Od akumulatora idą dwa minusy (masy): do budy i do silnika (przymocowany na skrzyni biegów). To plus powinien iść do rozrusznika, poprzez ten duży przekaźnik na nim.akses pisze:(...)Ogólnie samochód stał z 2 miesiące na dworze bo dopiero od jakiegoś tygodnia próbowałem coś z nim zrobić ogólnie akumulator był kupowany nowy kupiony w maju jakoś , zrobię jutro ten test z długimi światłami jak pożyczę prostownik to naładuje akumulator , jeśli chodzi o rozrusznik to był przerwany kabel plus do silnika i wymieniłem go na nowy , co do iskry świece są też wymienione na nowe także sprawdzę jutro kopułkę chociaż ona też była wymieniana rok temu może coś tam jest nie tak . Napisze jutro zauważyłem
Pozdrawiam
Nie odpala na pycha ?!
- dexen
- Junior
- Posty: 453
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
- Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
- Numer Gadu-gadu: 3222175
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Nie odpala na pycha ?!
- Załączniki
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Nie odpala na pycha ?!
z tymi czystymi świecami nie przesadzaj zważ ze on ma gaźnik !!
Przy gaźniku zawsze będzie kręcił dłużej niz przy wtrysku! Zwłaszcza na zimnym silniku. Przy gaźniku zawsze sa uwalone świece czarnym osadem a no dlaczego bo własnie dłużej kręcisz rozrusznikiem, gaźnik nie jest juz nowy i pewnie dawno nie byl regulowany co skutkuje duza dawka paliwa, co skutkuje zalaniem świec.
Sam mam gaźnik wiec wiem ocb, sam jezdze co 15 000 km na regulacje gaźnika ale dużo to nie daje, z biegiem czasu wszystkie oski, drobne uszczelki maja wycieki i nie da rady tego ustawić tak idealnie chyba ze z aso kupi sie nowy gaźnik!
jak dla mnie to jest albo przestawiony zapłon albo gaźnik do regulacji.
A pamiętaj ze przy zalewaniu świec będziesz mógł nawet kręcić i 3 min nie odpali ani nawet nie zachłyśnie sie odpaleniem!
ale jak mówisz ze auto stało 2 miesiące to najpierw do pełna naładuj aku.
Przy gaźniku zawsze będzie kręcił dłużej niz przy wtrysku! Zwłaszcza na zimnym silniku. Przy gaźniku zawsze sa uwalone świece czarnym osadem a no dlaczego bo własnie dłużej kręcisz rozrusznikiem, gaźnik nie jest juz nowy i pewnie dawno nie byl regulowany co skutkuje duza dawka paliwa, co skutkuje zalaniem świec.
Sam mam gaźnik wiec wiem ocb, sam jezdze co 15 000 km na regulacje gaźnika ale dużo to nie daje, z biegiem czasu wszystkie oski, drobne uszczelki maja wycieki i nie da rady tego ustawić tak idealnie chyba ze z aso kupi sie nowy gaźnik!
jak dla mnie to jest albo przestawiony zapłon albo gaźnik do regulacji.
A pamiętaj ze przy zalewaniu świec będziesz mógł nawet kręcić i 3 min nie odpali ani nawet nie zachłyśnie sie odpaleniem!
ale jak mówisz ze auto stało 2 miesiące to najpierw do pełna naładuj aku.
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
- dexen
- Junior
- Posty: 453
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
- Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
- Numer Gadu-gadu: 3222175
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Nie odpala na pycha ?!
Właśnie akses pisał, że dławi się -- jakby coś czasem paliło. Może zalewa przez jakiś problem ze ssaniem?
akses, skąd jesteś? może w pobliżu jest jakiś doświadczony Klubowicz który mógłby rzucić okiem na Twój silnik?
mój poprzedni post, chyba mało istotny :P
akses, skąd jesteś? może w pobliżu jest jakiś doświadczony Klubowicz który mógłby rzucić okiem na Twój silnik?
mój poprzedni post, chyba mało istotny :P
BTW., aż dziwne że mam takie czyste świece; ostatnio turlałem się na niskich obrotach i na krótkie dystanse...Ok co do większego rozrzutu dawkowania paliwa na gaźniku, ale... nawet przy znacznie zbyt bogatej mieszance powinieneś mieć czysty izolator ceramiczny (gdy silnik już popracuje!) -- to zależy od temperatury tego izolatora. Tak samo z elektrodą boczną. Jeżeli świece mają niewłaściwą wartość cieplną -- czyli oddają zbyt dużo ciepła do silnika i są zbyt zimne -- wtedy osad nie wypala się lecz nawarstwia. Na ile wiem o_o;;
Ta czysta świeca to taniutka NGK BCP5E; wartość cieplna 5 na skali NGK; zalecana wg. producenta do silników 1.1 i 1.4 z rodziny TU (w Peugeotach, Citroenach itd.).
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Nie odpala na pycha ?!
to podziwiam ja mam uwalone jak malo co a wymieniam swiece praktycznie co rok, fakt ja odpalam samochód jakies 60 razy dziennie i wymieniam olej co 3-4 miesiące ( 10 000 km) niestety taka praca oO a pug ma ciezko ale do Włochy , Chorwacjie, Słowacje i Czechy widział a chciałby jeszcze francje a zwłaszcza okolice cannes
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 kwie pt, 2011 12:29 am
- Posiadany PUG: 1,1 rok 91
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Nie odpala na pycha ?!
Od akumulatora idą dwa minusy (masy): do budy i do silnika (przymocowany na skrzyni biegów). To plus powinien iść do rozrusznika, poprzez ten duży przekaźnik na nim.[/quote]
Pomyliło mi się od masy do silnika kabel był przerwany także go wymieniłem na nowy a że ma kolor czerwony napisałem ze jest od rozrusznika mam tak jak na twoim zdjęciu , co do świec to są trochę zalane , w sumie nie wiem jak dokręcić ta śrubkę od mieszanki czy ją wkręcić na maksa czy w połowie ?
Co do pytania skąd jestem , to jestem z poznania chętnie jak ktoś bym mógł rzucić okiem na ten samochód było by fajnie : )
Spróbuje naładować akumulator i sprawdzić dziś jeszcze raz połączenie do rozrusznika i ten test . Pozdrawiam
Pomyliło mi się od masy do silnika kabel był przerwany także go wymieniłem na nowy a że ma kolor czerwony napisałem ze jest od rozrusznika mam tak jak na twoim zdjęciu , co do świec to są trochę zalane , w sumie nie wiem jak dokręcić ta śrubkę od mieszanki czy ją wkręcić na maksa czy w połowie ?
Co do pytania skąd jestem , to jestem z poznania chętnie jak ktoś bym mógł rzucić okiem na ten samochód było by fajnie : )
Spróbuje naładować akumulator i sprawdzić dziś jeszcze raz połączenie do rozrusznika i ten test . Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 kwie pt, 2011 12:29 am
- Posiadany PUG: 1,1 rok 91
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Nie odpala na pycha ?!
Witam , sprawdziłem ten test z światłami drogowymi i jak przekręce stacyjkę to światła aż sie gaszą , wyciągnąłem też dziś rozrusznik i nie wygląda na to żeby był do wymiany załączam zdjęcia , kopułkę też dziś sprawdzałem przeczyściłem został tylko akumulator do naładowania .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Nie odpala na pycha ?!
Po czym wnosisz ze rozrusznik jest ok? Bo po tych fotkach nie widac najwazniejszego-szczotek i komutatora. Zajrzyj tam bo cos mi mowi ze mozesz miec szczotki do wymiany a komutator do przetoczenia. Czasami w Valeo jest tez pekniety szczotkotrzymacz (bakelitowy)
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 kwie pt, 2011 12:29 am
- Posiadany PUG: 1,1 rok 91
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Nie odpala na pycha ?!
a gdzie to sie znajduje ? tam na samym dole ? czy gdzie ? szczotkotrzymacz sprawdzałem nie jest pękniety co do szczotek i komutatora nie nie wiedziałem jak go otworzyć chodzi o to ten drugi gdzie idzie plus od akumulatoracyborg pisze:Po czym wnosisz ze rozrusznik jest ok? Bo po tych fotkach nie widac najwazniejszego-szczotek i komutatora. Zajrzyj tam bo cos mi mowi ze mozesz miec szczotki do wymiany a komutator do przetoczenia. Czasami w Valeo jest tez pekniety szczotkotrzymacz (bakelitowy)
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Nie odpala na pycha ?!
Drugi plus (+) z akumulatora idzie do rozdzielacza/małej skrzynki w której mogą być bezpieczniki od wentylatora chłodnicy, skąd (+) rozprowadzony jest cieńszymi kablami do głównej tablicy bezpiecznikowej .
A co do pierwszego plusa to z akumulatora kabel idzie do rozrusznika i dalej do alternatora. Szczotki alternatora jak dobrze pamiętam znajdują się w regulatorze napięcia.Dostęp bez rozbierania alternatora. Taka czarna puszeczka z napisem 14,3V=.
Szczotki mogą być wymienne lub nie. zależy od typu alternatora.
Nowy regulator napięcia (jeżeli zachodzi konieczność wymiany) od kilkunastu do stu kilkudziesięciu zł.
A co do pierwszego plusa to z akumulatora kabel idzie do rozrusznika i dalej do alternatora. Szczotki alternatora jak dobrze pamiętam znajdują się w regulatorze napięcia.Dostęp bez rozbierania alternatora. Taka czarna puszeczka z napisem 14,3V=.
Szczotki mogą być wymienne lub nie. zależy od typu alternatora.
Nowy regulator napięcia (jeżeli zachodzi konieczność wymiany) od kilkunastu do stu kilkudziesięciu zł.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- dexen
- Junior
- Posty: 453
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
- Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
- Numer Gadu-gadu: 3222175
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Nie odpala na pycha ?!
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 kwie pt, 2011 12:29 am
- Posiadany PUG: 1,1 rok 91
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Nie odpala na pycha ?!
Znalazłem te szczotki jak oceniacie chyba nie są jeszcze do wymiany ?
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Nie odpala na pycha ?!
Nie wyglada zle ta szczotka, druga pewnie podobna. Wypadaloby dla formalnosci obejrzec komutator czy nie ma wyslizganych rowow od szczotek (jest on od czola w tym rozruszniku, pod szczotkotrzymaczem). Uwazaj zeby nie pogubic tych trapezowych podkladek izolacyjnych miedzy sprezyna a szczotkami
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Nie odpala na pycha ?!
Rozrusznik może mieć uszkodzoną zębatkę tzn. wysuwane koło zębate obraca się na ośce a nie kręci kołem zamachowym. Koło zębate widoczne wyżej na fotce 16112011136.jpg .
W jedną stronę powinno się obracać a w drugą nie . Działanie sprzęgła kierunkowego. Jeżeli obraca się w obie strony to: elektromagnes wysuwa zębatkę, silnik elektryczny kręci wałkiem a zazębiona zębatka z kołem zamachowym stoi w miejscu lub próbuje obrócić koło zamachowe. W silnikach typu TU widać część koła zamachowego i łatwo to zjawisko zaobserwować. Ja dałbym rozrusznik do elektryka samochodowego niech go sprawdzi.
W jedną stronę powinno się obracać a w drugą nie . Działanie sprzęgła kierunkowego. Jeżeli obraca się w obie strony to: elektromagnes wysuwa zębatkę, silnik elektryczny kręci wałkiem a zazębiona zębatka z kołem zamachowym stoi w miejscu lub próbuje obrócić koło zamachowe. W silnikach typu TU widać część koła zamachowego i łatwo to zjawisko zaobserwować. Ja dałbym rozrusznik do elektryka samochodowego niech go sprawdzi.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 kwie pt, 2011 12:29 am
- Posiadany PUG: 1,1 rok 91
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Nie odpala na pycha ?!
Witam!
Samochód w końcu odpalił po naładowaniu akumulatora , dziękuje wam za cenne rady bardzo mi pomogły po to żeby samochód powstał z umierającego stanu , jutro jeszcze pojadę na regulację gaźnika i będzie git .
ps. Mam jeszcze jedno pytanie ponieważ zaczep od maski zerwał mi się i teraz pytanie można gdzieś dostać taki zaczep ? czy trzeba kupować razem już z zamkiem ?
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Samochód w końcu odpalił po naładowaniu akumulatora , dziękuje wam za cenne rady bardzo mi pomogły po to żeby samochód powstał z umierającego stanu , jutro jeszcze pojadę na regulację gaźnika i będzie git .
ps. Mam jeszcze jedno pytanie ponieważ zaczep od maski zerwał mi się i teraz pytanie można gdzieś dostać taki zaczep ? czy trzeba kupować razem już z zamkiem ?
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Re: Nie odpala na pycha ?!
Pewnie gdzieś na szrocie kupisz !!!!akses pisze:Witam!
Samochód w końcu odpalił po naładowaniu akumulatora , dziękuje wam za cenne rady bardzo mi pomogły po to żeby samochód powstał z umierającego stanu , jutro jeszcze pojadę na regulację gaźnika i będzie git .
ps. Mam jeszcze jedno pytanie ponieważ zaczep od maski zerwał mi się i teraz pytanie można gdzieś dostać taki zaczep ? czy trzeba kupować razem już z zamkiem ?
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc