dziwactwa w leżaku
- blondyn20
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 01 kwie wt, 2008 12:06 am
- Posiadany PUG: 205 green 1.4
- Numer Gadu-gadu: 5477713
dziwactwa w leżaku
witam czy wie może ktoś czy normalne jest że podczas załączenia zapłonu świecą się tylnie światła pozycyjne, jeżeli nie to jak to naprawić??? drugi problem jaki spotkałem w moim leżaku to mianowicie za każdym razem gdy wyruszam moim lwiątkiem na spacerek muszę włączyć ssanie bo inaczej nie zaskoczy silnik... czy to jest normalne, czy coś jest nie halo???
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: dziwactwa w leżaku
1 nienormalne
2 jak go wyprowadzasz na spacer raz dziennie to zupełnie normalne
2 jak go wyprowadzasz na spacer raz dziennie to zupełnie normalne
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- blondyn20
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 01 kwie wt, 2008 12:06 am
- Posiadany PUG: 205 green 1.4
- Numer Gadu-gadu: 5477713
Re: dziwactwa w leżaku
właśnie nie praktycznie nie ma dnia abym nim nie jeździł, parę razy dziennie nim zawsze gdzieś wyruszę i za każdym razem to samo, najpierw ssanie a potem silniczek chodzi, zdarza się że jak mu ssanie wyłączę zaraz po uruchomieniu to gaśnie...
- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: dziwactwa w leżaku
Co do pierwszego pytania to proponuję odwiedzic elektryka samochodowego,
a co o drugiego jeśli na ciepłym silniku potrzebuje ssania to coś jest nie tak najprawdopodobie z gaźnikiem jeśli zimny to wszystko jest ok
a co o drugiego jeśli na ciepłym silniku potrzebuje ssania to coś jest nie tak najprawdopodobie z gaźnikiem jeśli zimny to wszystko jest ok
- blondyn20
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 01 kwie wt, 2008 12:06 am
- Posiadany PUG: 205 green 1.4
- Numer Gadu-gadu: 5477713
Re: dziwactwa w leżaku
no niestety na ciepłym również... pozostało mi go rozebraći posprawdzać czy wszedzie jest szczelny ewentualnie naprawić lub zamienić na inny... oki wielkie dzieki
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 31 gru sob, 2011 1:37 pm
- Posiadany PUG: XS z leżakiem
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: dziwactwa w leżaku
Co by nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj.
Czy ktoś pamięta jak wygląda sterowanie skrzynią biegów? Wymieniłem te trzy cięgna z takimi łebkami co te kulki wchodzą. Najdłuższy idący wzdłużnie od wajhy do tych dźwigienek, ten krótszy poprzeczny i ten najkrótszy, umieszczony wyżej co tak kijowo się do niego dostać. No i pytanie dotyczy właśnie tego.
U mnie był on zahaczony sprężynką złapaną za niego i taki otwór na obudowie skrzyni. Sprężynka o długości ok. 5cm. Zastanawiam się, czy to ktoś zainstalował czy fabrycznie ona jest. Jeśli fabrycznie, to zastanawiam się po co? Bo generalnie jak dziś założyłem to cięgno, to czy sprężynka jest czy jej nie ma to na jedno wychodzi.
Drugie pytanie: Są trzy śruby do mocowania pokrywy zaworów. Ta przy 1 cyl. jak się dokręca to dochodzi do oporu i koniec. Dwie kolejne idą i idą i nie wiem, ale juz się bałem dokręcać, żeby nie upierdzielić. One też dochodzą do oporu czy na wyczucie je dokręcamy?
Czy ktoś pamięta jak wygląda sterowanie skrzynią biegów? Wymieniłem te trzy cięgna z takimi łebkami co te kulki wchodzą. Najdłuższy idący wzdłużnie od wajhy do tych dźwigienek, ten krótszy poprzeczny i ten najkrótszy, umieszczony wyżej co tak kijowo się do niego dostać. No i pytanie dotyczy właśnie tego.
U mnie był on zahaczony sprężynką złapaną za niego i taki otwór na obudowie skrzyni. Sprężynka o długości ok. 5cm. Zastanawiam się, czy to ktoś zainstalował czy fabrycznie ona jest. Jeśli fabrycznie, to zastanawiam się po co? Bo generalnie jak dziś założyłem to cięgno, to czy sprężynka jest czy jej nie ma to na jedno wychodzi.
Drugie pytanie: Są trzy śruby do mocowania pokrywy zaworów. Ta przy 1 cyl. jak się dokręca to dochodzi do oporu i koniec. Dwie kolejne idą i idą i nie wiem, ale juz się bałem dokręcać, żeby nie upierdzielić. One też dochodzą do oporu czy na wyczucie je dokręcamy?
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: dziwactwa w leżaku
Ad1 Nie ma sprężynki w oryginale
Ad2 W dwóch śrubach masz zerwany gwint (w szpilce lub w nakrętce)
Ad2 W dwóch śrubach masz zerwany gwint (w szpilce lub w nakrętce)
P205
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: dziwactwa w leżaku
z ta sprężynka to nie był bym taki pewien, że jej fabrycznie nie ma bo u mnie też była i w pozostałych leżakach, które mam w garażu chyba też, sprawdzę jeszcze w książce
to nie są szpilki i nakrętki tylko zwykle śruby pawle, nie mylisz sobie XU z XY czasem
jules możesz spróbować wkręcić te śruby bez pokrywy ręką i zobaczyć czy dojdą do końca czy są zerwane
to nie są szpilki i nakrętki tylko zwykle śruby pawle, nie mylisz sobie XU z XY czasem
jules możesz spróbować wkręcić te śruby bez pokrywy ręką i zobaczyć czy dojdą do końca czy są zerwane
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 31 gru sob, 2011 1:37 pm
- Posiadany PUG: XS z leżakiem
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: dziwactwa w leżaku
Ale jak je wkręcam to one idą z coraz większym oporem aż do momentu gdy pokrywa zaczyna się poddawać, więc nie sądzę, żeby były zerwane.
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: dziwactwa w leżaku
jest cień szansy, że tak może być bo na tych dwóch śrubach trzyma się również plastikowa ramka przewodów zapłonowych, jeżeli nie było momentu, po którym nagle zaczęły iść luźno to zostaw jak jest i obserwuj czy nie poci się z pod uszczelki
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 31 gru sob, 2011 1:37 pm
- Posiadany PUG: XS z leżakiem
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: dziwactwa w leżaku
Mam kolejne kilka pytań, a tu chyba najlepiej będzie je zadawać:
1.Czy przez to okienko do patrzenia podczas ustawiania zapłonu widać okładziny tarczy sprzęgła, czy mi się przewidziało? Takie czarne...
2. Ta część gaźnika za co odpowiada? Bo ja miałem tu podłączony filtr paliwa. Wymieniłem go, ale zastanawiałem się czy skoro są dwa gaźniki to nie powinno być dwóch filtrów?
3. Za cholerę nie mogę sobie przypomnieć gdzie to było. Już kombinowałem na wszystkie sposoby. Wiem, że gdzieś przy zawieszeniu
1.Czy przez to okienko do patrzenia podczas ustawiania zapłonu widać okładziny tarczy sprzęgła, czy mi się przewidziało? Takie czarne...
2. Ta część gaźnika za co odpowiada? Bo ja miałem tu podłączony filtr paliwa. Wymieniłem go, ale zastanawiałem się czy skoro są dwa gaźniki to nie powinno być dwóch filtrów?
