Olej TOTAL
Re: Olej TOTAL
Gdzies o tym przeczytalem -fakt, nie jest to pewne zrodlo, ale biorac pod uwage, ze prawie kazdy produkt jest (przynajmniej w jakiejs partii) produkowany przez podwykonawce, to historia wydaje mi sie dosc prawdopodobna. Wielkosc koncernu nie ma tu nic do rzeczy.
Jak na razie mialem bezposrednio do czynienia z kilkoma olejami.
Castrol magnatec synt i semi- dobry olej do spokojnych krotkich tras, ale szybko sie wypracowuje.
Orlen mineralny -piasek -lac tylko do kosiarek...
Orlen semi (i platyna) -nie mam zastrzezen, a w dodatku niska cena
Mobil 1 synt 0-40 -zwegla sie, zle odprowadza cieplo, jak na wlasciwosci, to piekielnie wysoka cena.
Jak na razie mialem bezposrednio do czynienia z kilkoma olejami.
Castrol magnatec synt i semi- dobry olej do spokojnych krotkich tras, ale szybko sie wypracowuje.
Orlen mineralny -piasek -lac tylko do kosiarek...
Orlen semi (i platyna) -nie mam zastrzezen, a w dodatku niska cena
Mobil 1 synt 0-40 -zwegla sie, zle odprowadza cieplo, jak na wlasciwosci, to piekielnie wysoka cena.
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Olej Total
Jak sprawdziles te wlasciwosci, w jakims laboratorium czy organoleptycznie?Banita pisze:Castrol magnatec synt i semi- dobry olej do spokojnych krotkich tras, ale szybko sie wypracowuje.
Orlen mineralny -piasek -lac tylko do kosiarek...
Orlen semi (i platyna) -nie mam zastrzezen, a w dodatku niska cena
Mobil 1 synt 0-40 -zwegla sie, zle odprowadza cieplo, jak na wlasciwosci, to piekielnie wysoka cena.
PS. czy to ten sam mechanik polecil Ci specjalna metode wymiany oleju, o ktorej pisales? Dla niewtajemniczonych - po spuszczeniu oleju Pieras odpala na chwile silnik, aby wiecej starego oleju scieklo.Pieraś pisze:Moj mechanik (pracuje w ASO normalnie) mowil zeby lac tylko TOTAL i zadnych mobili itp.
Re: Olej TOTAL
Castrol - po 5k katowania robil sie wodnisty i spadalo cisnienie.
mobil -w bardzo podobnych warunkach atm i praktycznie takim samym obciazeniu -wyzsza temp. oleju (jakies 10-15%) i przy wymianie sczernialy olej (uprzedzajac pytanie, nie byl to nagar z nieprzepalonego paliwa)
Nawiazujac jeszcze do szyderstwa, to po co lac total zamiast lotos czy np agip, mimo ze klasa jakosci jest identyczna? Lepszy bo drozszy? Wiekszy koncern? Kolega powiedzial, ze lepszy? Czy moze z obserwacji wynika, ze auto jest sprawniejsze?
mobil -w bardzo podobnych warunkach atm i praktycznie takim samym obciazeniu -wyzsza temp. oleju (jakies 10-15%) i przy wymianie sczernialy olej (uprzedzajac pytanie, nie byl to nagar z nieprzepalonego paliwa)
Nawiazujac jeszcze do szyderstwa, to po co lac total zamiast lotos czy np agip, mimo ze klasa jakosci jest identyczna? Lepszy bo drozszy? Wiekszy koncern? Kolega powiedzial, ze lepszy? Czy moze z obserwacji wynika, ze auto jest sprawniejsze?
- Michal gti
- Uzalezniony
- Posty: 897
- Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
- Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Re: Olej TOTAL
Agip Eurosports 5W50
Nie jest rozlewany u nas, ma w miare normalną cenę
Szybko nagrzewa się do odpowiedniej temperatury, pozniej przy "kręceniu" nie przegrzewa się.
Castrol magnatec- potrafił bardzo szybko nagrzać się do ~ 120 stopni niskie ciśnienie oleju.
Mobil 5w50- droższy od Agipa również potrafił szybko nagrzać się do 120.
Przy następnej zmianie rozejze się za Totalem, albo za jakimś Motulem
P.S. Do klekotów wlałem ELFa 5W50, pierwsze spostrzezenia- niezła cena
Nie jest rozlewany u nas, ma w miare normalną cenę
Szybko nagrzewa się do odpowiedniej temperatury, pozniej przy "kręceniu" nie przegrzewa się.
Castrol magnatec- potrafił bardzo szybko nagrzać się do ~ 120 stopni niskie ciśnienie oleju.
Mobil 5w50- droższy od Agipa również potrafił szybko nagrzać się do 120.
Przy następnej zmianie rozejze się za Totalem, albo za jakimś Motulem
P.S. Do klekotów wlałem ELFa 5W50, pierwsze spostrzezenia- niezła cena
- marcinpug
- Junior
- Posty: 442
- Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
- Numer Gadu-gadu: 2052464
Re: Olej TOTAL
Banita , nikt tu nie szydzi . A po co się leje lepsze oleje ? zastanów się . Skoro wszystkie wymienione przez Ciebie oleje spełniają te same normy to musi być coś jeszcze co je wyróżnia. A mianowicie jakość !!! Co z tego , że spełniają te same normy skoro w sporcie wyczynowym nie są już stosowane wszystkie oleje . I nie mam tu na myśli podwórkowych upalaczy ale prawdziwy sport przez duże S !!! Różnica jeszcze taka , że markowe oleje spełniają wszystkie normy z wielkim zapasem i przy wprowadzaniu wyższych norm spełniają je z marszu a te tanie produkty spełniają normy ale ledwo Prawda jest taka , że nikt z nas nie jest w stanie palcem/językiem/nosem stwierdzić jakości oleju a zwłaszcza tego przepracowanego - od tego są laboratoria i niezależne ekspertyzy . I ani wielkość koncernu a zwłaszcza słowo zasłyszane od kolegów/mechaników tego nie zmieni .Stare przysłowie głosi : tanie mięso - psy jedzą
Re: Olej TOTAL
Ale skoro nie widac roznicy po co przeplacac? Mi osobiscie, wydaje sie, ze najlepiej jezdzic na oleju, ktory nam najbardziej odpowiada, a koncerny moga sobie dalej ladowac gruba kase, zeby akurat na ich olejach jezdzily samochody w sporcie przez duze S.
Co ciekawe taki syntetyczny orlen platinum ma klase SM/SL, czyli wyzsza niz np. mobil 1. Czyzby 'markowy' (bo zagraniczny) producent uznal, ze nie ma sensu starac sie o certyfikaty, bo lepiej miec spelniac nizsza norme z zapasem, niz wyzsza na styk? Don't think so...
PS. Wypracowany olej mozna pozanac bardzo latwo -odrobina miedzy 2 palce i pocierac -zadna gleboka filozofia
Co ciekawe taki syntetyczny orlen platinum ma klase SM/SL, czyli wyzsza niz np. mobil 1. Czyzby 'markowy' (bo zagraniczny) producent uznal, ze nie ma sensu starac sie o certyfikaty, bo lepiej miec spelniac nizsza norme z zapasem, niz wyzsza na styk? Don't think so...
PS. Wypracowany olej mozna pozanac bardzo latwo -odrobina miedzy 2 palce i pocierac -zadna gleboka filozofia
- marcinpug
- Junior
- Posty: 442
- Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
- Numer Gadu-gadu: 2052464
Re: Olej TOTAL
I znowu muszę Cię prostować : klasę jakościową SM/SL oleje Mobila spełaniają i to 3 produkty Mobil 1 ESP Formula 5W30 , MOBIL 1 0W40 i gnębiony MOBIL 1 5W50 (który jest w sprzedaży już kilka lat) . Wszystko masz na http://www.mobil.pl i przy porównywaniu klas jakościowych API sprawdzaj proszę w dobrych sklepach i warsztatach a nie w markecie gdzie olej leżakuje kilkanaście miesięcy , nie na allegro/giełdach (podróbki sic) bo to prowadzi póżniej do takich właśnie dyskusji .
Swoją drogą mogę Ci to wytłumaczyć w inny sposób . Po co przepłacać ? No to z innej beczki ; jakie auto użytkujesz obecnie ? jakieś z lat 80,90, może nowsze ? czy Zastawkę 750 , Warczyburga , Tavria ? Przecież to takie same auta jak P206 Focus Fabia Passat , one tez spełniają normy i są dopuszczone do tego samego ruchu jak te nowsze modele No więc wychodzi na to że my wszyscy przepłacamy zamiast jeżdzić starymi zdezelowanymi pojazdami
PS. Palce to metoda stara jak świat tyle że nieskuteczna bo na przepracowany olej wystarczy spojrzeć , nie brudząć sobie łapek . Same stereotypy - z nimi chyba jeszcze nikt nie wygrał ehh
Swoją drogą mogę Ci to wytłumaczyć w inny sposób . Po co przepłacać ? No to z innej beczki ; jakie auto użytkujesz obecnie ? jakieś z lat 80,90, może nowsze ? czy Zastawkę 750 , Warczyburga , Tavria ? Przecież to takie same auta jak P206 Focus Fabia Passat , one tez spełniają normy i są dopuszczone do tego samego ruchu jak te nowsze modele No więc wychodzi na to że my wszyscy przepłacamy zamiast jeżdzić starymi zdezelowanymi pojazdami
PS. Palce to metoda stara jak świat tyle że nieskuteczna bo na przepracowany olej wystarczy spojrzeć , nie brudząć sobie łapek . Same stereotypy - z nimi chyba jeszcze nikt nie wygrał ehh
Re: Olej TOTAL
Faktycznie -moja wina, ze nie zadalem sobie trudu sprawdzic, a ostatnia butelke mobila, ktora znalazlem byla sprzed ok 2 lat -wtedy to bylo SL.
Co do norm. Analogia nieco nietrafiona (tak jakbys porownal przepracowany olej ze swierzym).
Ad ps -chyba mylisz zanieczyszczony z przepracowanym
Co do norm. Analogia nieco nietrafiona (tak jakbys porownal przepracowany olej ze swierzym).
Ad ps -chyba mylisz zanieczyszczony z przepracowanym
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Olej TOTAL
ja dodam swoje 3 grosze w tej dyskusji teraz.
Osobiście nie w 205, a w 306 używam Total Quartz diesel 7000 10W40.
jestem z tego oleju bardzo zadowolony, bardzo szybko zbiera wszelkie zanieczyszczenia z silnika, po około 3 tyś km robi się czarny. ktos by powiedział..skoro robi się czarny to jest juz przepracowany, i co ten orfi tu wciska ciemnotę, ze to dobry olej. Ano właśnie im szybciej olej czernieje ( w dieslu ) tym lepiej to o nim świadczy. pokazuje to że bardzo skutecznie zbiera zanieczyszczenia sadzowe produkowane przez silnik wysokoprężny.
Przy temperaturach letnich błyskawicznie dociera do turbiny, co można stwierdzić po miłym jej świszczeniu. identycznie sytuacja ma się jesienią, gdy temp spada do około 0 StC. Używałem go również ostatniej zimy, gdzie temperatury sięgały poniżej -20 stC, dotarcie do turbiny również nie zajmowało jakoś więcej czasu ( ciężko to zmierzyć, sprawdzić ). należy tylko pozwolić chwilkę popracować silnikowi na wolnych obrotach. Po niecałym roku użytkowania, 4 wymianach, ( piata nadchodzi ), przejechanych 50 tyś km mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić bardzo dobra jakość oleju Total ( przynajmniej 10W40 Diesel ). Auto jeździ sprawnie, nie bierze oleju, turbina działa jak powinna.
Co prawda spostrzeżenia nie są związane z 205, ale mój silnik konstrukcyjnie nie odbiega od stosowanych w 205kach dieslach.
Osobiście nie w 205, a w 306 używam Total Quartz diesel 7000 10W40.
jestem z tego oleju bardzo zadowolony, bardzo szybko zbiera wszelkie zanieczyszczenia z silnika, po około 3 tyś km robi się czarny. ktos by powiedział..skoro robi się czarny to jest juz przepracowany, i co ten orfi tu wciska ciemnotę, ze to dobry olej. Ano właśnie im szybciej olej czernieje ( w dieslu ) tym lepiej to o nim świadczy. pokazuje to że bardzo skutecznie zbiera zanieczyszczenia sadzowe produkowane przez silnik wysokoprężny.
Przy temperaturach letnich błyskawicznie dociera do turbiny, co można stwierdzić po miłym jej świszczeniu. identycznie sytuacja ma się jesienią, gdy temp spada do około 0 StC. Używałem go również ostatniej zimy, gdzie temperatury sięgały poniżej -20 stC, dotarcie do turbiny również nie zajmowało jakoś więcej czasu ( ciężko to zmierzyć, sprawdzić ). należy tylko pozwolić chwilkę popracować silnikowi na wolnych obrotach. Po niecałym roku użytkowania, 4 wymianach, ( piata nadchodzi ), przejechanych 50 tyś km mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić bardzo dobra jakość oleju Total ( przynajmniej 10W40 Diesel ). Auto jeździ sprawnie, nie bierze oleju, turbina działa jak powinna.
Co prawda spostrzeżenia nie są związane z 205, ale mój silnik konstrukcyjnie nie odbiega od stosowanych w 205kach dieslach.
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Olej TOTAL
Walczysz o nagrode "odkrywca starego kotleta" idzie Ci dobrze, pierwsza trojka - temat 4 lata nie odgrzewany, przez ten czas w olejach wbrew pozorom sporo sie pozmienialo.
Car Valeting, Car Detailing.
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Olej TOTAL
Etam sie pozmieniało...doszły Low-sapsy i inne wynalazki, ale rozmawiamy tu o olejach które by do 205 mogłyby byc zastosowane.
A odgrzewanie kotleta...to taka moja metoda na rozruszanie dyskusji technicznych, a nie tylko dział Giełda , zloty i projekty
A odgrzewanie kotleta...to taka moja metoda na rozruszanie dyskusji technicznych, a nie tylko dział Giełda , zloty i projekty
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: Olej TOTAL
U mnie w GTI6 zalali Total Quartz Racing 10w50. Kompletnie sie nie orientuje czy bedzie sie zweglal czy nie
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Olej TOTAL
Każdy się zwęgla, ale jeden mniej i wolniej a drugi wręcz odwrotnie ... sądzę ze ten Twój to bardzo dobry produkt
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl