Peugeot 208
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Peugeot 208
Zastanawiałem się, gdzie założyć ten wątek, ale chyba "Prezentacje" będą najodpowiedniejsze. W końcu przecież chcę zaprezentować Wam 208-kę, którą miałem okazję pojeździć przez kilka dni i mam nadzieję, że to nie był ostatni mój romans z tym autem.
Przejdźmy zatem do rzeczy. Samochód do testów dostałem jako rekompensatę od Peugeot Polska za wypożyczenie im Gentry na premierę na Mazurach. Miałem odebrać go w Warszawie, ale dzięki uprzejmości centrali (właściwie to dzięki ich inicjatywie, bo ja zpaomniałem o tych testach), udało się dorwać furę na miejscu w Krakowie. I to na dodatek u dealera najbliżej mojego domu
GTI - wiadomo - jest w fazie koncepcyjnej, więc nie było szans, żeby się nim przejechać. Do dyspozycji otrzymałem więc wersję 205 Active z silnikiem 1,6 E-HDI o mocy 92 km.
Samochód posiadał dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy z wielkim wyświetlaczem dotykowym, zmieniarkę w schowku, gniazdo USB (baardzo przydatne), jakieś poduszki powietrzne (nie sprawdzałem, ani nie liczyłem), no i oczywiście wspomaganie kierownicy, centralny zamek na pilota, lakier metalik i takie tam bajery. W końcu nowe auto...
Swoją przygodę z 208-ką rozpisałbym na 4 fazy.
Dzień 1: Rozczarowanie. No jedzie... i właściwie tyle... (do tego nie mogłem za cholerę znaleźć auta na firmowym parkingu. Wmieszał się w tłum razem z wiatą dla palaczy i zapasowym generatorem prądu). Dzień 2: Bliższe zapoznanie. Pojechałem autem na zakupy, porównałem z 207 HDI kolegi. Postawiłem przed domem i dziwiłem się za każdym razem patrząc w okno, przyzwyczajony do kojących oko kantów 205-tki Dzień 3: Olśnienie. Zdałem sobie sprawę, że autem jeździ się nudno, bo jest po prostu dobrze zrobione. Bardzo ergonomiczne, łatwe w prowadzeniu, ekonomiczne, a przy okazji zaskakujące dynamiką. Postanowiłem wybrać się na wycieczkę. A po wycieczce do północy jeździłem autem po mieście. Jak widać na zdjęciu, w lesie wykonałem podstawowe czynności serwisowe
Dzień 4: Rozstanie. Z żalem odwiozłem 208-kę do salonu. A szkoda, bo nie wyjeździłem nawet połowy baku i nie przetestowałem wielu rzeczy, które chciałem jeszcze sprawdzić...
C.D.N.
Przejdźmy zatem do rzeczy. Samochód do testów dostałem jako rekompensatę od Peugeot Polska za wypożyczenie im Gentry na premierę na Mazurach. Miałem odebrać go w Warszawie, ale dzięki uprzejmości centrali (właściwie to dzięki ich inicjatywie, bo ja zpaomniałem o tych testach), udało się dorwać furę na miejscu w Krakowie. I to na dodatek u dealera najbliżej mojego domu
GTI - wiadomo - jest w fazie koncepcyjnej, więc nie było szans, żeby się nim przejechać. Do dyspozycji otrzymałem więc wersję 205 Active z silnikiem 1,6 E-HDI o mocy 92 km.
Samochód posiadał dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy z wielkim wyświetlaczem dotykowym, zmieniarkę w schowku, gniazdo USB (baardzo przydatne), jakieś poduszki powietrzne (nie sprawdzałem, ani nie liczyłem), no i oczywiście wspomaganie kierownicy, centralny zamek na pilota, lakier metalik i takie tam bajery. W końcu nowe auto...
Swoją przygodę z 208-ką rozpisałbym na 4 fazy.
