TU - budowa, modyfikacje oraz mix 1.1 i 1.4
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
TU - budowa, modyfikacje oraz mix 1.1 i 1.4
Witam.
Poszukuję źródła szczegółowych informacji na temat silników TU - ich budowy, parametrów technicznych i modyfikacji.
Nie ukrywam, że poza prostymi czynnościami obsługowymi nie wiem zbyt dużo na ten temat, jednak chciałbym się dowiedzieć więcej.
Na temat czujników zdobyłem trochę wiedzy i informacji walcząc z moim TU3M.
Linki, tytuły książek wartych przestudiowania oraz rzeczowe porady chętnie przyjmę.
Chodzi mi np po głowie blok 1.1 z głowicą od 1.4 - czy jest to dobry pomysł?
Jakie efekty da takie rozwiązanie?
Pozdrawiam.
P.S.
Oczywiście zaglądałem do tematu o silniku Orfistera - "Robota mojej czapy".
Poszukuję źródła szczegółowych informacji na temat silników TU - ich budowy, parametrów technicznych i modyfikacji.
Nie ukrywam, że poza prostymi czynnościami obsługowymi nie wiem zbyt dużo na ten temat, jednak chciałbym się dowiedzieć więcej.
Na temat czujników zdobyłem trochę wiedzy i informacji walcząc z moim TU3M.
Linki, tytuły książek wartych przestudiowania oraz rzeczowe porady chętnie przyjmę.
Chodzi mi np po głowie blok 1.1 z głowicą od 1.4 - czy jest to dobry pomysł?
Jakie efekty da takie rozwiązanie?
Pozdrawiam.
P.S.
Oczywiście zaglądałem do tematu o silniku Orfistera - "Robota mojej czapy".
-
- Nowicjusz
- Posty: 92
- Rejestracja: 17 wrz ndz, 2006 6:54 pm
- Posiadany PUG: 406 2.1 td familiale
- Numer Gadu-gadu: 8397047
- Login tlen: 3173277
- Lokalizacja: sosnowiec
Re: TU - budowa, modyfikacje oraz mix 1.1 i 1.4
własnie dokonaliśmy z bratem przekładki głowicy z 1.1 do 1.4 i w sumie poza wałkiem rozrządu nie ma różnicy.
Autotransporter nie laweta......
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TU - budowa, modyfikacje oraz mix 1.1 i 1.4
A jak jest z wielkością zaworów?
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: TU - budowa, modyfikacje oraz mix 1.1 i 1.4
a jak wygląda sprawa z paskiem rozrządu???w 1.4 chyba jest wiecej zębów??
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: TU - budowa, modyfikacje oraz mix 1.1 i 1.4
Tak, jest więcej zębów. Poza tym pozostałe elementy rozrządu są identyczne.
- dominik19866
- Junior
- Posty: 244
- Rejestracja: 31 maja czw, 2007 2:48 pm
- Posiadany PUG: RG cabrio + RG
- Numer Gadu-gadu: 6499027
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: TU - budowa, modyfikacje oraz mix 1.1 i 1.4
Witam pilnie potrzebuje informacji na temat różnicy wałów tych dwóch silników są różnice w grubości? czy tylko skoku?
- HideoOSW
- Junior
- Posty: 269
- Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: TU - budowa, modyfikacje oraz mix 1.1 i 1.4
Odkopuje temat ponieważ rozbieramy z bratem jego rozbitego Xs'a z silnikiem TU3M, i w ten sposób mam możliwość przełożyć głowicę do mojego Winnerka TU1M. Pytanie czy taki mariaż bloku z głowicą wpłynie jakoś na poprawę osiągów? Głowica TU3M ma chyba inny wałek, więc jest możliwe że ma on dłuższe czasy otwarcia zaworów. Wyczytałem już że pasek rozrządu trzeba by dać od TU3, Jedyny problem jaki widze to to że moje TU1M jest na osprzęcie marelli i mam elektroniczny zapłon, W tym TU3M jest osprzet Boscha i zapłon elektromechaniczny z palcem i kopułką Czy ktoś wie czy to się może udać? Zwłaszcza iż szkoda głowicy, bo jest w dużo lepszym stanie niż moja w TU1M, którą musiał bym już splanować i wymienić uszczelniacze zaworowe.
Ostatnio zmieniony 24 maja czw, 2012 11:19 am przez HideoOSW, łącznie zmieniany 1 raz.
1991 GTI [M0TW]
1993 WINNER [M0MY]
1992 XS [P3XY] RIP
1993 WINNER [M0MY]
1992 XS [P3XY] RIP
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: TU - budowa, modyfikacje oraz mix 1.1 i 1.4
Chyba zaworowe...HideoOSW pisze: i wymienić uszczelniacze zapłonowe.
Skąd informacja, że pasek rozrządu musi być z TU3M?
Te dwa silniki różnią się wysokością bloku, więc jeśli blok zostawiasz ten sam, to wydaje mi się, że potrzebny będzie dotychczasowy pasek z TU1M.
Największym plusem byłyby zawory, bo zdaje się że w silniku 1.4 ich średnice są większe.
- HideoOSW
- Junior
- Posty: 269
- Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: TU - budowa, modyfikacje oraz mix 1.1 i 1.4
Oczywiście że zaworowe
Hmm no tak, na logike biorąc to pasek zostaje z TU1M, masz racje, wyczytałem gdzieś tutaj na forum o pasku od 1.4 ale teraz przeczytałem dokładnie to było o swapie głowicy tu1m do bloku tu3m wiec zgadzalo by się.
Czy ktoś może potwierdzić że zawory są większe w głowicy tu3m?
I czy będzie to działalo na osprzęcie z TU1M + elektroniczny zapłon?
Hmm no tak, na logike biorąc to pasek zostaje z TU1M, masz racje, wyczytałem gdzieś tutaj na forum o pasku od 1.4 ale teraz przeczytałem dokładnie to było o swapie głowicy tu1m do bloku tu3m wiec zgadzalo by się.
Czy ktoś może potwierdzić że zawory są większe w głowicy tu3m?
I czy będzie to działalo na osprzęcie z TU1M + elektroniczny zapłon?
1991 GTI [M0TW]
1993 WINNER [M0MY]
1992 XS [P3XY] RIP
1993 WINNER [M0MY]
1992 XS [P3XY] RIP
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TU - budowa, modyfikacje oraz mix 1.1 i 1.4
To ja dorzucę trzy grosze do tematu, który zapoczątkowałem.
Wtrysk Magneti Marelli jest o wiele bardziej rozbudowany i nowocześniejszy niż ten Boscha. MM do wyliczenia dawki paliwa bierze informacje z tych czujników co Bosch plus dodatkowo MAP-sensora (czyli rozwiązanie lepsze niż przepływka w GTI) oraz czujnika położenia wału. Na plus w MM można zaliczyć też zapłon sterowany elektronicznie.
Jeśli chodzi o zawory to ssące w TU1M i TU3M są takie same*, natomiast wydechowe są różne.
ssące TU1M 36,7 x 112,8 x 7 mm
ssące TU3M 36,7 x 112,8 x 7 mm
wydechowe TU1M 29,2 x 112,6 x 7 mm
wydechowe TU3M 31,3 x 111,5 x 7 mm
*W TU3M chodzi o przypadek zaworów z jednym "rowkiem" na trzonku, w przypadku trzech "rowków" wymiary są trochę inne.
Różnice w wałkach zapewne występują. Jakie? Nie wiem, trzeba by poszukać w necie.
We wszystkich silnikach z monowtryskiem, montowanych w Peugeot 205, jest taka sama pompa paliwa. Nie ma znaczenia czy to TU1M, TU3M czy XU5M (Ten silnik 1.6 ma też wtrysk MM).
Czy wtrysk z 1.1 będzie wstanie dostarczyć odpowiednio dużo paliwa? To zależy od wydajności wtryskiwacza, bo komputer raczej powinien sobie poradzić z korekcją składu mieszanki. Można porównać same wtryskiwacze z 1.1 i 1.6, może są podobne i dało by się w razie czego zaadaptować taki z XU5M.
Wtrysk Magneti Marelli jest o wiele bardziej rozbudowany i nowocześniejszy niż ten Boscha. MM do wyliczenia dawki paliwa bierze informacje z tych czujników co Bosch plus dodatkowo MAP-sensora (czyli rozwiązanie lepsze niż przepływka w GTI) oraz czujnika położenia wału. Na plus w MM można zaliczyć też zapłon sterowany elektronicznie.
