Peugeot 205 GTI Griffe 908
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Peugeot 205 GTI Griffe
Troche się ostatnio działo przy aucie.
Po zdjęciu progów okazało się, że ingerencja blacharza nie jest potrzebna i rdzę pokonałem na razie we własnym zakresie. Czyszczenie, malowanie i konserwacja barankiem. W planach jeszcze malowanie pod kolor.
Wymieniłem tłumik środkowy na nowy, bo w starym na 90cm rury było 5-6 naprawdę dlugich spawów i łatek. Poza tym miał mniejsza średnicę rury. Wymieniony został filterek gazu ( takiego syfu jeszcze nie widziałem) plus regulacja i silnik pracuje na LPG tak jak powinnien. Dokończyłem też łączenie i izolowanie na nowo pociętych kabli pod maską. Skrzynka bezpieczników pod kierownicą to już inne bajka Okazało się, że w autku są dwie centralki od centralnego zamka. Ta pasożytnicza miała zasilanie podpięte pod główny kabel zasilający skrzynkę bezpieczników - qtwa grubszego już tam nie było. W ogóle to wiecej "kwiatków" się tam znalazło nie wspominając o jakości zaizolowania wszelkich dodatkowych wpięć w instalację, bo ta była kiepska. Cóż wyciąłem co się dało. Przy okazji naprawiłem ory pilota od centralnego zamka bo cierpiał na tzw zimny lut.
Po zdjęciu progów okazało się, że ingerencja blacharza nie jest potrzebna i rdzę pokonałem na razie we własnym zakresie. Czyszczenie, malowanie i konserwacja barankiem. W planach jeszcze malowanie pod kolor.
Wymieniłem tłumik środkowy na nowy, bo w starym na 90cm rury było 5-6 naprawdę dlugich spawów i łatek. Poza tym miał mniejsza średnicę rury. Wymieniony został filterek gazu ( takiego syfu jeszcze nie widziałem) plus regulacja i silnik pracuje na LPG tak jak powinnien. Dokończyłem też łączenie i izolowanie na nowo pociętych kabli pod maską. Skrzynka bezpieczników pod kierownicą to już inne bajka Okazało się, że w autku są dwie centralki od centralnego zamka. Ta pasożytnicza miała zasilanie podpięte pod główny kabel zasilający skrzynkę bezpieczników - qtwa grubszego już tam nie było. W ogóle to wiecej "kwiatków" się tam znalazło nie wspominając o jakości zaizolowania wszelkich dodatkowych wpięć w instalację, bo ta była kiepska. Cóż wyciąłem co się dało. Przy okazji naprawiłem ory pilota od centralnego zamka bo cierpiał na tzw zimny lut.
GTI_Efekt Masy
Re: Peugeot 205 GTI Griffe
Fajnie, że tak konsekwentnie przy nim pracujesz. Już jest kawał pracy zrobiony... Trzymam kciuki wysoko!
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Peugeot 205 GTI Griffe
Szczerze to zaczyna mnie juz troszkę to autko irytować. Przy wyjmowani lewej półosi dowiedziałem sie, że przeguby wewnetrzne nie są zabezpieczone i można je rozciagnąć za daleko i potem układałem igiełki na smar, przy wymianie dzwigni od zmiany biegów na skrzyni coś skopałem i nie było wstecznego i piątki ( ciekawe kto zgadnie co zrobiłem nie tak).Wymieniłem sonde lambda na nową. Spalanie Pb i gazu po wymianie filterków, regulacji i wspomnianej sondy jest juz na rozsądnym poziomie. A gazu palił przy w miare spoko jeżdzie i 13l. Fakt faktem auto jeżdzi dużo zwawiej niz w grudniu 2010, ale liczba patentów w tym egzemplarzu jest ogromna. Ewidentnie widać oszczędności poprzednich właścicieli i przede wszystkim ich inwencje twórczą w przywracaniu sprawności Gti. Gdy dostanie normalną maskę i nowy lakier bedzie w miarę ok. No i fotele mnie wnerwiaja ale o ory full skórze narazie mozna chyba tylko pomarzyć ( do tego w rozsadnej cenie).
Ale jak to często bywa z racji innych wydatków akurat z tym lakierowaniem to sie w tym roku chyba nie wyrobię
Wazniejszy jest w tej chwili dla mnie stan mechaniki. A co sie tyczy skrzynki z ZX-a to wydaje sie miec troche krótsze przełozenia i fajniej auto przyspiesza.
Może wybiorę sie na jakiś spot czy cóś aby pokazac moje styrane GeTeI
Ale jak to często bywa z racji innych wydatków akurat z tym lakierowaniem to sie w tym roku chyba nie wyrobię
Wazniejszy jest w tej chwili dla mnie stan mechaniki. A co sie tyczy skrzynki z ZX-a to wydaje sie miec troche krótsze przełozenia i fajniej auto przyspiesza.
