Demontaż kierownicy
- 
				emilmc
 - Nowicjusz
 - Posty: 28
 - Rejestracja: 25 lis ndz, 2012 12:44 pm
 - Posiadany PUG: 205 XS
 - Lokalizacja: Jelenia Góra / Warszawa
 
Demontaż kierownicy
Witam. Mam problem ze zdemontowaniem nieoryginalnej kierownicy z mojego puga. Mam sportową kierownicę z elementami aluminiowymi i żadnym logicznym sposobem, niedoprowadzającym do zerwania drążka kierowniczego nie da się tego wykonać. Macie jakiś pomysł?
			
			
									
						
										
						- MiceK
 - Maniak
 - Posty: 1969
 - Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
 - Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
 - Numer Gadu-gadu: 1295187
 - Lokalizacja: Warszawa/okolice
 - Kontakt:
 
Re: Demontaż kierownicy
Ściągnij dekiel i odkręć śrubę.
			
			
									
						
										
						- DJPreZes
 - Moderator
 - Posty: 4593
 - Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
 - Posiadany PUG: Roland Garros/307
 - Numer Gadu-gadu: 2516096
 - Lokalizacja: Gdynia
 
Re: Demontaż kierownicy
Klucz 21 albo 22 (na 99,9999% 21), więc niektóre krzyżaki do kół mają w sobie taki rozmiar, jeśli nie możesz niczym innym dotrzeć (a podejrzewam, że tutaj problem jest).
			
			
									
						
							Peugeot 205 Roland Garros Cabrio

			
						
- dzikson
 - Maniak
 - Posty: 1191
 - Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
 - Posiadany PUG: 205XS
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: Demontaż kierownicy
O stary, z góry sorry za OT, ale widok gałki dźwigni zmiany biegów na tym zdjęciu z miejsca mnie rozpieprzył  
  
 
Mówią, że Gentry to arystokracja, drewnopodobne wykończenia itd, ale to co widzę bije każde Gentry na głowę!
Dla jasności: nie piszę tylko po to, by obrzucić innowacyjny wynalazek salwą śmiechu.
Ponad wszystko pragnę skierować na właściwą drogę: zdejm ten korek po tanim winie i przywróć wnętrzu swego puga oryginalny detal - na pewno któryś z kolegów na tym forum ma w zapasach niepotrzebną gałkę pasującą do XSa.
A z kierownicą to tak jak opisali przedmówcy
			
			
									
						
										
						Mówią, że Gentry to arystokracja, drewnopodobne wykończenia itd, ale to co widzę bije każde Gentry na głowę!
Dla jasności: nie piszę tylko po to, by obrzucić innowacyjny wynalazek salwą śmiechu.
Ponad wszystko pragnę skierować na właściwą drogę: zdejm ten korek po tanim winie i przywróć wnętrzu swego puga oryginalny detal - na pewno któryś z kolegów na tym forum ma w zapasach niepotrzebną gałkę pasującą do XSa.
A z kierownicą to tak jak opisali przedmówcy
- 
				emilmc
 - Nowicjusz
 - Posty: 28
 - Rejestracja: 25 lis ndz, 2012 12:44 pm
 - Posiadany PUG: 205 XS
 - Lokalizacja: Jelenia Góra / Warszawa
 
Re: Demontaż kierownicy
Ha Ha... jako początkujący, języka skąpo używam ale o oryginalną gałkę już prosiłem, więc pewnie jakimiś klonami się skończy, lub pysznym oryginałem 
 dzięki za uwagę!!!
			
