Diesel nie odpala

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Spayky

Diesel nie odpala

Post autor: Spayky »

wczoraj wieczorem miałem problem z odpaleniem mojego dieselka. Wnioskuję że to na bank będzie akumulator ale chciałem się jeszcze was poradzić. Mianowicie dzieje się tak, że po naładowaniu akumulatora (około 10 godzin ładowania) silnik zakręci może pare razy po dwukrotnym przekręceniu stacyjki i akum później już zaczyna padać. Mam go ponad dwa lata, więc stawiam właśnie na jego zły stan. Byłem tak wkurzony że postanowiłem kupić linkę i wziąłem go na hol. Myślałem że może paliwko zamarzło ale na holu odpalił bez problemu, tak więc wygląda na to że akum nie ma takiej mocy aby obrócił całym wałem. No może ktoś z was miał podobną sytuację, chętnie bym się dowiedział. Na holu odpalałem go na 3 biegu delikatnie popuszcając sprzegło, tak mi mówił znajomy, który jest mechanikiem i często diesle odpalał na holu oprócz turbo i 16 zaworówek. Parametry akuma to 64Ah a moc rozruchowa 350A firma budget
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Jezeli mowisz ze nie ma sily krecic no to nie ma sily krecic - wymien akumulator.
Ja dzis mialem z ranca problem zeby swojego uruchomic, ale bylo wyraznie slychac ze bateria jest zwawa i ostro kreci. "Podpompowalem" troche ropuche ta pompka przy filtrze paliwa i od razu zaklekotal.
Jak wyraznie czujesz ze przekrecenie stacyjki wywoluje tortury baterii a ladowanie daje ulge na krotko to ja wymien, a jak akumulator ladnie kreci to wtedy przyczyny szukaj gdzie indziej :wink:
Swoja droga to troche slaby masz ten akumulator jak dla diesla. Ja mam Centre 72Ah, 720 A (EN) <--- to jest prad rozruchowy a nie moc rozruchowa :wink: . Mam go 3,5 roku to jest jego trzecia zima i w tym roku ani razu nie "zaslabl"
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

zauważcie że naprawdę jest ostatnio zimno, mój zapala teraz za drugim razem ale rano jest -22stC, więc się nie wkurzam na niego.
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Dokladnie.
A poza tym to tez zalezy od tego ile sie jezdzi. Jak dlugo stoi na mrozie to jest jeszcze gorzej. Przy temperaturach rzedu -10, -20 st. Celsjusza akumulator ma tylko ok. 60-70% swojej pojemnosci znamionowej. Jesli dlugo nie jezdzimy to nie jest ladowany przez alternator, i pozniej moze byc kaplica, a diesel potrzebuje naprawde potezny prad zeby zastartowac.
Ja tej zimy jezdze sporo i jak narazie z akumulatorem nie mialem najmniejszych problemow. Jak nie chce odpalic to pompuje filtr paliwa i wtedy nie ma sily - musi "zaskoczyc".
Dwie poprzednie zimy zdarzalo sie ze i tydzien na mrozie postal i wtedy byly problemy z rozladowana bateria, ale w tym roku mimo ostatnich mrozow wszystko jest ok.
Spayky zmien akumulator na taki o jak najwiekszym pradzie rozruchu i powinienes miec spokoj
Ostatnio zmieniony 08 lut wt, 2005 3:37 pm przez Ninja, łącznie zmieniany 1 raz.
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
Ferguss

Post autor: Ferguss »

Ja byłem w szoku jak odpaliłem w weekend mojegu Puga - niby normalne, ale... ostatni raz odpalałem go 27 grudnia :)
Spayky

Post autor: Spayky »

będę mu chyba musiał zmienić ten akumulator na jakiegos boscha
Ferguss

Post autor: Ferguss »

Pewnie, na akumulatorze nie ma co oszczędzać - chyba że ktoś lubi załapywać stresa od rana :)
Awatar użytkownika
Ari
Junior
Posty: 183
Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
Numer Gadu-gadu: 6883999
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ari »

Pamiętajcie również że przy takich temperaturach zarówno olej jak i paliwo jest duzo gestsze i silnikowi trudniej to wszystko przepompowac, zwłaszcza dieselowi
Awatar użytkownika
simonszop
Junior
Posty: 208
Rejestracja: 01 lut ndz, 2004 2:42 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: simonszop »

Spayky - tylko nie przesadz z tym akumulatorem - jak kupisz za mocny to Ci alternator nie bedzie z ladowanie wyrabial :!:
A mi sie przedwczoraj kabelki przydaly do odpalania :lol:
Spayky

Post autor: Spayky »

jak już będę kupował to podobny do starego tylko ciut mocniejszy 74Ah 650 A mocy rozruchowej
Spayky

Post autor: Spayky »

właśnie udało mi się zlokalizować przyczynę mojego problemu z pugiem. Chodzi mianowice o automatyczne ssanie. Zauważyłem że podczas odpalania nie zaciąga się samoczynnie, co mnie trochę zdziwiło bo chyba powinno się zaciągnąć po przekręceniu stacyjki. Zrobiłem tak jak mówiłeś Ninja podpompowałem ręcznie tą pompką załączyłem ręcznie ssanie a kumpel próbował go odpalić i za drugim razem bez problemu się udało. w tamtym roku nic nie robiłem przy silniku i mi palił nawet przy -14 stopniach. Będę musiał kuknąć na te linkę po wydaje mi się że jest skrzywiona.
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

mialem podobna sytuacja w swoim dieslu pol roku temu, akumulator mam ten sam, a wymienialem szczotki w alternatorze... =]
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
rotel1

Post autor: rotel1 »

Coś tu usłyszałem o ssaniu w Dieslu. To nie pomyłka ?
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

Nie to nie pomyłka diesle też mają ssanie :D Niektóre dość stare mają nawet zwykłe ręczne :) Pozdrawiam
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
waldemarek_b
Junior
Posty: 179
Rejestracja: 06 lip wt, 2004 11:29 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Fabianów

Post autor: waldemarek_b »

diesle nie maja ssania tylko linke powodującą zminę wyprzedzenia zapłonu tzw. przyśpieszacz
P205 1.8D 1984 XUD7
ODPOWIEDZ