205 Forever GTI-6

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Prawdę mówią Ci, którzy twierdzą że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Po raz kolejny padłem ofiarą tego oto apetytu :) Prawie nowe elipsy JBL GTO ustąpiły miejsca naprawdę konkretnym głośnikom Polk Audio MMC690. Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania.. Apetyt zaspokojony... Ciekawe na jak długo..
Polk Audio MMC690 II.jpg
Polk Audio MMC690.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
tomek05229
Junior
Posty: 400
Rejestracja: 08 maja sob, 2010 10:54 am
Posiadany PUG: 205 Forever '95
Numer Gadu-gadu: 11234915
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski /Wa-wa

Re: 205 Forever GTI

Post autor: tomek05229 »

MOMO Series :D :D :D :D no nieźle pojechałeś :D słyszałem o nich same dobre rzeczy..ale ich samych jeszcze nie :D mam nadzieję że niedługo będzie okazja bo wyglądają super :) nie sądziłem tylko że tak szybko urośnie Ci apetyt :D :P :D
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: 205 Forever GTI

Post autor: PrezesBednarz »

Gdzie będą siedzieć?
Awatar użytkownika
peterp194
Junior
Posty: 251
Rejestracja: 16 maja pn, 2011 6:52 pm
Posiadany PUG: 205 phII 1.1 TU1M Color Line
Numer Gadu-gadu: 7770682
Lokalizacja: Świerzowa Polska/Krosno

Re: 205 Forever GTI

Post autor: peterp194 »

No lepiej, lepiej. Szczerze mówiąc byłem nieco zniesmaczony JBLem :P
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

W ostatnim czasie w aucie niewiele zmian. Nowa antena, nowe wycieraczki, choinka o zapachu kokosa ;) Co dziwne.. połączenie tych trzech wyżej wymienionych elementów sprawiało iż miałem wrażenie.. że auto jest naprawdę szybkie...

Lamborghini Murcielago uświadomiło mi że jest nieco inaczej..
205 Forever GTI vs Lamborghini Murcielago.jpg
Przyjemnego oglądania :)

http://www.youtube.com/watch?v=8WuzFMP5hn8&feature=plcp
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: 205 Forever GTI

Post autor: PrezesBednarz »

Haku, byś go wyjął spokojnie, tylko zlamiłeś że nie było redukcji...

Tamten zwalił i odszedł :P
Awatar użytkownika
MiceK
Maniak
Posty: 1969
Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
Numer Gadu-gadu: 1295187
Lokalizacja: Warszawa/okolice
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: MiceK »

Miota nim jak szatan :twisted:

Może samego mistrza goniłeś? 8)7
http://moto.gadu-gadu.pl/57657640093879 ... b02a01bc4c
parking lotnisko modlin http://lotnisko-modlin.org/
taxi lotnisko modlin http://taxitransfer24h.pl/
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

No dobra - czas wykorzystać kilka dni wolnego jakie mam przed sobą i nadrobić trochę zaległości w temacie. Śnieg i minusowa temperatura nie zachęcają do spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu, także możecie liczyć na kolejną porcję nowości, a od czasu ostatniego wpisu trochę się zmieniło.

1. Mocy przybywaj - czyli jak odzyskałem zaginione konie :)

Mała podróż w czasie - sierpień 2010, Borki, Ogólnopolski zlot Peugeot Klub Polska, licznie reprezentowany również przez naszą forumową załogę. Na miejscu oprócz oczywistych atrakcji w postaci lejącego się zewsząd piwa, zagryzanego kiełbasą lepiej lub gorzej upieczoną nad ogniskiem, znalazła się również mobilna hamownia, na której to wiele osób postanowiło sprawdzić ile z wpisanych w dowód rejestracyjny koni mechanicznych ostało się po wieloletniej eksploatacji. Wśród nich również ja :)
hamownia 3.JPG
hamownia 4.jpg
hamownia 2.JPG
Wynik: + 29.5 konia więcej niż w dowodzie! Rewelacja - pomyślą niektórzy :) Był w tym wszystkim tylko jeden mały szkopuł. W dowodzie mojego puga, w pozycji pojemność silnika w dalszym ciągu widnieje zapis iż jest to 1.1 o oszałamiającej mocy 60 koni mechanicznych. Suma sumarum oznaczało to że z mojego stada 120 koni, trzydzieści i pół jednego dało dyla.
uciekające konie Haka.jpeg
Where is this horse power.....? Horsi, horsi, horsi.

