Stukanie w silniku (chyba) przy rozgrzanym silniku

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
misha84
Junior
Posty: 160
Rejestracja: 05 mar śr, 2008 5:02 pm
Posiadany PUG: peugeot 205 SR 1.1
Numer Gadu-gadu: 7499780
Lokalizacja: Łódź / Łowicz

Re: Stukanie w silniku (chyba) przy rozgrzanym silniku

Post autor: misha84 »

A co miało by stukać w wydechu? Nie no to nie jest taki stukot. Tłumik stukał mi kiedyś o blachę podwozia, ale to jest zupełnie inny dźwięk, zresztą słychać go wyraźnie w komorze silnika. No nic, jak się dowiem to na pewno napiszę co to było. Podejrzewam że nie prędko bo nie ma sensu robić remontu z tego powodu, aż tak dokuczliwe to nie jest. pozdrawiam
_ZIOMAL_

Re: Stukanie w silniku (chyba) przy rozgrzanym silniku

Post autor: _ZIOMAL_ »

Witam.
Wiem, że może trochę odkop ale dowiedziałeś się może co tak tobie pukało.
Ja ostatnio robiłem pasek rozrządu bo mechanik jak zmieniał kiedyś to przestawił o jeden ząbek i po pewnym czasie, tzn. po dwóch dniach zaczeło się tak dziać.
Na zimnym ok a jak się rozgrzeje po przejechaniu 2-3km to coś puka od strony rozrządu ale tam wszystko ok bo myślałem że może jakaś osłona albo coś.
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: Stukanie w silniku (chyba) przy rozgrzanym silniku

Post autor: BzyQ »

U mnie pasek rozrządu bije o obudowę 8)7 .
2.9 V6 ot co !
_ZIOMAL_

Re: Stukanie w silniku (chyba) przy rozgrzanym silniku

Post autor: _ZIOMAL_ »

Ale w którym miejscu bo kurnia ja u siebie nie widzę żeby gdzieś mogło przycierać
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: Stukanie w silniku (chyba) przy rozgrzanym silniku

Post autor: BzyQ »

Przycierać nie przyciera po prostu uderza czasem, ściągnij obudowę górną rozrządu i odpal silnik to zobaczysz czy pasek baluje jak u mnie.
2.9 V6 ot co !
_ZIOMAL_

Re: Stukanie w silniku (chyba) przy rozgrzanym silniku

Post autor: _ZIOMAL_ »

No tak myślę czy to nie zawory, dziwny ten silnik, nie dosyć że nie mogę dojść co to za silnik (chyba TU ale w dowodzie wbite 954ccm), rozrząd napędzany paskiem zębatym, no to jeszcze ta archaiczność z regulacją zaworów. Jak mogę dokładnie określić typ silnika, tabliczka na silniku już dawno jest nie czytelna, chyba jeszcze jest tabliczka nadwozia koło kielicha będzie tam typ silnika? Jak tak popatrzyłem na te 205 z leżakami to dopiero się zdziwiłem :D ale nawet fajny pomysł tylko tam bym nie chciał nic robić :P
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Stukanie w silniku (chyba) przy rozgrzanym silniku

Post autor: Manwe »

niby czemu nie chciałbyś robić nic przy leżaku jedyna różnica to dużo lepszy dostęp do kilku części eksploatacyjnych i trzeba częściej spuścić olej jak coś robisz ale za to rozrząd na łańcuchu i skrzynia na panewkach no i centymetrowe denko tłoka a wiele części okazuje się wymienne z silnikami TU

tak trochę OT w obronie mojego kochanego silniczka 8)7
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
_ZIOMAL_

Re: Stukanie w silniku (chyba) przy rozgrzanym silniku

Post autor: _ZIOMAL_ »

hehe, no a powiedz mi jak jest z regulacją luzów zaworowych trochę ciężko chyba tak na leżąco :) plus za łańcuszek rozrządu chociaż jak mojej siostrzenicy trza było wymienić łańcuszek rozrządu w Micrze to mechanior wykasował 1300zł :( no tylko że teraz to już chyba do końca auta wystarczy. No doszedłem chyba do tego jaki jest motor w tej 205, wersja Junior 1,0 45KM typ silnika XV8. Ten silnik jest chyba podobny w budowie do silnika TU z książki o naprawie 205 czy się mylę, bo według blokad na kole rozrządu i zamachowym ustawiałem rozrząd no zaczął pukać silnik jak się rozgrzeje, stawiam na zawory albo panewkę chociaż panewka pukała by cały czas a nie tylko jak się silnik rozgrzeje a nawet bardziej by chyba pukała na zimnym silniku.
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Stukanie w silniku (chyba) przy rozgrzanym silniku

Post autor: Manwe »

XV8 to przecież jest właśnie leżak, a w juniorze chyba leżaków nie było, zawory da się regulować ciężki dostęp jest tylko do wydechowych, a łańcuch jest dożywotni bezobsługowy, zresztą mówią, że jak masz więcej niż dwie rzeczy do zrobienia przy silniku to lepiej go wyjąć a wtedy masz już dostęp do wszystkiego wzorowy :D, a leżak pod tym względem (wyjmowania) też jest bezproblemowy
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Stukanie w silniku (chyba) przy rozgrzanym silniku

Post autor: cyborg »

