Olej w filtrze powietrza DIESEL

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
fly2b3
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 16 sie pn, 2004 8:47 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Olej w filtrze powietrza DIESEL

Post autor: fly2b3 »

Mam zonka: wymieniłem filtr powietrza (zawalony olejem) na nowiutki i... po tygodniu mam filtr z czarną plamką :( ... szukałem....szukałem....i szukałem i znalazłem że olej "wędruje" sobie rurką od wlewu oleju do filtra powietrza (rurka ta to chyba odpowietrzenie miski olejowej coby się zaduże ciśnienie nie robiło :) )

Kto mi powie co jest przyczyną "wędrówki" oleju do filtra powietrza ??

pozdro i czekam na interesujące odpowiedzi :)
Diesel power
Obrazek
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Nie wiem na ile jest to niebezpieczne, ale spotkalem sie juz z takim zjawiskiem...
Ktos to okreslil ze silnik ma "przedmuchy", dokladnie nie wiem o co chodzi, ale pewnie nieszczelnosc na pierscieniach.

Jak wyjmiesz bagnet na odpalonym silniku to dmucha dzirką? Nie powinno.
Pewnie u Ciebie dmucha i jak sobie silnik pracuje i olej ciapie w srodku to troche go zostanie wyrzuconego wlasnie ta rurka do filtra.

Mialem tak w 405-tce i jezdzila tak przez dobre 2-3 lata, chyba nic zlego sie nie stalo z tego powodu.

Sorki ze tak łopatologicznie :) Ale moze ktos bardziej zorientowany wytlumaczy ten problem fachowymi slowami.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
waldemarek_b
Junior
Posty: 179
Rejestracja: 06 lip wt, 2004 11:29 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Fabianów

Post autor: waldemarek_b »

dokładnie tak to przedmuchy
wszystkie diesle w 205 tak mają i już
najlepszy wyprubowany sposób: odłączyć rurkę od filtra i wsunąć np w butelek po "odrdzewiaczu pepsi :mrgreen: " czy innym syntetycznym napoju :mrgreen:
stary wyprubowany sposób
pwtarzam DIESLE TAK MAJĄ Z CZASEM I JUŻ :mrgreen:
P205 1.8D 1984 XUD7
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

problem poruszany w paru juz postach =]
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
przemo
Junior
Posty: 365
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 12:22 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: przemo »

normalka stary - zrob jak Ci napisali z ta butelka i nie martw sie wiecej o wymiane filtra po tygodniu(ten otworek w obudowie filtra odrazu zatkaj czyms bo bedzie przez niego zaciagalo
205 1.9 D - kupa dymu i smrodu ale pedzi do przodu ;P
p.s. nie drażnij lwa
http://www.przemo.205.pl
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Ciekawe czemu tak jest że już po 100k km w tych dieselach to normalka... a może wcale nie w tych? np VW opary oleju odprowadzał juz za filtrem do kolektora. W peugeocie D natomiast oryginalnie montowany był filtr gąbkowy i taki zalecał producent podobnie jak sie spotyka w motocyklach nowy trzeba było posmarować specjalnym b. lepkim olejem. Nie bez powodu też wydaje mi się umiejscowienie tego odprowadzenia oparów tuż przy wlocie brudnego powietrza na filtr... Oczywiste, że nie powinno tam chlapać żywym olejem :D po to jest separator (cyrkulacyjny) przy bagnecie, ale jak widac z większa ilością sobie nie radzi... W nowszych wersjach przed filtrem był tzw. regulator ciśnienia który nie puszczał non-stop tego syfu na filtr. Mysle, że możnaby spróbowac poprawić/zmienić pracę tego separatora, wcisnąc do środka jakąś gęstą metalową "strukture" coś jak metalowy zmywak do garnków. Brzmi komicznie :D
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

Może i komicznie ale już coś takiego zastosowałem u siebie aby nie mieć takich problemów z nowo kupionym silnikiem jeszcze nie przetestowałem tego wynalazku ale u siebie mam zrobione tak jak pisze "Tomek" wstawiłem metalowego druciaka do garnków. Jeżeli dalej będziecie mieli problem to jak już zamienie silniki to dam znać jak to działą :D:D:D I czy nie ma problem. Druciak powinien być w wmiare zwartej konsystencji :D:D Co by opiłki z niego nie ućkały gdzieś dalej
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
Rychu
Uzalezniony
Posty: 609
Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Rychu »

Jeśli mówicie o tym o czym ja myślę to zamiast druciaka idealnie pasuje tam tłumik płomieni od maluszka :) osztuje ok 3zł i jest jakby robiony "na miarę" do tej rurki :wink:
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
Awatar użytkownika
przemo
Junior
Posty: 365
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 12:22 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: przemo »

ja juz to sprawdzalem i nie sprawdza sie- obecnie najlepszym rozwiazaniem jest buteleczka-polecam :wink:
205 1.9 D - kupa dymu i smrodu ale pedzi do przodu ;P
p.s. nie drażnij lwa
http://www.przemo.205.pl
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

U nie na filtrze w miejscu gdzie wchodzi ta ruraka, tez widac troche syfu, ale "żywego" oleju nie ma. Rozumiem ze tak ma byc ?

Silnik ma blisko 150k km.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
waldemarek_b
Junior
Posty: 179
Rejestracja: 06 lip wt, 2004 11:29 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Fabianów

Post autor: waldemarek_b »

150k km do jeszcze długo tego syfu nie powinno być to przecież nawet nie połowa nominalengo przebiegu - diesle peugeota wytrzymują i 400k km
P205 1.8D 1984 XUD7
Awatar użytkownika
przemo
Junior
Posty: 365
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 12:22 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: przemo »

Ja radze jednak tego pilnowac- u mnie dopoki sie do tego nie przyczepilem nikt wczesniej nie zwracal uwagi a auto mialo juz 230 tys. km na liczniku. i jak po jakims krotkim czasie zajrzalem do nowo wymienionego filtra to mnie to niezmiernie wkurzylo, bo jak sie okazalo w obudowie filtra jest taki maly otworek, ktorym ten zebrany olej lecial dalej i zaklejal chlodnice..., skutkiem wszystkiego musialem ja wymienic, od czasu zalozenia buteleczki jest ok i czysciutko.do nowych peugeotow powinni podawac info- ze gdzies w okolicach 200 tys km nalezy podpiac bultelke :wink: p.s.(czy kiedys robiono testy dlugodystansowe?)
205 1.9 D - kupa dymu i smrodu ale pedzi do przodu ;P
p.s. nie drażnij lwa
http://www.przemo.205.pl
ODPOWIEDZ