w wyniku tego byc moze doszloby do powykrzywania sie zaworow, i pekniecia paska rozrzadu, ktory chcialbym pokrecic zblokowanym przez zawory walkiem rozrzadu.

To sa tylko moje czysto teoretyczne dywagacje. Jak jest w rzeczywistosci nie mam pojecia. Ale wydaje mi sie ze wlasnie tak sie musi dziac. Tylko w cylindrze naprawde musialoby sie duuuuuzo tej ropy nazbierac aby zblokowala zawory i to wydaje mi sie ogromnie malo prawdopodobne.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
simonszop
Junior
Posty: 208
Rejestracja: 01 lut ndz, 2004 2:42 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: simonszop »

i jak zwykle po wyjasnieniu czegos przez Kaktusa opadla mi szczeka :!:
ale na chlopski rozum wychodzi na moje - najlepsze jednak kable :mrgreen:
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

raz musialem odpalic diesla na pych, po prostu z koniecznosci, ale nie jest to przeciez zadna tragedia...

tak samo jak dojezdzamy do zjazdu z autostrady, jedziemy 140, wrzucamy luz... i przy zadowalajacej nas predkosci wrzucamy bieg, puszczamy sprzeglo i silnik wkreca sie momentalnie na 2, 3 tysiace obrotow, zaleznie od biegu... nic zlego sie nie dzieje...

na pewno nie mozna odpalac, a raczej nie da sie odpalac na pych automatow =] i kategorycznie nie powinno sie ich holowac, pomimo tego ponetnego N =]
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

cheetos...wrzucasz na luz przy 140?
Gratuluje odwagi!
Jak nie wiesz o co chodzi, pobaw sie kiedys szybko puszczanymi resorakami...:D tak wlasnie fajnie zachowywac sie bedzie wtedy pug...:/
Juz nie wspomne co bedzie jak bedzie troszeczke slisko przy ponownym zapinaniu biegu (jak sie uprzec to zablokujesz kola...)
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
ODPOWIEDZ