Po powrocie ze zlotu rozpoczęły się trwające prawie tyle co podróż na Jowisza i z powrotem, poszukiwania moich rumaków. Stosując metodę: " wymień tą część na taką samą używaną" sprawiłem, że przez mój samochód przewinęły się: dwa komputery Motronic, 3 przepływki Boscha, kolejna cewka, moduł, regulator ciśnienia paliwa, pompa paliwa, świece, przewody i tryliard innych pierdół. Efekt był oczywiście do przewidzenia - konie po zastosowaniu powyższej kombinacji nie pomyślały nawet przez chwilę o powrocie na swoje miejsce.

Z pomocą przyszedł cowboy z amperomierzem zamiast lassa, który w czasie krótszym niż wystrzelenie wszystkich naboi z colta, zdiagnozował że ciała dał czujnik położenia przepustnicy. Tego samego dnia pojawiłem się w warsztacie uzbrojony w siatkę używanych TPS-ów, będąc pewny wygrania tego pojedynku. Możecie sobie wyobrazić me zdziwienie, gdy okazało się że żaden z czterech czujników, które dostarczyłem nie jest sprawny. Oznaczało to koniec ery, montowania używanych elementów elektronicznych. Na przepustnicy następnego dnia zagościł, nówka funkiel czujnik położenia przepustnicy, a zaginione konie.. wróciły na swoje miejsce i zaczęły ostro dawać czadu :)
Pierwsza setka trochę powyżej 8 sec, rewelacyjna elastyczność (aczkolwiek narowistość to chyba lepsze określenie) oraz prędkość maxymalna z dwójką z przodu, utwierdziły mnie w przekonaniu że to nie był efekt placebo :) Zdrowe GTI jest naprawdę szybkie - polecam :).



2. Badanie możliwości zawieszenia GAZ SHOCKS... (i jego późniejsze konsekwencje)

Mniej więcej dwa lata temu, kiedy po raz pierwszy postanowiłem sprawdzić skrajne możliwości zestawu tej brytyjskiej marki, ofiarą padły moje kielichy MacPheroson'a, które nie wytrzymały parcia i na jednym z bardziej wyczuwalnych wybojów, pozwoliły amortyzatorom zrobić sobie z mojej garbatej maski materiał, w którym wykonany został odcisk górnych sztyc jakimi wyżej wymienione amortyzatory były zakończone. Poszedłem wtedy po rozum do głowy i na owe kolumny, naspawane zostały grube niczym placek ziemnaczany wzmocnienia ze stali, a ja obiecałem sobie że już nie będę zbliżał się z regulacją do pozycji określanej przez moich pasażerów jako "beton".

Niestety, wszyscy miewamy chwilę słabości. Ostatnio miała ją jednocześnie moja siła woli oraz prawa przednia sprężyna. Ta druga oznajmiła mi dość donośnym metalicznym dźwiękiem, iż nie ma zamiaru znosić moich eksperymentów pod tytułem "jak twardo może być". Efekt na załączonym obrazku..
SNC00931.jpg
Z uwagi że zakup zawieszenia miał miejsce w UK, w dodatku za pośrednictwem brytyjskiego fanklubu 205tek, sprawa wymiany tego elementu na gwarancji stała się mocno wątpliwa. Polski dystrybutor firmy GAZ SHOCKS nie akceptuje gwarancji na produkty zakupione poza naszą ojczyzną, co oznaczało że czekają mnie pewne wydatki. Element na szczęście występuje, aczkolwiek czas oczekiwania jak i cena jaką przyszło by mi za niego zapłacić, zachęcała do poszukania alternatywnego rozwiązania mojego problemu. Z pomocą przyszedł znajomy warsztat, który na podstawie wykresów jakie były dołączone do zestawu który uszkodziłem, dobrał mi dwie nowe sprężyny zawieszenia gwintowanego z katalogu marki KW. Nie wiem czy to kwestia producenta, czy być może innej charakterystyki nowy sprężyn, ale samochód nie stracił nic na walorach trakcyjnych, za to tłumi wyboje zdecydowanie ciszej i bardziej komfortowo. Podsumowując nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :)
Ostatnio zmieniony 10 kwie śr, 2013 7:56 pm przez Haku, łącznie zmieniany 1 raz.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: sekator »

