Silnik diesela?
Silnik diesela?
Od ponad miesiąca jestem posiadaczem 205 z silnikiem diesla. Chciałbym sie dowiedzieć czy można wprowadzać jakieś zminay w silniku by troche zwiększyć osiągi?
- Rychu
- Uzalezniony
- Posty: 609
- Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jak na diesla to 205 i tak są rewelacyjnie żwawe!!! Kiedyś silniki wysokoprężne montowało się tylko i wyłącznie po to żeby były oszczędne! A to zawsze odbywało się kosztem osiągów! 205 diesel stworzony jest po to zeby mało palił i koniec! Jak chcesz zwiększyć osiągi to musisz przesiąść się na benzynę albo popatrzeć na polo diesel w wyścigach na 1/4 mili 

Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
- JoT_JoT
- Moderator
- Posty: 2910
- Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
- Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
- Numer Gadu-gadu: 3288286
- Lokalizacja: Wrocław
dokładnie VW LUPO a co do diesla to są żwawe zwłąszcza jak mają Turbo 90KM w 205 zrobiło by swoje a 110 Konne diesle to też by pewnei weszły do 205tki
:D zawsze wtedy mozna jeszcze zrobić mały chip tuning

Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...
[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Sprawdzić czy wszystko gra, doprowadzić do porządku, podregulować...
Fabryczne osiągi tych dieseli są naprawdę fajne!!!!
Ale (przypuszczam) po kilkunastu latach, czasem warto zajrzeć tu i ówdzie
Opary zawsze zawalają filtr powietrza (poszukaj na forum) jak stosujesz papierowy a nie piankowy to zrób cos z tym.
Często, gdy zaczyna troche dymić na na czarno niektórzy chętnie zmniejszają dawke w pompie wtryskowej: pomaga
5min roboty, ale niestety daję się to odczuć.... Sprawdź!! może ktoś przed sprzedażą tak zrobił...
Zdarza się, że po naprawach głowicy przykładowo kilkukrotnym planowaniu siłą rzeczy przestawi się faza rozrządu wdedy możliwe są zmiany: dynamika na wys obrotach<--> elastyczność na niskich i tylko w jednym kierunku!!! korygowanie jest problematyczne choć czasem celowo wprowadzane:)
Stan i ustawienie wyprzedzenia wtrysku pompy wtryskowej ma zasadnicze znczenie!!!
może masz zbyt późny wtrysk??
Stan wtryskiwaczy i ciśnienie otwarcia też mają dużo do powiedzenia.
Ogólnie wtrysk to serce diesela.
Ale zakładając, że masz dobrego diesela i Ci nie wystarcza to dużo mu nie pomożesz.
Nie myśl o przerobieniu silnika D na TD szkoda Twojego czasu
Fabryczne osiągi tych dieseli są naprawdę fajne!!!!
Ale (przypuszczam) po kilkunastu latach, czasem warto zajrzeć tu i ówdzie
Opary zawsze zawalają filtr powietrza (poszukaj na forum) jak stosujesz papierowy a nie piankowy to zrób cos z tym.
Często, gdy zaczyna troche dymić na na czarno niektórzy chętnie zmniejszają dawke w pompie wtryskowej: pomaga

Zdarza się, że po naprawach głowicy przykładowo kilkukrotnym planowaniu siłą rzeczy przestawi się faza rozrządu wdedy możliwe są zmiany: dynamika na wys obrotach<--> elastyczność na niskich i tylko w jednym kierunku!!! korygowanie jest problematyczne choć czasem celowo wprowadzane:)
Stan i ustawienie wyprzedzenia wtrysku pompy wtryskowej ma zasadnicze znczenie!!!
może masz zbyt późny wtrysk??
Stan wtryskiwaczy i ciśnienie otwarcia też mają dużo do powiedzenia.
Ogólnie wtrysk to serce diesela.
Ale zakładając, że masz dobrego diesela i Ci nie wystarcza to dużo mu nie pomożesz.
Nie myśl o przerobieniu silnika D na TD szkoda Twojego czasu

501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- Rychu
- Uzalezniony
- Posty: 609
- Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Tak oczywiście LUPO



Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
Jezeli pytasz jak się do tego zabrać to myśle że najlepiej jak podjedziesz do jakiegoś fachowca... pogadaj, popytaj, to jeszcze nic nie kosztuje a można sie sporo dowiedzieć.
Co do filtru piankowego: napewno w tych najstarszych peugeot stosował i zalecał takie gąbkowe. Nie wiem jak to wyglądało w późniejszych latach, bo w najmłodszych zmieniło się odprowadzanie oparów. Wsadzając taki papierowy do obudowy w której chlapie olejem napewno nie pomagamy silnikowi zaczerpnąć oddechu
Co do filtru piankowego: napewno w tych najstarszych peugeot stosował i zalecał takie gąbkowe. Nie wiem jak to wyglądało w późniejszych latach, bo w najmłodszych zmieniło się odprowadzanie oparów. Wsadzając taki papierowy do obudowy w której chlapie olejem napewno nie pomagamy silnikowi zaczerpnąć oddechu

501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
[quote="tomek"]Jezeli pytasz jak się do tego zabrać to myśle że najlepiej jak podjedziesz do jakiegoś fachowca... pogadaj, popytaj, to jeszcze nic nie kosztuje a można sie sporo dowiedzieć.
No to sie dowiedziałem że fachowca w moim mieście nie łatwo znaleść
Jedynej rzeczy jakiej sie dowiedziałem to że ustawienie wtrysku to nie problem. Zaproponowano mi wymiane końcówek wtrysku i pierścieni olejowych(bo troche oleju ubywa ok 2l-1000km z moich obserwacji)
Nie wiem co zrobić
No to sie dowiedziałem że fachowca w moim mieście nie łatwo znaleść

Nie wiem co zrobić