Może wybiorę sie na jakiś spot czy cóś aby pokazac moje styrane GeTeI
GTI_Efekt Masy
Re: Peugeot 205 GTI Griffe
To stan normalny i permanentny... Jeśli pogrzebiesz po projektach, to zauważysz na pewno, że średni czas doprowadzenia 205 do stanu "jak cie mogę", trwa średnio ok. 18 miesięcy...krzyska pisze:Szczerze to zaczyna mnie juz troszkę to autko irytować.
Nasze Rallye robimy już rok i mimo tego, że generalnie jest nieźle wyprowadzone na ludzi (na samochód ), to roboty jest jeszcze na co najmniej 10 000 PLN, 6 do 9 miesięcy pracy i jakieś 1245 kg samozaparcia...
A potem będzie dzwon...
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Peugeot 205 GTI Griffe
Nowa poduszka skrzyni zamontowana, rozrusznik już do mnie jedzie PP - oni tam mają "inny świat". Tyle z Griffe, bo Forevera trzeba było w końcu naprawić i już śmiga na Pb aż miło
GTI_Efekt Masy
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 GTI Griffe
jak nie masz 5 i wstecznego to pewnie grzebales cos przy wybierakach w skrzyni i widelki wypadly z prowadniczek. troche jest roboty zeby to naprawic...
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Peugeot 205 GTI Griffe
Na skrzyni od zx-a była zamontowana inna dźwignia niż w ory Gti. Przy jej przekładaniu wałek lekko wsunął się (przez moją nieuwagę) do wnętrza skrzyni i jak go wyciągnąłem to ustawił się w innym położeniu. Problem w tym, że zanim to zauważyłem miałem już poskładane auto na cacy. Po kupnie skrzyni sprawdziłem załączanie się przełożeń i było Ok a po montażu nima 2 biegów. Trzeba było widzieć moją minę. Ale że skrzynia do sprawdzania "co mogło pójść nie tak" leżała obok auta doszedłem co się stało. Poprawianie tego na skrzyni zamontowanej już w aucie potrafi człowieka nieźle wkurzyć.buniooo pisze:jak nie masz 5 i wstecznego to pewnie grzebales cos przy wybierakach w skrzyni i widelki wypadly z prowadniczek. troche jest roboty zeby to naprawic...
Tak na marginesie wymieniłem dzisiaj rozrusznik, bo w starym komutator starł się wczepów z uzwojenia i miejscami można oglądać drut w przekroju.
Żeby nie było zbyt optymistycznie to alternator ma popękaną obudowę i do zimy też trzeba będzie go wymienić.
Cóż syndrom SKS pełną paszczą. Dobrze chociaż, że Forever nie sprawia tylu problemów.
GTI_Efekt Masy
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Peugeot 205 GTI Griffe
Griffe właśnie przechodzi operacje serca hm wymianę serca. Miała być wymieniona tylko uszczelka pod głowicą i uszczelniacze zaworowe a okazało się, że nie da się dokręcić głowicy. Powód: uszkodzenie 3 gwintów. Heh, ktoś już wcześniej to obszedł zakładając nakrętki od dołu na śruby
GTI znowu jeździ
Silnik wyjety z 405-tki. Na zimno cisnienie oleju na biegu jałowym trzyma przeszło 7,5 bara a rozgrzany po dłuższym katowaniu niecałe 4 bary. Stary silnik na zimno miał 6 bar i dobre 1 na ciepło.
Wąż od wlewu oleju został wymieniony bo stary się rozpadał, węże od odmy również poprawione. Instalacja elektryczna też porobiona. Wymieniona osłona na zewnętrznym przegubie, nowe łożysko skf w prawym przednim kole.
GTI znowu jeździ
Silnik wyjety z 405-tki. Na zimno cisnienie oleju na biegu jałowym trzyma przeszło 7,5 bara a rozgrzany po dłuższym katowaniu niecałe 4 bary. Stary silnik na zimno miał 6 bar i dobre 1 na ciepło.
Wąż od wlewu oleju został wymieniony bo stary się rozpadał, węże od odmy również poprawione. Instalacja elektryczna też porobiona. Wymieniona osłona na zewnętrznym przegubie, nowe łożysko skf w prawym przednim kole.
- Załączniki
-
- Zdjęcie0468.jpg (29.24 KiB) Przejrzano 5696 razy
-
- DKZ z 405-tki
- Zdjęcie0414.jpg (46.97 KiB) Przejrzano 5696 razy
-
- Zdjęcie0492.jpg (40.8 KiB) Przejrzano 5696 razy
-
- Zdjęcie0494.jpg (50.47 KiB) Przejrzano 5696 razy
-
- Zdjęcie0496.jpg (50.91 KiB) Przejrzano 5696 razy
-
- Zdjęcie0483.jpg (39.97 KiB) Przejrzano 5696 razy
-
- Zdjęcie0484.jpg (44.84 KiB) Przejrzano 5696 razy
-
- Zdjęcie0442.jpg (34.63 KiB) Przejrzano 5697 razy
GTI_Efekt Masy
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 GTI Griffe
Jak Griffek lata z nowym sercem ? Bardzo dobrze, że się nim zająłeś wbrew tym którzy spisywali auto na straty.
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Peugeot 205 GTI Griffe
Nie mam porównania z innym GTI, ale na PB jest moim zdaniem OK. Osiągi tego modelu prowokują aż za bardzo. Z braku monolitu w kacie jest nadal głośny co zaczyna mnie denerwować.
Od czasu do czasu potrafi też strzelić w wydech. Do w miarę bezstresowej jazdy przydałoby się jeszcze chłodnicę wymienić i podmienić przepływomierz bo wygląda na dłubany.
Wnętrze oprócz ory foteli i kiery w skórze mam już całe skompletowane.
Z tuningu wizualnego też już prawie nic nie zostało ale to wnikliwi zauważą/zauważyli na fotkach w innych moich tematach.
Całe szczęście, że mam dobrego mechanika pod ręką, chociaż na widok Griffe zaczyna mu się już słabo robić
Co do spisania tego auta na straty to przyznam się, że kiedy okazało się, że silnik nadaje się tylko do wymiany to o mało co auto nie poszło do rozbiórki na część. Nawet wymiana skrzyni biegów tak mnie nie wku..ła. Nawet dokładne oględziny, wtedy w Częstochowie, nie ujawniłyby niektórych "fajnie" przeprowadzonych napraw z przeszłości a musiało być tego skoro. Także przebieg 212tyś z którym go kupiłem należy włożyć miedzy bajki chyba że był bardzo ostro jeżdżony.
Mimo przeprowadzonych napraw nadal jest niepewny. Ostatnio jadąc z bratem po auto trasą Włocławek-Lipno-Rypin-Toruń-Bydgoszcz wolałem jednak pojechać Foreverem.
18 grudnia mija rok od zakupu tego cudu na kołach, wiec będzie podsumowanie jakiś niecałych 11 miesięcy jeżdżenia GeTeI.
PS. Tak, kosztowało to sporo więcej niż powinno ale radość z dręczenia pracowników sklepów z częściami, mechaników, szrociarzy, złomiarzy, allegrowiczów, kierowców bardzo małych wozów po "tjuningu",ze zdobywania części , samodzielnego dłubania JEST BEEEZZZZCEEENNNNAAA
nowe zakupy!!! żeby tak się jeszcze ory fotele trafiły
Od czasu do czasu potrafi też strzelić w wydech. Do w miarę bezstresowej jazdy przydałoby się jeszcze chłodnicę wymienić i podmienić przepływomierz bo wygląda na dłubany.
Wnętrze oprócz ory foteli i kiery w skórze mam już całe skompletowane.
Z tuningu wizualnego też już prawie nic nie zostało ale to wnikliwi zauważą/zauważyli na fotkach w innych moich tematach.
Całe szczęście, że mam dobrego mechanika pod ręką, chociaż na widok Griffe zaczyna mu się już słabo robić
Co do spisania tego auta na straty to przyznam się, że kiedy okazało się, że silnik nadaje się tylko do wymiany to o mało co auto nie poszło do rozbiórki na część. Nawet wymiana skrzyni biegów tak mnie nie wku..ła. Nawet dokładne oględziny, wtedy w Częstochowie, nie ujawniłyby niektórych "fajnie" przeprowadzonych napraw z przeszłości a musiało być tego skoro. Także przebieg 212tyś z którym go kupiłem należy włożyć miedzy bajki chyba że był bardzo ostro jeżdżony.
Mimo przeprowadzonych napraw nadal jest niepewny. Ostatnio jadąc z bratem po auto trasą Włocławek-Lipno-Rypin-Toruń-Bydgoszcz wolałem jednak pojechać Foreverem.
18 grudnia mija rok od zakupu tego cudu na kołach, wiec będzie podsumowanie jakiś niecałych 11 miesięcy jeżdżenia GeTeI.
PS. Tak, kosztowało to sporo więcej niż powinno ale radość z dręczenia pracowników sklepów z częściami, mechaników, szrociarzy, złomiarzy, allegrowiczów, kierowców bardzo małych wozów po "tjuningu",ze zdobywania części , samodzielnego dłubania JEST BEEEZZZZCEEENNNNAAA
nowe zakupy!!! żeby tak się jeszcze ory fotele trafiły
GTI_Efekt Masy
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Peugeot 205 GTI Griffe
18 grudnia minął rok od kupna GTI. Trudny rok dodam. Pytanie do spostrzegawczych:
co zmieniło się przez ten rok w Griffe???
co zmieniło się przez ten rok w Griffe???
GTI_Efekt Masy
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Peugeot 205 GTI Griffe
Maska normalna, kiera z Griffe, mieszek zmiany biegów ory, albo udający ory, poza tym nie pamiętam już. Wygląda bosko ;]
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio