Problem, przerywa, muli na benzynie
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 paź wt, 2011 11:25 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros
- Numer Gadu-gadu: 1909149
Problem, przerywa, muli na benzynie
Witam serdecznie . Posiadam 205tke w edycji roland garros, z silnikiem 1.4 , nie wiedzialem w jakim dziale napisać , gdyż nie wiem czy posiadam silnik tu, xu czy moze xy itp:) dlatego jakby co prosze o przeniesienie do innego działu. Mój problem polega na tym, że gdy odpalam rano samochód, zapala bez problemu jednakże po jakiejs krótkiej ( nawet ok.5sekund) i dodaniu lekko gazu auto zaczyna jakby mulić, przygasa itp incydenty się dzieją. W czasie jazdy traci delikatne moc między 2 i 3 tys obrotów, po czym powyżej 3,5 odznacza sie już pełną moca. Auto jeździ na instalacji lpg, jednakże jest w tym momencie prawdopodobnie źle wyregulowana, ale auto jedzie ok w pełnym zakresie obrotów, pozatym że na zimnym silniku przygasa również , póki sie dobrze nie nagrzeje, po rozgrzaniu już jest wszystko ok. Auto po wymianie świec, przewodów wysokiego napięcia, sprawdzeniu czy nie dostaję się gdzies lewe powietrze, przeczyszczeniu kopułki i palucha. Dolałem również uszlachetniacza STP do benzyny, chcę przejeździć jakiś okres na benzynie ale jest to dość uciążliwe, gdyż przykładowo ruszając z 1.5 tysiąca pod górke auto przez sekundkę traci moc co objawia się szarpnięciem i jest to bardzo denerwujące. Serdecznie prosiłbym o pomoc, gdyż nie wiem co jeszcze mógłbym samodzielnie przejrzeć. Dziękuje serdecznie i pozdrawiam !
- TymczaS
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
- Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
- Numer Gadu-gadu: 3402152
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
pompa paliwa, czujnik temp silnika, sonda lambda
-
- Junior
- Posty: 263
- Rejestracja: 21 paź ndz, 2007 9:57 pm
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
kurde ja prawie tak samo, odpalam na benzynie chwile chodzi i ma chęć zgasnąć, muszę mu leciutko gazu oddać żeby go nie zdusić, ale nie raz i to nie pomaga i gasnie. Musze go dobrych pare razy odpalic zeby juz troche temperature złapał i się przełączył na gaz, gdy sie zagrzeje na paliwie odpala bez problemu, i tez nie wiem od czego zacząć diagnostyke, bo ten objaw w zime jest uciązliwy, a z gazu nie chce odpalac samochodu
-
- Junior
- Posty: 114
- Rejestracja: 30 lip czw, 2009 12:54 pm
- Posiadany PUG: Jest 205 1.1 look był 205 GL 1.0 TU9A
- Numer Gadu-gadu: 8279577
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
Spoko luzik ja 2 lata na gazie przemigałem zanim zrobiłem pompe paliwa nawet zima na gazie odpalałem i nic nie było
- TymczaS
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
- Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
- Numer Gadu-gadu: 3402152
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
ja tez pale na podtlenku LPG Ale już niedługo bo pompa w drodze
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 paź wt, 2011 11:25 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros
- Numer Gadu-gadu: 1909149
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
Wymienione : przewody, świece, nowy filtr paliwa, sprwadzony czujnik temperatury silnika , jak by była pompa uszkodzona to by muliło na wyższych obrotach, a jest wręcz odwrotnie wiec i to odpada. Skasowałem błędy (łącząc klemy śrubokrętem na 15 minut) a nastepnie przeprowadzając adaptacje aż do wlączenia wiatraka, uszczelniłem wszystko więc lewego powietrza nie łapie i dalej nic. Dodam, że jadąc np 1.5 tys obrotów i ledwie dotykając gazu , co jakieś 5 sekund auto przerywa tak jakby wypadał zapłon,ale nie wypada bo na gazie działo by się to samo. Czy to są objawy sondy? Auto dużo nie pali, a nie potrafie zmierzyć sondy czy jest ok, pewnie bede musiał udać się do mechanika. Jakieś sugestie? Czy da się w tym silniku przeczyścić silniczek krokowy ? Przeczyściłem również kopułke, paluch.
- Bartuś
- Nowicjusz
- Posty: 52
- Rejestracja: 22 gru pt, 2006 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 GR 1.1 TU1M Magneti Marelli 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
Sprawdź jeszcze czy ci wtryskiwacz nie leje, może się zalewa na niskich obrotach.
205 GR 1.1
TU1M Magneti Marelli
1992
TU1M Magneti Marelli
1992
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 paź wt, 2011 11:25 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros
- Numer Gadu-gadu: 1909149
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
możesz opisać, jak można to sprawdzić? szukałem ale nie znalazłem konkretnych informacji
- Bartuś
- Nowicjusz
- Posty: 52
- Rejestracja: 22 gru pt, 2006 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 GR 1.1 TU1M Magneti Marelli 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
No generalnie ściągasz tą osłonę z wtrysku z góry co go łączy z filtrem powierza i widzisz wtryskiwacz nad przepustnicą. Jak załączysz silnik to na wolnych obrotach powinien tryskać taką mgiełką. Jak leje strumieniem to źle .
205 GR 1.1
TU1M Magneti Marelli
1992
TU1M Magneti Marelli
1992
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
A ja powiem, że to TPS i nawet stawiam flaszkę, że mam rację. TPS - czujnik położenia przepustnicy.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- dexen
- Junior
- Posty: 453
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
- Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
- Numer Gadu-gadu: 3222175
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
Przy ostrym `dodaniu gazu' przez moment powinien strzelić dużą ilością benzyny -- dobry punkt odniesienia ile to jest dużo a ile to jest mało ;-)
--
DjPreZes może mieć rację; jeżeli TPS jest `wyrobiony' w jednym miejscu to wysyła bardzo mylące sygnały (spore skoki napięcia) do komputera i ten będzie bardzo nierówno podawał benzynę -- raz dużo, raz mało. Dodatkowo, komputer wykrywa gwałtowne /zmiany/ położenia przepustnicy i rozumie je jako ostre dodanie gazu. Jeżeli dostaje takie sygnały ze względu na wyrobiony TPS, to będzie co chwila strzelał dużą ilość benzyny bez faktycznej potrzeby.
--
DjPreZes może mieć rację; jeżeli TPS jest `wyrobiony' w jednym miejscu to wysyła bardzo mylące sygnały (spore skoki napięcia) do komputera i ten będzie bardzo nierówno podawał benzynę -- raz dużo, raz mało. Dodatkowo, komputer wykrywa gwałtowne /zmiany/ położenia przepustnicy i rozumie je jako ostre dodanie gazu. Jeżeli dostaje takie sygnały ze względu na wyrobiony TPS, to będzie co chwila strzelał dużą ilość benzyny bez faktycznej potrzeby.
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 paź wt, 2011 11:25 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros
- Numer Gadu-gadu: 1909149
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
Gdzie ten czujnik się znajduje, jego się wymienia? Szczerze przeczytałem wiele wątków o tym na forum, ale nigdzie nie ma konkretnie powiedziane co i jak w tym temacie. Jutro postaram się sprawdzić wtryskiwacz.
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
Stojąc przodem przed autem,na wprost masz wtrysk,a po prawej masz TPS - czujnik położenia przepustnicy na cztery piny,ale ustawienie to nie jest takie proste. Masz tu kilka fotek i opisaną instrukcje ustawienia TPS-u .Więcej informacji nie posiadam
Ostatnio zmieniony 07 gru śr, 2011 5:16 pm przez robson, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 paź wt, 2011 11:25 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros
- Numer Gadu-gadu: 1909149
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
Wydaje mi się, że gdyby to był ten czujnik położenia przepustnicy, to problem również występowałby na gazie, nie sądzicie?
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
Teoretycznie raczej tak,ale w praktyce ten czujnik potrafi zachowywać się zupełnie absurdalnie (jak ktoś pisał na forum dzisiaj, że powinny falować obroty - mi nie falowały, a podczas przyśpieszania totalnie tracił moc, wręcz był bliski zgaśnięcia, aż przeskoczył granicę 2500 czy tam 3000 obrotów i jechał znowu), więc od tego bym zaczął. Nie mówię, że na 110%, ale to mój strzał.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio