Rallye16 under construction...

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Rallye16 under construction...

Post autor: d_ARC »

Hamulce poskładane :) Poszły nowe szczęki 42mm z ASO 4241.57 i zestaw montażowy, cylinderki 22.2 bez korektorów, nowe bębny, piaskowane i lakierowane flansze.

Obrazek

Dla zainteresowanych schemat pod linkiem:

http://www.miamistu.co.uk/pug/GB/309F/4/43C01A.HTM

Ale zrobiło się kuku bo nie chciałem auta do driftów, a teraz przy 80 km/h bez problemów blokuje tył i przy mocniejszym depnięciu samochód od razu łamie w prawo. I niech ktoś mi powie, że hamulce bębnowe z Pugach to nieporozumienie 8)7

Wcześniej nie jeździłem bo stały cylinderki i kiepsko hamował, a teraz przedobrzyłem i muszę to ogarnąć bo nie opanuję przy awaryjnym hamowaniu. Przejrzę jeszcze i przeczyszczę przednie zaciski i zobaczymy. Ale znając złośliwość miga trzeba troche osłabyć siłę hamowania z tyłu.

Macie jakieś sugestie? Kupić cylinderki z korektorem, założyć korektory na przewody (mam z 1,9 GTI) czy znacznie większe heble z przodu?
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rallye16 under construction...

Post autor: kubas »

kup http://allegro.pl/korektor-sily-hamowan ... 75322.html i puść przewody środkiem, przerób na H z X. Albo załóż korektory z GTI :)
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Rallye16 under construction...

Post autor: d_ARC »

Przewody są w środku, układ X (a przynajmniej powinien być jak się nie pomyliłem podpinając). Zakupiłem nowe gumki do zacisków przednich, rano rozbiorę, przeczyszczę i zoabczymy czy coś pomoże. Korektory zdemontowałem gdy wymieniałem przewody na nowe, na starych, zastanych cylinderkach nic się nie działo. Mam nadzieję, że jeszcze są sprawne, mogę zamontować i sprawdzić. Tylko one są pod tarcze i nie wiem czy nie za bardzo zdławią...
Regulator we wnętrzu super sprawa, tylko mam dwa przewody, a to już podwaja koszty :( Próbował może ktoś zaadoptować jakieś seryjne z innego auta, występują z regulacją na 2 przewody?
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rallye16 under construction...

Post autor: kubas »

d_ARC pisze:Przewody są w środku, układ X (a przynajmniej powinien być jak się nie pomyliłem podpinając). Zakupiłem nowe gumki do zacisków przednich, rano rozbiorę, przeczyszczę i zoabczymy czy coś pomoże. Korektory zdemontowałem gdy wymieniałem przewody na nowe, na starych, zastanych cylinderkach nic się nie działo. Mam nadzieję, że jeszcze są sprawne, mogę zamontować i sprawdzić. Tylko one są pod tarcze i nie wiem czy nie za bardzo zdławią...
Regulator we wnętrzu super sprawa, tylko mam dwa przewody, a to już podwaja koszty :( Próbował może ktoś zaadoptować jakieś seryjne z innego auta, występują z regulacją na 2 przewody?
d_ARC - korektor jest jeden. Musi być układ H. Wtedy wpinasz się po środku i regulujesz sobie przód tył.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Rallye16 under construction...

Post autor: d_ARC »

Na razie nie upalam wyczynowo więc taka przeróbka poczeka. Rozebrałem i przeczyściłem przednie zaciski, wymieniłem gumki i uszczelkę, chodzą jak nowe. Jest dużo lepiej, ale dalej przy mocnym depnięciu wcześniej blokuje tył. Powoli uczę się nad tym panować. Chyba uroki semislicków na przodzie i wybebeszonego, lekkiego kuperka. Poszukam i założę ory korektory z GTI, zobczymy co to zmieni.
A jutro od rana bawimy się z przednimi poszerzeniami z Rallye :)
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rallye16 under construction...

Post autor: kubas »

d_ARC pisze:Na razie nie upalam wyczynowo więc taka przeróbka poczeka. Rozebrałem i przeczyściłem przednie zaciski, wymieniłem gumki i uszczelkę, chodzą jak nowe. Jest dużo lepiej, ale dalej przy mocnym depnięciu wcześniej blokuje tył. Powoli uczę się nad tym panować. Chyba uroki semislicków na przodzie i wybebeszonego, lekkiego kuperka. Poszukam i założę ory korektory z GTI, zobczymy co to zmieni.
A jutro od rana bawimy się z przednimi poszerzeniami z Rallye :)
No jeśli na przodzie masz slicka a z tyłu jakąś dupną oponę to tak się będzie działo. Załóż wszystkie 4 opony takie same i zobacz. U mnie w obecnym setupie który jest taki jak u ciebie. Pierwsze dwa kółka na torze niedogrzany tył bardzo ucieka na hamowaniach, potem samochód już hamuje jak należy :)
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Rallye16 under construction...

Post autor: d_ARC »

Z tyłu Toyo T1S wcale nie takie złe ;) Ale na przodzie nowa Yokohama Parada, więc bez porównania. Podobny setup tylko z R888 na przodzie doskonale sprawdzał się w KJS i na torze, tu bardziej cywilnie też powinien dać radę. Przytargałem Lwa do Lbl i spoko da się jeździć. Na torze niestety nic się nie działo w ten weekend aby sprawdzić jak się zachowuje przy szybszej jeździe.

A tak się prezentuje w trakcie i po monatażu poszerzen :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
MiceK
Maniak
Posty: 1969
Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
Numer Gadu-gadu: 1295187
Lokalizacja: Warszawa/okolice
Kontakt:

Re: Rallye16 under construction...

Post autor: MiceK »

No, teraz wygląda super _O_
parking lotnisko modlin http://lotnisko-modlin.org/
taxi lotnisko modlin http://taxitransfer24h.pl/
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Rallye16 under construction...

Post autor: grzesiek309 »

Nie chcę Cię martwić ale długo mogą się nie utrzymać :( Przed klejeniem powinieneś zagruntować poszerzenia. Choć laminat to nie plastik, więc może będzie się trzymać :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Rallye16 under construction...

Post autor: d_ARC »

Zobaczymy, najwyżej zdejmę i zalaminuję mocowania. A czym powinienem gruntować? Powierzchnia wewnętrzna jest chropowata, została odtłuszczona, klej nakładany etapami, wzmacniany siatką (budowlana do maskowania pęknięć), przylega na sporej powierzchni. Przy dociąganiu podczas pasowania do nadwozia nie puścił, może się utrzyma, czas pokaże :)
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Rallye16 under construction...

Post autor: grzesiek309 »

Są specjalne grunty pod klej do szyb. Wzmacnianie kleju za dużo nie da bo sam jest bardzo wytrzymały.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Rallye16 under construction...

Post autor: d_ARC »

Poszerzenia jeszcze nie odpadły ;)

Dziś zostałem skuszony na testy torowe. Pojechałem poogladać i namówili mnie na start, pierwszy po trzech latach przerwy. Migacz przeżył, pasażerowi walczyli z grawitacja i nerwami, a kierowca poznawał auto i próbował sobie przypomnieć jak się jeździ mocnym hothatchem. Po 2 kółkach zapoznawczych, na trzeciej czasówce w koncu sensowny wynik. 4-5 s. za autami zrobionymi do wyścigów górskich na slicku. Jednak trudno będzie opanować Lwa. Da się powalczyć, ale masa pracy przy aucie i treningów jeszcze przede mna. Dużo cennych info o zachowaniu migacza po przebudowie już mam. Że o zastrzyku adrenalinki nie wspomnę :D

Link do filmu poniżej:

http://youtu.be/-9n5MrbJ3m4

I jeszcze jeden pokazujacy dlaczego nie warto jeździć na semi slicku po deszczu i po co w aucie korektory hamowanie - ogólnie przejazd porażka ;)

http://www.youtube.com/watch?v=sFxL1PCzr6E

A tu pokaz prawie jak w Top Gear

http://www.youtube.com/watch?v=vTsdIlgMo5I
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Rallye16 under construction...

