205 GTI ph1 od Cienkiego
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
205 GTI ph1 od Cienkiego
Witam,
mija już jakoś 3 lata odkąd stałem się posiadaczem 205 GTI i to w sumie raczej przypadkowo. Auto zakupione zostało od znajomego, który wyjechał z kraju i średnio miał czas zajmować się nim i tak sobie niszczało w KRK. Natomiast na tym samym podwórku stała Alfa 155 Q4, którą była moim obiektem pożądania. Niestety jak się później okazało Alfa bywa walona w przód i tak decyzja padła na 205.
Auto zaraz po przyjeździe trafiło do garażu, co by mu na daszek nie kapało i zapadła decyzja, że rozbieramy do ostatniej śrubki i zobaczymy co go boli.
Już przy kupie był wiadomo, że jest trochę rzeczy do zrobienia takich jak:
1. Wymiana skrzyni ( w poprzedniej satelity się rozsypały i wyleciały przez obudowę dyfra i dzwon skrzyni )
2. Delikatna korozja końcówki prawego i lewego progu.
3. Porwany, przepalony i wymęczony fotel kierowcy
4. Cieknący szyberdach
5. Obłażące listwy, ktoś je polakierował pod kolor auta.
6. Boczki drzwiowe z dodatkowymi głośnikami - bleeeeee
7. Brak schowka pasażera
8. Ułamany wlew + brak korka wlewu paliwa i pewnie setka innych rzeczy o, których zapomniałem i wyszły w ciągu 3 lat.
9. Ogniska korozji w bagażniku i podwozia pod bagażnikiem
Po ostrych działaniach w celu przywrócenia świetności starej 205 przyszły lata niepewności, zwątpienia i niechęci do grzebania w tym aucie. Aż do roku bieżącego gdzie postanowiłem, że odnowie sobie auto i zostawię już chyba do końca życia.
Plany:
Auto wizualnie ma zostać takie jak je kupiłem. Jedyne zmiany zajdą w mechanice i hamulcach.
Do auta powędruje:
- zestaw z GTI6 zacisków + tarcza 283 ( w toku ) + pompa 23.8 mm
- i jeszcze silnik 3 pomysły
a.) zostawić seryjne 1.9 8V dorzucić kompletny wydech i gaźniki 45 mm
b.) wrzucić Mi16
c.) wsadzić motor z GTI6
Na wstępie chciałbym podziękować jednemu z sępów o nicku RAFGENTRY za udostępnienie zdjęć.
mija już jakoś 3 lata odkąd stałem się posiadaczem 205 GTI i to w sumie raczej przypadkowo. Auto zakupione zostało od znajomego, który wyjechał z kraju i średnio miał czas zajmować się nim i tak sobie niszczało w KRK. Natomiast na tym samym podwórku stała Alfa 155 Q4, którą była moim obiektem pożądania. Niestety jak się później okazało Alfa bywa walona w przód i tak decyzja padła na 205.
Auto zaraz po przyjeździe trafiło do garażu, co by mu na daszek nie kapało i zapadła decyzja, że rozbieramy do ostatniej śrubki i zobaczymy co go boli.
Już przy kupie był wiadomo, że jest trochę rzeczy do zrobienia takich jak:
1. Wymiana skrzyni ( w poprzedniej satelity się rozsypały i wyleciały przez obudowę dyfra i dzwon skrzyni )
2. Delikatna korozja końcówki prawego i lewego progu.
3. Porwany, przepalony i wymęczony fotel kierowcy
4. Cieknący szyberdach
5. Obłażące listwy, ktoś je polakierował pod kolor auta.
6. Boczki drzwiowe z dodatkowymi głośnikami - bleeeeee
7. Brak schowka pasażera
8. Ułamany wlew + brak korka wlewu paliwa i pewnie setka innych rzeczy o, których zapomniałem i wyszły w ciągu 3 lat.
9. Ogniska korozji w bagażniku i podwozia pod bagażnikiem
Po ostrych działaniach w celu przywrócenia świetności starej 205 przyszły lata niepewności, zwątpienia i niechęci do grzebania w tym aucie. Aż do roku bieżącego gdzie postanowiłem, że odnowie sobie auto i zostawię już chyba do końca życia.
Plany:
Auto wizualnie ma zostać takie jak je kupiłem. Jedyne zmiany zajdą w mechanice i hamulcach.
Do auta powędruje:
- zestaw z GTI6 zacisków + tarcza 283 ( w toku ) + pompa 23.8 mm
- i jeszcze silnik 3 pomysły
a.) zostawić seryjne 1.9 8V dorzucić kompletny wydech i gaźniki 45 mm
b.) wrzucić Mi16
c.) wsadzić motor z GTI6
Na wstępie chciałbym podziękować jednemu z sępów o nicku RAFGENTRY za udostępnienie zdjęć.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
-
- Maniak
- Posty: 1061
- Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
- Posiadany PUG: 205 xs
- Lokalizacja: Komorów pod W-wa
Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego
to Ty kupiłeś to cudo!
Srałem pod siebie jak oglądałem zdjęcia tego auta
Zostaw proszę motor w serii
Srałem pod siebie jak oglądałem zdjęcia tego auta
Zostaw proszę motor w serii
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego
Ależ nie ma za co. Foty wystarczająco długo gniły na dysku. Wreszcie do czegoś się przydały...cienki pisze:Na wstępie chciałbym podziękować jednemu z sępów o nicku RAFGENTRY za udostępnienie zdjęć.
Co do planów - zostaw oryginalny silnik. Nastały takie czasy, że najbardziej poszukiwane i doceniane są oryginalnie zachowane GTI. Każda przeróbka odbiegająca od serii to obniżenie jego potencjalnej wartości.
Choć swap hebli wydaje się być całkiem uzasadniony
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego
Bo faktycznie jest jakas wieksza wartosc takiego Gti Przyjdzie co do czego to ledwo kto Ci za to auto zaplaci wiec rob auto pod siebie. Najwieksza wartosc maja oryginalne auta dobrze zachowane i z tego co przedstawiaja zdjecie wnioskuje ze to nie jest jedno z nich ale kto wie moge sie mylic.
Kazda morda pasuje do Forda!
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego
Owszem, nie jest to igła ale też nie jest to totalny szrot. Dużo pracy i pieniędzy jeszcze wsadzę w auto ale nigdzie mi się nie spieszy.Munne pisze:Bo faktycznie jest jakas wieksza wartosc takiego Gti Przyjdzie co do czego to ledwo kto Ci za to auto zaplaci wiec rob auto pod siebie. Najwieksza wartosc maja oryginalne auta dobrze zachowane i z tego co przedstawiaja zdjecie wnioskuje ze to nie jest jedno z nich ale kto wie moge sie mylic.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego
Rok 2012 to jak już wspomniałem rok totalnej nie chęci do wozu i sporadyczne grzebanie przy nim.
W podobnym stanie jak poniżej auto dotrwało do czasów obecnych. W aucie została zrobiona konserwacja, usunąłem oznaki korozji z miejsc pod podłogą bagażnika i nad bakiem.
Została wymieniona nagrzewnica bo stara nie wiadomo gdzie ciekła ( i na pewno nie na x-ringach ) , poskładałem skrzynie z przełożeniami według własnego pomysłu, korzystając 4 różnych skrzyń typu BE3 i został odpalony motor. Ciśnienie na zimnym wskazuje 4 bary i ładne strzela w wydech diagnoza zdrowy będzie żył.
W podobnym stanie jak poniżej auto dotrwało do czasów obecnych. W aucie została zrobiona konserwacja, usunąłem oznaki korozji z miejsc pod podłogą bagażnika i nad bakiem.
Została wymieniona nagrzewnica bo stara nie wiadomo gdzie ciekła ( i na pewno nie na x-ringach ) , poskładałem skrzynie z przełożeniami według własnego pomysłu, korzystając 4 różnych skrzyń typu BE3 i został odpalony motor. Ciśnienie na zimnym wskazuje 4 bary i ładne strzela w wydech diagnoza zdrowy będzie żył.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego
Tydzień temu przywróciłem tapicerkę a w szczególności fotel kierowcy do stanu używalności.
Boczne trzymanie siedziska było pęknięte, gąbka wysiedziana i złamana a na środku siedziska dziura po kiepie :/. Praca domowa wydaje mi się, że została odrobiona.
I tutaj pytanie do znawców. Jakimi środkami przywrócić blask skórze i zakryć spękania widoczne na zdjęciu ?? Czym doprać mocne zabrudzenia tapicerki ?? Używałem Sonaxa wielokrotnie ale niestety nie zeszło wszystko :/
Boczne trzymanie siedziska było pęknięte, gąbka wysiedziana i złamana a na środku siedziska dziura po kiepie :/. Praca domowa wydaje mi się, że została odrobiona.
I tutaj pytanie do znawców. Jakimi środkami przywrócić blask skórze i zakryć spękania widoczne na zdjęciu ?? Czym doprać mocne zabrudzenia tapicerki ?? Używałem Sonaxa wielokrotnie ale niestety nie zeszło wszystko :/
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego
Wracają co przeszłości i to co mnie spotkało po zrzuceniu skrzyni to widok jak poniżej.
Dziura jak pięść po locie satelit z orbity dyfra
W trakcie składania skrzyni zastanawiałem się czy zastosować piąty bieg o przełożeniu
28x37 czy może 32x37.
Ostatecznie wjechał bieg o krótszym przełożeniu, i tak nie będę tym autem jeździ w trasy.
Wielokrotnie to już pisałem ale skrzynia, która poskładałem charakteryzuje się:
1. 38x11
2. 37x20
3. 34x25
4. 31x29
5. 32x37
Przełożenie główne 62x14 z Mi16
Dziura jak pięść po locie satelit z orbity dyfra
W trakcie składania skrzyni zastanawiałem się czy zastosować piąty bieg o przełożeniu
28x37 czy może 32x37.
Ostatecznie wjechał bieg o krótszym przełożeniu, i tak nie będę tym autem jeździ w trasy.
Wielokrotnie to już pisałem ale skrzynia, która poskładałem charakteryzuje się:
1. 38x11
2. 37x20
3. 34x25
4. 31x29
5. 32x37
Przełożenie główne 62x14 z Mi16
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego
Kolejna historia z przeprowadzonych prac.
Zaciski z 306GTI kupiłem już jakiś czas temu i tak zostały rzucone pod stół w garażu i leżały chyba 1.5 roku.
Niestety nie mam zdjęcia jak wyglądały oba, ale po tym jednym poniżej można sobie wyobrazić, że zarówno jeden jak i drugi wyglądał jakby został wyciągnięty z rzeki.
Do czyszczenia użyłem przeróżnej maści szczotek drucianych i papierów ściernych. Parę dni pracy i efekt jak poniżej.
Po nałożeniu farby żaroodpornej i wstępnym wyschnięciu, zostały wrzucone do piekarnika i wygrzane.
Poniżej już efekt końcowy. W zaciskach zostały wymienione wszystkie gumki i uszczelki. Zastosowano nowe prowadnice zacisków. Po wyczyszczeniu i prze polerowaniu tłoczków zostały użyte stare.
Zaciski będą współpracować z pompą BOSCH'a 23.8 mm
Pompa pochodzi z wersji 406 bez ABS-u dzięki czemu posiada 4 wyjścia w korpusie i nie trzeba stosować trójników jak przy pompie z ABS-em gdzie są tylko dwa wyjścia ( po jednym z każdej sekcji )
Tak na przyszłość:
Pompa jest o nr 311939 a także można ją łatwo poznać po charakterystycznym 23 wytłoczonym na korpusie.
Zaciski z 306GTI kupiłem już jakiś czas temu i tak zostały rzucone pod stół w garażu i leżały chyba 1.5 roku.
Niestety nie mam zdjęcia jak wyglądały oba, ale po tym jednym poniżej można sobie wyobrazić, że zarówno jeden jak i drugi wyglądał jakby został wyciągnięty z rzeki.
Do czyszczenia użyłem przeróżnej maści szczotek drucianych i papierów ściernych. Parę dni pracy i efekt jak poniżej.
Po nałożeniu farby żaroodpornej i wstępnym wyschnięciu, zostały wrzucone do piekarnika i wygrzane.
Poniżej już efekt końcowy. W zaciskach zostały wymienione wszystkie gumki i uszczelki. Zastosowano nowe prowadnice zacisków. Po wyczyszczeniu i prze polerowaniu tłoczków zostały użyte stare.
Zaciski będą współpracować z pompą BOSCH'a 23.8 mm
Pompa pochodzi z wersji 406 bez ABS-u dzięki czemu posiada 4 wyjścia w korpusie i nie trzeba stosować trójników jak przy pompie z ABS-em gdzie są tylko dwa wyjścia ( po jednym z każdej sekcji )
Tak na przyszłość:
Pompa jest o nr 311939 a także można ją łatwo poznać po charakterystycznym 23 wytłoczonym na korpusie.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego
Do prania tapicerki polecam uzyc APC, tego typu produkty ma wiekszosc firm robiacych srodki czystosci np VALETpro INTERIOR ALL PURPOSE CLEANER dostepny tu:
http://showcarshine.pl/plastik-winyl-gu ... -apc-.html
Do skory polecam np:
Saphir'a
http://multirenowacja.pl/krem-do-renowa ... aphir.html
http://showcarshine.pl/plastik-winyl-gu ... -apc-.html
Do skory polecam np:
Saphir'a
http://multirenowacja.pl/krem-do-renowa ... aphir.html
Car Valeting, Car Detailing.
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego
Szukam jakiegoś fajnego wydechu końcowego do mojego wozu.
Chcałem kupić kompletny wydech o użytkownika rabarbar ale pogonił całe auto.
I tu pytanie czy coś oprócz supersprinta jest dostępne w Polsce do 1.9 GTI ??
Czy można dostać jeszcze seryjnego BOSALA ?? Szukałem u lokalnych importerów ale nędza.
jakie końcowe wozicie u siebie w autach ??
Chcałem kupić kompletny wydech o użytkownika rabarbar ale pogonił całe auto.
I tu pytanie czy coś oprócz supersprinta jest dostępne w Polsce do 1.9 GTI ??
Czy można dostać jeszcze seryjnego BOSALA ?? Szukałem u lokalnych importerów ale nędza.
jakie końcowe wozicie u siebie w autach ??
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
- wasik
- Junior
- Posty: 105
- Rejestracja: 02 sie wt, 2011 11:01 am
- Numer Gadu-gadu: 6321878
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego
z tego co widzę mamy taką samą dokładkę tylną
ja u siebie mam taki tłumik: firma nieznana
dobrze komponuje się z dokładką, ale jest trochę za głośny,
ja u siebie mam taki tłumik: firma nieznana
dobrze komponuje się z dokładką, ale jest trochę za głośny,
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego
Zastanawiam się czy nie kupić jakiegoś uniwersalnego tłumika i spawać rurkę.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego
Będąc w Wwa w weekend przywiozłem kila fantów do auta.
Oponki i tajemnicze pudełko
Oponki i tajemnicze pudełko
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)