Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm
- lexy
 - Nowicjusz
 - Posty: 87
 - Rejestracja: 12 mar pn, 2012 10:14 pm
 - Posiadany PUG: Junior, Roland Garros Cabrio
 - Numer Gadu-gadu: 2478004
 - Lokalizacja: Cieszyn
 - Kontakt:
 
Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm
witam, mam od jakiegos czasu puga z silnikiem 954 ccm i instalacja LPG. Auto po dluzszym postoju (dluzszym niz 15 min) pali na dotyk ale kiedy go zgasze i za min chce go odpalic to juz silniczek troche musi sie nakrecic zanim odpali. Poza tym z rury wydechowej wydobywa sie straszny smrod spalenizny i gazu taki wredny ze po wjechaniu samochodem do garazu musze go z 30 min wietrzyc bo s ie idzie udusic. Bylem jakis czas temu u gazownika i ustawial mi gaz (wartosc CO w granicach 0,3-0,7) ale samochodzik pali 10-11/100km troche duzo jak na taka pojemnosc. Nie ubywa mi plynu z chlodnicy a olej dolewam jakies 0,5 l na 3000 km. Co moze byc przyczyna tego smrodu? ( w komorze silnika nie czuc nic) i tak wysokiego spalania?? (reduktor ma 7 lat)
			
			
									
						
										
						- 
				borek_wpr
 - Uzalezniony
 - Posty: 844
 - Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Pruszków
 
Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm
LPG czy PB ?samochodzik pali 10-11/100km
Mój Junior w mieście potrafi spalić 7do8 litrów LPG.Światła ,korki i inne utrudnienia drogowe nie licząc stylu jazdy. W trasie 6,2 litra LPG/100km. przy prędkości 90 do 100 km/h i niecałych 2000 obr./min.
Benzynę trudno mi ocenić gdyż zimny silnik wymagający ssania spala tyle ile jest mu potrzebne a po nagrzaniu silnika przełączam na LPG.Kiedyś w trasie palił 5,7 litra PB a w mieście ok.7l/100km.
Uzupełnianie oleju- 0,5 litra na 3000km. To stanowczo za dużo. Książkowo to max. 0,1 l. na 1000km.
Może przepuszczają uszczelniacze zaworów lub pierścienie tłoków- stąd zapach spalonego oleju.
Generalnie nim ustawi się LPG silnik musi być sprawny mechanicznie i wyregulowany dla PB, czyli gaźnik, luz zaworowy. 0,2mm.dolot i 0,4mm.wylot.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
			
						- lexy
 - Nowicjusz
 - Posty: 87
 - Rejestracja: 12 mar pn, 2012 10:14 pm
 - Posiadany PUG: Junior, Roland Garros Cabrio
 - Numer Gadu-gadu: 2478004
 - Lokalizacja: Cieszyn
 - Kontakt:
 
Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm
jezdze tylko na LPG (odpalanie i jazda) na benzynie ostatnio jechalem moze z rok temu jak mi gazu braklo 
			
			
									
						
										
						- BzyQ
 - Uzalezniony
 - Posty: 568
 - Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
 - Posiadany PUG: chyba Ty
 - Numer Gadu-gadu: 4534544
 - Lokalizacja: Kraków
 
Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm
A odpalasz na gazie  
  Jak tak to nie dziwie się że olej łyka , uszczelniacze zaworowe musiały podziękować .
			
			
									
						
							2.9 V6 ot co !
			
						- lexy
 - Nowicjusz
 - Posty: 87
 - Rejestracja: 12 mar pn, 2012 10:14 pm
 - Posiadany PUG: Junior, Roland Garros Cabrio
 - Numer Gadu-gadu: 2478004
 - Lokalizacja: Cieszyn
 - Kontakt:
 
Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm
tak tylko i wylacznie na gazie, rozumiem ze jesli od dzisiaj bede odpalac na benzynie to juz mi nic dobrego nie przyniesie tak?
			