Post autor: d_ARC »

Po pół roku odpoczynku w garażu Lew znów zaryczał. Winnym przestoju okazał się kolejny raz czujnik położenia wału, tylko wcześniej rozbebrałem deskę rozdzielczą, wiązki w komorze silnika, popodmieniałem wszystkie przekaźniki i czujniki odpowiedzialne za uruchomienie auta, wymieniłem nawet tablicę z bezpiecznikami i przekaźnikami. A na rozwiązanie problemu wystarczyło poświęcić 20 minut 8)7
Ale najważniejsze, że od miesiąca śmiga. Poniżej krótki filmik z wiosennej przejażdżki po uruchomieniu wariata:

http://www.youtube.com/watch?v=eUGZaMOnPX0

Teraz umawiam mechanika na podmianę głowicy, w końcy w komorze zagości A-grupa w wyleci stara z cykającymi zaworami i popychaczami które doprowadzają mnie do szału. W dalszej kolejności muszę ucywilizować wydech i hamulce, a następnie zając się zawieszeniem.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Rallye16 under construction...

Post autor: d_ARC »

Czas na mały update.

Jak się nie jeździ to się psują, więc pojeździłem trochę migiem w ostatnich tygdniach aby rozruszać. Zająłem się też trochę stroną wizualno-użytkową i zrobiłem przegląd.

Na początek wyleciał spracowany Remus, w jego miejsce tymczasowo zamontowałem tłumnik z 405 diesla który mocno wyciszył auto. Niestety stary był zbyt głośny, choć brzmiał przecudnie. Miałem nadzieję zainstalować Bosala dedykowanego do mi16, niestety jest zbyt długi. Docelowo przebuduję wydech na bazie metalowego kata z Gutmanna turbo, przelotowej Borli z nierdzewki i jakaś pucha na koniec.

Obrazek

Obrazek

Wyrzuciłem szpetną popękaną maskę i założyłem garbaty laminat. Dodałem też dyskretny znaczek 16 Soupapes na przedni grill.

Obrazek

Obrazek

Później auto poszło do mechanika na podmianę głowicy i usprawnienie układu smarowania. Niestety wcześniej przeżyłem niemiłą przygodę która opóźniła prace - rozpadły się ory szczęki zakupione w ASO blokując jedno z kół :( Na szybko udało mi się odnaleźć stare szczęki, dzieki temu auto mogło dojechać do mechanika. Tu oczywiście Pug przypomniał swoją złośliwą naturę...

Obrazek

Obrazek


Po odebraniu głowicy z regeneracji nie sprawdziłem wszystkiego i teraz nie odnalazłem podpór wałków, same wałki też zostału uszkodzone już z mojej, a w zasadzie grupy szczurów winy zaszły rdzawym nalotem. Z tego powodu musiałem z 2 głowic składać jedną i całość oddać do specjalistów celem sprawdzenia i wyosiowania. Tu wielkie podziekowania dla Stefa za pomoc w sprawnym załatwieniu tematu. Obecnie motor został rozebrany aby dokładnie oczyścić z nagaru, kamienia i innego syfu blok i tuleje. Na szczeście motor zdaje się być w całkiem dobrej kondycji. Przy okazji wymieniam parę pierdół jak komplet uszczelek głowicy, przewody zapłonowe na Bougicord, filtry, olej na Valvoline 10w60, radiator na filtr oleju itd. Na tym niestety kończę, zakładany budżet i tak został przekroczony, nie wytrzyma generelki silnika :(

Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu chłopaki z Głos Sport Garage poskładają motor do kupy. Już nie mogę się doczekać aby sprawdzić jak sprawuje się A-grupowa głowica :D Może w końcu będę też mógł poupalać na torze bez stresu o smarowanie i choinkę na zegarach.

A na koniec moja wariacja na temat pokrywy zaworów - sterylny proszek, czarne radiatory i krwista czerwień 16V ;)

Obrazek
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Rallye16 under construction...

Post autor: stef »

no niezle :)

darek mi oryginalny tłumik z 405 mi16 udało się upchnąć ale faktycznie jest już ciasno, musiałem wymontować swiatło w dokładce.

ten tłumik jest duży i dobrze wycisza ale teraz jednak zakładam co innego
Załączniki
tłumik2.jpg
tłumik.jpg
Obrazek
ODPOWIEDZ