dziwne ocieranie,

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
charly_says

dziwne ocieranie,

Post autor: charly_says »

Moj problem polega na dziwnym ocieraniu podczas jazdy(ale nie zawsze,najczescien wystepuje to podczas jazdy w deszczu,lub po mokrej nawierzchni.dzis zagladnelem pod auto i zauwazylem ze guma na polosi jest odczepoiona lub urwana nie jestem w stanie tego sprawdzis.ta goma ktora znajduje sie kolo kola. Cz to jest powodem tego ocierania? i czy to da sie jakos szybko zaprawic czy potrzebna jest wymiana polosi.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

z opisu wniskuje ze chyba mowisz o gumie oslonowej przegubu - jesli tak to pewnie juz piach siedzi w przegubie i stad szum badz odglos tarcia
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
STM
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 27 kwie wt, 2004 11:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: STM »

Ta guma to manszeta. Modl sie zeby cie sie nie pozacieraly lozyska igilekowe na przegubie bo wtedy masz bez kitu polos do wymiany. Wymien manszete jak najszybciej tylko najpierw wyplucz np. w ropie ten syf ktory teraz masz w przegubie a potem jak bedziesz montowal gume to nawal na maksa tego smaru co jest dodany do manszety i po zalozeniu bedziesz mial chwile prawdy....
Jedziesz Czesiu?...Jade jade...a nie z Toba to nie jade bo nie dojade!!!....
charly_says

Post autor: charly_says »

dzieki za szybka odpowiedz,a tak z ciekawosci to ile moze kosztowac ta manszeta? i czy powinienem zalozyc to sam czy raczej pojechac z tym do naprawialni? :)
Spayky

półoś

Post autor: Spayky »

ta guma kosztuje 30 pare złotych. To jest guma plus opaska plus smar. Zrób to jak najszybciej. Wyciąg sworzeń wahacza odciągnij cała piastę z półosią zdejmik krzyżak, tam jest zabezpieczenie na takie specjalne cążki. Wsadz cały krzyżak do ropy i z osobna przemyj pędzlem. Mogą Ci igiełki powypadać, je również przemyj załóż pierscień na igiełki nawal smaru, będzie Ci łatwiej te igiełki wsadzać, zabezpieczenie i wsadz półoske do skrzyni. Uważaj żeby ci się przelotka nie wyjęła bo poleci olej ze skrzyni. Jeżeli jest to od strony koła, to gorzej. Musisz odkręcić nakrętkę te na klucz chyba 32, wyciągnąć sworzeń zwrotnic odciągnąć piastę i wyjąć cały przegub od strony koła, nie ciągnij jej mocno bo wyleci z drugiej strony, ściągnij gumę i przemyj cały przegub. Przy ściąganiu gumy jeśli jest dobra, to uważaj żeby jej nie rozerwać a najlepiej będzie jak już grzebiesz przy półosi to wymienić obie te gumy na nowe. Półośke wtedy wyciągasz całą i całą przemywasz i smarujesz

pozdro
Awatar użytkownika
przemo
Junior
Posty: 365
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 12:22 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Re: półoś

Post autor: przemo »

Spayky pisze: tam jest zabezpieczenie na takie specjalne cążki.
pierscien Segera jesli bedziesz mial szczescie bo u mnie jakis pseudo mechanik-zamiast pierscienia zaklepal wielowypust na ktorym to jest mocowane... nie pytajcie jak to cudownie sie wtedy gume zmienia :wink:
Spayky pisze:Mogą Ci igiełki powypadać, będzie Ci łatwiej te igiełki wsadzać,
radze tych igielek nie rozbierac bo mozna juz wszystkich nie wlozyc, a brak jednej oznacza jeszcze wieksze problemy niz masz w tej chwili...
powodzenia!!
205 1.9 D - kupa dymu i smrodu ale pedzi do przodu ;P
p.s. nie drażnij lwa
http://www.przemo.205.pl
Spayky

Post autor: Spayky »

mi te igiełki się kiedyś rozleciały z trzech łożysk, bawiłem się chyba przez godzinę z ich włożeniem ale nie było aż tak źle. Przynajmniej nabrałem już wprawy z ich wkładaniem
charly_says

Post autor: charly_says »

Spayky pisze:mi te igiełki się kiedyś rozleciały z trzech łożysk, bawiłem się chyba przez godzinę z ich włożeniem ale nie było aż tak źle. Przynajmniej nabrałem już wprawy z ich wkładaniem
Witam. Na poczatu dzieki za informacje. Oslony(zestaw) na przeguby mam zakupione.zakupilem 2 oslony zawnetrzna i wewnetrzna. Zew. wyniosla mnie 18zl, a wew. byla troche drozsza bo 28zl.To informacje dla zainteresowanych:) Jutro zabieram sie do roboty

Peugeot 1,4 model nieznany:)
charly_says

Post autor: charly_says »

Zastanawiam sie czy te dziwne ocieranie moze byc spowodowane zlym stanem klockow hamulcowych?(jak zaczyna sie te ocieranie i nacisne lekko na hamulec to ocieranie przestaje)a nie tak jak myslalem urwana oslona na przegubie.dzis sprawdzalem klocki i okazalo sie ze prawie ich nie ma.prosze o pomoc:) Dzieki
STM
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 27 kwie wt, 2004 11:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: STM »

...wymien i klocki i gumy !!!....
Jedziesz Czesiu?...Jade jade...a nie z Toba to nie jade bo nie dojade!!!....
ODPOWIEDZ