Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel
Ostatnio naszedł mnie pomysł wrzucenia do mojego puga wspomagania. Jak to wyglada od strony technicznej. Byłbym wdzieczny jak by mi ktos opisał co musze kupić i co wymienić, dołozyć etc
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel
Potrzebujesz:
-maglownicę,
-pompę z mocowaniem(blachą),
-mocowanie alternatora i pompy(aluminiowe),
-dłuższy pasek wielorowkowy,
-przewody,
-zbiorniczek płynu.
To chyba wszystko. Co do montażu, nie wypowiadam się bo wiem jak to zrobić w benzynie ale czy w dieslu jest tak samo to nie wiem
-maglownicę,
-pompę z mocowaniem(blachą),
-mocowanie alternatora i pompy(aluminiowe),
-dłuższy pasek wielorowkowy,
-przewody,
-zbiorniczek płynu.
To chyba wszystko. Co do montażu, nie wypowiadam się bo wiem jak to zrobić w benzynie ale czy w dieslu jest tak samo to nie wiem
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- ja2nek
- Junior
- Posty: 221
- Rejestracja: 08 lis ndz, 2009 3:43 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI TCT
- Numer Gadu-gadu: 7048723
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel
upewnij się też czy nowy magiel bedzie na ten sam wieloklin/płetwę co stary, bo jak nie to nowy krzyżak chyba 150,-
a i jeszcze nie wiem czy napinacz paska nie jest inny... reszta tak jak napisał Grzesiek.
a i jeszcze nie wiem czy napinacz paska nie jest inny... reszta tak jak napisał Grzesiek.
No Peugeot, no cry...Turbo żyje, Turbo pije, Turbo dmucha, Turbo wszystkich rucha
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel
Fantastycznie, na wiosne bede chciał zakupić wszystkie lementy i zamontować. Jesli ktoś by miał czesci do montarzu do opchniecia na wiosne to chetnie przygarne. Teraz nie moge bo nie bardzo mam gdzie czesci trzymać
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 08 paź sob, 2011 10:56 pm
- Posiadany PUG: 205 GLD 1.8D
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel
martinoo mnie namowil zebym napisal w jego watku
wiec pisze
chcialbym zamontowac wspomaganie do 1.8 diesel (XUD7 chyba)
sam uklad nie jest sprawny w 100%, to znaczy ciężej chodzi niż jak z fabryki wyjechał
nie wiem co to jest czytalem watki na ten temat ale nie wiem co u mnie jest zle ( o ile dobrze wyczytalem sa 4 mozliwosci: krzyzak, maglownica, lozyska jakies przy kierze?, lozyska na kolumnie mcpersona)
wiec pytanie do was skad czesci wziąć(jakie konkretnie, jak tego szukac?) i jakie to sa prawidlowe? zeby wszystko bylo jak w puzlach a nie ze cos trzeba dorabiac na sile
wogole jest taki zestaw mozliwy do tego diesla z 86 roku zeby wszystko bylo jak w puzlach?
jaki jest poziom trudności według was takiej przeróbki? samemu raczej nie dam rady...? znacie gdzies warsztat w trójmieście, ktory mi to zrobi za rozsądne pieniądze i dobrze
jak sie za to zabrac? bo wpierw musze jakos usprawnic caly mechanizm istniejacy chyba? czy wszystko na raz sie da?
czekam na opinie i komentarze
wiec pisze
chcialbym zamontowac wspomaganie do 1.8 diesel (XUD7 chyba)
sam uklad nie jest sprawny w 100%, to znaczy ciężej chodzi niż jak z fabryki wyjechał
nie wiem co to jest czytalem watki na ten temat ale nie wiem co u mnie jest zle ( o ile dobrze wyczytalem sa 4 mozliwosci: krzyzak, maglownica, lozyska jakies przy kierze?, lozyska na kolumnie mcpersona)
wiec pytanie do was skad czesci wziąć(jakie konkretnie, jak tego szukac?) i jakie to sa prawidlowe? zeby wszystko bylo jak w puzlach a nie ze cos trzeba dorabiac na sile
wogole jest taki zestaw mozliwy do tego diesla z 86 roku zeby wszystko bylo jak w puzlach?