Jeśli chodzi o zawory to ssące w TU1M i TU3M są takie same*, natomiast wydechowe są różne.
ssące TU1M 36,7 x 112,8 x 7 mm
ssące TU3M 36,7 x 112,8 x 7 mm
wydechowe TU1M 29,2 x 112,6 x 7 mm
wydechowe TU3M 31,3 x 111,5 x 7 mm
*W TU3M chodzi o przypadek zaworów z jednym "rowkiem" na trzonku, w przypadku trzech "rowków" wymiary są trochę inne.
Różnice w wałkach zapewne występują. Jakie? Nie wiem, trzeba by poszukać w necie.
We wszystkich silnikach z monowtryskiem, montowanych w Peugeot 205, jest taka sama pompa paliwa. Nie ma znaczenia czy to TU1M, TU3M czy XU5M (Ten silnik 1.6 ma też wtrysk MM).
Czy wtrysk z 1.1 będzie wstanie dostarczyć odpowiednio dużo paliwa? To zależy od wydajności wtryskiwacza, bo komputer raczej powinien sobie poradzić z korekcją składu mieszanki. Można porównać same wtryskiwacze z 1.1 i 1.6, może są podobne i dało by się w razie czego zaadaptować taki z XU5M.
- HideoOSW
- Junior
- Posty: 269
- Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: TU - budowa, modyfikacje oraz mix 1.1 i 1.4
Dzięki, bardzo przydatne informacje:)cejot pisze:To ja dorzucę trzy grosze do tematu, który zapoczątkowałem.
1991 GTI [M0TW]
1993 WINNER [M0MY]
1992 XS [P3XY] RIP
1993 WINNER [M0MY]
1992 XS [P3XY] RIP
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: TU - budowa, modyfikacje oraz mix 1.1 i 1.4
Mam wtrysk z 1.1 i 1.6 i jak znajdę chwilę, mogę je rozebrać aby porównać wtryskiwaczecejot pisze:Można porównać same wtryskiwacze z 1.1 i 1.6, może są podobne i dało by się w razie czego zaadaptować taki z XU5M.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- tomek05229
- Junior
- Posty: 400
- Rejestracja: 08 maja sob, 2010 10:54 am
- Posiadany PUG: 205 Forever '95
- Numer Gadu-gadu: 11234915
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski /Wa-wa
Re: TU - budowa, modyfikacje oraz mix 1.1 i 1.4
A orientuje się ktoś czy dużo zachodu jest z przełożeniem elektronicznego osprzętu MM (z TU1) do TU3 który był na kopułce Boscha? o ile jest to możliwe oczywiście
- smiechoo
- Junior
- Posty: 261
- Rejestracja: 01 lip wt, 2008 10:55 am
- Posiadany PUG: XS 1.4 TU3M ---> TU3S + LPG
- Numer Gadu-gadu: 5774709
- Lokalizacja: 3city
Re: TU - budowa, modyfikacje oraz mix 1.1 i 1.4
banał wszystko montujesz tak samo jak w 1.1 tylko musisz miec kompa od 1.4 i monowtrysk od 1.4 i gra gitara, na gratach od 1.1 tez bedzie chodzic ale bedzie ci zamulal troche
- HideoOSW
- Junior
- Posty: 269
- Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: TU - budowa, modyfikacje oraz mix 1.1 i 1.4
A da się łatwo zdemontować palec rozdzielacza i zamontować w tym miejscy elektronika? trzeba bedzie coś zaślepić w głowicy pewnie? Ja nigdy tego nie rozbierałem.
Bo mam głowicę od TU3M i chciałbym ją zamontować w TU1 jak wyżej cejot napisał ma większe zawory wydechowe.
Bo mam głowicę od TU3M i chciałbym ją zamontować w TU1 jak wyżej cejot napisał ma większe zawory wydechowe.
1991 GTI [M0TW]
1993 WINNER [M0MY]
1992 XS [P3XY] RIP
1993 WINNER [M0MY]
1992 XS [P3XY] RIP