STRUMIENICA CZY ONA COŚ DAJE???

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
DAREK1223
Junior
Posty: 137
Rejestracja: 18 sie śr, 2004 12:17 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wiśniowa

STRUMIENICA CZY ONA COŚ DAJE???

Post autor: DAREK1223 »

Witam serdecznie!!!
Chciałbym się doweidzieć czy strumienica wydechu może w jakiś sposób poprawić dynamikę mojego GTI 1.6. Chodzi mi konkretnie o to jaką długość dobrać jaką średnicę rury i czy stumienice sprzedawane na allegro nadają się do montażu czy nalezy kupić michaela za 300 zł.
Bardzo prosze o pomoc
Pozdrawiam!!!
http://www.darek1223.205.pl zdjecia opis hehe trzeba usprawnic furke :)
Awatar użytkownika
iveras
Maniak
Posty: 1068
Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1660813
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk

Post autor: iveras »

Właśnie! Czy ona coś daje i co się stanie jeżeli zamontuje w miejsce katalizatora taką strumienicę łuskową? Tylko nie piszcie referatów o sondzie lambda! Krótko i na temat. Zacznie hałasować???
If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
narcodrive

Post autor: narcodrive »

Nic nie daje,ten sam efekt jest jak się zamiast katalizatora rure rozprężną wstawi.
Awatar użytkownika
misiek22
Junior
Posty: 168
Rejestracja: 23 sty pt, 2004 11:06 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misiek22 »

narcodrive pisze:Nic nie daje,ten sam efekt jest jak się zamiast katalizatora rure rozprężną wstawi.
właśnie że daje po kieszeni :P
Peugeot 205
1.9GTI
narcodrive

Post autor: narcodrive »

o sorry o tym zapomniałem :wink:
no i daje jeszcze "radość posiadania" :lol:
Awatar użytkownika
deejay
Uzalezniony
Posty: 900
Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
Posiadany PUG: 1,6 GTI
Numer Gadu-gadu: 3788033
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: deejay »

może jeszcze "radość życia i spokojną starość" :D :D :D
PEUGEOT 205 1.6 GTI
Obrazek
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

A jak to jest w końcu z wycięciem katalizatora daje to coś czy nie???
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

tak kat zabiera troche mocy nie wiem ile ale gadalem z ludzmi ktorzy to usuwali i wiedza cos o tym .... strumienica, z tego co ja slyszalem daje .... ale to juz chyba caly uklad trzeba dostosowac ..... wg mnie dla zobrazowania jest tak ze masz rure w ktorej plynie woda nagle natrafia na strumienice ( niby ze szersza rura ) ale co z tego jak pozniej znow zwezenie rury i efekt sumaryczny = kupa.
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

hehe Dobre no z tego co ja wiem to katalizator zabiera moc bo wtrysk daje wiecej mocy kosztem wiekszych spali kat zabiera troche mocy po to zeby autko miescilo sie w kryteriach spalin. Ale chciałbym wiedziec czy ktoś wymontował kata i to sprawdził w praktyce :) I ile tej MOCY PRZYBYWA :D:D:D
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

z tego co wiem nie duzo, jak cos to na http://www.calibra-team.pl wejdz na forum Oni powinni wiedziec lub http://www.calibragroup.idk.com.pl
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

David Baker przez 25-lat przygotowan 205-tki do sportu wyrobil sobie zdanie ze zaden sportowy wydech nie byl lepszy od oryginalnego seryjnego!!!

Proponuje nic nie zmieniac, a jesli chesz sie pobawic i stracic troche kasy to sprawdz w praktyce ... zmierz czasy 0-100, 60-80 na V biegu, 80-120 itp na seryjnym wydechu potem na strumienicy!

Polecam artykuly Jacka Chonackiego na ten temat!
Obrazek
narcodrive

Post autor: narcodrive »

stef pisze:David Baker przez 25-lat przygotowan 205-tki do sportu wyrobil sobie zdanie ze zaden sportowy wydech nie byl lepszy od oryginalnego seryjnego!!!

Proponuje nic nie zmieniac, a jesli chesz sie pobawic i stracic troche kasy to sprawdz w praktyce ... zmierz czasy 0-100, 60-80 na V biegu, 80-120 itp na seryjnym wydechu potem na strumienicy!

Polecam artykuly Jacka Chonackiego na ten temat!
hmmm nie przesadzaj, wiadomo wszem i wobec że fabryczne tłumiki dławią silnik. Zdejmij ostatni tłumik i się przejedź poczujesz różnice.
Strumienica to produkt marketingowy jak magnetyzer i jeszcze pare innych wynalazków.
Najważniejsze dla mocy silnika jest pierwszy odcinek wydechu (do pierwszego tłumika) reszty mogło by nie być bo i tak nic nie zmienia.

W jednym z testów które czytałem, opel astra po wycięciu kata i wspawaniu rury, moc poszła o 2% (mierzone na kołach). Lecz nie to było tak ważne jak wzrost dynamiki silnka i odcięcie 300obr wyzej :shock: .
Po zastosowaniu strumienicy bez zmian. to samo co rura.
Zreszta proponuje poczytać http://www.streetracing.pl/forum/ tam ten temat był trzepany 1000 razy i wykresów też jest sporo :) [/quote]
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Stef dobrze mowi!

Seryjny ORGINALNY PEUGEOTOWSKI wydech w GTI byl zajebiscie wyliczony!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
BubuPN

Post autor: BubuPN »

a do FAQ nie łaska zajrzeć? :p
DAREK1223
Junior
Posty: 137
Rejestracja: 18 sie śr, 2004 12:17 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: DAREK1223 »

ale wiecie co mój kumpel ma zamontowaną stumienicę w miejsce tłumika środkowego i jak zdjeliśmy rurę przed strumienicą to dynamika wyraźnie zmalała.
Kumpel ma 1.6 GTI. Najleprze jestto że u mnie 1.6 GTI od 1000 do 2000 obr ssamochód słabo się rozchodzi a u jego puga czy ma 1100 obr czy 1900 samochód od razu idzie po wćiśnieci€ gazu i wcale sie nie dławi. Moment obrotowy jest wyraźnie wyższy. Jak zdjęliśmy tę rurę to była totalna ich tak jak u mnie.
A na wygląd to jest strmienica za 70 zł. No i co
http://www.darek1223.205.pl zdjecia opis hehe trzeba usprawnic furke :)
ODPOWIEDZ