Silnik diesela?

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
zen

Silnik diesela?

Post autor: zen »

Od ponad miesiąca jestem posiadaczem 205 z silnikiem diesla. Chciałbym sie dowiedzieć czy można wprowadzać jakieś zminay w silniku by troche zwiększyć osiągi?
Awatar użytkownika
simonszop
Junior
Posty: 208
Rejestracja: 01 lut ndz, 2004 2:42 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: simonszop »

"zwiekszyc osiagi" :?: :?: :?:
przeciez nasze dieselki zostawiaja wszystkich z tylu :twisted:
po co wiec zwiekszac jeszcze ich osiagi :?: :?:
zen

Post autor: zen »

Może Twój jest żwawszy, bo mój z lekka móli i chciałbym to zmienić. Do trzeciego biegu idzie jak strzała :D , ale póżniej to raczej jak by miał pod górke :cry:
Awatar użytkownika
Rychu
Uzalezniony
Posty: 609
Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Rychu »

Jak na diesla to 205 i tak są rewelacyjnie żwawe!!! Kiedyś silniki wysokoprężne montowało się tylko i wyłącznie po to żeby były oszczędne! A to zawsze odbywało się kosztem osiągów! 205 diesel stworzony jest po to zeby mało palił i koniec! Jak chcesz zwiększyć osiągi to musisz przesiąść się na benzynę albo popatrzeć na polo diesel w wyścigach na 1/4 mili :twisted:
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

lupo, nie polo
=]
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

dokładnie VW LUPO a co do diesla to są żwawe zwłąszcza jak mają Turbo 90KM w 205 zrobiło by swoje a 110 Konne diesle to też by pewnei weszły do 205tki :D:D zawsze wtedy mozna jeszcze zrobić mały chip tuning
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Sprawdzić czy wszystko gra, doprowadzić do porządku, podregulować...
Fabryczne osiągi tych dieseli są naprawdę fajne!!!!
Ale (przypuszczam) po kilkunastu latach, czasem warto zajrzeć tu i ówdzie
Opary zawsze zawalają filtr powietrza (poszukaj na forum) jak stosujesz papierowy a nie piankowy to zrób cos z tym.
Często, gdy zaczyna troche dymić na na czarno niektórzy chętnie zmniejszają dawke w pompie wtryskowej: pomaga :) 5min roboty, ale niestety daję się to odczuć.... Sprawdź!! może ktoś przed sprzedażą tak zrobił...
Zdarza się, że po naprawach głowicy przykładowo kilkukrotnym planowaniu siłą rzeczy przestawi się faza rozrządu wdedy możliwe są zmiany: dynamika na wys obrotach<--> elastyczność na niskich i tylko w jednym kierunku!!! korygowanie jest problematyczne choć czasem celowo wprowadzane:)
Stan i ustawienie wyprzedzenia wtrysku pompy wtryskowej ma zasadnicze znczenie!!!
może masz zbyt późny wtrysk??
Stan wtryskiwaczy i ciśnienie otwarcia też mają dużo do powiedzenia.
Ogólnie wtrysk to serce diesela.
Ale zakładając, że masz dobrego diesela i Ci nie wystarcza to dużo mu nie pomożesz.
Nie myśl o przerobieniu silnika D na TD szkoda Twojego czasu :)
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Rychu
Uzalezniony
Posty: 609
Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Rychu »

Tak oczywiście LUPO :oops: :lol:
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
zen

Post autor: zen »

Stan i ustawienie wyprzedzenia wtrysku pompy wtryskowej ma zasadnicze znczenie!!!
może masz zbyt późny wtrysk??

Jak to sprawdzić i poprawić? Czy zlecić to meczanikowi?
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

tomek ciut wyzej pisal o filtrze piankowym... co daje taki filtr? nie paskudzi sie tak jak papierowy? czy moze ktos podac symbol takiego filtra wlasnie do dieselka ? dozo jest drozszy ?
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Jezeli pytasz jak się do tego zabrać to myśle że najlepiej jak podjedziesz do jakiegoś fachowca... pogadaj, popytaj, to jeszcze nic nie kosztuje a można sie sporo dowiedzieć.

Co do filtru piankowego: napewno w tych najstarszych peugeot stosował i zalecał takie gąbkowe. Nie wiem jak to wyglądało w późniejszych latach, bo w najmłodszych zmieniło się odprowadzanie oparów. Wsadzając taki papierowy do obudowy w której chlapie olejem napewno nie pomagamy silnikowi zaczerpnąć oddechu :D
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Wiec lepszy jest taki piankowy czy papierowy, zakladajac ze silnik nie paćka tam olejem?
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
zen

Post autor: zen »

[quote="tomek"]Jezeli pytasz jak się do tego zabrać to myśle że najlepiej jak podjedziesz do jakiegoś fachowca... pogadaj, popytaj, to jeszcze nic nie kosztuje a można sie sporo dowiedzieć.

No to sie dowiedziałem że fachowca w moim mieście nie łatwo znaleść :shock: Jedynej rzeczy jakiej sie dowiedziałem to że ustawienie wtrysku to nie problem. Zaproponowano mi wymiane końcówek wtrysku i pierścieni olejowych(bo troche oleju ubywa ok 2l-1000km z moich obserwacji)
Nie wiem co zrobić :?:
zen

Post autor: zen »

Robie generalke silnika.
Felipe

Post autor: Felipe »

czyli da sie cos zrobic oprocz zwiekszenia dawki paliwa,turbinki i interculera zeby nasze diselik mialy wieksza moc i lepsze przyspieszenie?? Czy moze ktos sie orientuje ile kosztowalo by przerobienie D na TD (czesci + robocizna) :>:>
ODPOWIEDZ