elegancko :-)

hmm, teraz wszyscy mamy o myślenia :roll:

czy jak mój lata ok 215 i ma ok 8/100 to jest to dobry prawdziwy git? ja mam cały czas wrażenie, że czegoś brakuje 8)7
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: moralez »

Raczej, skoro moje mi16 bez zadnego remontu po zwężeniu blosem krecilo na skrzyni z gti 1,9 ktora zabijala przyspieszenie czas 7/100
Ile Vmax by to polecialo nigdy nie sprawdzilem, wiem tylko ze na 4 biegu 200km/h pojawialo się dość szybko
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: sekator »

moralez pisze:Raczej, skoro moje mi16 bez zadnego remontu po zwężeniu blosem krecilo na skrzyni z gti 1,9 ktora zabijala przyspieszenie czas 7/100
Ile Vmax by to polecialo nigdy nie sprawdzilem, wiem tylko ze na 4 biegu 200km/h pojawialo się dość szybko
raczej źle czy raczej dobrze bo zbyt zmęczony jestem żeby zrozumieć :?: :cry:
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Po zmianach w zawieszeniu przyszedł w końcu czas na kolejne upgrade'y we wnętrzu. Po wizycie w Ciechanowie stałem się posiadaczem kolejnego kompletu foteli skórzanych w czarno czerwoną kratę. Na pierwszy rzut oka, bardzo dalekich od ideału...
przed.jpg


ale z góry było powiedziane że mają posłużyć za dawcę niektórych tylko elementów... W ten oto sposób na miejscu mojego starego, mocno już zjeżdżonego fotela kierowcy....
stary fotel kierowcy.jpg
... zagościł element złożony z trzech różnych, za to od ideału już nie tak odległy:
nowy fotel kierowcy.jpg
nowy fotel kierowcy 2.jpg
nowy fotel kierowcy 3.jpg
nowy fotel kierowcy 4.jpg
Przy okazzji na nowym fotelu jak i na reszcie tapicerki zastosowany został balsam koloryzujący Saphir Beaute Du Cuir, dający naprawdę konkretny, długotrwały efekt.
saphir beaute du cuir - efekty.jpg
SNC00909.jpg
SNC00910.jpg
SNC00913.jpg
SNC00916.jpg
Sesja po montażu w samochodzie już niebawem.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
miccha123
Nowicjusz
Posty: 64
Rejestracja: 06 wrz pn, 2010 8:40 pm
Posiadany PUG: 205 XU9J4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok

Re: 205 Forever GTI

Post autor: miccha123 »

foteliki 1-sza klasa tez chce takie!:P
Był:Peugeot 205 1.0 84
Był:Peugeot 205 Gti 1.9 87
Był:Peugeot 205 Gti 1.6 88
Był:Peugeot 205 Gutmann Gti 1.9 87
Był:Peugeot 205 Green 89
Był:Peugeot 405 Mi16 90
Był:Peugeot 405 Mi16 US 91
Jest:Peugeot 205 1.4 XR 89-Szwed
Awatar użytkownika
TomekŻulu
Junior
Posty: 225
Rejestracja: 14 sty sob, 2012 12:19 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Grenntown
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: TomekŻulu »

Super sprawa ten balsamik, jest biały?
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Z tego co widzę to brak w ofercie.

http://www.detailershop.pl/pl/c/Skora/89/2
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Zablokowany