jaki jest poziom trudności według was takiej przeróbki? samemu raczej nie dam rady...? znacie gdzies warsztat w trójmieście, ktory mi to zrobi za rozsądne pieniądze i dobrze
jak sie za to zabrac? bo wpierw musze jakos usprawnic caly mechanizm istniejacy chyba? czy wszystko na raz sie da?
czekam na opinie i komentarze
-
- Junior
- Posty: 299
- Rejestracja: 29 sty czw, 2009 8:11 pm
- Posiadany PUG: GRD i GTD
- Numer Gadu-gadu: 296692
- Lokalizacja: Dąbrówki Łańcut Podkarpacie
Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel
maglownica
łącznik przekładni z kołem kierowniczym
pompa wspomagania
mocowanie pompy na skrzynie jeśli Vacumpompa jest napędzana paskiem klinowym to trzeba podwujne kolo na wałek
mocowanie pod alternator jesli pompavaco napędzana jest z wałka
zbiorniczek na płyn
węże
łącznik przekładni z kołem kierowniczym
pompa wspomagania
mocowanie pompy na skrzynie jeśli Vacumpompa jest napędzana paskiem klinowym to trzeba podwujne kolo na wałek
mocowanie pod alternator jesli pompavaco napędzana jest z wałka
zbiorniczek na płyn
węże
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 08 paź sob, 2011 10:56 pm
- Posiadany PUG: 205 GLD 1.8D
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel
dzieki ale to jest tak ogolem
a mi chodzi czy te czesci co wymieniacie (bo nie jestes pierwszy) wystepuja tylko w jednej odmianie czy np, jest kilka rodzajow maglownic pomp itd. czy tylko jedna jedyna wersja tego wszystkiego byla i byla ladowana do kazdej wersji i benzyn i diesli obojetnie ktory rocznik/model?
a mi chodzi czy te czesci co wymieniacie (bo nie jestes pierwszy) wystepuja tylko w jednej odmianie czy np, jest kilka rodzajow maglownic pomp itd. czy tylko jedna jedyna wersja tego wszystkiego byla i byla ladowana do kazdej wersji i benzyn i diesli obojetnie ktory rocznik/model?
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 08 paź sob, 2011 10:56 pm
- Posiadany PUG: 205 GLD 1.8D
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel
bylem dzis u Pana Ryszard Rybicki.
porozmawiałem i chyba wpierw spróbuje doprowadzić układ do stanu fabrycznego a potem stwierdzę czy dalej chce wspomaganie
jak sprawdzić czy łożyska przy kolumnach sa do wymiany?
-potrzebujemy 2 osoby
-samochod ma byc na twardej rownej nawierzchni
-jedna równomiernie kreci kierownica a druga ręka na sprężynie przy błotniku sprawdza i wyczuwa czy jak kreci to równomiernie obkreca sie czy sa drgania i lozysko pracuje skokow/ jest zatarte
jak smarowac krzyzak?
podobno zeby to mialo sens to trzeba to smarowidło wprowadzic w kazdy kieliszek od gory trafic zeby to tam dobrze splynelo
wiec znow 2 osoby jedna delikatnie obkreca kierwinica zeby poszczegolne kieliszki miec do nich dostep, a druga musi tam jakos dojsc
prawidlowo wykonan tak operacja na 2-3 miesiace ma styknac ,ale lozysko igielkowe(krzyzak) i tak trzeba wymienic bedzie jezeli jest do dupy
bardzo ważne jest aby ciśnienie w oponach bylo prawidłowe, nawet o 0,1 bara wiecej
osatnim elementem jest malgownica
wszystkie rady sa od Pana Ryszarda ale przemielone przeze mnie wiec lekkie bledy moga tam wystepowac
porozmawiałem i chyba wpierw spróbuje doprowadzić układ do stanu fabrycznego a potem stwierdzę czy dalej chce wspomaganie
jak sprawdzić czy łożyska przy kolumnach sa do wymiany?
