Swap TU9 na TU3M - warto?
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Swap TU9 na TU3M - warto?
Napaliłem się swego czasu na zmianę swojego silnika ze skrzynią z TU9 + 4biegi na TU4M + krótka skrzynia z Garrosa.
Roboty jest oczywiście multum, bo tu gaźnik, tam wtrysk, inna wiązka, komputer i pewnie inne jeszcze 100 różnych rzeczy.
Koszt wszystkiego na gotowo wyszedł ok. 2200-2300zł. Oczywiście razem koszty przekładki + koszty skrzyni i silnika, oleju, filtrów, wiązek, rozrządu, uszczelniacze wału, półosi itp (bez sprzęgła).
Tylko pytanie czy jest sens się w to bawić w moim już wiekowym Juniorze? Czy lepiej dać sobie spokój? Mam mieszane uczucia, bo wyszło to mnie "trochę" więcej niż planowałem.
Co do mojego Puga to wszystkie inne rzeczy są w BDB stanie jak hamulce, zawieszenie, buda...
Poradźcie proszę co robić
Roboty jest oczywiście multum, bo tu gaźnik, tam wtrysk, inna wiązka, komputer i pewnie inne jeszcze 100 różnych rzeczy.
Koszt wszystkiego na gotowo wyszedł ok. 2200-2300zł. Oczywiście razem koszty przekładki + koszty skrzyni i silnika, oleju, filtrów, wiązek, rozrządu, uszczelniacze wału, półosi itp (bez sprzęgła).
Tylko pytanie czy jest sens się w to bawić w moim już wiekowym Juniorze? Czy lepiej dać sobie spokój? Mam mieszane uczucia, bo wyszło to mnie "trochę" więcej niż planowałem.
Co do mojego Puga to wszystkie inne rzeczy są w BDB stanie jak hamulce, zawieszenie, buda...
Poradźcie proszę co robić
Ostatnio zmieniony 23 sty pn, 2012 1:59 pm przez klekocix, łącznie zmieniany 1 raz.
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"
- Florek2b
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2196
- Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
- Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
- Numer Gadu-gadu: 1958447
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Swap TU9 na TU4M - warto?
zawsze możesz spróbować zostawić gaźnik, wtedy zostaje odchodzi Ci przekładanie wiązki kolektor jest taki sam wiec powinno pasować
Ja ostatnio jestem zwolennikiem usuwania komputerów z samochodu
Ja ostatnio jestem zwolennikiem usuwania komputerów z samochodu
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Swap TU9 na TU4M - warto?
Tak, tylko że przy zostawionym gaźniku pewnie zostanie on "okastrowany" troszkę z tych 75KM a do tego i tak będę musiał jechać do specjalisty od gaźników na ustawienie wszystkiego (w chwili obecnej też "kłania się" mi wizyta u gaźnikowca).Florek2b pisze:zawsze możesz spróbować zostawić gaźnik, wtedy zostaje odchodzi Ci przekładanie wiązki kolektor jest taki sam wiec powinno pasować
Ja ostatnio jestem zwolennikiem usuwania komputerów z samochodu
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Swap TU9 na TU4M - warto?
TU4M a co to takiego? Miałeś na myśli TU3M. O ile dobrze kojarzę to masz teraz LPG I gen. Przy takim gazie 1.4 i tak będzie słabsze niż na benzynie. Dlatego też możesz zrobić tak, jak pisał Florek. Jeśli na benzynie będziesz jeździł tylko czasami, różnicy i tak nie odczujesz A po co się bawić z kabelkami? To tylko zbędna robota w tym przypadku
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Swap TU9 na TU3M - warto?
Tak, chodziło o TU3M oczywiściegrzesiek309 pisze:TU4M a co to takiego? Miałeś na myśli TU3M. O ile dobrze kojarzę to masz teraz LPG I gen. Przy takim gazie 1.4 i tak będzie słabsze niż na benzynie. Dlatego też możesz zrobić tak, jak pisał Florek. Jeśli na benzynie będziesz jeździł tylko czasami, różnicy i tak nie odczujesz A po co się bawić z kabelkami? To tylko zbędna robota w tym przypadku
Liczyłem na to, że przy zmianie na wtrysk będzie wyeliminowane ręczne ssanie, o którym zapomina ciągle moja żona (potrafi na ssaniu i 5km przejechać, a na gazie silnik się nie zaleje). Wtedy spalanie wychodzi w granicach 12-13L LPG
Gaz jest oczywiście 1-Gen więc też instalację musiałbym przerobić po zmianie silnika na wtrysk.
Ciekawe tylko ile mocy (przynajmniej tej w cyferkach) będę miał montując te 1.4 na gaźniku od 1.0 i na LPG?
I czy gaźnik z 1.0 różni się od tego z 1.4 czymś więcej niż tylko dysza główna? I czy kolektor w 1.0 gaźnik i 1.4 gaźnik jest jednakowy? Bo może by mi się opłacało po prostu poszukać do tego silnika gaźnika z 1.4?
I po przeliczeniu koszt wyniósłby ok. 1800-2000zł
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"
- Florek2b
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2196
- Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
- Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
- Numer Gadu-gadu: 1958447
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Swap TU9 na TU3M - warto?
myślę, że gaźnikowiec spokojnie wystoi to na twoim gaźniku
kwestia co najwyżej wymiany dysz
ssanie faktycznie może być uciążliwe, ale zawsze możesz jak już poszukać gaźnika z automatycznym ssaniem.
a co do mocy to z gaźnika można wykrzesać więcej niż z mono-wtrysku, ale i spalanie może być kosmiczne
a jeżeli chodzi o sam kolektor to nie powinno być problemu, w końcu to TU i to TU
kwestia co najwyżej wymiany dysz
ssanie faktycznie może być uciążliwe, ale zawsze możesz jak już poszukać gaźnika z automatycznym ssaniem.
a co do mocy to z gaźnika można wykrzesać więcej niż z mono-wtrysku, ale i spalanie może być kosmiczne
a jeżeli chodzi o sam kolektor to nie powinno być problemu, w końcu to TU i to TU
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Swap TU9 na TU3M - warto?
Klekocix poszukaj gaznika solex 32/34 oczywiście razem z kolektorem dolotowym
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Swap TU9 na TU3M - warto?
Na ssanie jest patent Powinien być styk przy dźwigience, który daje sygnał do kontrolki w liczniku. Wystarczy pod niego podpiąć brzęczyk. Będzie trochę irytowało podczas jazdy ale przynajmniej nie zapomni o nim
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Swap TU9 na TU3M - warto?
Jak nadal będzie palił 12L ale będzie szedł jak przecinak to jestem w stanie na to się zgodzićFlorek2b pisze:myślę, że gaźnikowiec spokojnie wystoi to na twoim gaźniku
kwestia co najwyżej wymiany dysz
ssanie faktycznie może być uciążliwe, ale zawsze możesz jak już poszukać gaźnika z automatycznym ssaniem.
a co do mocy to z gaźnika można wykrzesać więcej niż z mono-wtrysku, ale i spalanie może być kosmiczne
a jeżeli chodzi o sam kolektor to nie powinno być problemu, w końcu to TU i to TU
Czy masz na myśli jakiś konkretny gaźnik, który ma automatyczne ssanie? Nawet dla mnie jest lekki problem żeby ssanie właściwie wyłączać, nie mam wskaźnika temperatury
Natomiast jak tylko ruszę i wiem, że będę jechał przez powiedzmy 2-3km bez postoju to od razy zdejmuję ssanie (bo podczas jazdy jest ono nie przydatne).
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Swap TU9 na TU3M - warto?
A z czego on ma być? Peugeota? Na allegro jest tylko jeden taki ale z BMW 320 bodajże.mateon pisze:Klekocix poszukaj gaznika solex 32/34 oczywiście razem z kolektorem dolotowym
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Swap TU9 na TU3M - warto?
Peugeot 205 1.4 gt,xs,rg chyba były też w 309,405,ax gt
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Swap TU9 na TU3M - warto?
Na gazie zasada używania ssania jest nieco inna Ssania używasz tylko przy postoju aby silnik nie zgasł.klekocix pisze: Nawet dla mnie jest lekki problem żeby ssanie właściwie wyłączać, nie mam wskaźnika temperatury
Natomiast jak tylko ruszę i wiem, że będę jechał przez powiedzmy 2-3km bez postoju to od razy zdejmuję ssanie (bo podczas jazdy jest ono nie przydatne).
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/