Ziomal wklej fotke swojego silnika to sie dowiesz jaki masz..
_ZIOMAL_

Re: Stukanie w silniku (chyba) przy rozgrzanym silniku

Post autor: _ZIOMAL_ »

No z książki wyczytałem ze to powinien być leżak na 72 stopnie.Zdjęcie zrobię na pewno, tylko dostęp do niego będę miał dopiero wieczorem, ale zrobię na pewno. No jak na niego patrze to podobny do TU ale w dowodzie że 954ccm no i że składak. Z zewnątrz naklejka " Junior " no silnik żwawy ale jednak to musi być mała pojemność bo przy 90km/h czuje się że się go żyłuje, a zasilanie jest z gaźnika, a teraz najlepsze poszedł przegub na półosi, kiedyś mechanik wymienił na używkę ale powiedział że teraz będzie rozbieralny przegub i nie będzie trzeba wymieniać całej półosi wiec fajnie tylko teraz gdy poszedł nie wiedział od czego to było na przegubie ilość zewnętrznych zębów (frezów) 21 a w środku przegubu było 20 zębów. Przejeździłem wszystkie sklepy z katalogiem szukaliśmy nie znaleźliśmy żadnego przegubu 21 na 20 no i kupiłem całą półoś. Nie wiecie od czego to mogło być.
EDIT:
A więc tak zdjęć już dziś nie zrobię, ale znalazłem trochę info w sieci:
- silnik chyba typu TU9A-C1A
- zdjęcie z neta ale od anglika ale identyczny http://www.flickr.com/photos/43656089@N ... otostream/
No dla mnie te silniki wyglądają identycznie no jak na wtrysku to wiadomo dodatkowe kabelki do TPS'a itp. ale jak widzę blok to taki sam dla mnie, no chyba że jest tak jak we VW 1,6 i 1,8 maja takie same bloki tylko tam różnica 0,2l a tu by było nawet po 0,6l.
Tak że skłaniam się do silnika typu TU9 pojemności 954ccm i chyba naklejka Junior jest myląca bo to XE by raczej była.

Dobra mam foto silnika powiedzcie czy to ten TU9A-C1A czy jakiś inny bo i co może pukać po rozgrzaniu silnika jutro podnoszę obudowę zaworów





A poniżej ta dziwna półoś gdzie przegub miał na zewnątrz 21 frezów czyli ok ale w środku 20 i takiego nie mogłem nigdzie dostać
Załączniki
20120301045.jpg
20120301046.jpg
20120305049.jpg
Awatar użytkownika
gti&green
Junior
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
Numer Gadu-gadu: 5809515

Re: Stukanie w silniku (chyba) przy rozgrzanym silniku

Post autor: gti&green »

100 % TU 9 czyli 900ccm 45 koni - najmniejszy silnik do 205.

Sprawdź zawory u mechaniora od francuzów - do zwykłego nawet nie jedź. szkoda auta, kasy, czasu i nerwów.

Jakbyś miał słabe panewki to by ciśnienia oleju nie trzymał.

Na jakim oleju jeździsz??

Pozdro.
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Stukanie w silniku (chyba) przy rozgrzanym silniku

Post autor: cyborg »

gti&green pisze:

Jakbyś miał słabe panewki to by ciśnienia oleju nie trzymał
Niekoniecznie, moj poprzedni silnik jak byl cieply to wyraznie bylo slychac panewki korbowe (co potwierdzilo sie po rozebraniu) a jednak cisnienie oleju bylo jeszcze w normie
_ZIOMAL_

Re: Stukanie w silniku (chyba) przy rozgrzanym silniku

Post autor: _ZIOMAL_ »

Dzięki za odpowiedź. Również myślałem że to zawory, dwóch lewych nie mam coś tam pamiętam z malucha o zaworach no i postanowiłem sam to sprawdzić. Ssące 0,2 szczelinomierz wchodził z małym oporem ale na wydechowych nie było za ciekawie, były za małe szczeliny. Na trzech poustawiałem jak umiałem ale dalej puka. Powiedzcie jak to jest, jak stuka na cieplejszym to chyba za małe szczeliny co? Panewki raczej są ok bo kiedyś jak w Oplu mi poleciały to było je bardziej słychać przy odpaleniu i na zimnym niż na ciepłym. Jeszcze takie pytanie czy to może być od źle ustawionego zapłonu, chodzi mi o to że jak jest zimny to ciężko mu przerzucić ten pierwszy raz, jak już chociaż raz odpali to może być zimny ale bez problemu obraca. Rozrząd tyle razy sprawdzałem, że już sam nie wiem, zawsze blokady ładnie wchodzą.
Olej to mineralny Lotos 15W40.

Dołożyłem filmik z tego stukania żeby było śmieszniej bardziej to słychać w kabinie niż przy silniku
http://www.youtube.com/watch?v=ywTR2C1e ... e=youtu.be
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Stukanie w silniku (chyba) przy rozgrzanym silniku

Post autor: cyborg »

Sprawdz co z tym zaplonem, jak ma ciezko przrzucic to mozesz miiec za wczesmy.. Podjedz do mechanika to ci za flaszke sprawdzi lampa stroboskopowa (tylko zdejmij wezyk od UFO podczas sprawdzania)
ODPOWIEDZ