wykonalem nowa poduszke silnika bo gumowa poszla za psami:D
Material to elastomer poliuretanowy w najtwardszej wersji
zastosowalem tez pewnien patent aby poduszka nie wysuwała sie z lapy.
Jezeli ktos bedzie chetny moge odsprzedac material bo troche mi zostalo
jutro postaram sie dodac zdjecia air boxa i przeróbek miski...
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
No to odczujesz różnicę. Ja trochę jeździłem na ertalonowej a potem zrobiłem sobie litą gumową. Na razie się nie rozwaliła i jest sztywno a jednak wibracje mniejsze. Jak się rozwali wrócę do ertalonu. Twoja ładniej wygląda bo żółta (sportowa).
PS. trochę szkoda by robić z tego tuleje wahaczy, dużo musiałbyś toczyć, szkoda materiału
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
mam zrobiony catch tank i dlatego musze jeden przewod odlaczyc i nim wlac olej.
nie moge dac glebszej miski bo mam zaraz plyte, moze centymetr nizej. Nastepny mod to drenaż glowicy i kolektor z rs
dlugo nie uaktualniałem tematu bo troche sie sprzęt popsuł
bedac na zawodach zabrakło smarowania z nieznanego powodu i motor przytarlo:(
jak dlugo nie bylo smarowanie nie jestem w stanie powiedziec, ale silnik pracowal w zakresie 6-7,5 tys/obr.
zebraliśmy sie do domu i oto co zobaczyłem:
zatarlo wszystkie 4 panewki korbowe, ale zadnej sie nie obrocilo
panewki glowne ok
co dziwne, cisnienia oleju nie bylo jak by w pompie zawiesil/zatarl sie zawor zwrotny, bo innego wytłumaczenia nie widze(auto nie mialo smarowania przy jezdzie na wprost)
Poczatkowo z xtrackiem myslelismy ze wleci nowy wal i jazda dalej na nastepne zawody, jednak nie bylo tak kolorowo
po zdjeciu pokrywy zaworow szok! pelo opilkow z zatartych panewek w glowicy!
poprzycierane walki rozrzadu ogolnie rozpier*****
wyciagamy tloki a w tlokach nieszczęsne kawalki panewek ktore uszkodzily tuleje jak i tloki...(natrysk oleju na denko tloka zrobil swoje)
caly silnik zlom
ostatnia nadzieja w bloku ktory szczesliwie okazal sie prosty, cala reszta w zlom albo do regeneracji.
teraz czas na pytanie - jak opilki z panewek znalazly sie w glowicy i na tlokach skoro pompa nie dawala zadnego cisnia? filtr oleju czysty....
dobra jedziemy z koksem!
zamowilem-znalazlem:
korby od stefa w idealnym stanie bo moje pokrzywiło i przegrzało - raz jeszcze dzieki Stefan!
wal z mi16 korby w nominale, glowne 1szlif
nowe pierscienie
nowe tuleje ( 8v)
panewki i uszczelniacze itp itd
pompe oliwy z silnika xu10... w kpl z wiekszym kolkiem i lancuszkiem
wjechala miska glebsza o 15mm + 3 przegrody (2 w misce i jedna na pompie)
przerobilem smok pompy oleju
dodatkowy drenaż glowicy po obu jej stronach aby olej nie zalegal w glowicy
uszczelinlem polaczenie blok pompa oliwy
powiekszylem otwory w uszczelce glowicy ktorymi przeplywa olej do bloku( standardowo otwor jest 4 razy mniejszy niz kanal glowica-blok)
kupilem po namowie stefa dodatkowy mechaniczy czujnik cisnienia oleju oraz wykonalem stosowny adapter
olej jaki bedzie docelowo to LIQUI MOLY RACE TECH GT1 10W60 + ceramizer (juz nie bedzie problemu z niskim cisnieniem oleju przy rozgrzanym silniku)
kozystajac z okazji ze motor poza buda to pocielismy razem z xtrackiem w prowork komore silnika aby zmiescic kolektor z XU10J4RS
wykonalem nowa flansze wydechowa ale juz zamiast 8 kanalow, 4 "fasole"
przerobiona uszczelka + delikatnie powiekszone kanaly ssace i wydechowe w celu lepszego spasowania z kolektorem in i ex
przejsciowka z glowicy mi16 na kolektor RS. zdjecia flanszy i kolektora niebawem
graty do skladania silnika
aktualnie silnik poskladany juz siedzi w aucie. zostalo zespawac wydech i troche jeszcze pociac auto( o tym jutro bo juz wiecej zdj nie moge wstawic:P)