Witam,
od niedługiego czasu mam pewien problem z benzyną.
Więc tak: silnik TU1M (monowtrysk) zasilany oprócz benzyną gazem LPG na zwykłej instalacji.
Wszystko wygląda tak że podczas odpalania silnik pomimo tego że rozrusznik żwawo kręci-nie odpala. Jak podczas takiego kręcenia przełącze go ręcznie na gaz to zaraz po otwarciu elektrozaworu na butli z LPG silnik odpala...czyli tak jakby nie dostawał benzyny. Podczas jazdy jak ręcznie przełącze na benzyne (po tym jak nie chciał na niej odpalić) silnik nadal gaśnie z powodu braku paliwa i gdzieś za siódmym-ósmym razem po takim przełączaniu podczas jazdy z gazu na benzyne w końcu załapie i będzie szedł.
Czasami jest tak że od razu odpali na benzynie i już chodzi. Ale jak go zgasze to znów nie odpali na benzynie. Wygląda to tak jakby pompa czy coś się ,,wieszało,, .
Dodam że całe takie zabawy odbywają się bez względu na to czy silnik jest zimny czy ciepły.
Aha...jeszcze jedno-możliwe że istotne- jakiś czas temu również wydarzyło się coś takiego że aku przesunął mi się podczas jazdy do przodu i zwarł z maską w efekcie czego niektóre kable masowe się potopiły...te które znalazłem zostały wymienione na nowe.
Jest jakiś sposób żeby sprawdzić pompke paliwa? bo coś mi się wydaję że to może być to...ale może ktoś ma jeszcze jakieś inne propozycje
Pozdrawiam
fochające sie zasilanie PB
- tomek05229
- Junior
- Posty: 400
- Rejestracja: 08 maja sob, 2010 10:54 am
- Posiadany PUG: 205 Forever '95
- Numer Gadu-gadu: 11234915
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski /Wa-wa
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 23 kwie sob, 2011 9:03 pm
- Posiadany PUG: 205 GR 1.4 TU3
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: fochające sie zasilanie PB
Po prostu odkręć przewód paliwowy wsadź do jakiejś miski i kręć rozrusznikiem . Jak napompuje odpowiednią ilość paliwa to prawdopodobnie pompa jest ok . Możesz jeszcze sprawdzić miernikiem napięcie na pompie paliwa - jedna osoba kręcić rozrusznikiem , druga przykłada miernik do przewodów dochodzących do pompy paliwa . Jak napięcie na pompie nie będzie prawidłowe wtedy trzeba zajrzeć do bezpieczników , przekaźnika pompy i przewodów od pompy paliwowej . Warto profilaktycznie też sprawdzić błędy na komputerze .
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 sie pt, 2012 2:49 pm
- Posiadany PUG: 205 junior TU-9
- Numer Gadu-gadu: 10321856
- Lokalizacja: Grotniki (łódzkie)
Re: fochające sie zasilanie PB
Kolego zakręć butlę LPG, wypal gaz do końca i zobacz jak wtedy będzie palić na PB.
Jest możliwość, że jakiś zaworek odcinający (PB-LPG) sie zacina, lub jak napisałeś ma zwarcie do masy...
Nie jestem specem od LPG ale zrobił bym tak dla pewności, że LPG nie zakłóca pracy silnika na Pb.
Sprawdzenie pompki to jak kolega wyżej napisał odłącz przewód od wtrysku włóż do butli i zobacz ile paliwa wyleci w sekwencji czasu powiedzmy 10s. Wydajność pompki paliwa znajdziesz w DTR silnika (np. w książce Pana Etzolda) musisz po prostu odpowiednio podzielić sobie czas i ilość paliwa, bo w takich książkach bodajże sekwencja podana jest na 1min, a chyba nie chcesz kręcić rozrusznikiem całą minutę:)
Pozdrawiam.
Jest możliwość, że jakiś zaworek odcinający (PB-LPG) sie zacina, lub jak napisałeś ma zwarcie do masy...
Nie jestem specem od LPG ale zrobił bym tak dla pewności, że LPG nie zakłóca pracy silnika na Pb.
Sprawdzenie pompki to jak kolega wyżej napisał odłącz przewód od wtrysku włóż do butli i zobacz ile paliwa wyleci w sekwencji czasu powiedzmy 10s. Wydajność pompki paliwa znajdziesz w DTR silnika (np. w książce Pana Etzolda) musisz po prostu odpowiednio podzielić sobie czas i ilość paliwa, bo w takich książkach bodajże sekwencja podana jest na 1min, a chyba nie chcesz kręcić rozrusznikiem całą minutę:)
Pozdrawiam.
- gti&green
- Junior
- Posty: 220
- Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
- Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
- Numer Gadu-gadu: 5809515
Re: fochające sie zasilanie PB
A ja myślę że mógł paść przekaźnik w instalacji gazowej, albo gdzieś szpece (czytaj ciecie) od gazu porobili kiepskie styki i nie włącza się wtryskiwacz lub pompka paliwa.
W TU po przekręceniu kluczyka na kontrolki słychać cyknięcie przekaźnika w schowku oraz bzyk pompy paliwa.
Jeśli słychać pompkę a nie odpala to możesz nie mieć prądu na wtryskiwaczu - jest odcinany przez sterownik lpg.
Pozdrawiam.
W TU po przekręceniu kluczyka na kontrolki słychać cyknięcie przekaźnika w schowku oraz bzyk pompy paliwa.
Jeśli słychać pompkę a nie odpala to możesz nie mieć prądu na wtryskiwaczu - jest odcinany przez sterownik lpg.
Pozdrawiam.
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
- tomek05229
- Junior
- Posty: 400
- Rejestracja: 08 maja sob, 2010 10:54 am
- Posiadany PUG: 205 Forever '95
- Numer Gadu-gadu: 11234915
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski /Wa-wa
Re: fochające sie zasilanie PB
teoretycznie przełącznik przełącza prawidłowo...pozostaje pompka paliwa lub wtryskiwacz-czyli sterownik...jutro zorganizuje sobie trochę czasu i spróbuje zaproponowane sposoby. Tylko nie będę tyle kręcił rozrusznikiem bo to troche...nawet bardzo niezdrowo...ale można to robić przecież z przerwami i sumować czas
to zobaczymy jutro jak sie sytuacja rozwinie
to zobaczymy jutro jak sie sytuacja rozwinie