Swap TU1M, tylko na co?

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
peterp194
Junior
Posty: 251
Rejestracja: 16 maja pn, 2011 6:52 pm
Posiadany PUG: 205 phII 1.1 TU1M Color Line
Numer Gadu-gadu: 7770682
Lokalizacja: Świerzowa Polska/Krosno

Swap TU1M, tylko na co?

Post autor: peterp194 »

Zaczynam powoli zastanawiać się nad zmianą silnika (bo wyglądu już nabrał) i mam mnóstwo dylematów. Generalnie zastanawiałem się nad kwestią - benzyna czy diesel?
Pewnie 3/4 użytkowników teraz oburzyło się tekstem diesel. No to teraz usprawiedliwienie - diesel spali 6-8 nawet przy dynamicznej jeździe, po tuningu spali 6-9. Kolejna sprawa to właśnie prostszy tuning.
Niestety w swapie na diesla boli mnie konieczność przerejestrowania itd.

Jeśli chodzi o silniki benzynowe:
Nie chcę już TU1M. Każdy domyśli się dlaczego. Myślałem nad TU3M - najbardziej dostępne, najtańsze rozwiązanie, bo z tego, co czytałem to nie trzeba wymieniać skrzyni. No i półosie też zostają. Brat mi coś wspominał, że w tych silnikach lubi wydmuchać uszczelkę pod głowicą - prawda to? Ostatecznie - jak jest z podnoszeniem mocy i spalaniem tego silnika?
Myślałem też o TU5JP, lub czymś podobnym z 106 lub saxo.
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: Swap TU1M, tylko na co?

Post autor: MichalKowalski »

Mój TU3MC/Z (ten z zeliwnym blokiem i elektronicznym zapłonem) pali między 6,5 a 8, przy czym to ostatnie to przy wariactwach takich jak jazda z v=180kmh (według GPS) przez dłuższy czas.

Uszczelki, owszem, wydmuchuje, ja już mam to za sobą. Ale czy nie jest to cechą charakterystyczna wszystkich TU?

Jeśli nie chcesz robić gruntownej wymiany hamulców, zawiasu itp. to chyba najrozsadniejsza, a na pewno najtańsza opcja.

MK


MK
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Swap TU1M, tylko na co?

Post autor: cyborg »

Uszczelki, owszem, wydmuchuje

Nie wiem co wy z tym wydmuchiwaniem.. Wszystkie auta zagazowane "wydmuchuja" po przebiegu zblizonym do 100 000 km, moj XS wydmuchal po 90 od zagazowania, i tyle.. Nie slyszalem zeby akurat te silniki mialy jakies wieksze problemy z uszczelkami..
Pablo
Junior
Posty: 114
Rejestracja: 30 lip czw, 2009 12:54 pm
Posiadany PUG: Jest 205 1.1 look był 205 GL 1.0 TU9A
Numer Gadu-gadu: 8279577
Lokalizacja: SZCZECIN

Re: Swap TU1M, tylko na co?

Post autor: Pablo »

Nie slyszalem zeby akurat te silniki mialy jakies wieksze problemy z uszczelkami..
Maja maja , a z mojich obserwacji wynika ze sa wrażliwe na przeganie (czesto jest to wina termostatu) a raczej na nawet troche przekroczaoną teperature
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Swap TU1M, tylko na co?

Post autor: DJPreZes »

Moje TU3M już kilka razy miałem "przyjemność" nagrzać do 110 i więcej stopni (rekord to jak się jakoś w korku zagapiłem na okolicę, a tu wskazówka zaczęła się opierać maksymalnie na czerwonym polu - okazało się, że kable od wentylatora mi się przetarły) i uszczelka nadal fabryczna jakoś, a nalatane ma silnik ok 350 kkm.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Pablo
Junior
Posty: 114
Rejestracja: 30 lip czw, 2009 12:54 pm
Posiadany PUG: Jest 205 1.1 look był 205 GL 1.0 TU9A
Numer Gadu-gadu: 8279577
Lokalizacja: SZCZECIN

Re: Swap TU1M, tylko na co?

Post autor: Pablo »

Jak w dowcipie ciesz sie ciesz juz niedługo :) heheeh
A na poważnie wydaje mi sie ze kluczowym czynnikiem jest czas trwania tego procederu, pozatym moze masz po prostu szczescie :)
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: Swap TU1M, tylko na co?

Post autor: MichalKowalski »

cyborg pisze:
Uszczelki, owszem, wydmuchuje

Nie wiem co wy z tym wydmuchiwaniem.. Wszystkie auta zagazowane "wydmuchuja" po przebiegu zblizonym do 100 000 km, moj XS wydmuchal po 90 od zagazowania, i tyle.. Nie slyszalem zeby akurat te silniki mialy jakies wieksze problemy z uszczelkami..
Nie zagazowałem przecież cabrioleta... ;-)
ODPOWIEDZ