Dzień 1: Rozczarowanie. No jedzie... i właściwie tyle... (do tego nie mogłem za cholerę znaleźć auta na firmowym parkingu. Wmieszał się w tłum razem z wiatą dla palaczy i zapasowym generatorem prądu). Dzień 2: Bliższe zapoznanie. Pojechałem autem na zakupy, porównałem z 207 HDI kolegi. Postawiłem przed domem i dziwiłem się za każdym razem patrząc w okno, przyzwyczajony do kojących oko kantów 205-tki Dzień 3: Olśnienie. Zdałem sobie sprawę, że autem jeździ się nudno, bo jest po prostu dobrze zrobione. Bardzo ergonomiczne, łatwe w prowadzeniu, ekonomiczne, a przy okazji zaskakujące dynamiką. Postanowiłem wybrać się na wycieczkę. A po wycieczce do północy jeździłem autem po mieście. Jak widać na zdjęciu, w lesie wykonałem podstawowe czynności serwisowe
Dzień 4: Rozstanie. Z żalem odwiozłem 208-kę do salonu. A szkoda, bo nie wyjeździłem nawet połowy baku i nie przetestowałem wielu rzeczy, które chciałem jeszcze sprawdzić...
C.D.N.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: Peugeot 208
No proszę, widać, że Peugeot Polska potrafi się zrewanżować. 4 dni autko za darmo ? Też bym jeździł do północy po mieście
Trzeba przyznać, że w porównaniu z 207 prezentuje się o niebo lepiej (przynajmniej jak dla mnie).
Jak z pojemnością bagażnika ? Jakieś fotki wewnątrz auta ? Peugeot naprawdę sporo czasu i wysiłku włożył w zaprojektowanie wnętrza w tym samochodzie.
Czy ta wersja jest obecnie najmocniejszą jednostką ?
Trzeba przyznać, że w porównaniu z 207 prezentuje się o niebo lepiej (przynajmniej jak dla mnie).
Jak z pojemnością bagażnika ? Jakieś fotki wewnątrz auta ? Peugeot naprawdę sporo czasu i wysiłku włożył w zaprojektowanie wnętrza w tym samochodzie.
Czy ta wersja jest obecnie najmocniejszą jednostką ?
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Peugeot 208
Autko ciekawe Gdybym miał kupić nówkę, na pewno wybrałbym 208 a nie jakąś Corsę czy polo
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- MiceK
- Maniak
- Posty: 1969
- Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
- Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
- Numer Gadu-gadu: 1295187
- Lokalizacja: Warszawa/okolice
- Kontakt:
Re: Peugeot 208
A idź Rafał, skoro pół baku Ci zostało to trzeba było spuścić resztę i rezerwę zostawić Ropę byś sprzedał i kupił Pb98 do CTI
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Peugeot 208
- Muszę przyznać, że nie mam żadnych zastrzeżeń co do współpracy z Peugeot Polska. Bardzo o mnie dbają w tym roku.Para pisze:No proszę, widać, że Peugeot Polska potrafi się zrewanżować. 4 dni autko za darmo ? Też bym jeździł do północy po mieście
Trzeba przyznać, że w porównaniu z 207 prezentuje się o niebo lepiej (przynajmniej jak dla mnie).
Jak z pojemnością bagażnika ? Jakieś fotki wewnątrz auta ? Peugeot naprawdę sporo czasu i wysiłku włożył w zaprojektowanie wnętrza w tym samochodzie.
Czy ta wersja jest obecnie najmocniejszą jednostką ?
- Jeśli chodzi o porównanie do 207-ki, to 208-ka jest o wiele mniejsza! Choć bazuje na tej samej płycie podłogowej, widać różnicę zwłaszcza w środku po zajęciu miejsca na fotelu pasażera.
Spora różnica jest także w wadze. 208 jest lżejsza o 100-180 kilogramów i to czuć, że auto jest lekkie
- Pojemność bagażnika podobna jak w 207, niewiele większa niż w 205. Nie zrobiłem zdjęć.
Co do wnętrza, to nie wiem co mnie zaćmiło, ale też nie zrobiłem fotek. Na dodatek zostawiłem w schowku katalog z wersjami 208-ki i cennikiem... Wiem tylko, że wersja którą jeździłem kosztowała w podstawowej konfiguracji 60 800 zł.
