Tego pytania o olej jeszcze nie było.

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Tego pytania o olej jeszcze nie było.

Post autor: bipi »

Przejrzałem forum aż do prehistorii i nie znalazłem odpowiedzi więc piszę.

kiedy zmienić olej na mineralny??

teraz jeżdżę moją 205tką 1,4 1994r. 214tys km przebiegu i wlałem mu 1litr na 8tys km (a może mniej, może 5tys) oleju półsyntetycznego i widzę że go ubywa skoro dolewam. nie jest to dla mnie uciążliwe, tylko nie wiem co na to silniczek. czy on nie chciałby już czegoś gęstszego?
bipi.205.pl
putbill

Post autor: putbill »

ja tam ma przejechane 200 tys. i zalałem mineralny po 6 tysiączach dolalem 200ml oleju, jak tak bedzie mi palil to jestem bardzo szczesliwy :D , mysle ze samochody ktore przejechaly 200 tys powinno sie powoli wymieniac na mineralny, zeby wydluzyc jego zywotnosc.
takie jest moje zdanie, i tak robie.
A teraz zimą po nocy (-10) pali mi po pierwszym dotknięciu kluczyka gdzie wiele młodszych piluje rano swoje silniki.
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

z odpalaniem nie mam żadnego problemu, jak stoi nawet kilka dni to odpali w ciągu 2-3 sekund.
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Bipi - mineralnego czy polsyntetycznego z zasady powinien palic mniej. Ale nie koniecznie! Jezeli ci pali olej bo masz juz stare uszczelniacze zaworowe, to mineralny jak sie porzadnie zagrzeje jest tak rzadki jak syntetyk... wiec go tez bedzie palilo! Moze nieco mniej ale tez bedzie.

Wiec nie warto wedlug mnie zmieniac oleju.... jeszcze panewki na tym ucierpia albo cos. Cholera wie, nigdy tak nie eksperymentowalem.

A ten olej ci spala, czy ci go gdzies wywala?
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

jeśli wywala to bardzo mało, bo czasami jest jedna kropka oleju. dopóki nie wjadę do czystego garażu to nie cieknie.
chociaż teraz mi się przypomniało że jak Ari oglądał mój silniczek to mówił że cieknie gdzieś z góry chyba,ale nieistotne mówił.
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
Ari
Junior
Posty: 183
Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
Numer Gadu-gadu: 6883999
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ari »

BIPI nie zmioeniaj oleju. Co innego jakbys jezdzil na mineralnym i chcial przejsc na polsyntetyk. Chodzi o to ze oleje syntetyczne rozpuszczaja nagary i powoduja rozszczelnienie starego silnika. Jesli jezdzisz na polsyntetyku to odlozone nagary beda p;ozostawac w takim stanie jak sa i wlanie mineralnego oleju nie przedluzy dzialalnia silnika, a recz przeciwnie, bo oleje mineralne sa bardziej podatne na zerwanie filmu olejowego. Zwłaszcza teraz w zimie, kiedy olej mineralny przy zapalanie silnika jest bardzo gesty.
Ramzes

Post autor: Ramzes »

a przejscie z mineralki na pół-syntetyk ? jak to wtedy będzie ? wywali panewki??
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

bipi: nigdy!! (szczególnie jeśli bierze go takie ilości, 1l na 5k km to jest norma dla DOBREGO nowego silnika).

Ramzes: patrz na odpowiedź Ariego powyżej. Ogólnie rzecz biorąc zależy to od zbyt wielu czynników, żeby powiedzieć jednoznacznie. Natomiast nie o panewki bym się bał, bo dla nich akurat każdy olej będzie lepszy niż minerał (przynajmniej o ile się właśnie nie docierają).
Chodzi tylko o to że rozpuszczony syf po wlaniu pół- czy też pełnego syntetyka będzie krążył po silniku i może zniszczyć łożyska w różnych miejscach. W związku z tym przy przechodzeniu na pół-syntetyk trzebaby zrobić bardzo szybko jego pierwszą wymianę wraz z filtrem, żeby pozbyć się tego paskudztwa. To oczywiście nie zmienia faktu, że jakieś uszczelnienia w starym silniku mogą puścić, ale jak mówiłem - trudno to stwierdzić na odległość.

Pozdro
Piweł
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

dobra, dzięki za radę wszystkim - olej zostaje taki jaki mam i co jakiś czas sprawdzę (zresztą zawsze tak robię)

a możecie mi wyjaśnić dlaczego samochody jednak jeżdżą na tym mineralnym?? przecież z salonu nie wyjeżdżają na nim. czy po prostu ludzie nie wiedzą i ktoś im powie (tak jak u mnie było) to zmieniają? pytam tak z ciekawości
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
Rychu
Uzalezniony
Posty: 609
Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Rychu »

Żeby nie zakładać nowego topicu tez o oleju podepnę się tutaj :) Moje pytanie jest takie: czy przy każdej wymianie oleju (ok 10000km) wymieniać tez filtr?? Do tej pory tak robilem (jeżdżę na mineralnym Elfie, filtry z Purfluxa), ale w Etzoldzie jest napisane że filtr wystarczy zmienić co drugą wymianę oleju :roll: Co o tym myślicie :?:
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
Ramzes

Post autor: Ramzes »

ja wymieniałem i wymieniam zawsze filtr oleju przy każdej wymianie oleju, i wydaję mi się że to normalne i dobre rozwiązanie :)
Awatar użytkownika
deejay
Uzalezniony
Posty: 900
Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
Posiadany PUG: 1,6 GTI
Numer Gadu-gadu: 3788033
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: deejay »

dokładnie, zawsze wymieniać filtr z olejem, koszt nieduży a niezaszkodzi napewno
PEUGEOT 205 1.6 GTI
Obrazek
rotel1

Post autor: rotel1 »

Nie wiem jak u Was, ale u mnie przy wymianie oleju i jego filtra, filterek zawsze się dziurawi od tego klucza do zdejmowania go. Więc i tak muszę wymienić "filtrację". Gdyby jednak udawało się wymienić olej bez uszkadzania filtra, i tak bym go zmieniał - bo to zapewnia lepsze warunki pracy silnikowi. Szczególnie w jego dość zaawansowanym wieku - 14 lat, 295 tys. km. jest to istotne.

Jazda na zabrudzonym filtrze to jak używanie starej prezerwatywy :)
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

ja wymienione mam wszystkie uszczelki w silniku i jezdze na pol syntetyku - po 7 tys wymieniam ( zeby ten syf co po czyszczeniu jest polecial pozniej z olejem przy wymianie ) no i wlewam spowrotem pewnie pol syntetyk
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
ODPOWIEDZ