Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: buniooo »

w wurcach byla przewaznie sucha miska.
olej lata po misce jak żyd po pustym sklepie.
mam patent jak temu zaradzic. dzis sie za to zabieram
panewka pierwsza od rozrządu czyli najmniej podatna na zatarcie bo pierwsza jest zasilana.
zrobie cos podobnego do dodatkowych zbiornikow stefa i przegrode oddzielajaca strtefe korbowa od miski
Załączniki
45.JPG
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: Lord Devil »

Specjalista w tym temacie nie jestem, ale proponuje zrobic to tak jak jest w silniku 2,2 16v. W misce olejowej poza grodzia jest zrobiona wanienka mala w ktorej siedzi smok.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: buniooo »

masz jakies foto podgladowe?
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: Lord Devil »

Fotki nie mam, bo oczywiscie moj silnik lezy u Krzyska, ale moze zrobi foty i mi podesle
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: Lord Devil »

Na szybko z netu mam foto pompy i smoka, smok wchodzi w wanienke, ktora jest ciut wieksza od samego smoka, mniej wiecej chyba daje to poglad.
Załączniki
8k0dueak.jpg
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: buniooo »

lordzie, cos na ten wzor?
bo inna opcja wiele nie pomoze.
Obrazek
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: Lord Devil »

Mniej wiecej dokladnie tak, tylko tam nie jest to uzyskane poprzez wyplycanie miski a wychodzi z miski w dol - w stosunku do tej wieksza pojemnosc ukladu :Y
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: buniooo »

w dol nie mozemy isc, do plyty mam 1.5cm :(
Awatar użytkownika
leon
Junior
Posty: 324
Rejestracja: 12 lip wt, 2011 4:27 pm
Posiadany PUG: biały i szybki
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: leon »

Oprócz grodzi, takich jak pokazałeś na foto warto tez pomyśleć o "windage tray".
windage_tray2.jpg
windage_tray2.jpg (47.31 KiB) Przejrzano 3599 razy
DSCN4984.jpg
Tu jeszcze kit do Miga z Anglii, ale to pewnie widziałeś
sumpbaffle1.jpg
sumpbaffle1.jpg (167.83 KiB) Przejrzano 3599 razy
A co z Accusump ? Wchodzisz w to ?
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere"
Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: zmac »

Lordzie to jest pompa z benzyny czy diesla? Na pewno w silnikach serii EW pompa wygląda inaczej, dodatkowo miska ma niżej wanienke, a smok ma dodatkową rurke zasysającą olej. Moge jutro porobić foty.
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: stef »

Śmieszy mnie fakt, że jeszcze kilka lat temu kiedy borykałem się z tym niektórzy twierdzili, że taki problem w mi16 nie występuje. Dobrze, że teraz już nie ma co do tego wątpliwości. :)

Ja bym poszedł w jeszcze większą pojemność miski, u mnie dla przykładu wchodzi ponad 8litrów. Do tego grodzie w odpowiednich miejscach z flapdorsami. Rozwiązanie jak w EW nie zda egzaminu ponieważ ta miska jest i tak już nisko a tu chodzi przede wszystkim o to, że generalnie brakuje oleju, więc trzeba iść w max pojemność.
Odma zbudowana tak aby całość wyganianego oleju wracała do miski a nie do catch tank'u.
Nie wiem jaki masz teraz przekrój przewodów drenażowych, bo na zdjęciach nie wyglądało na zbyt wiele (trzeba zrobić max jakie się da).

Niestety budowa głowicy jest problemem, mieści dużo oleju i można kombinować coś żeby nie była cała „zatopiona” – coś jak w nowszych silnikach, ale to nie będzie latwe, a może wstawić jakiś "wypełniacz"

Kolejny pomysł to przejście na mechaniczne popychacze i zdławienie ilości oleju jaka dochodzi do głowicy.

Należy też poddać pod wątpliwość fakt zakładania większych kół zębatych napędzających pompę oleju w celu poprawienia wydajność i zwiększania max ciśnienia oleju (inną sprężyną). Wydaje mi się, że przez to olej jest szybciej wysysany z miski co w naszym wypadku wcale nie jest dobre?!
leon pisze:Tu jeszcze kit do Miga z Anglii, ale to pewnie widziałeś
nie tyle do miga co do XU9 i przede wszystkim do płytkiej miski. Moim zdaniem grodzie swojej roboty z flapami robią lepszą robotę.

Kubas nie wiem jak na takim Poznaniu bo nie jeździłem, ale mój mig nie lubi właśnie ciasnych krętych kartingowych, gdzie zakręt w zakręt i dohamowanie. Wtedy ten olej buja się po głowicy i nie może spłynąć. Na Ułężu problem nie występował. Z moich obserwacji dłuższe zakręty przy większych prędkościach nie są tak odczuwalne tylko właśnie takie „kręciołki”.

PS. Ewentualne zostaje kupienie silnika z 206RC lub sucha miska :D
Obrazek
Awatar użytkownika
leon
Junior
Posty: 324
Rejestracja: 12 lip wt, 2011 4:27 pm
Posiadany PUG: biały i szybki
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: leon »

stef pisze:nie tyle do miga co do XU9 i przede wszystkim do płytkiej miski. Moim zdaniem grodzie swojej roboty z flapami robią lepszą robotę.
Ja to gdzieś znalazłem jako dedykowane do 405 Mi16. Chodziło mi też bardziej o skopiowanie/wykorzystanie elementów przy budowie grodzi, a nie kupowanie tego kitu.
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere"
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: buniooo »

ciągle siedze i siedze w garażu przy tym aucie i końca nie widać....
jestem w trakcie przerabiania miski, podłączania wszystkiego co potrzebne do ITB, przerabiam wiązkę wtrysków, tps, cewki, czujników itp i zdecydowana większość wykonuje od podstaw co jest baaaardzo czasochłonne.
ITB w 90% gotowe do pierwszego odpalenia.
na dniach ma przyjść wałek ssący z podniesionym wzniosem
Załączniki
20121019853.jpg
20121026877.jpg
20121029886.jpg
20121029883.jpg
20121019854.jpg
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: buniooo »

Panie i Panowie ITB w 100 % zainstalowane,no moze w 99.9%:D
wszystkie czujniki podłączone i skalibrowane.
wiazka do ITB calkowicie NOWA!!!
wiazka do seryjnego dolotu zbudowana od nowa, wpieta tez w instalacje.
zaslepki po seryjnych wtryskach zainstalowane
zrobilem tez pewnego rodzaju przyslone zeby cieple powietrze z chlodnicy nie wpadalo do przepustnic.
zostaje zrobic jeszcze air boxa albo kupic/zrobic skarpetki na trąbki.
wszystko wyglada tak ze jaja urywa, mam nadzieje ze jeszcze lepiej bedzie jezdzic :D :D
20121031901.jpg
20121031893.jpg
20121031891.jpg
20121031890.jpg
20121031889.jpg
niestety z rozwiazaniem problemu smarowania nie jest tak kolorowo...
zejdzie mi dluzej niz myslalem i odpalenie znowu sie przesunie. co gorsza od przyszłego tygodnia bede poza domem i caly projekt moze stanac na miesiac:(
Awatar użytkownika
xtrack
Uzalezniony
Posty: 667
Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: dolnyslask
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: xtrack »

:roll: czuje ze juz niedługo w Srebrnej Górze bedzie troche głosniej niz zwykle.
ale co zrobic?....juz nie ma wyjscia z tej sytuacji. :twisted:
ODPOWIEDZ