Tyle co znalazłem z fotek wewnątrz auta: Z ciekawostek: kierownica jest strasznie malutka. Na początku czułem się, jakbym siedział przed komputerem i trzymał w rękach plastikową kierownicę do gier. Ale potem się przyzwyczaiłem... Na zdjęciu nie widać, o ile nieduża przecież kiera z GTI jest większa od tej z 208-ki.
A'propos silników, E-HDI jest w środku stawki jeśli chodzi o moc. Silniejszym dieslem jest 115-konny HDI 1,6 i dwie wersje benzynowe: 1,4 VTI - 95 KM i 1,6 VTI - 120 KM.
Do tego wersja 3-drzwiowa Allure ma jeszcze do wyboru 155-konny 1,6 THP.
W drugiej połowie 2012 roku do sprzedaży trafi 3-cylindrowy benzynowy silnik 1,0 o mocy 68 km.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- PrezesBednarz
- Maniak
- Posty: 1517
- Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
- Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
- Lokalizacja: waw
Re: Peugeot 208
GTI już zatwierdzone.
Podobno mają być 2 moce tak w nawiązaniu do 205 GTI.
Najmocniejsza 207 koni... Znów bez szału... ale i tak chociaż podobnie do rywali a nie 30 koni mniej jak w przypadku 207 rc...
Podobno mają być 2 moce tak w nawiązaniu do 205 GTI.
Najmocniejsza 207 koni... Znów bez szału... ale i tak chociaż podobnie do rywali a nie 30 koni mniej jak w przypadku 207 rc...
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Peugeot 208
Super brak tylko jednocylindrowego pojemnosci 250ccm silnika roku z potrojnym doladowaniem i napedem elektrycznym. Jak tak dalej pojdzie nie sprzedam RS6, bo V8 bede ogladal tylko w muzeum
Car Valeting, Car Detailing.
- PrezesBednarz
- Maniak
- Posty: 1517
- Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
- Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
- Lokalizacja: waw
Re: Peugeot 208
ewentualnie zmień na c6 , ale w przypadku rs6 c5 jest dla mnie bardziej "męskie"
Taki bandyta a c6 już takie bardziej plastikowe
Taki bandyta a c6 już takie bardziej plastikowe
- MiceK
- Maniak
- Posty: 1969
- Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
- Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
- Numer Gadu-gadu: 1295187
- Lokalizacja: Warszawa/okolice
- Kontakt:
Re: Peugeot 208
Prezesie, jak śmiesz porównywać RS6 do C5/C6 ? Audi w tym wypadku to auto dla prawdziwych twardzieli, a Peugeot to emeryckie wozidełko
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Peugeot 208
Panowie, nie o Audi ani o Citroenie jest ten wątek. Zaraz wycinam w pień bluźniercze posty...
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Peugeot 208
C5 i C6 to chyba wersje Audi, a nie Citroeny Co do 207 - znajomy ma taką 1,4 95KM i całkiem znośny samochód - nie miałbym nic przeciwko takiemu. Mi się bardziej nawet niż 208 podobywowuje
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- MiceK
- Maniak
- Posty: 1969
- Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
- Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
- Numer Gadu-gadu: 1295187
- Lokalizacja: Warszawa/okolice
- Kontakt:
Re: Peugeot 208
Ostatni offtop z mojej strony - "Didżeju", myślałem, że chodzi o Pugi
- PrezesBednarz
- Maniak
- Posty: 1517
- Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
- Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
- Lokalizacja: waw
Re: Peugeot 208
Ostatni mój ot:
Micku poczytaj o generacjach Audi A6 i ogólnie o sposobie nazewnictwa w Audi.
Micku poczytaj o generacjach Audi A6 i ogólnie o sposobie nazewnictwa w Audi.
- MiceK
- Maniak
- Posty: 1969
- Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
- Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
- Numer Gadu-gadu: 1295187
- Lokalizacja: Warszawa/okolice
- Kontakt:
Re: Peugeot 208
Już OK, zajarzyłem Następnym razem proszę precyzyjniej