3. Za cholerę nie mogę sobie przypomnieć gdzie to było. Już kombinowałem na wszystkie sposoby. Wiem, że gdzieś przy zawieszeniu
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: dziwactwa w leżaku
1. widać tarcze sprzęgła i kawałek docisku, w końcu to na co patrzysz ustawiając zapłon to kolo zamachowe jest
2. skoro dochodzi tam wężyk podciśnienia a z tego co widzę to właśnie jest to taki wężyk oznaczony czerwonym pierścieniem to jest to prawdopodobnie pompka wspomagająca gaźnik przy nagłym odjęciu gazu a to co zamieniłeś na filtr powietrza to coś jak akumulator podciśnienia (nie mogę sobie nazwy tego przypomnieć), podobnie wygląda działa z gola inaczej, a często nie działa i np. zwiększa bez powodu obroty jałowe, można się tego pozbyć bez większej różnicy, filtr paliwa jest jeden ponieważ oba gaźniki w paliwo zasilane są tym samym przewodem z jednej pompki
3. jest to osłona znajdująca się na sworzniu wahacza, siedzi tam pod zwrotnica, ustawia się ją tak by mały pręcik wszedł w lukę w części zwrotnicy zaciskającej się na sworzniu, ze zdjęć wynika, że twoja osłona pręcika już nie posiada
2. skoro dochodzi tam wężyk podciśnienia a z tego co widzę to właśnie jest to taki wężyk oznaczony czerwonym pierścieniem to jest to prawdopodobnie pompka wspomagająca gaźnik przy nagłym odjęciu gazu a to co zamieniłeś na filtr powietrza to coś jak akumulator podciśnienia (nie mogę sobie nazwy tego przypomnieć), podobnie wygląda działa z gola inaczej, a często nie działa i np. zwiększa bez powodu obroty jałowe, można się tego pozbyć bez większej różnicy, filtr paliwa jest jeden ponieważ oba gaźniki w paliwo zasilane są tym samym przewodem z jednej pompki
3. jest to osłona znajdująca się na sworzniu wahacza, siedzi tam pod zwrotnica, ustawia się ją tak by mały pręcik wszedł w lukę w części zwrotnicy zaciskającej się na sworzniu, ze zdjęć wynika, że twoja osłona pręcika już nie posiada
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 31 gru sob, 2011 1:37 pm
- Posiadany PUG: XS z leżakiem
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: dziwactwa w leżaku
Dobrze, że można na Ciebie liczyć:)
W takim razie wyrzuciłem potrzebną rzecz i wstawiłem tam zwykły filtr paliwa. Może lepiej wstawić po prostu rurkę przelotową? A może dlatego mój silnik nie chciał zejść z 1500 obr/min?
Druga sprawa to gdzie jest w takim razie filtr paliwa, bo ja u sienie poza tym co wymieniłem nie widziałem innego.
A ta osłonka na sworzeń to jest niezbędna?
Aha to jak widzę okładziny tarczy sprzęgła to moge ocenić czy nie są kompletnie zużyte? Bo moje mają tak na oko ok. 4-5 mm
W takim razie wyrzuciłem potrzebną rzecz i wstawiłem tam zwykły filtr paliwa. Może lepiej wstawić po prostu rurkę przelotową? A może dlatego mój silnik nie chciał zejść z 1500 obr/min?
Druga sprawa to gdzie jest w takim razie filtr paliwa, bo ja u sienie poza tym co wymieniłem nie widziałem innego.
A ta osłonka na sworzeń to jest niezbędna?
Aha to jak widzę okładziny tarczy sprzęgła to moge ocenić czy nie są kompletnie zużyte? Bo moje mają tak na oko ok. 4-5 mm
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: dziwactwa w leżaku
ocena sprzęgła będzie raczej bardzo pi razy oko ja u siebie nie widziałem, że zbierało juz nitami i było zalane olejem ,
osłonka jest polecana, ale da się bez niej żyć większość majstrów made in poland to wyrzuca
możesz po prostu dać sam przewód bez tego zbiorniczka u kolegi w AX'ie zbiorniczek daje dokładnie ten efekt, o którym mówisz 1500 obr. non stop, nie ma zbiorniczka autko jeździ normalnie, u mnie i u Bzyqa też nie ma zbiorniczka i działa normalnie
osłonka jest polecana, ale da się bez niej żyć większość majstrów made in poland to wyrzuca
możesz po prostu dać sam przewód bez tego zbiorniczka u kolegi w AX'ie zbiorniczek daje dokładnie ten efekt, o którym mówisz 1500 obr. non stop, nie ma zbiorniczka autko jeździ normalnie, u mnie i u Bzyqa też nie ma zbiorniczka i działa normalnie
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1