Swap TU1M, tylko na co?
- peterp194
- Junior
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 maja pn, 2011 6:52 pm
- Posiadany PUG: 205 phII 1.1 TU1M Color Line
- Numer Gadu-gadu: 7770682
- Lokalizacja: Świerzowa Polska/Krosno
Swap TU1M, tylko na co?
Zaczynam powoli zastanawiać się nad zmianą silnika (bo wyglądu już nabrał) i mam mnóstwo dylematów. Generalnie zastanawiałem się nad kwestią - benzyna czy diesel?
Pewnie 3/4 użytkowników teraz oburzyło się tekstem diesel. No to teraz usprawiedliwienie - diesel spali 6-8 nawet przy dynamicznej jeździe, po tuningu spali 6-9. Kolejna sprawa to właśnie prostszy tuning.
Niestety w swapie na diesla boli mnie konieczność przerejestrowania itd.
Jeśli chodzi o silniki benzynowe:
Nie chcę już TU1M. Każdy domyśli się dlaczego. Myślałem nad TU3M - najbardziej dostępne, najtańsze rozwiązanie, bo z tego, co czytałem to nie trzeba wymieniać skrzyni. No i półosie też zostają. Brat mi coś wspominał, że w tych silnikach lubi wydmuchać uszczelkę pod głowicą - prawda to? Ostatecznie - jak jest z podnoszeniem mocy i spalaniem tego silnika?
Myślałem też o TU5JP, lub czymś podobnym z 106 lub saxo.
Pewnie 3/4 użytkowników teraz oburzyło się tekstem diesel. No to teraz usprawiedliwienie - diesel spali 6-8 nawet przy dynamicznej jeździe, po tuningu spali 6-9. Kolejna sprawa to właśnie prostszy tuning.
Niestety w swapie na diesla boli mnie konieczność przerejestrowania itd.
Jeśli chodzi o silniki benzynowe:
Nie chcę już TU1M. Każdy domyśli się dlaczego. Myślałem nad TU3M - najbardziej dostępne, najtańsze rozwiązanie, bo z tego, co czytałem to nie trzeba wymieniać skrzyni. No i półosie też zostają. Brat mi coś wspominał, że w tych silnikach lubi wydmuchać uszczelkę pod głowicą - prawda to? Ostatecznie - jak jest z podnoszeniem mocy i spalaniem tego silnika?
Myślałem też o TU5JP, lub czymś podobnym z 106 lub saxo.
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Swap TU1M, tylko na co?
Mój TU3MC/Z (ten z zeliwnym blokiem i elektronicznym zapłonem) pali między 6,5 a 8, przy czym to ostatnie to przy wariactwach takich jak jazda z v=180kmh (według GPS) przez dłuższy czas.
Uszczelki, owszem, wydmuchuje, ja już mam to za sobą. Ale czy nie jest to cechą charakterystyczna wszystkich TU?
Jeśli nie chcesz robić gruntownej wymiany hamulców, zawiasu itp. to chyba najrozsadniejsza, a na pewno najtańsza opcja.
MK
MK
Uszczelki, owszem, wydmuchuje, ja już mam to za sobą. Ale czy nie jest to cechą charakterystyczna wszystkich TU?
Jeśli nie chcesz robić gruntownej wymiany hamulców, zawiasu itp. to chyba najrozsadniejsza, a na pewno najtańsza opcja.
MK
MK
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Swap TU1M, tylko na co?
Uszczelki, owszem, wydmuchuje
Nie wiem co wy z tym wydmuchiwaniem.. Wszystkie auta zagazowane "wydmuchuja" po przebiegu zblizonym do 100 000 km, moj XS wydmuchal po 90 od zagazowania, i tyle.. Nie slyszalem zeby akurat te silniki mialy jakies wieksze problemy z uszczelkami..
-
- Junior
- Posty: 114
- Rejestracja: 30 lip czw, 2009 12:54 pm
- Posiadany PUG: Jest 205 1.1 look był 205 GL 1.0 TU9A
- Numer Gadu-gadu: 8279577
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Swap TU1M, tylko na co?
Maja maja , a z mojich obserwacji wynika ze sa wrażliwe na przeganie (czesto jest to wina termostatu) a raczej na nawet troche przekroczaoną teperatureNie slyszalem zeby akurat te silniki mialy jakies wieksze problemy z uszczelkami..
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Swap TU1M, tylko na co?
Moje TU3M już kilka razy miałem "przyjemność" nagrzać do 110 i więcej stopni (rekord to jak się jakoś w korku zagapiłem na okolicę, a tu wskazówka zaczęła się opierać maksymalnie na czerwonym polu - okazało się, że kable od wentylatora mi się przetarły) i uszczelka nadal fabryczna jakoś, a nalatane ma silnik ok 350 kkm.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio


-
- Junior
- Posty: 114
- Rejestracja: 30 lip czw, 2009 12:54 pm
- Posiadany PUG: Jest 205 1.1 look był 205 GL 1.0 TU9A
- Numer Gadu-gadu: 8279577
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Swap TU1M, tylko na co?
Jak w dowcipie ciesz sie ciesz juz niedługo
heheeh
A na poważnie wydaje mi sie ze kluczowym czynnikiem jest czas trwania tego procederu, pozatym moze masz po prostu szczescie

A na poważnie wydaje mi sie ze kluczowym czynnikiem jest czas trwania tego procederu, pozatym moze masz po prostu szczescie

- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Swap TU1M, tylko na co?
Nie zagazowałem przecież cabrioleta...cyborg pisze:Uszczelki, owszem, wydmuchuje
Nie wiem co wy z tym wydmuchiwaniem.. Wszystkie auta zagazowane "wydmuchuja" po przebiegu zblizonym do 100 000 km, moj XS wydmuchal po 90 od zagazowania, i tyle.. Nie slyszalem zeby akurat te silniki mialy jakies wieksze problemy z uszczelkami..