			
									
						
										
						- TO-MI
 - Maniak
 - Posty: 1273
 - Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
 - Posiadany PUG: XU9J4
 - Numer Gadu-gadu: 604584106
 - Lokalizacja: Krosno/okol
 
Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm
ja to tak widzelexy pisze: olej dolewam jakies 0,5 l na 3000 km. Co moze byc przyczyna tego smrodu? ( w komorze silnika nie czuc nic) i tak wysokiego spalania?? (reduktor ma 7 lat)
reduktor zapewne nie wyrabia jak 7 lat nie ruszany i odpalasz na gazie
oleju to powiedzmy że w normie o ile dobrze zaobserwowane
membrany sztywne gazu za dużo i nie możesz odpalić bo go zalewa a do tego pali więcej i spaliny śmierdzą i jeszcze lekki dodatek oleju to może przyduszać
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? 
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
			
						http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- BzyQ
 - Uzalezniony
 - Posty: 568
 - Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
 - Posiadany PUG: chyba Ty
 - Numer Gadu-gadu: 4534544
 - Lokalizacja: Kraków
 
Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm
Temat odpalania na gazie przerabiałem na Skodzie Favorit, ciotka tylko i wyłącznie odpalała na gazie więc silnik się nie dogrzewał. Zaczął brać olej i ciężko odpalać na gazie, jak ją rozbierałem na części to gniazda zaworowe były wypalone.
			
			
									
						
							2.9 V6 ot co !
			
						- lexy
 - Nowicjusz
 - Posty: 87
 - Rejestracja: 12 mar pn, 2012 10:14 pm
 - Posiadany PUG: Junior, Roland Garros Cabrio
 - Numer Gadu-gadu: 2478004
 - Lokalizacja: Cieszyn
 - Kontakt:
 
Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm
a tak przy okazji: chce kupic filt oleju i powietrza ale nie wiem ktory typ silnika mam ?? rocznik auta 1990 1.0 junior vin VF320CC1123806196 jak to rozszyfrowac bo na silniku nic niepisze a wg opisu pasuje mi XV8 i TU9 ??
			
			
									
						
										
						- BzyQ
 - Uzalezniony
 - Posty: 568
 - Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
 - Posiadany PUG: chyba Ty
 - Numer Gadu-gadu: 4534544
 - Lokalizacja: Kraków
 
Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm
Przy TU łapa silnika jest obok kielicha a przy XY jest za prawym reflektorem, niema oznaczenia silnika XV może być za to XU ale to raczej nie 1.0   .
			
			
													
					Ostatnio zmieniony 01 maja wt, 2012 10:07 pm przez BzyQ, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
							2.9 V6 ot co !
			
						- TO-MI
 - Maniak
 - Posty: 1273
 - Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
 - Posiadany PUG: XU9J4
 - Numer Gadu-gadu: 604584106
 - Lokalizacja: Krosno/okol
 
Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm
akurat silniki skody to uwielbiają olejBzyQ pisze:Temat odpalania na gazie przerabiałem na Skodzie Favorit, ciotka tylko i wyłącznie odpalała na gazie więc silnik się nie dogrzewał. Zaczął brać olej i ciężko odpalać na gazie, jak ją rozbierałem na części to gniazda zaworowe były wypalone.
jak odpalasz na gazie to membrany szybciej dostają po dupie i jak w pore nie wyregulujesz to może podpalić zawory (zuboży mieszanke to i ciężko odpala i zawory wypala
ja tam poldasa odpalałem z gazu przy -20 i jakoś zaworów nie powypalało (zbiornika benzyny nie miałem
trzeba troszke więcej dbać o instalacje LPG (regulacje itp.) niż tylko montaż i przeglądy gwarancyjne
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? 
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
			
						http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- lexy
 - Nowicjusz
 - Posty: 87
 - Rejestracja: 12 mar pn, 2012 10:14 pm
 - Posiadany PUG: Junior, Roland Garros Cabrio
 - Numer Gadu-gadu: 2478004
 - Lokalizacja: Cieszyn
 - Kontakt:
 
Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm
dobra bede odpalac na PB i dam mu z 5 min zeby pochodzilo na benzynie, potem wale mu LPG 
			
			
									
						
										
						- TO-MI
 - Maniak
 - Posty: 1273
 - Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
 - Posiadany PUG: XU9J4
 - Numer Gadu-gadu: 604584106
 - Lokalizacja: Krosno/okol
 
Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm
teraz to już "po ptokach" jak reduktor sie nie da poprawnie  wyregulować 
jeśli faktycznie ma z 7 lat i nie ruszany to albo regeneracja albo nowy i wtedy regulacja
			
			
									
						
							jeśli faktycznie ma z 7 lat i nie ruszany to albo regeneracja albo nowy i wtedy regulacja
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? 
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
			
						http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- Manwe
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 2013
 - Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
 - Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
 - Numer Gadu-gadu: 7424729
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Re: Śmierdzi z rury i duuuuzo! pali 954ccm
Bzyq kolejny slepy sstrzal bo owszem istnieje cos takiego jak silnik XV i jest to mniejsze XY, ale z tego co wiem to w juniorach nie wystepowaly juz lezaki 
			
			
									
						
							
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1