			
									
						
										
						- 
				emilmc
 - Nowicjusz
 - Posty: 28
 - Rejestracja: 25 lis ndz, 2012 12:44 pm
 - Posiadany PUG: 205 XS
 - Lokalizacja: Jelenia Góra / Warszawa
 
Re: Demontaż kierownicy
Ze śrubą mocującą sobie poradziłem ale sama kierownica, ani drgnie. Młotek, szarpanie, nawet jakaś forma ściagacza + WD40...i nic 
			
			
									
						
										
						- DJPreZes
 - Moderator
 - Posty: 4593
 - Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
 - Posiadany PUG: Roland Garros/307
 - Numer Gadu-gadu: 2516096
 - Lokalizacja: Gdynia
 
Re: Demontaż kierownicy
Cierpliwość, cierpliwość, uderzanie, walenie, kręcenie i kiedyś ruszy 
			
			
									
						
							Peugeot 205 Roland Garros Cabrio

			
						
- 
				emilmc
 - Nowicjusz
 - Posty: 28
 - Rejestracja: 25 lis ndz, 2012 12:44 pm
 - Posiadany PUG: 205 XS
 - Lokalizacja: Jelenia Góra / Warszawa
 
Re: Demontaż kierownicy
"Kiedyś" to pojęcie bardzo nieprecyzyjne 
 wieczności nie mam, a bez śruby jeździć strach. Coś postaram się zorganizować.
			
			
									
						
										
						- DJPreZes
 - Moderator
 - Posty: 4593
 - Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
 - Posiadany PUG: Roland Garros/307
 - Numer Gadu-gadu: 2516096
 - Lokalizacja: Gdynia
 
Re: Demontaż kierownicy
Jarmarek jeździł tak ze dwa lata aż kamkiler znalazł sposób na zdjęcie kierownicy, więc pytaj Kamila 
			
			
									
						
							Peugeot 205 Roland Garros Cabrio

			
						
- 
				grzesiek309
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 5502
 - Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
 - Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Białystok
 - Kontakt:
 
Re: Demontaż kierownicy
Ściągacz do łożysk na kierownicę i musi zejść 
			
			
									
						
							Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
 https://www.facebook.com/205renovation/
			
						Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
- 
				emilmc
 - Nowicjusz
 - Posty: 28
 - Rejestracja: 25 lis ndz, 2012 12:44 pm
 - Posiadany PUG: 205 XS
 - Lokalizacja: Jelenia Góra / Warszawa
 
Re: Demontaż kierownicy
Bo właśnie jakimś zabytkowym ściągaczem walczyłem i średnio wychodziło. Podejmę w weekend kolejna próbę 
			
			
									
						
										
						- Para
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 10182
 - Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
 - Posiadany PUG: najlepszy
 - Numer Gadu-gadu: 1559591
 - Lokalizacja: Baile Átha Cliath
 - Kontakt:
 
Re: Demontaż kierownicy
Psikaj co kilka godzin WD40, niech dobrze nasiaknie, wyjsc musi.
			
			
									
						
										
						- 
				mateon
 - Uzalezniony
 - Posty: 996
 - Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
 - Posiadany PUG: 205
 - Numer Gadu-gadu: 464582
 - Lokalizacja: Piaseczno
 
Re: Demontaż kierownicy
Wyciągnij kluczyk,niech  się załączy blokada kierownicy następnie energicznie szarp lewo,prawo,musi pójść.
			
			
									
						
										
						- 
				borek_wpr
 - Uzalezniony
 - Posty: 844
 - Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Pruszków
 
Re: Demontaż kierownicy
A dokładniej chodzi o wykonywanie ruchów w osi kierownicy, polegających na pchaniu jej części chwytnej/koła w dół z jednej strony z jednoczesnym podciąganiem do góry po stronie przeciwnej.Wyciągnij kluczyk,niech się załączy blokada kierownicy następnie energicznie szarp lewo,prawo,musi pójść.
I odwrotnie. Po kilku ruchach powinna zejść ze stożkowego wielowypustu.
Ponowne poprawne ustawienie kierownicy w stosunku do kół nie należy do prostej czynności.
Można ją ustawiać na zasadzie prób i błędów lub wyliczyć.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
			
						