-potrzebujemy 2 osoby
-samochod ma byc na twardej rownej nawierzchni
-jedna równomiernie kreci kierownica a druga ręka na sprężynie przy błotniku sprawdza i wyczuwa czy jak kreci to równomiernie obkreca sie czy sa drgania i lozysko pracuje skokow/ jest zatarte
jak smarowac krzyzak?
podobno zeby to mialo sens to trzeba to smarowidło wprowadzic w kazdy kieliszek od gory trafic zeby to tam dobrze splynelo
wiec znow 2 osoby jedna delikatnie obkreca kierwinica zeby poszczegolne kieliszki miec do nich dostep, a druga musi tam jakos dojsc
prawidlowo wykonan tak operacja na 2-3 miesiace ma styknac ,ale lozysko igielkowe(krzyzak) i tak trzeba wymienic bedzie jezeli jest do dupy
bardzo ważne jest aby ciśnienie w oponach bylo prawidłowe, nawet o 0,1 bara wiecej
osatnim elementem jest malgownica
wszystkie rady sa od Pana Ryszarda ale przemielone przeze mnie wiec lekkie bledy moga tam wystepowac
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel
Ja w moim TU wymieniłem maglownicę, wymieniłem łożyska McPersona, smarowałem chałupniczo krzyżaki (które notabene wyglądają OK) i problem ciężkiego kręcenia jak jest gorąco (a lekkiego jak chłodno, np. gdy zacznie się gwałtowna letnia burza to momentalnie kiera zaczyna chodzić płynnie) nie został rozwiązany. Pomogło tylko podniesienie ciśnienia w oponach (przy 2,4 bara było super, ale wciąż byłą różnica gorąco-zimno
MK
MK
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 08 paź sob, 2011 10:56 pm
- Posiadany PUG: 205 GLD 1.8D
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel
bylem u Pana Ryszarda dzis przemily facet duzo mi tlumaczyl wiec juz jestem troche mądrzejszy posprawdzal mi wszystko i...
wszytko mam ok krzyzak ok, lozyska ok, maglownica tez wiec generalnie zostalo mi tylko ew. wspomaganie
i mam pytanie czy kto nie mysla o wspomaganiu elektrycznym? jest to duzo mnie chyba zawila sprawa? da sie? jakies doswiadczenia?
a tu info wklejam z rozmowy z jednym forumowiczow ( zeby sie komus przydalo i zeby sam pozniej to znalazle)
"
hugos 205 1.8D (9-11-2011 19:15)
Tak, zamontowałem i to nawet dwa, bez ręcznego dorabiamia częsci ciezko akończyc pracę
hugos 205 1.8D (9-11-2011 19:16)
Jedno miało pompe napedzana od wałka rozrzadu z lewej strony, patrząc z pozycji kierowcy, a druga napedzana była paskiem klinowym
hugos 205 1.8D (9-11-2011 19:17)
Ta z paskiem chodziła duzo lepiej ale to rozwiązanie zaadoptowałem od jakiegos benzynowca. Zbiorniczek z płynem w tej od paska był zintegrowanyz pompą, przewody najlepiej kupic jakieś stare i zregenerowac w jakims warsztacie od hydrauliki siłowej, orginalne kosztuja majątek
...
pamiętam. Pompka od strony paska rozrządu napędzana jednym paskiem klinowym z alternatorem działała super, a pompka montowana po drugiej stronie, czyli po stronie sprzegła i napędzana paskiem od wałka rozrządu razem z pompka wspomagania serwa to była porażka.
...
Zatem jeżeli chcesz komus zlecic robote a nie bedziesz robic tego sam, to lepiej wybrać, gorsze moim zdaniem, rozwiązanie katalogowe z pompką od wspomagania od strony sprzęgła, bo sam montaz będzie typowy.
"
"
Cześc, tak taki zestaw z pompka montowana na skrzyni biegów i napędzana z tyłu tak jak pompka wspomagania serwa jest plug and play. Potrzebne częsci, to:
Przekładnia, pompa, wspornik, koło napędu pompki i serwa (podwójne) jeden przewód ciśnieniowy, zborniczek na płun jeden przewód igelitowy, poza tym jakieś śruby, jedna mniej standardowa na której trzyma sie pompka wspornika, tak, celem jest model z silnikiem xud7.
