nie wchodzi na obroty!

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
iveras
Maniak
Posty: 1068
Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1660813
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk

nie wchodzi na obroty!

Post autor: iveras »

Kiedy silnik jest zimny, na jedynce i dwójce ma problemy z wejściem na obroty. Naciskam na gaz, a on nic, dopiero po chwili dostaje boosta i przyspiesza. Kiedy jest już nagrzany wkręca się bez problemu. Pewien jestem jednak że po wymianie tego czegoś będzie chodził żwawiej. Tylko co mam wymienić???
If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
narcodrive

Post autor: narcodrive »

A nie jest tak że nie pali na wszystkie gary??? Ja tak mam jak jest mróz.
Zawdzięczam to nowym świecą Magneti Marelli. Nie polecam swoją drogą.
Na starych jak świat Boschach wszystko jest OK. Albo też kable wysokiego napięcia przebicie mają.
Awatar użytkownika
Przecinak
Junior
Posty: 336
Rejestracja: 19 sty śr, 2005 5:06 pm

Re: nie wchodzi na obroty!

Post autor: Przecinak »

iveras pisze:Kiedy silnik jest zimny, na jedynce i dwójce ma problemy z wejściem na obroty. Naciskam na gaz, a on nic, dopiero po chwili dostaje boosta i przyspiesza. Kiedy jest już nagrzany wkręca się bez problemu. Pewien jestem jednak że po wymianie tego czegoś będzie chodził żwawiej. Tylko co mam wymienić???
Dodam ze mam tak samo, z tym ze u mnie zapalila sie kilka razy kontrolka kompa :( W sobote wymienialem termostat i przy okazji poprawilem kilka stykow od roznych czujnikow efekt jest taki ze kontrolka sie juz nie zapala (choc to akurat moze byc przypadek) ale dlawienie jest dalej.
Szukalem zlacza diagnostycznego ktore wedlug ksiazki Etzholda powinna byc obok aku ale jej tam nie znalazlem, jest natomiast obok filtru paliwa jakas zielona i wyglada wlasnie na ta od kompa. Dzisiaj sprawdze czy da sie szczytac bledy i moze cos sie wyjasni.

Ale jakby ktos mial jakies konstruktywne wskazowki to tez jestem bardzo zainteresowany
Peugeot 205 GRIFFE :) Sliczny zielony i z sercem lwa :)
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
bonzo18

Post autor: bonzo18 »

Przecinak pisze:
iveras pisze:Kiedy silnik jest zimny, na jedynce i dwójce ma problemy z wejściem na obroty. Naciskam na gaz, a on nic, dopiero po chwili dostaje boosta i przyspiesza. Kiedy jest już nagrzany wkręca się bez problemu. Pewien jestem jednak że po wymianie tego czegoś będzie chodził żwawiej. Tylko co mam wymienić???
Dodam ze mam tak samo, z tym ze u mnie zapalila sie kilka razy kontrolka kompa :( W sobote wymienialem termostat i przy okazji poprawilem kilka stykow od roznych czujnikow efekt jest taki ze kontrolka sie juz nie zapala (choc to akurat moze byc przypadek) ale dlawienie jest dalej.
Szukalem zlacza diagnostycznego ktore wedlug ksiazki Etzholda powinna byc obok aku ale jej tam nie znalazlem, jest natomiast obok filtru paliwa jakas zielona i wyglada wlasnie na ta od kompa. Dzisiaj sprawdze czy da sie szczytac bledy i moze cos sie wyjasni.

Ale jakby ktos mial jakies konstruktywne wskazowki to tez jestem bardzo zainteresowany
komputer w wyniku niskiej temperatury czyta żle dane albo uszkodzony jest jakiś czujnik albo poprostu wyzeruj kompa :)
Awatar użytkownika
Przecinak
Junior
Posty: 336
Rejestracja: 19 sty śr, 2005 5:06 pm

Post autor: Przecinak »

bonzo18 pisze:komputer w wyniku niskiej temperatury czyta żle dane albo uszkodzony jest jakiś czujnik albo poprostu wyzeruj kompa :)
Do tego by sie przydala wlasnie ta wtyczka diagnostyczna (mozna chyba tez wyzerowac przez zdjecie klemy z aku na dluzszy czas choc nie jestem pewien) ale czy to ta zielona to nie wiem :(
Moze ktos ma GTI 1.9 na motronic'u i wie gdzie jest ta wtyczka?
Peugeot 205 GRIFFE :) Sliczny zielony i z sercem lwa :)
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
piotruś

Post autor: piotruś »

Witam!
Umnie zdarza sie to samo, czasami przy głębszym depnięciu lekko go dławi.( obr. 2000-3000)
Raz przy takich objawach zapaliła się lampka diagnostyczna na około 30sek i zgasła (było mokro, lał deszcz). Problem pojawia sie czasami i nie widze jakiejś systematyczności, na zimno i na ciepło też. Zczytanie kodów usterek na pewno nie przeszkodzi i może nakierować nasze poszukiwania. Najgorsze jest to że to może być wiele rzeczy. Wątpie czy ktoś byłby mi w stanie wskazać (na forum) konkretną usterkę. Myśle że sprawdzić trzeba układ wtrysku-czujniki, układ dolotu powietrza, zapłon-świece , przewody, może woda w paliwie -(zwłaszcza jak sie często jeżdzi na rezerwie) kto wie . Jeżeli ktoś ma jakąś sugestie to prosze o nią, przyda sie.
Pozdrawiam.
narcodrive

Post autor: narcodrive »

Od filtru paliwa bym zaczął
Awatar użytkownika
Przecinak
Junior
Posty: 336
Rejestracja: 19 sty śr, 2005 5:06 pm

Post autor: Przecinak »

narcodrive pisze:Od filtru paliwa bym zaczął
filtr nowy, swiece nowe, przewody nowe, kopulka i palec nowy wiec od strony zaplonu raczej ok
Peugeot 205 GRIFFE :) Sliczny zielony i z sercem lwa :)
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Awatar użytkownika
iveras
Maniak
Posty: 1068
Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1660813
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk

Post autor: iveras »

a może zawór powietrza? O ile jest coś takiego jak dodatkowy zawór powietrza, bo to mogłoby być to.
Świece mam nowe NGK, przewody i filtr do wymiany, ale dlaczego na ciepłym silniku jest ok?
If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
piotruś

Post autor: piotruś »

ale dlaczego na ciepłym silniku jest ok?
[/quote]
A czy jak odpalasz na zimno to włącza sie ssanie? jak nie to może komp nie widzi że silnik jest zimny - czujnik temperatury
Awatar użytkownika
Przecinak
Junior
Posty: 336
Rejestracja: 19 sty śr, 2005 5:06 pm

Post autor: Przecinak »

Wtyczke znalazlem i sprawdzilem czy aby napewno to jest ta wiec na przyszlosc:

- wtyczka diagnostyczna znajduje sie po stronie pasazera w rogu nadkola , obok filtra paliwa, zielona z dwoma kabelkami. :)

Niestety mimo usilnych prob nie udalo mi sie wprowadzic kompa w stan diagnostyczny :(
Moze ktos juz to robil i podzieli sie doswiadczeniami ?

Mam jeszcze pytanie odnosnie podwyzszonych obrotow biegu jalowego, jak dlugo powinny byc wyzsze przy zimnym silniku ?? Nawet jak mam temp ok 70 to trzyma na 1300-1400 obrotow i bardzo pomalu schodzi w dol :(
Peugeot 205 GRIFFE :) Sliczny zielony i z sercem lwa :)
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Awatar użytkownika
iveras
Maniak
Posty: 1068
Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1660813
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk

Post autor: iveras »

ssanie działa i wyłącza się po nagrzaniu silnika. Wydaje mi się, że to coś w silniku niestety. Słyszeliście cośo zaworze dodatkowego powietrza???
Co się tyczy diagnozowania błędów na kompie to nie mam zielonego pojęcia jak to się robi :) Potrzebny jest do tego program, nic więcej nie wiem.
If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
piotruś

Post autor: piotruś »

"Zawór powietrza dodatkowego stabilizuje prędkość obrotową silnika podczas fazy jego nagrzewania" - H.R.Etzold . Jeżeli chodzi o zczytanie samych kodów błędów to można to zrobić bez kompa, opis jest w książce ETZOLDA. (moge przeslac skan)
PZDR.
ODPOWIEDZ