Swap silnika XU10J4RS do P205/309 ??

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Lcf

Swap silnika XU10J4RS do P205/309 ??

Post autor: Lcf »

Witam,
jestem tu nowy. Zastanawiam sie czy da rade ten silnik wstawic do 205/309 i do ktorej wersji silnikowej bedzie najlatwiej. Mam P306 ale bez tylu (caly zmasakrowany), ale silnik jest OK.
Czy P309 GTi jest duzo ciezszy od 205 GTi ??
Czy ten silnik (XU10J4RS - 124kW) da rade jeszcze jakos podkrecic ?? I czy przelozyc go lepiej ze skrzynia (6 bieg) czy wstawic do skrzyni 205/309 GTi (5 bieg). Jakich osiagow mozna sie psodziewac po takim swapie ??
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Michal gti »

Da rade. Poszukaj na forum, niedawno o tym było :wink:
Lcf

Post autor: Lcf »

Michal gti pisze:Da rade. Poszukaj na forum, niedawno o tym było :wink:
Nowy jestem i nie jestem jeszcze tu oblatany. Daj moze jakis namiar. Jestem cholernie ciekaw czy ktos juz tego dokonal.
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

jeśli się nie myle to o czymś podobnym myślał 'elmroko'...
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

jak chcesz sie scigac np. na 400 m to tylko 205 ma sens (jest lzejsza.
309 jest szersza i stabilniejsza niestety kosztem 80kg ekstra
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Michal gti »

Daj moze jakis namiar
Prosze bardzo :wink: tutaj było o tym wspomniane
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 06&start=0

i tu trochę znajdziesz
http://www.205gti.com

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 02 sty wt, 2007 4:12 pm przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
Ari
Junior
Posty: 183
Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
Numer Gadu-gadu: 6883999
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ari »

Masz racje Piweł N-kowe 306tki miały ponad 190 KM, np obydwa bolidy Grześka Grzyba, ale nie były one zbyt "czyste". Tak naprawde niewiele było tam zrobione, ale jednak. Powiększane kanały dolotowe i wylotowe, kanały w głowicy, specjalny nkowy wydech i pare rzeczy których Wozowicz nie zdradzil. Wprawdzie to niewiele, ale jednak ciezko samo elektronika zrobic ponad 190 KM. Realne wydaje się być pod 180, oczywiscie o ile wszystko inne jest sprawne
Awatar użytkownika
Ari
Junior
Posty: 183
Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
Numer Gadu-gadu: 6883999
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ari »

Ale dobrze ze Cie złapałem Piweł. Mam pytanko

Wszedłem na stronke http://gti.peugeot205.pl i wyczytałem w dziale tuning takie zdanie napisane przez Piwła: "Większość ludzi ma najwięcej problemów z tym ostatnim punktem. Dla ułatwienia dodam, że najłatwiej wsadzać 150-konnego Migacza XU9J4/Z (z katalizatorem - DFW) zamiast 120-konnego XU9JAZ (również z katalizatorem - DKZ) - wiązki różnią się tylko dwoma czujnikami których w 205-tce oryginalnie nie ma. Resztę się podpina (w te same dokładnie miejsca !), przekręca kluczyk i odjeżdża"

W związku z tym mam pytanie: 1. Jakie to czujniki (czy jeden z nich to podciśnieniowy bączek do wolnych obrotów?) 2. Czy trzeba je podłączać - jeśli tak to do czego (dorabiac kabelek czy lepiej przełożyć oryginalną wiązkę, a jeśli nie trzeba to czy nie będzie jakiś anomalii??

Pozdro
_________________
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 02 sty wt, 2007 4:13 pm przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
Ari
Junior
Posty: 183
Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
Numer Gadu-gadu: 6883999
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ari »

Baaardzo dziękuję za odpowiedz. Bardzo mi pomogłeś. Faktycznie nieściśle się wyraziłem :) . A powiedz mi jeszcze jedno, jakbyś był tak dobry. Bo rozumiem ze odcialeś kabelki od wiązki z miga i wpiąles ja do wiazki z 8v. Jeden koniec do poszczególnych czujników, a drugi jak sadze idzie do kompa a tam jest taka szeroooka wtyczka. Jak włożyłeś te kable w te wtyczke, w które miejsce. Czy moze te kable maja isc gdzie indziej??
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 02 sty wt, 2007 4:14 pm przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
Ari
Junior
Posty: 183
Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
Numer Gadu-gadu: 6883999
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ari »

Wielkie dzięki jak tylko będę się mógł odwdzięczyć jestem do dyspozycji
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Piwel napisal:

"Po osobistych przykrych doświadczeniach :oops: z 205-tką (ciężki silnik z przodu i lekki tył) polecałbym jednak pchać ten motor raczej do 309 - różnica masy na korzyść 205 nie rekompensuje moim zdaniem możliwości zbyt łatwego przeniesienia się na tamten świat"

Wydaje mi sie ze troche przesadziles z tym dociazeniem przodu! Bo o ile wzrosnie masa silnika wzgledem seryjnego 1.9 GTi - 20 gora 30kg - czy to az taka "zabojcza" roznica - a moze to byla kwestia "wysluzonego tylnego zawieszenia" lub techniki jazdy w owych warunkach!

Przeciez jezdza 205 16V w rajdach, rally crossie itp! - czy specjalnie im dociazaja tyl (klatka bezpieczenstwa, akumulator)


LCF - na pewno bedzie trudniej upchac XU10J4RS w 205-tce niz w 309-tce, ale jezeli chcesz miec samochod o super osiagach wybierz wlasnie 205 !
Obrazek
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 02 sty wt, 2007 4:10 pm przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
ODPOWIEDZ