Pasek napędu pompki
"
mam nadzieje ze forumowicz nie ma nic przeciwko temu ze to opublicznilem
wszytko mam ok krzyzak ok, lozyska ok, maglownica tez wiec generalnie zostalo mi tylko ew. wspomaganie
i mam pytanie czy kto nie mysla o wspomaganiu elektrycznym? jest to duzo mnie chyba zawila sprawa? da sie? jakies doswiadczenia?
a tu info wklejam z rozmowy z jednym forumowiczow ( zeby sie komus przydalo i zeby sam pozniej to znalazle)
"
hugos 205 1.8D (9-11-2011 19:15)
Tak, zamontowałem i to nawet dwa, bez ręcznego dorabiamia częsci ciezko akończyc pracę
hugos 205 1.8D (9-11-2011 19:16)
Jedno miało pompe napedzana od wałka rozrzadu z lewej strony, patrząc z pozycji kierowcy, a druga napedzana była paskiem klinowym
hugos 205 1.8D (9-11-2011 19:17)
Ta z paskiem chodziła duzo lepiej ale to rozwiązanie zaadoptowałem od jakiegos benzynowca. Zbiorniczek z płynem w tej od paska był zintegrowanyz pompą, przewody najlepiej kupic jakieś stare i zregenerowac w jakims warsztacie od hydrauliki siłowej, orginalne kosztuja majątek
...
pamiętam. Pompka od strony paska rozrządu napędzana jednym paskiem klinowym z alternatorem działała super, a pompka montowana po drugiej stronie, czyli po stronie sprzegła i napędzana paskiem od wałka rozrządu razem z pompka wspomagania serwa to była porażka.
...
Zatem jeżeli chcesz komus zlecic robote a nie bedziesz robic tego sam, to lepiej wybrać, gorsze moim zdaniem, rozwiązanie katalogowe z pompką od wspomagania od strony sprzęgła, bo sam montaz będzie typowy.
"
"
Cześc, tak taki zestaw z pompka montowana na skrzyni biegów i napędzana z tyłu tak jak pompka wspomagania serwa jest plug and play. Potrzebne częsci, to:
Przekładnia, pompa, wspornik, koło napędu pompki i serwa (podwójne) jeden przewód ciśnieniowy, zborniczek na płun jeden przewód igelitowy, poza tym jakieś śruby, jedna mniej standardowa na której trzyma sie pompka wspornika, tak, celem jest model z silnikiem xud7.
Pasek napędu pompki
"
mam nadzieje ze forumowicz nie ma nic przeciwko temu ze to opublicznilem
-
- Nowicjusz
- Posty: 89
- Rejestracja: 30 wrz pt, 2011 12:59 pm
- Posiadany PUG: było 205 1.9 D
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Kontakt:
Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel
z tego co czytam wnioskuję, że były/są dwa typy wspomagania ( ja za wiele 205-tek nie oglądałem, ale te co oglądałem w dieslu to miały wspomę z wałka rozrządu na króciutki pasek klinowy )
jakie modele miały inaczej realizowane wspomaganie ( jak mniemam z głównego paska )
jakie modele miały inaczej realizowane wspomaganie ( jak mniemam z głównego paska )
www.GCS TUNING.pl
ChipTuning, FAP/DPF, Hamownia, Strojenie LPG, AFR
ChipTuning, FAP/DPF, Hamownia, Strojenie LPG, AFR
- Paweł
- Junior
- Posty: 198
- Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
- Numer Gadu-gadu: 46077
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel
Skąd taka opinia? Mam auto od 1996 r. z taką pompą i jeszcze nigdy nie było z nią problemów, a wspomaganie działa doskonale. Nawet oleju nie wymieniałem, ani dolewka nie była potrzebna.205diselek pisze:[...] pompka montowana po drugiej stronie, czyli po stronie sprzegła i napędzana paskiem od wałka rozrządu razem z pompka wspomagania serwa to była porażka [...]
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
-
- Nowicjusz
- Posty: 89
- Rejestracja: 30 wrz pt, 2011 12:59 pm
- Posiadany PUG: było 205 1.9 D
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Kontakt:
Re: Wspomaganie kierownicy w 205 1.9 diesel
ale wspomaga z deka słabiej niż ta druga wersja
www.GCS TUNING.pl
ChipTuning, FAP/DPF, Hamownia, Strojenie LPG, AFR
ChipTuning, FAP/DPF, Hamownia, Strojenie LPG, AFR