Problem, przerywa, muli na benzynie

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie

Post autor: zmac »

kini007 pisze:Wydaje mi się, że gdyby to był ten czujnik położenia przepustnicy, to problem również występowałby na gazie, nie sądzicie?
Niestety na jazde na LPG tps nie ma wplywu, mozesz nawet wyjac komputer od benzyny i bedziesz jezdzil na gazie, jedyny problem to brak regulacji wolnych obrotów.
Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie

Post autor: pawel »

kini007 pisze:Wydaje mi się, że gdyby to był ten czujnik położenia przepustnicy, to problem również występowałby na gazie, nie sądzicie?
TPS nie bierze udziału podczas pracy na gazie. Ma wpływ na budowanie mapy wtrysku paliwa.
P205
kini007
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 25 paź wt, 2011 11:25 pm
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1909149

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie

Post autor: kini007 »

Ok, więc z tego co poczytałem sam tematu raczej nie ogarnę. Muszę podjechać do mechanika, szkoda tylko, że nie mam żadnego dobrego i zaufanego od peugeotów, bo zwykły mechanik pewnie grubo mnie skasuje a i tak g****(za przeproszeniem) zrobi :) dzięki za wszystkie podpowiedzi, będe pisał o dalszym rozwoju sprawy :)
kini007
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 25 paź wt, 2011 11:25 pm
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1909149

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie

Post autor: kini007 »

Błędy zczytane przez komputer to : 41, 51, 33 . Cos wam to mówi?
Awatar użytkownika
Bartuś
Nowicjusz
Posty: 52
Rejestracja: 22 gru pt, 2006 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 GR 1.1 TU1M Magneti Marelli 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie

Post autor: Bartuś »

Za Etzoldem i z książki z kodami usterek:
- 33: Przepływomierz powietrza, potencjometr przepustnicy (raczej to drugie bo przepływomierza nie masz :P),
- 41: Sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej,
- 51: Obwód prądowy sondy „lambda".

Czyli wszystko to co było omawiane powyżej :P.
205 GR 1.1
TU1M Magneti Marelli
1992
kini007
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 25 paź wt, 2011 11:25 pm
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1909149

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie

Post autor: kini007 »

Ok, jutro zmierze jeszcze sondę i podam wyniki, kurcze szkoda, że jak wracam do domu to już zawsze jest ciemno a garażu nie posiadam.
Awatar użytkownika
dexen
Junior
Posty: 453
Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
Numer Gadu-gadu: 3222175
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie

Post autor: dexen »

A'propos ``Obwód prądowy sondy lambda'' -- lambda ma dwie pary kabli; białe to ogrzewanie (ma bezpiecznik w niedużej pastikowej puszce w komorze silnika, u mnie przy chłodnicy); kolorowe to sygnał do komputera.
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie

Post autor: TymczaS »

Sondy nie przemierzysz zwykłym miernikiem. tak jak pisze dexen białe są od grzałki sondy, szary to masa a czarny sygnał. Sprawdź sobie czy szary kabelek jest uziemiony :) :W
kini007
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 25 paź wt, 2011 11:25 pm
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1909149

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie

Post autor: kini007 »

Witam, nie pomierzyłem sondy, bo jej podłączenie budziło moje obawy. Tak wyglądaly przewody do niebieskiej kostki :

Obrazek

:/ ładny bałagan... Rozumiem, że przewód z drugiego pinu ( ten szary ) ma się lączyć bezpośrednio z fioletowym? Kabel niebieski i fioletowy były ze sobą zaizolowane ale nie były połączone. Po Ich połączeniu jednak nie widać żadnych efektów, po odpięciu sondy również auto dalej się ,,wiesza' na benzynie. Zauważylem jednak, że chyba blędy wyskakują rzadziej, pojeżdzę chwilę i sprawdzę błędy ponownie. Mam jeszcze dwa pytania.

Obrazek czy nie brakuje tutaj żadnych bezpieczników??

Obrazek do czego służy ta wtyczka i czy ma być do czegoś podpięta?

i ostatnie, do czego sluży ta kostka ? Obrazek


z góry dzięki za pomoc ;)
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie

Post autor: DJPreZes »

Kostka dolna służy głównie pytaniom nowych forumowiczów :) Czujnik położenia wału służący wg zamysłów producenta do regulacji wyprzedzenia zapłonu i przydatna przy wtrysku Magnetti Marelli.
Ta pojedyncza wsuwka z przedostatniej fotki raczej nie ma być nigdzie przyczepiona.
Co do tej puszeczki, to ja mam raczej więcej - zobaczę jak skończę pracę.
Podłączenie sondy lekko masakryczne ;) Raczej musisz te przewody połączyć, ale głowy nie dam.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie

Post autor: TymczaS »

gazownicy Ci pocięli kable i nie zrobili prządku z tym. Sproboj ogarnąć wszystko, i sprawdź sobie to przejscie pomiedzy szarym w kostce a masą :) :W
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie

Post autor: bhejduk »

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, Mam Puga z silnikiem 1.4. Odpala od strzała nawet po kilkutygodniowym postoju na dworze. Pracuje równo na wolnych obrotach, ma kopa jak żadne z moich dotychczasowych aut. Zauważyłem że pojawiają się u mnie wyżej wspomniane objawy tak jak szarpanie przy około 2 tysiącach obrotów, co ciekawe ten objawy nie występuje zawsze, czasem od 1000 idzie ładnie równo bez zająknięcia, a czasem przy tych 2 tysiącach musi się chwilę zastanowić i szarpie. Początkowo myślałem że może jest to objaw tego że komputer był zresetowany i od razu po podpięciu aku ruszyłem w drogę.
Ostatnio zmieniony 29 mar czw, 2012 12:20 pm przez bhejduk, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie

Post autor: TymczaS »

Ja też mam taki problem na benzynie ale przy silniku XU i od początki posiadania Puga nie umiem go rozkimic. Ale mam LPG wiec chce żeby mi tylko odpalał na benzynie, sprawdź czy Ci jakiegoś błędu komputer nie wywala, mi wywala 52 nawet na LPG 8)7

powodów może być dużo, uszkodzony któryś czujnik, albo sonda :) na początek sprawdź błędy. :)
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie

Post autor: bhejduk »

Powiedz mi gdzie jest kostka do podpięcia kompa?

Auto jest bardzo narowiste, reaguje na każde muśnięcie pedału gazu, nie narzekam, ale nie spotkałem się z tym jeszcze, czy może być to np objaw uszkodzenia tego czujnika tps?
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie

Post autor: TymczaS »

tak TPS to czujnk położenia przepustnicy. Kostka od kompa jest przy prawym kielichu kolumny mcpherson (siedząc w srodku auta), taka małą zielona, dwupinowa. :)
ODPOWIEDZ