Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
PRODRIVE
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 16 sty śr, 2013 8:35 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 GTI 2.0 16V
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: PRODRIVE »

Ja u Siebie muszę ciut zimniejsze zastosować z deka je przegrzewa.
DIAGBOX, LEXIA, PP - światła skandynawskie, doświetlanie zakrętów, tempomaty i inne do PEUGEOT/CITROEN
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: buniooo »

jakich swiec uzywasz?
Awatar użytkownika
PRODRIVE
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 16 sty śr, 2013 8:35 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 GTI 2.0 16V
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: PRODRIVE »

NGK V-Line nr 36 BKR5EZ
DIAGBOX, LEXIA, PP - światła skandynawskie, doświetlanie zakrętów, tempomaty i inne do PEUGEOT/CITROEN
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: buniooo »

to chyba takie jakie sa zalecane do RS-a czyli wlasnie 5 a ja jezdze na 6 i wygladaja dobrze
Awatar użytkownika
PRODRIVE
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 16 sty śr, 2013 8:35 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 GTI 2.0 16V
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: PRODRIVE »

to chyba takie jakie sa zalecane do RS-a czyli wlasnie 5 a ja jezdze na 6 i wygladaja dobrze
Ale standard czy IRYDA bądź platyna ? Tak te V-Line to są takie jak zalecają do tego silnika
DIAGBOX, LEXIA, PP - światła skandynawskie, doświetlanie zakrętów, tempomaty i inne do PEUGEOT/CITROEN
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: buniooo »

standard, jak by wjechał jakis wzmacniacz zaplonu to by mozna bylo kombinować z iryda
Awatar użytkownika
pug205gti
Junior
Posty: 224
Rejestracja: 24 maja czw, 2007 10:13 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Malbork

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: pug205gti »

Awatar użytkownika
PRODRIVE
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 16 sty śr, 2013 8:35 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 GTI 2.0 16V
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: PRODRIVE »

chyba 5 jest cieplejsza od 6
Zgadza się w NGK im wyższy nr tym zimniejsza w Boschu odwrotnie im niższy tym zimniejsza
DIAGBOX, LEXIA, PP - światła skandynawskie, doświetlanie zakrętów, tempomaty i inne do PEUGEOT/CITROEN
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: buniooo »

dziwne, dlaczego do podobnego silnika dali cieplejsze swiece? spokojnie montuj 6, ja od czasu do czasu dogrzewam konkretnie silnik, a swiece zawsze idealne wykrecam.
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: stef »

coś cisza w temacie ... kombinujecie z accusump'em i dlatego?
Obrazek
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: buniooo »

No dokładnie. Zbieram graty do montażu accusumpa. Chłodnice oleju juz mam, jeszcze podstawka pod filtr oleju,zawór zwrotny i przewody. Dopieszczam tez itb i wydech. Ogólnie cos sie dzieje:-)
Myślałes juz cos o accusumpie ?
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: stef »

No to ładnie, a ja chyba na razie odpuszczę. Zobaczę jak będzie się teraz mój silnik sprawował. W sumie to trochę nie do końca jestem przekonany...

Jak możesz to wyjaśnij mi takie kwestie:

1. Powiedzmy że ustawiamy wartość na 3 bary to przy pierwszym uruchomieniu po przekroczeniu tej wartości zacznie nam nabijać aku, ale czy wtedy nie spadnie nam ciśnienie na silniku. Bo rozumiem, że akumulator powinien się w takim samym czasie napełniać co się opróżnia? Co w sytuacji wyższych obrotów i jazdy na torze kiedy będzie się musiał nabić, ponownie obniży nam ciśnienie w nieodpowiednim momencie?

2. Czy przy opróżnianiu aku nie będzie nam cofać oleju częściowo również w stronę pompy?

3. Skoro będzie się opróżniał to jednocześnie w układzie znajdzie się dodatkowe 2 litry oleju, czyli też chyba trochę niekorzystnie jak będzie nam go mieszało, spieniało itp zanim poziom znowu się obniży?

4. Czy przez to układ nie będzie się częściej "zapowietrzał"?

PS. czy skoro się już bawić to nie lepiej zastanowić się nad suchą miską? Wiem, że nie jest to proste ... ale czy niewykonalne?
Obrazek
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: buniooo »

Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: buniooo »

1. W calym obiegu bedzie panowalo zawsze takie samo cisnienie, jak odpalisz silnik z pustym aku to zacznie go uzupelniac dopiero gdy cisnienie w calym ukladnie smarowania przekroczy wartosc poczatkowa ustalonego przez Ciebie cisnienia na accusumpie. AKu bedzie caly czas utrzymywac takie cisnienie w sobie jakie ustalisz, jak pompa przestanie ssac olej to accusump wtedy zacznie dzialac i oddawac swoj olej. I sytuacja z nabijaniem go powtorzy sie jak w momencie startu silnika z pustym akumulatorem.

2. stosuje sie zawor zrotny na przewodzie.

3. nie bo jak pompa nie ma co tloczyc to odda swoja pojemnosc w uklad smarowania, a jak tylko znowu smok zacznie ssac to ten olej pojdzie w akumulator. Tym tematem wogole bym sie nie przejmowal

4. a dlaczego mialo by sie tak dziac? nie ma takiej mozniwosci( zobacz na budowe accusumpa w linku ktory kiedys dalem)

5. sucha miska odpada, zobacz ile dodatkowych elementow moze sie uszkodzic, zepsuc. a po co dodatkowe problemy? i wydatki, straty mocy na zasilaniu pompy, kilometry wezy itp.

wiele osob poleca i napewno ja to sprawdze bo cena za taki bajer jest o 4x mniejsza niz remont silnika.

chlodnica oliwy:
DSC_0308.jpg
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB

Post autor: krzyska »

dodatkowy element do napelnienia olejem, jaka jest pojemnosc tego akumulatora?
GTI_Efekt Masy Obrazek
ODPOWIEDZ