operatorbazooki pisze:-obróbka koła zamachowego, mam u siebie w mieście gościa który naprawdę jest wszędzie polecany ale zapytam Was, jakie granice w tym zabiegu uważacie za bezpieczne? Czy serio przynosi jakieś efekty "widoczne gołym okiem"?
Lekki zamach to szybsze wkrecanie sie silnia na wysokie obroty ale i mniejsza elastycznosc na kazdym biegu.
Zeby auto jechalo trza wachlowac biegami zarowno w gore jak i w dol.
operatorbazooki pisze:-ile można bezpiecznie splanować głowicę w tym silniku zakładając że nie była wcześniej obrabiana? I czy zwiększenie stopnia sprężenia przez tę obróbkę przynosi rzeczywiście jakiś przyrost mocy? Co za sobą negatywnego pociąga taka "poprawka"?
Zanim bedziesz planowal zacznij od sprawdzenia aktualnego stopnia sprezania.
Jesli czapka nie byla ruszana to pkt wyjsciowym bedzie to co jest "ksiazkowo". Zawsze mozna to tez policzyc po zdjeciu glowicy.
Wyjsciowo w tym silniku jest ~9,5 wiec mozna by podniesc do ~11 a moze nawet ciut wiecej.
Ponoc 12-12,5 to maximum zdrowego rozsadku ale tu zdania moga byc podzielone.
W/g mnie mozna celowac w okolice 11,5.
operatorbazooki pisze:-obróbka kanałów ssących, czytałem kilka opinii. Powiększać ich średnicę czy wystarczy lepiej po prosty spasować kolektor z głowicą? Czy warto polerować te kanały, bo tutaj też spotkałem się z różnymi opiniami ? Podobno lepiej nie robić tych kanałów "na lustro" , jeśli takk to dlaczego?
Jesli juz to zebrac material w miejscach zaburzajacys swobodny przeplyw mieszanki ktory zostal po odlewie.
Kanaly powinny byc porowate aby mieszanka przeplywajaca przez nie nie powodowala skraplania sie...
Tak bynajmniej mi tlumaczono.
operatorbazooki pisze:-co to dokładnie jest, obróbka zaworów/gniazd na 3 kąty? I co to daje?
O 3-ch katac nie slyszalem ale mysle ze dotarcie gniazd i zaworow powinno spokojnie wystarczyc.
operatorbazooki pisze:-dolot... czy stożek i jeśli tak to dlaczego i jaki?
Jak dolot to i wydech - jedno wymusza 2-gie. Jak chcesz dac autu wiecej powietrza poraw mu wydech.
Jaki stozek ? Tez sa rozne gusta no i zasobnosc portfela. Najwazniejsze aby srednica osadzenia stozka nie byla mniejsza nic srednica przepustnicy. Rura pomiedzy nimi tez powinna byc minimalnie taka sama.
Ja kupowalem np. filtr Green-a.
operatorbazooki pisze:-sprężarka, są jakieś różnice między turbo z diesla a turbo z benzyny? Tzn takie różnice które nie pozwalałyby użyć np z diesla w benzynowym silniku? Tu już pytam z czystej ciekawości bo akurat leży mi w garażu idealna turbinka z 2.0 hdi ( 307 ) i jak tak na nią patrzę to się zastanawiam
Na forum 106-tki jest kilka osob z duzym doswiadczeniem w uturbianiu - jezdzi kilka 1,6 16V z suszarami.
Oczywiscie nikomu tutaj nie umniejszam jego wiedzy o "uturbianiu". Ja tam niewiele sie o tym znam wiec nic nie napisze
operatorbazooki pisze:Może pytania laika ale w aucie robię wszystko sam i mimo że trochę czytam chciałbym poznać Wasze opinie i doświadczenia z ww modyfikacjami. Jeśli macie coś jeszcze na liście "prostych modów" to dorzućcie
Tez u siebie wiekszosc sam robie a wlasciwie od jesienie to wszystko.
Ja na ten przyklad podnioslem kompresje z 10,2 do 11,5, wybralem nadmiar materialu w glowicy z dolotu i wydechu, zaaplikowalem stozek i puche do niego, dalem kolektor 4-2-1 i caly wydech 2", i na koniec wlecial ostry walek.
Zostalo jeszcze na wiosne to wszystko wystroic na DET3 i odwiedzic hamownie
Co do Twoich modow tl np. walek mozesz zapodac ostrzejszy bo i tak po wiekszosc modow ktore planujesz wypadalo by ogarnac mape wtryskow. Same wtryski pewnie spokojnie wystarcza (zoltki maja ~200cm3/min) a jak nie to pozniej moze sie pojawic koniecznosc zmiany pompy paliwa, regulatora cisnienia no i samych wtryskow.
Sprawdz tez kompresje na kazdym cylindrze zarowno na zimnym jak i na cieplym zeby ocenic kondycje pierscieni/glowicy.
Dosc latwo to zrobic bo potrzeba manometru i troche plynow.
Jelsi na ktorychs cylindrach wyjdzie znaczaco nizsza kompresja to mozna wlac do kazdego z nich po 50ml nafty i odczekac z godzine po czym ponownie ja zmierzyc. Jesli sie poprawi to znaczy zie pierscienie sie zapiekly. Jesli to nie pomoze to wlewasz po 20ml oleju do tch samych cylindrow i ponownie mierzysz kompresje. Jesli podskoczy to wierscienie a jelsi nadal bedzie slaba to znaczy ze zawory w glowicy nie trzymaja.
Uff ale palnalem wywod
![Wariat 8)7](./images/smilies/icon_bonk.gif)
Na pewno jedno jest wazne : zaplanuj wszystko z gory zebys mial konkretny schemat dzialania zeby pozniej nie poprawiac czegos i nie kombinowac bo to naprawde moze sie stac problematyczne finansowo...