Skrzynia biegów do silnika turbo.
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Skrzynia biegów do silnika turbo.
Moze wypowie się ktos kto ma większe pojęcie. Jaką skrzynie mozna złozyć aby najlepiej wykorzystać potencjał silnika Tct. Dysponuje skrzyniami z 1,9 GTI, 405 Mi16, 1,9 Cti i skrzynia z Diesla tez się znajdzie?
- PrezesBednarz
- Maniak
- Posty: 1517
- Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
- Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
- Lokalizacja: waw
Re: Skrzynia biegów do silnika turbo.
Taka moja dywagacja nie poparta doświadczeniami z TCT w 205:
Jeśli TCT jest "fabryczne", czytaj ma zbliżony przebieg momentu do serii, to jest sporo momentu w względnie dużym zakresie obrotów.
Więc można dać najdłuższą skrzynie z GTI 1.9 130stki, duży moment z dołu będzie kręcił oponami na niższych biegach. Jeśli auto ma latać na codzień powinno być elastyczne, więc nie zmuszać wachlowania też po części (silnik tct jest elastyczny) można dać dłuższe przełożenie.
Z drugiej strony skrzynia z 1,9 GTI 130 jest najdłuższa.
Można by wykminić inny temat, jeśli Ci się chce przekładać i kombinować:
Dać tą skrzynię i wrzucić coś pośredniego z przełożeń głównych.
fabryczna ma 3.620, a tu wrzucić z 105 konnego 1.9 przełożenie 3.940. Będzie deczko krócej i powinno dać sporo frajdy z rwania trakcji na 2-3 biegu
a tak na marginesie:
Daj mi swojego maila. Wyślę Ci i innym zainteresowanym, kawałek excela którego przerobiłem poprawiłem etc. Wklepujesz dane (przełożenia, rozmiar kół, cirka przebieg mocy/momentu) i wypluwa fajne wykresy współczynnika dynamicznego, który wprost mówi czy auto idzie czy klęka
Jeśli TCT jest "fabryczne", czytaj ma zbliżony przebieg momentu do serii, to jest sporo momentu w względnie dużym zakresie obrotów.
Więc można dać najdłuższą skrzynie z GTI 1.9 130stki, duży moment z dołu będzie kręcił oponami na niższych biegach. Jeśli auto ma latać na codzień powinno być elastyczne, więc nie zmuszać wachlowania też po części (silnik tct jest elastyczny) można dać dłuższe przełożenie.
Z drugiej strony skrzynia z 1,9 GTI 130 jest najdłuższa.
Można by wykminić inny temat, jeśli Ci się chce przekładać i kombinować:
Dać tą skrzynię i wrzucić coś pośredniego z przełożeń głównych.
fabryczna ma 3.620, a tu wrzucić z 105 konnego 1.9 przełożenie 3.940. Będzie deczko krócej i powinno dać sporo frajdy z rwania trakcji na 2-3 biegu
a tak na marginesie:
Daj mi swojego maila. Wyślę Ci i innym zainteresowanym, kawałek excela którego przerobiłem poprawiłem etc. Wklepujesz dane (przełożenia, rozmiar kół, cirka przebieg mocy/momentu) i wypluwa fajne wykresy współczynnika dynamicznego, który wprost mówi czy auto idzie czy klęka
- PrezesBednarz
- Maniak
- Posty: 1517
- Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
- Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
- Lokalizacja: waw
Re: Skrzynia biegów do silnika turbo.
Jozek jakieś własne przemyślenia?
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: Skrzynia biegów do silnika turbo.
Znalazłem przełożenia skrzyni z XM TCT.
XM Turbo CT (ME5)
1st 3.167
2nd 1.818
3rd 1.250
4th 0.969
5th 0.767
FD 4.214
Wychodzi na to że główne jest całkiem krótkie
XM Turbo CT (ME5)
1st 3.167
2nd 1.818
3rd 1.250
4th 0.969
5th 0.767
FD 4.214
Wychodzi na to że główne jest całkiem krótkie
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów do silnika turbo.
Zauważ, że dochodzi różnica w średnicach kół 205 ma mniejsze, więc skrzynia może być dłuższa.
Najlepiej wyliczyć prędkości dla poszczególnych biegów w XM i porównać z 205.
Wczoraj jeździłem 605 TCT i nie zwróciłem uwagi na przełożenia
Najlepiej wyliczyć prędkości dla poszczególnych biegów w XM i porównać z 205.
Wczoraj jeździłem 605 TCT i nie zwróciłem uwagi na przełożenia
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/