1.1 zamiana skrzyni 4 biegowej na 5 biegową

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
carpinus

1.1 zamiana skrzyni 4 biegowej na 5 biegową

Post autor: carpinus »

witam
kupiłem P juniora ze zmienionym silnikiem z 1.0 na 1.1 . skrzynia - 4 biegi
chcę kupić i zamontować 5-tkę
mam w związku z tym kilka pytań
- na co zwrócić uwagę przy zakupie (od jakiego modelu będzie pasowała? itd)
- czy półosie będą pasowały
- czy cięgna zmiany biegów będą pasowały (na lewarze jest opcja piątki)
- czy są po drodze jakieś niespodziewane problemy czy wystarczy po prostu wymienić
- może na forum są już jakieś wątki w tym temacie

z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
operatorbazooki
Maniak
Posty: 1061
Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
Posiadany PUG: 205 xs
Lokalizacja: Komorów pod W-wa

Re: 1.1 zamiana skrzyni 4 biegowej na 5 biegową

Post autor: operatorbazooki »

Kup skrzynię od 205 xs / rg lub innej wersji z silnikiem tu3m / tu3s. Wszystko podchodzi P & P
carpinus

Re: 1.1 zamiana skrzyni 4 biegowej na 5 biegową

Post autor: carpinus »

Witam
dzieki za pomoc
Mam pytanie jak rozpoznać (np na allegro) ze dana skrzynia pochodzi z takiej wersji?
czy wszystkie silniki tu3m i tu3s miały poj. 1.1?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
HideoOSW
Junior
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: 1.1 zamiana skrzyni 4 biegowej na 5 biegową

Post autor: HideoOSW »

Nie! silniki TU3M (Roland Garros, XS) lub TU3S (XS,GT) miały pojemność 1360cm3, a skrzynia biegów miała bardzo krótkie przełożenie, takie samo jak w wersji Rallye. Jeśli nie zamierzasz się ścigać i chcesz mieć niższe spalanie w trasie powyżej 100 kmh, to wybierz zwykłą skrzynię 5-cio biegową z wersji 1.1, lub 1.4. Może to być również inne auto PSA, jak saxo, ZX, 106, 306.
Najważniejsze jest przełożenie skrzyni które da się rozszyfrować z tabliczki znamionowej. http://www.suzukituning.com/PSA/MA5%20G ... rratio.htm
Przełożenie 14/60 to własnie to z XSa/ Rallye... mam taka skrzynie do przełożenia w domu do mojego Winnera 1.1. Na obecnej skrzyni mam około 10-15km/h wyższą prędkość na danych obrotach, niż na skrzyni z XSa, co przekłada się na niższe spalanie. Sam zdecyduj co dla Ciebie będzie odpowiednie.
Ostatnio zmieniony 23 maja czw, 2013 5:34 pm przez HideoOSW, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek 1991 GTI [M0TW]
Obrazek 1993 WINNER [M0MY]
Obrazek 1992 XS [P3XY] RIP
carpinus

Re: 1.1 zamiana skrzyni 4 biegowej na 5 biegową

Post autor: carpinus »

witam
dzięki za posta
nie ukrywam ze przełożenia nie są dla mnie do końca zrozumiałe ale...

ogólnie zależy mi na tym aby autko było jak najbardziej ekonomiczne -
poprawcie mnie jeśli źle rozumuję - ze najekonomiczniejsza będzie skrzynia z przełożeniem 18/62 -niezależnie czy 4 czy 5 biegowa...

moja skrzynia ma opis identyfikacyjny 2ca73 i nie ma go w zestawieniu w linku
nie wiem wiec jakie ma przełożenie - może ktoś wie..... - ogólnie jadąc około 90km/h aż chce się wrzucić 5-tkę...

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 1.1 zamiana skrzyni 4 biegowej na 5 biegową

Post autor: Manwe »

przełożenie to stosunek ilości zębów pomiędzy współpracującymi kołami zębatymi poszczególnych biegów jak i przekładni głównej, im dłuższe przełożenie główne tym skrzynia powinna być ekonomiczniejsza, przy tym samym przełożeniu głównym pięciobiegowa skrzynia będzie ekonomiczniejsza, jeżeli nie pomyliłem to im mniejsza różnica między kołami zębatymi tym dłuższe przełożenie
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
ODPOWIEDZ